Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Thumbnail Image
    Item
    Морально-психологічний та психоемоційний стан організації як показник якості менеджменту
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Сушик, І. В.; Сушик, О. Г.; Sushyk, I. V.; Sushyk, A. G.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено важливість формування та підтримки морально-психологічного та психоемоційного стану організації в системі управління. Доведено взаємозалежність якості менеджменту від дії соціально-психологічних методів управління, які впливають на свідомість працівників, на філософію відносин у компанії, їхні соціальні, етичні, ментальні та інші інтереси. Визначено складові здорового клімату в організації, способи їх формування та діагностики. Проаналізовано традиційні та інноваційні методи управління організацією. Окрему увагу звернено на такі інструменти і технології управління, як корпоративна культура, командоутворення, емоційний інтелект, корпоративний гумор тощо. Наведено зарубіжний досвід управлінських нововведень. Акцентовано на потребі відновлення психоемоційного здоров’я працівників організації в часи коронaвірусної інфекції COVID-19 та постковідні часи. Зроблено висновок про те, що морально-психологічний та психоемоційний стан організації є показником якісного менеджменту.
  • Thumbnail Image
    Item
    Peculiarities of the corporate culture development and its influence on the labour activity motivation of personnel
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Фаринович, І. В.; Данилків, Х. П.; Гавран, В. Я.; Farynovych, I.; Danylkiv, Kh.; Havran, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Узагальнено теоретичні уявлення науковців про сутність корпоративної культури. Визначено основні етапи її формування на підприємстві. Обґрунтовано значимість корпоративної культури в управлінській діяльності підприємств. Розглянуто вплив корпоративної культури на мотивацію трудової діяльності персоналу підприємств. Для сучасного суспільства, що розвивається в мінливих умовах, актуальним є пошук дієвих методів управлінського впливу на персонал. Одним із важливих інструментів такого впливу є формування та розвиток корпоративної культури, про що свідчать успіхи компаній різних країн світу, які декларують основні норми, засади та правила корпоративної культури, визнаючи її провідним чинником розвитку та конкурентоспроможності суб’єкта господарювання. Роль чинника корпоративної культури в соціальній системі стає визначальною, коли виникає необхідність формування нової стратегії й моделі бізнесу та побудови на їх основі нової системи цінностей. Незважаючи на досить значну кількість зарубіжних і вітчизняних публікацій, можемо стверджувати, що єдиного погляду на поняття, термінологію й методологію цієї тематики ще не сформовано. Найбільшу складність зумовлює створення практичного інструментарію формування та розвитку корпоративної культури. Визначаючи характер людських взаємодій, корпоративна культура стає необхідною передумовою формування ефективного управління персоналом суб’єкта господарювання. Корпоративна культура як важіль впливу на мотиваційну діяльність працівників заслуговує особливої уваги. Однак її реалізація залежить від усіх суб’єктів корпоративної культури, а саме керівників компанії, HR-менеджера, а також працівників. Основні напрями впливу корпоративної культури на мотивацію трудової діяльності працівників: доброзичлива атмосфера в колективі, підтримка розвитку персоналу (підвищення кваліфікації, стажування, участь у грантах та ін.), відповідальність адміністративного персоналу та працівників за основні цілі розвитку компанії, заохочення працівників через матеріальні та нематеріальні стимули, ініціативність, креативність та новаторство. Підвищення мотивації працівників впливає на зростання продуктивності праці, що своєю чергою підвищує рівень результативності діяльності компанії.
  • Thumbnail Image
    Item
    Система комунікаційної діяльності в ІТ-компаніях
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Длугунович, Н. А.; Форкун, Ю. В.; Хмельницький національний університет
    Розглянуто питання організації системи комунікаційної діяльності для забезпечення сумісної роботи членів територіально розподіленої проектної команди та проблеми, що виникають під час взаємодії учасників команди розробників. Запропоновано такі рішення цих проблем: відокремлений певний вид комунікацій – віддалені комунікації, розроблена система класифікації віддалених комунікацій, що надалі стала основою моделі системи комунікаційної діяльності для використання в ІТ-компаніях. Автори запропонували виділяти такі види завдань, які повинна вирішувати система комунікаційної взаємодії в ІТ-компанії: забезпечення комунікації у процесах управління командою розробників (communications); підтримка спільної організації групової роботи з оброблення загальної інформації та інформації з проекту (cooperation); підтримка колективної роботи для розроблення програмного забезпечення (collaboration); сприяння формуванню та розвитку корпоративної культури організації (corporate culture). Для кожного виду завдань автори запропонували низку інструментів, використання яких забезпечує здійснення віддалених комунікації під час розроблення програмного забезпечення. Також визначено елементи, з яких складається система комунікаційної діяльності ІТ-компанії. Умовно їх можна поділити на три групи. До першої групи належать проекти, роботи та підзадачі, до другої групи офіси, команди, виконавці, ролі в проекті та права доступу, до третьої – комунікації, їх цілі, види, канали та інструменти. Врахування впливу всіх цих елементів дає можливість швидко розгорнути системи комунікаційної діяльності в ІТ-компанії із залученням територіально розподіленої проектної команди для роботи над проектом.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив господарського менталітету на формування й розвиток корпоративної культури організації
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Захарчин, Г. М.
    Висвітлено особливості формування і розвитку корпоративної культури із урахуванням впливу господарського менталітету. Охарактеризовано структуру господарського менталітету і розкрито причинно-наслідковий зв’язок між модусами господарської поведінки і корпоративною культурою. Підкреслено особливу роль господарських ментальних настанов у системі взаємовідносин організації . The features of forming and development of corporate culture are reflected with consideration of influencing of economic mentality. The structure of economic mentality is described and consequences communication is exposed between modous of economic conduct and corporate culture. The special role of economic mental options is underlined in the system of mutual relations of organization and its management.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інфраструктура корпоративного середовища: зовнішні та внутрішні структурні елементи
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Сватюк, О. Р.
    Уточнено сутність поняття “корпоративне середовище”, “інноваційна інфраструктура”, “зовнішні суб’єкти корпоративного управління”, “внутрішні структурні елементи” на основі висвітлення думок науковців та нормативно-законодавчої бази. Досліджено інфраструктуру корпоративного середовища, у якій виділено: зовнішніх суб’єктів корпоративного управління (державу, ринки, інституційних інвесторів) та внутрішні структурні елементи (власників, організаційно управлінську структуру, корпоративний контроль, корпоративну культуру). For the development of joint stock companies there is required the interaction with the external environment, forecasting its regulatory impact on corporations and on the internal mechanism of coordinating interests of corporate entities. The essence of the concepts of «corporate environment», «innovative infrastructure», «external subjects of corporate governance», «internal structural elements» is specified based on scientists’ opinions as well as regulatory and legal framework. The author studies the corporate environment infrastructure and highlights the following: external subjects of corporate governance (state, markets, and institutional investors) and internal structural elements (owners, organizational and management structure, corporate control, and corporate culture). All these subjects have a complicated system of interests, and its coordination is the main task of optimizing corporate governance. The corporate environment infrastructure is a set of components that are not members of the corporation but have a certain influence on it. External subjects of corporate governance are dependent on the economic system as a whole. This is ensured by their relationships and forms the infrastructure of certain environment. The first element of the external environment is ensured at the level of state regulation through the authorities of general and special competence that create rules and regulations for corporate control, and liability of corporations. The organs of special competence include: the National Commission on Securities and Stock Market, State Property Fund of Ukraine, the Antimonopoly Committee of Ukraine; the National Commission for State Regulation of Financial Services Markets, and other authorities. Another important element of the external environment is the mechanism of market control over the corporation governance. In the system of corporate governance the commodity markets of products and financial markets play a significant role. Corporate governance and its effectiveness are determined by the achievement of certain socio-economic status by the corporation. For the owners an important result of corporate governance is obtaining a portion of profits and increasing exchange price of the company’s shares. Institutional investors (not owners of corporate rights) can be considered to be the third important element of external corporate governance. They are public organizations and mass media that influence corporate strategy and tactics. An important place is occupied by selfregulatory organizations - voluntary non-profit associations of professional stock market participants which perform the function of stock market regulation. Internal elements of the corporate governance system depend primarily on the availability of effective rules and procedures of the owners’ relationship and their impact on the regulated objects, i.e. on the corporation management. Standards and procedures (conducting the general meeting and taking decisions at it, determining the bodies to supervise managers’ performance in the period between meetings, defining competence for concluding agreements with different cost values etc.) are presented. Internal elements of corporate governance also include conduct regulations, staff remuneration of officials, formation of funds and payment of dividends, property transactions, and other types of industrial and economic activities that are developed by managers and agreed upon with the owners. Optimization of interaction between the management and owners is regulated by the state laws and regulations, market environment, and public institutions. Corporate governance systems depend on the characteristics of regulated objects. In small entities where there are a few owners corporate governance systems differ significantly from management systems of joint stock companies with many owners. The internal state of a corporation depends on the economic system as a whole that is ensured by the links between the elements that are part of it.
  • Thumbnail Image
    Item
    Application of modern methods of sociometric analysis for modelling personnel optimal behavior at the enterprise
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2015) Zakharchyn, H. M.; Kosmyna, Y. M.
    The article focuses on the analysis of the sociomapping method used for modeling the personnel optimal behavior at the enterprise, as well as on the method efficiency evaluation within the framework of the conducted research. It is suggested to apply the sociomapping method for evaluating the efficiency of the enterprise corporate culture and for the analyzing the enterprise collective organizational behavior in general. The key benefits and drawbacks of the sociomapping method application are considered within the framework of the enterprise social networks analysis.
  • Thumbnail Image
    Item
    Феномен корпоративної культури у вищому навчальному закладі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Андрушко, Ярина
    В статье проведен теоретический анализ сущности понятия “корпоративная культура”. Освещаются практические особенности функционирования корпоративной культуры в вузе. Описано эмпирическое исследование типов направленности корпоративной культуры в вузах и определено ее влияние на жизнедеятельность студенческой молодежи. The article analyses the essence of the notion of “corporate culture” and highlights practical features of corporate culture functioning at higher educational institutions. The author describes empirical study of corporate culture orientation types at universities and determines its impact on the life activity of students.
  • Thumbnail Image
    Item
    Основи розробки та впровадження бізнес-стратегії підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Ільченко, І. Ю.
    Запропоновано методичний підхід до розробки та впровадження бізнес-стратегії підприємства. Обґрунтовано необхідність узгодження ключових аспектів бізнесу між собою та з умовами динамічного зовнішнього середовища. Побудовано візуальну схему розробки та впровадження бізнес-стратегії підприємства. Розкрито суть імперативів розробки та впровадження бізнес-стратегії. Досліджено специфіку та показано логіку взаємозв’язку окремих елементів імперативів розробки та впровадження бізнес-стратегії. Methodical approach to developing and implementing business strategу of the company is proposed. The necessity of coordination of key aspects of business among themselves and with the dynamic environment is stated. Visual scheme of development and implementation of enterprise business strategy is developed. Author shows the essence of the imperatives of development and implementation of business strategy. The specifics are discovered and the logic of relationships of individual elements of imperatives of development and implementation of business strategy is shown.
  • Thumbnail Image
    Item
    Концепції мотивування персоналу до формування корпоративної культури на машинобудівному підприємстві
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Іваницька, Н. Б.
    На підставі аналізу існуючого стану трудових відносин, які склались на підприємствах машинобудування Львівщини, виділено необхідність зміни відносин між персоналом і керівництвом. Визначено шляхи здійснення управління персоналом з метою покращання відносин у колективі. До того ж на основі японської філософії менеджменту визначено методику стимулювання персоналу до самодисципліни. The article, based on analysis of current state of labour relations which are established in engineering enterprises of Lviv region, highlights the need in change of relations between staff and management. Ways of personnel management to improve relations in the teamare defined. Thus, based on a Japanese management philosophy method of stimulating staff to self-discipline is defined.
  • Thumbnail Image
    Item
    НЛП у менеджменті як засіб управління собою та іншими
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Колібаба, А. М.
    Керівник, незалежно від сили волі й твердості характеру, не може передбачити, коли ним заволодіють емоції. Але саме від нього залежить, наскільки довго ці емоції – позитивні чи негативні – будуть його супроводжувати. A manager, irrespective of wills and firmness of character, can not predict when it inherited emotions. But most of it depends on how long these emotions - positive or negative - will accompany him.