Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Thumbnail Image
    Item
    Новітні технології маркетингових досліджень та аналізу ринку
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Дума, О. І.; Мельник, М. С.; Duma, O. I.; Melnyk, M. S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    На сучасному етапі все актуальнішими для успішності підприємств стають маркетингові дослідження. Проведення маркетингових досліджень знижує ризик прийняття неправильних рішень під час аналізу та розроблення маркетингових стратегій, планування і контролю маркетингової діяльності. Наведено огляд виникнення маркетингових досліджень, досліджено новітні методи маркетингових досліджень, їхні переваги та недоліки, можливість їх використання на різних етапах маркетингової діяльності. Систематизовано наукові підходи до трактування понять “маркетингові дослідження”, “методи маркетингових досліджень”. Проаналізовано новітні методи маркетингових досліджень, які передбачають широке використання AI (штучний інтелект), Big Data, ML, TRI*M. Проаналізовано також реалізацію методів маркетингових досліджень на основі Big Data, AI, ML, кейси із використанням новітніх методів маркетингових досліджень.
  • Thumbnail Image
    Item
    Скандинавська модель трансферу технологій: досвід та особливості
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Дума, О. І.; Duma, O. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Наведено результати дослідження особливостей Скандинавської моделі трансферу технологій, яка продемонструвала свою ефективність у Норвегії, Швеції та Фінляндії. Описано результати функціонування трансферу технологій в інноваційній екосистемі цих країн, через їх місце у міжнародних рейтингах інновацій. Для оцінювання результативності функціонування трансферу технологій запропоновано застосовувати шести критерійну шкалу, яка містить: індекс розвитку людського потенціалу, глобальний індекс знань, рейтинг легкості ведення бізнесу, глобальний індекс інновацій, глобальний індекс конкурентоспроможності та індекс захисту прав власності. Проаналізовано особливості функціонування механізмів трансферу технологій у Норвегії, Швеції та Фінляндії. Визначено особливості цих субмоделей, які визначають їхню ефективність, а, з іншого боку, можуть і мають бути залучені в українську практику трансферу технологій
  • Thumbnail Image
    Item
    Екосистема стартапів в Європі: кращі практики та уроки для України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Дума, О. І.; Завтура, К. О.; Duma, O. I.; Zavtura, K. O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено європейський досвід у розвитку екосистем стартапів. Проаналізовано структурні компоненти екосистеми стартапів, визначено їхню роль у функціонуванні системи та взаємозв’язки. Описано функціонування екосистем стартапів Великої Британії, Естонії, Німеччини, Швейцарії, Швеції та Фінляндії. Виявлено основні фактори успішного функціонування екосистеми стартапів. Систематизовано проаналізовано європейський досвід й обґрунтовано можливості та доцільність його використання в розвитку української екосистеми стартапів. Досліджено можливі напрями застосування європейського досвіду розвитку екосистем стартапів в Україні. Запропоновано три основних кроки для посилення розвитку української екосистеми стартапів на основі європейського досвіду та в умовах проходження Україною шляху до інтеграції із Європейським Союзом.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розроблення методології створення нових туристичних продуктів в умовах конкурентного ринку
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Дума, О. І.; Пашко, Б. Б.
    Охарактеризовано поведінку споживачів під час купівлі товару; визначено, які типи споживачів є у туристичній галузі; описано процес просування на ринок товару-новинки; окреслено ключові вимоги ринку до створення нових туристичних продуктів. Розроблено методологію створення нових туристичних продуктів в умовах конкурентного ринку. In the twentieth century tourism became a mass phenomenon and its importance for any country is growing with each coming year. To meet the needs of consumers it’s necessary to create a new interesting tourist product, which should be put in the centre of marketing strategy. Tourism has been long analyzed as one of the most profitable and intensively developed areas of the world economy. Tourism development plays an important role in solving social problems. The burst of tourism occurred due to increasing the purchasing power of the middle class, increased free time and the growing number of private vehicles or cheap transportation. Tourism has spread to new territories and countries. In today's world it is a powerful industry and a huge complex. For a tourist organization to make a profit and to be a leader in sales of tours it is not enough just to provide a full range of services. First of all, tourist organizations need to move forward and improve their activities in different directions. For the development of tourism companies it is important to attract new ways to improve their activities. It is necessary to develop new tours, which competitors don’t have. The tourist market is a system of economic, social and legal relations that link the tourist product manufacturers and consumers interested in a certain kind of tourism product and who are able to implement them. The tourist market is outlined in the form of interaction of its four main aspects: the tourist services demand, the tourist services supply, their price, and competition. As it is known, tourism is one of the most profitable businesses. That is why the need for a clear strategy of a business and its tourist products promotion is the main task. The consumer purchasing behavior has been characterized in the article; the types of customers in the tourism industry have been determined; the process of promotion of the innovative service has been described. The key demands of the market to the development of new tourism services have been outlined. The methodology of new tourism service in conditions of highly competitive market has been developed. The article deals with designing a new tourist product, the formation of the tour based on the characteristics of human behavior, the effect of inherent social aspects and actions on purchasing behavior of consumers. The methodology of new tourism service in conditions of highly competitive market has been developed. It is demonstrated that application of theoretical developments of scientists to analyzing the demand, environment, and peculiarities of the travel companies operation allows to form the tourist product being competitive under these market conditions.
  • Thumbnail Image
    Item
    Удосконалення системи мотивації персоналу підприємства із застосуванням комплексного підходу на прикладі СП ТОВ “Сферос-електрон”
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Дума, О. І.; Палчинська, І. І.; Семків, І. А.
    Розкрито сутність мотивації персоналу з виокремленням її ролі у процесі розвитку підприємства та надано визначення поняття “мотивація персоналу” з погляду отримуваних благ. Проаналізовано прoблематику матерiальнoї мoтивацiї на сучаснoму етапi рoзвитку українськoї економіки. Дослiджено мотивацiйнi процеси управлiння персоналом підприємства на усіх рівнях. Науковий аналіз проблеми мотивації персоналу дав змогу узагальнити фактори, види та особливості мотиваційного впливу на працівників підприємства. Розроблено комплекс методів та заходів мотивації персоналу. Запропоновано систему заходiв покращення мотивацiї персоналу на пiдприємствi, основними iз запропонованих були способи нематерiальної мотивацiї. Обґрунтовано доцільність упровадження цих методiв, які пiдвищать продуктивнiсть працi персоналу на СП ТОВ “Сферос-Електрон”. Further development of civilization promotes implementation of innovations in economic systems, which radically increase enterprices efficiency, improve the quality of manufactured products, both goods and services, reduce the proportion of rejects. The development of innovative technologies and production robotization make the managers face new challenges. However, this does not reduce the importance and influence of such a factor as efficiency of human resource management, which, ultimately, is a factor of the enterprise efficiency as a whole. The key factor of sustainable and efficient functioning of the country’s economy is the continuous improvement of the existing enterprises management systems based on the use of modern achievements in management and entrepreneurship. Resolving theoretical and practical problems of human resources management through further research in socio economic factors of labor motivation provides the opportunity to improve both quality and productivity of labor. The article presents the result of scientific and practical research into material and nonmaterial motivation of personnel at the example of "Sferos-Elektron" joint venture. Human resources motivation and professional skills are the determining ingredients of the productivity of both mental /creative labor and routine physical work on production lines. Motivation assigns conscious value to the work for a person, regardless of the nature of the work itself. The purpose of the research was to develop a comprehensive system of personnel motivation. To achieve this purpose the following tasks were formulated and performed: identification of the key elements of a comprehensive system of personnel motivation, verification of the key assumptions through applied research of motivation factors at "Sferos-Elektron" JV. The research is focused on identification of the most important factors of staff motivation depending on the age of employees, years of service and type of work performed. In applied aspect it means the opportunity to improve human resources management of "Spheros- Electron" JV by strengthening staff motivation and increasing productivity as a result.
  • Thumbnail Image
    Item
    Бізнес-процеси підприємства: загальна характеристика та економічна суть
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Чорнобай, Л. І.; Дума, О. І.
    Проаналізовано наукові підходи авторів щодо тлумачення категорії бізнес-процесів, виявлено ключові характеристики категорії бізнес-процесів, проведено типологію дефініцій поняття різними авторами за цільовою спрямованістю, запропоновано авторське бачення сутності поняття у світлі перспектив подальших досліджень. The scientifical approaches of different authors to the interpretation of business processes category have been analyzed in the article. Key characteristics of the business processes have been identified. Classification of the approaches to definition of term “business processes” by target orientation has been conducted. The author definition of the category “business process” has been developed in the way of further research prospect.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості застосування моделі композиту менеджменту на Великолюбінському МПД ДП "УКРСПИРТ"
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Процак, К. В.; Дума, О. І.
    Наведено сутнісну характеристику композиту менеджменту як моделі управління підприємством. Виявлено проблеми Великолюбінського МПД ДП “Укрспирт”, пов’язані із системою управління підприємством. Обґрунтовано можливість підвищення економічної, організаційної та соціальної та доцільність перебудови системи управління Великолюбінським МПД ДП “Укрспирт” шляхом впровадження моделі композиту менеджменту. The essential characteristic of the management composite model has been showed as a model of enterprise management. The problems of Velykolyubinske MPD SE “Ukrspirt” that are associated with system of management have been detected. Possibility of improving the economic, organizational and social efficiency of management and expediency of restructuring management system of Velykolyubinske MPD SE “Ukrspirt” has been proven by implementation the management composite model.
  • Thumbnail Image
    Item
    Використання маркетингових і логістичних рішень для страхового ринку України в умовах фінансової кризи
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Таранський, І. П.; Дума, О. І.; Сопільник, Л. І.
    Досліджено вплив фінансової кризи на страховий ринок України. Визначено основні чинники, що спричинили рецесію страхового ринку та запропоновано доцільні рішення маркетингового, логістичного та організаційного характеру, що будуть доцільні для подолання нестабільності. Обгрунтовано залежність між валовим внутрішнім продуктом, страховими преміями та страховими виплатами, а також визначено часові межі їх взаємного реагування. The article examines the impact of financial crisis on Ukraine's insurance market. The main factors that led to the recession the insurance market and offers reasonable marketing, logistic and organizational solutions that are appropriate to address instability. Proved the relationship between gross domestic product, insurance premiums and insurance payments, and also the timing response indicators.
  • Thumbnail Image
    Item
    Управління діловою активністю страхової компанії
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Григор’єв, О. Ю.; Дума, О. І.
    Розкрито сутність категорії ділової активності страхової компанії як основного орієнтира при визначенні ступеню досягнення поставлених цілей та визначених завдань. Розроблено модель аналізу ділової активності страхової компанії, та описано послідовність етапів проходження яких є необхідною і достатньою умовою об’єктивної оцінки стану, перспектив та можливостей страхової компанії. The article explores the essence of insurance company business activity category as a primary guide in determining the degree of achievement of objectives and specific tasks. Developed the model of activity analysis of insurance company, and describes the sequence of steps passing which is a necessary and sufficient condition for an fair assessment prospects and opportunities for the insurance company.
  • Thumbnail Image
    Item
    Мобільна реклама та перспективи її розвитку
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Новаківський, І. І.; Дума, О. І.
    Досліджено структуру сучасного ринку мобільної реклами та перспективи використання мобільних технологій у цій галузі в майбутньому. Визначено переваги використання мобільних телефонів як рекламного носія. Показано, що інтенсивний розвиток мобільних технологій може започаткувати створення нового ринку, який кардинально змінить традиційні уявлення про рекламу та істотно підвищить ефективність маркетингових заходів. In the article investigational structure of modern market of the mobile advertising and prospect of the use of mobile technologies in this industry in the future. Certainly advantages of the use of mobile telephones as a publicity transmitter. It is rotined that intensive development of mobile technologies can put beginning new market which cardinally will change the traditional pictures of advertising and substantially will promote efficiency of marketings measures creation.