Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості розрахунку приводів пасажирських канатних доріг
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Сологуб, Б. В.; Данило, Я. Я.; Предко, Р. Я.; Solohub, B.; Danylo, Ya.; Predko, R.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Запропоновано динамічну модель для розрахунку зусиль, що виникають під час руху каретки підвісної канатної дороги. Наведено рівняння руху тяговонесного канату, отримано значення зусиль та побудовано графіки зміни зусиль, переміщення і швидкості у вітці канату. Розроблено практичні рекомендації для вибору оптимальних параметрів підвісної канатної установки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження навантажень, що виникають під час руху каретки у зоні опорного башмака підвісної канатної установки
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Сологуб, Б. В.; Данило, Я. Я.; Предко, Р. Я.
    Розглянуто підвісну канатну установку як складну технічну систему. Досліджено роботу вантажної каретки у зоні опорного башмака. Проведено розрахунок зусиль у несівному канаті залежно від роботи інших елементів установки. Враховано значні коливання канатів, що сприяють виникненню додаткових динамічних зусиль, які необхідно враховувати під час розрахунків на міцність і довговічність. Запропонована динамічна модель для розрахунку зусиль, що виникають під час руху каретки підвісної канатної установки у зоні опорного башмака. Наведено рівняння руху тягово- неснівного каната, отримані значення зусиль та побудовані графіки зміни нормального зусилля, залежно від тиску каретки на несівний канат. Наведені приклади підвищення довговічності несівного каната за допомогою правильного вибору основних параметрів опорного башмака і режимів роботи установки, а також графіки зміни нормального зусилля залежно від тиску каретки на несівний канат у зоні опорного башмака. Розроблені практичні рекомендації для вибору основних параметрів підвісної канатної установки. Suspended cable installation as a complex technical system has been considered. The research on the area of supporting shoe of the suspended cable operation has been done. Values of forces appearing in the bearing rope depending on the other elements of installation have been calculated. Significant shaking of the cables causing additional dynamic forces has to be considered while calculating the strength and durability of installation. The dynamic model of forces calculation generated during the motion of the carriage of suspended cable installation in the area of the supporting shoe has been offered. The equations of motion of pulling an bearing rope has been illustrated, the values of forces and the graphs of changes in normal force have been given depending on the pressure of the carriage on the bearing rope. The examples of increasing durability and longevity of bearing rope through the correct choice of main parameters of supporting shoe and the mode of installation as well as graphics of changes of standard forces depending on the pressure of carriage on bearing rope in the area of supporting shoe have been given. Practical advice on choosing the basic parameters of suspended cable installation has been worked out.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розрахунок основних параметрів спареної крісельної дороги з перевантажувальним пристроєм
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Сологуб, Б. В.; Данило, Я. Я.
    Розроблено схему спареної крісельної канатної дороги з перевантажувальним механізмом і різними швидкостями руху крісельної підвіски під час посадки пасажирів і на основній трасі. Отримано залежності для визначення натягу тягово-несного каната, потужності приводу та жорсткості зворотно-витяжного механізму перевантажувального пристрою спареної канатної дороги. Наведено висновки, які можна використати у проектуванні таких доріг і які підвищать їх надійність та комфортабельність під час експлуатації. There has been developed a scheme of paired lift with transshipment mechanism and different speeds of motion lift suspension during the landing of passengers and on the main track. The dependences for determination of tension/pull-rope, power drive and the rigidity of the back-exhaust hood mechanism handling device of the paired lift have been obtained. The findings that can be used in the design of such roads and will improve their reliability and comfort in operation have been presented.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розробка схеми моделювання роботи основних елементів канатних установок з рухомим тягово-несівним канатом
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Сологуб, Б. В.; Іщук, В. В.; Данило, Я. Я.
    Розроблено схему універсального буксувального пристрою і запропоновано динамічну модель для розрахунку основних параметрів установки. Запропоновано рівняння руху тягово-несівного каната і механізму буксування з врахуванням зусиль опору рухові та жорсткості окремих елементів канатної установки. Отримані залежності для визначення монтажного і максимально допустимого натягу канату. Розроблено практичні рекомендації щодо вибору основних параметрів буксувального пристрою. The scheme of a universal towing device is developed and the dynamic model for the calculation of the main parameters of the device is suggested. An equation of motion of a pullingcarrying rope and a towing mechanism is suggested taking into account the efforts of the resistance movement and stiffness of the individual elements of the cable installation. The dependancies for the determination of installing and maximally permissible tension of a rope are obtained. Practical recommendations for the selection of key parameters of a towing device are worked out.
  • Thumbnail Image
    Item
    Комп’ютерне моделювання підвісних канатних транспортних систем та обґрунтування їх основних параметрів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Сологуб, Б. В.; Данило, Я. Я.
    Для визначення внутрішніх зусиль, що виникають в рухомому тягово-несучому канаті і елементах проміжної опори розглянуто розрахункову схему, на основі якої розроблено математичну модель у вигляді системи диференціальних рівнянь руху. Прийнято, що кривою провисання канату є ланцюгова лінія. За допомогою розрахункової схеми і системи рівнянь визначаємо зусилля в канатах. To determine the internal forces arising in a moving Pull-bearing rope and intermediate support elements considered design scheme, on which the mathematical model as a system of differential equations of motion. It is assumed that the curve is sagging rope chain line. Using a design scheme and equations define efforts ropes.
  • Thumbnail Image
    Item
    Комп’ютерне проектування та моделювання пасажирських доріг з тягово-несним канатом
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Сологуб, Б. В.; Данило, Я. Я.
    Викладено теоретичні основи структурно-параметричного синтезу пасажирських доріг з тягово-несним канатом, отримано залежності для вибору основних параметрів таких доріг. Presents the theoretical basis of structural and parametric synthesis of passenger road with Pull-rope carrier, obtained according to the choice of basic parameters such roads.
  • Thumbnail Image
    Item
    Математична модель циклоїдального зачеплення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Іванов, В. В.; Чумак, Н. В.; Данило, Я. Я.
    Проаналізовано методи розрахунку циклоїдального зачеплення – геометричні та на міцність. Розроблено математичну модель циклоїдального зачеплення, яка дала змогу знайти раціональні співвідношення геометричних параметрів, що забезпечують підвищення продуктивності насоса за рахунок збільшення об’єму рідини в міжзубовій западині, за умови забезпечення достатньої контактної та згинальної міцності зубів. Знайдена чутливість геометричних входів математичної моделі щодо об’єму рідини міжзубової западини. The methods of geometrical and strength calculationof the cycloid gearing are analysed. The mathematical model of the cycloid gearing, whichallowed to find rational correlations of geometrical parameters which providethe increaseof the productivity a pump due to the increase of volumeof liquid in teeth gash, is developed, on condition of providingof sufficient contact and bend strength of teeth. The sensitiveness of geometrical entrancesof mathematical model is found in relation to the volumeof liquid of teeth gash.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінка технічного стану колісних вузлів автомобіля за параметрами коливань непідресорених мас
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Нємий, С. В.; Данило, Я. Я.
    Досліджено вплив непідресорених мас на вібраційне навантаження кузова автомобіля. Наведено теоретичні викладки, що обґрунтовують можливість оцінювання технічного стану коліс автомобіля та ланок їхнього привода за параметрами власних коливань непідресорених мас. The impact of sprung mass on the oscillating load of the cab of the car is explored. Theoretical computes which ground of possibility of marc of technical state of wheels of the car and links of it occasion by parameters of oscillation of not sprung mass are adduced.
  • Thumbnail Image
    Item
    Визначення кінематичних характеристик відкритих зубчастих передач із зношеним профілем зубців
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Кичма, А. О.; Данило, Я. Я.; Гнаткович, С. А.
    Розроблена методика для визначення кінематичних параметрів відкритої зубчастої передачі обертових печей, млинів і сушильних барабанів з врахуванням зношення профілю зубців коліс вінцевої пари. Отримані графічні залежності взаємозв’язку кутів повороту зубчастих коліс вінцевої пари обертової печі 5 х 185 м із зношеним профілем зубців. Для зручності подальших досліджень змінна складова кута повороту вінцевого колеса апроксимується аналітичним виразом у вигляді кінцевого числа членів ряду Фур’є. The methods for definition of kinematics parameters of the open spur gearing of rotary furnaces, mills and drying drum accounting of the profile deteriorate of the pinion of wheel pair have done. The graph dependence of interaction of angle turn of the pinion of wheel pair of rotary furnace 5 x 185 m with deteriorating profil of pinion have taken. For comfort to the next research the variable component of the angle turn of wheel pair approximates of analytical equation it is shown of numbers participants Furje′s row.