Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток малого і середнього бізнесу в Україні: проблеми і перспективи
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-10) Мірошник, Р. О.; Прокоп'єва, У. О.; Miroshnyk, R.; Prokopieva, U.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Висвітлено проблематику розвитку малого і середнього бізнесу в Україні. Окреслено соціальні та економічні функції малого і середнього бізнесу. Проаналізовано статичні показники діяльності малого та середнього бізнесу, а також фізичних осіб-підприємців. На основі проаналізованих праць та досліджень авторами виділено та сформовано п’ять груп проблем, з якими зіштовхується малий та середній бізнес. До цих проблем належать: започаткування діяльності суб’єктів господарювання; фінансування та пошук кредитних коштів; реалізація товарів, послуг та робіт; економічна, політична та суспільна ситуації в Україні; настання форс-мажорних обставин. Розглянуто стан підтримки малого і середнього бізнесу з боку вітчизняного уряду. Запропоновані шляхи подолання негативних факторів та чинників для малого та середнього бізнесу на перспективу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Відносини з партнерами як складова інтелектуального капіталу машинобудівного підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010-02-23) Мірошник, Р. О.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Проаналізовано поняття “відносини з партнерами”. Обґрунтовано потребу формування міцних та надійних стосунків між підприємствами. Розроблено класифікацію усіх контрагентів машинобудівного підприємства. Досліджено аутсорсинг як форму спільної співпраці.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інноваційна політика підприємств в сучасних умовах господарювання
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Просович, О. П.; Мірошник, Р. О.
    Обґрунтовано необхідність інноваційної політики на підприємстві. Проаналізовано поняття “інноваційна політика”. Визначено основні передумови посилення ролі інноваційної діяльності на підприємстві. Зосереджено увагу на розробленні та впровадженні інноваційної стратегії. Наведено ознаки технологічно ефективного підприємства. Подано рекомендації щодо інноваційної політики на підприємстві. The authors motivate the necessity of pursuing an innovative policy on an enterprise. It is analysed "innovative politics". Main pre-conditions of strengthening of role of innovative activity are definite on an enterprise. Attention is concentrated on development and introduction of innovative strategy. Signs are resulted technologically effective enterprise. The recommendations are given that by pursuing an innovative policy on an enterprise.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми активізації інноваційної діяльності організацій
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Мірошник, Р. О.; Просович, О. П.
    Обґрунтовано необхідність інноваційної діяльності на підприємстві. Визначено основні фактори, що впливають на інноваційну активність організації. Зосереджено увагу на проблемах інвестиційного забезпечення інноваційної діяльності. Приділена увага венчурному бізнесу та питанням розроблення і впровадження інноваційної стратегії організації. Necessity of conducting of innovative activity on an enterprise is grounded. The basic factors which influence on innovative activity of organization are definite. Attention is concentrated on the problems of the investment providing of innovative activity. Attention is spared to venture business and questions of development and introduction of innovative strategy of organization.
  • Thumbnail Image
    Item
    Управління фінансовою сферою в процесі впровадження інноваційного проекту
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Мірошник, Р. О.; Наливайко, У. О.
    Досліджено теоретичні та практичні аспекти управління фінансовою сферою в процесі впровадження інноваційного проекту. Розглянуто стадії інноваційного проекту. Охарактеризовано джерела фінансування інноваційних проектів. Проаналізовано стан фінансування інноваційної діяльності вітчизняними підприємствами. Охарактеризовано ризики, що виникають під час здійснення інноваційної діяльності. Наведено показники, що характеризують ефективність інноваційної діяльності. The paper studied the theoretical and practical aspects of the financial sphere in the process of innovation project. The characteristic of the term “innovation project”. Considered an innovative project stage and given them a description. This definition of the term “business plan”. Characterized sources of funding for innovative projects. The detailed analysis of internal and external sources of funding. An assessment of the financing innovation of domestic enterprises. The correlation between spending on innovation activities of enterprises. Indicated the necessity to support state enterprises involved in research and development. The primaries innovation funding domestic enterprises. Studied that a significant share in the funding take their own funds. Unstable political and economic situation in the country encourages foreign investors to invest in Ukraine. Foreign partners are afraid of incurring losses when investing. For the implementation and financing of innovative projects proposed performance evaluation. The net discounted income can get the final result of the innovation process. Internal rate of return to determine how much is effective or ineffective innovation project. The innovative design is effective if the figure larger than normal. Guidance principles of the system of financing innovative projects. The state financing innovation by domestic enterprises. The characteristic risks arising in innovation. Pointing indicators that characterize the effectiveness of innovation.
  • Thumbnail Image
    Item
    Функціональні стратегії промислового підприємства з іноземним капіталом
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Мірошник, Р. О.; Семін, І. Є.
    Розглянуто варіанти стратегій іноземного інвестора з приходом на вітчизняне промислове підприємство. Проаналізовано функціональні стратегії промислового підприємства з іноземним капіталом. Визначено особливості функціональних стратегій залежно від вибраної іноземним інвестором корпоративної стратегії підприємства у таких сферах: виробництво, фінанси, управління персоналом, маркетинг, логістика, інновації. Наведено порівняльну характеристику стратегічних рішень у функціональних стратегіях з урахуванням вибору варіанта корпоративної стратегії іноземним інвестором. Strategies of foreign investor on domestic industrial enterprise are considered. Functional strategies of industrial enterprises with foreign capital are analyzed. The features of functional strategies which depend of the chosen by foreign investor corporate strategy of the industrial enterprise are determined. The functional strategies of foreign investor on the industrial enterprise are implemented in the following areas: manufacturing, finance, HR, marketing, logistics, innovation. The comparative characteristics of strategic decisions in the functional strategies according to corporate strategy of foreign investor on industrial enterprise are presented.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми інноваційної діяльності промисловості України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Мірошник, Р. О.; Коцовський, Ю. І.
    Проаналізовано проблеми інноваційної діяльності в Україні. Обґрунтована вагомість сучасної інноваційної діяльності для економічного розвитку. Визначено особливості інноваційного розвитку України на сучасному етапі. Закцентовано увагу на необхідності інвестиційного забезпечення інноваційної діяльності економіки. Запропоновано заходи щодо створення реальних програм і забезпечення успіху їх реалізації в промисловості. Запропоновано створити ефективну централізовану державну систему координації інноваційного розвитку економіки, яка передбачатиме створення Міністерства з питань науки та інновацій; встановлення тісніших і відповідальніших партнерських відносин між владою, усіма учасниками національної інноваційної системи і суспільством; створення системи постійного моніторингу динаміки інноваційного розвитку України; розгортання урядової програми реалізації Стратегії інноваційного розвитку України на 2010–2020 рр. в умовах глобалізаційних викликів. The article reveals the problems of the innovation activity in Ukraine. The significance of contemporary innovation for economic development is substantiated. The peculiarities of innovative development of Ukraine today are defined. The need of investment support of economic innovation activity is emphasized. Measures for creation of real programs and providing with their successful realisation in industry are proposed. It is proposed to create an effective centralized state system of coordination innovative economic development that will include the creation of the Ministry of Science and Innovation, establishing closer and responsible partnerships between government, all members of the national innovation system and society, a system of constant monitoring of the dynamics of innovation development of Ukraine, and to launch and develop. Open Government Programme of Innovative Development Strategy of Ukraine for 2010-2020 in the conditions of the globalization challenges.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток туристичної галузі України: особливості та проблеми
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Мірошник, Р. О.; Щир, І. В.
    Проаналізовано проблеми та наведено особливості розвитку туристичної галузі в Україні. Проведено аналіз туристичної галузі у світі, зокрема, проаналізовані міжнародні туристичні прибутки та надходження, досліджено ситуацію, що склалась на ринку туристичних послуг, а саме: в’їзд іноземних громадян в Україну за країнами та виїзд громадян України в інші країни. Зосереджено увагу на інноваційній діяльності в туристичній галузі. На основі проаналізованих джерел, розглянуто основні елементи туризму та запропоновані напрями їх розвитку в інноваційній діяльності. Елементи туризму розділено на такі складові: туристичний продукт, сфери діяльності, пов’язані з туризмом, організатор (юридична особа чи приватний підприємець), учасник. Запропоновано заходи щодо розвитку туризму, які передбачають стимулювання малого та середнього бізнесу, тобто приватного сектору, розвиток інфраструктури, залучення іноземних інвестицій, проведення активної рекламної діяльності; вдосконалення системи підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації туристичних кадрів; проведення необхідних наукових досліджень у сфері туризму. Запропоновано розробити організаційно-економічний механізм розвитку туристичної галузі, який уможливив би ефективно керувати туристичною галуззю, тим самим забезпечив би рентабельність та конкурентоспроможність вітчизняної економіки загалом. The article analyzes the problems and describes peculiarities of tourism industry in Ukraine. The analysis of the tourism industry in the world is made; there are analyzed incomes and revenues from international tourism; the situation in the market of tourist services is studied, in particular, the number of foreign tourists in Ukraine by countries and Ukrainian tourists going to foreign countries. Innovations in tourism industry are paid special attention to. The basic elements of tourism are considered on the basis of the reviewed sources and there are proposed directions of innovative developments of these elements. The elements of tourism are divided into the following components: tourist product, fields of activities associated with tourism, the organizer (a legal entity or an entrepreneur), a participant. The paper suggests measures to develop tourism that provide: incentives for small and medium businesses, i.e. the private sector, infrastructure development, attracting foreign investment, active promotional activities, improvement of the system of training, retraining and professional development of the tourism staff, doing the necessary research in the field of tourism. In the future, the authors suggest further research to develop organizational and economic mechanism of the tourism industry development that would allow to effectively manage tourism industry, thus ensuring the profitability and competitiveness of the national economy as a whole.
  • Thumbnail Image
    Item
    Управління розвитком нематеріальних активів підприємства
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Мірошник, Р. О.
    Розглянуто методичні підходи щодо управління розвитком нематеріальних активів. Зосереджено увагу на етапах управління розвитком нематеріальних активів: формування цілей розвитку; оцінювання вартості та структури нематеріальних активів, розроблення стратегії розвитку, розроблення та реалізація комплексу заходів щодо розвитку нематеріальних активів, контроль та коригування стратегії. Розроблені напрями забезпечення розвитку за видами нематеріальних активів підприємства. The process of management development of immaterial assets is examined. An algorithm is offered of management of immaterial assets of, which includes the followings stages: forming of aims of development; evaluation of cost and structure of immaterial assets, development of strategy of development, development and realization of complex of measures on development of immaterial assets, control and correction of strategy. Development directions of providing of development of immaterial assets of enterprise after the types of intellectual capital.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування інноваційного потенціалу підприємств шляхом розвитку нематеріальних активів
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Мірошник, Р. О.
    Проаналізовано суть та поняття “інноваційний потенціал”. Розглянуто класифікацію інтелектуального капіталу підприємства. Визначено роль нематеріальних активів у формуванні інноваційного потенціалу організації. Обґрунтовано необхідність формування бізнес-культури та брендингу в управлінні розвитком нематеріальних активів. Essence and concept is analyzed “innovative potential”. Classification of intellectual capital of enterprise is considered. Certainly role of immaterial assets in forming of innovative potential of organization. Grounded necessity of forming of business culture and brendingu in a management development of immaterial assets.