Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 14
  • Thumbnail Image
    Item
    Розрахунок конструкції та електромагнітного приводу вібровикінчувальної машини з коловими траєкторіями коливань притирів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Захаров, В. М.; Zakharov, V.; ПрАТ “Львівський електроламповий завод “Іскра”
    Перспективним методом механічного оброблення деталей вважається вібраційна притирка, яка виконується на різних типах вібровикінчувальних верстатів. Особливістю вібровикінчувальних верстатів з круговими траєкторіями коливань притирів є те, що швидкості переміщення усіх точок робочої поверхні однакові, тому зношування як робочої поверхні притирів, так і оброблюваних деталей може залежати тільки від часу їх контакту. Мета і завдання роботи передбачають: огляд конструктивних і функціональних особливостей вібраційної притиральної машини з коловими траєкторіями коливань притирів; обґрунтування методики розрахунку конструктивно-силових параметрів машини і режимів роботи електромагнітного приводу. За результатами висвітлених у статті досліджень наведено детальний приклад розрахунку конструкції вібровикінчувального верстата, зокрема інерційно-жорсткісних параметрів його механічної коливної системи та електромагнітного приводу за заданих параметрів збурення у режимі функціонування, близькому до резонансу. Розглянуто можливості, запропоновано конструктивне рішення та розраховано привід механізму притискання верхнього притира до нижнього з метою забезпечення необхідного питомого тиску на оброблювані поверхні деталей.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження міцності і деформативності попередньо напруженої збірно-монолітної балки прогонової будови довжиною 18 м при різних режимах завантаження
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Сало, В. Ю.; Сало, О. Ю.; Salo, V. Y.; Salo, O. Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Висвітлено проблеми мостів щодо теоретичних і проектних аспектів і питань їх зведення. Основною метою експериментального дослідження є виявлення особливостей поведінки збірно-монолітної конструкції за статичної дії зовнішнього навантаження. Викладено програму статичних випробувань, наведено схеми установки випробувальних навантажень та приладів для виміряння переміщень та відносних деформацій. Описано натурні випробування дослідної збірно-монолітної попередньо напруженої залізобетонної балки для будівництва мосту. Одержано значення тріщиностійкості, деформативності і міцності балки, описано етапи роботи і форми руйнування досліджуваної балки. Порівняно експериментальні та теоретичні величини. Виділено характерні стадії напружено-деформованого стану. Проаналізовано стан та практику зведення збірно-монолітних залізобетонних конструкцій з використанням високопродуктивної сучасної технології. Проаналізовано отримані результати експериментальних досліджень. Дослідження натурних мостів з доведенням конструкцій до руйнування, що дає змогу уникнути впливу масштабного фактора, є особливо цінним.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динамічний аналіз машин роликового формування з урахуванням дисипативних властивостей приводних механізмів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Ловейкін, В’ячеслав Сергійович; Почка, К. І.; Ромасевич, Юрій Олександрович; Ловейкін, Ю. В.; Loveykin, V. S.; Pochka, K. I.; Romasevych, Yu. O.; Loveykin, Yu. V.; Національний університет біоресурсів і природокористування України; Київський національний університет будівництва і архітектури; Київський національний університет ім. Тараса Шевченка; National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine; Kyiv National University of Construction and Architecture; Taras Shevchenko National University of Kyiv
  • Thumbnail Image
    Item
    Експериментальні дослідження деформативності і міцності попередньо напруженої збірно-монолітної балки прогонової будови прольотом 12 м
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Сало, В. Ю.; Сало, О. Ю.; Salo, V.; Salo, O.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра автомобільних доріг та мостів, автомобільно-дорожній коледж; Lviv Politechnic National University, Departament of Roads and Bridges, Motor road colledge
    Висвітлені проблеми мостів щодо теоретичних і проектних аспектів і питань їхнього зведення. Описано натурні випробування дослідної збірно-монолітної попередньо напруженої залізобетонної балки для будівництва мосту. Одержані значення тріщиностійкості, деформативності і міцності балки, описані етапи роботи і форми руйнування досліджуваної балки. Проведено порівняння експериментальних та теоретичних величин. Виділено характерні стадії напружено-деформованого стану. В статті проаналізовано стан та практику зведення збірно-монолітних залізобетонних конструкцій з використанням високопродуктивної сучасної технології. Виконано аналіз отриманих результатів експериментальних досліджень. Дослідження натурних мостів з доведенням конструкцій до руйнування, що дозволяє уникнути впливу масштабного фактора є особливо цінним.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динамічний аналізшпиндельних вузлів на конічних газових опорах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Віштак, І. В.; Савуляк, В. І.
    Розглянуто деякі особливості зміщень вал-шпинделя на конічних газових опорах від співвісного з опорою-втулкою положення за довільних осьових та радіальних навантажень. Проведено динамічний аналіз впливу зміщень у різних напрямках на характеристики жорсткості шпиндельних систем. Запропоновано обґрунтовані аналітичні залежності для розрахунку характеристик шпиндельних систем. Обґрунтована необхідність динамічного аналізу шпиндельних систем та розрахунку несучої здатності та зміщень шпинделів швидкісних верстатів та пристроїв для досягнення високої точності. Доведено, що у фактично реалізованих конструкціях шпинделів з канавками змінної глибини усунути самозбудження можна також спеціальним підбором параметрів макро- та мікрогеометрії конічної газової опори шпиндельних систем. Some features of spindle shaft displacements on the conical gas bearings from the same axis with the support-sleeve position at arbitrary axial and radial loads. A dynamic analysis of the impact of displacement in different directions on the stiffness characteristics of the spindle unit. A reasonable analytical dependences for calculating the characteristics of the spindle units. Proved that the allowable parameters and microgeometry and macrogeometry friction pair of gas lubrication can be calculated to ensure the accuracy of the device. The necessity of dynamic analysis and calculation of spindle units bearing capacity and displacement spindle speed machines and tools in order to achieve high accuracy. Analysis of the conical gas bearings can also develop criteria optimization and determine the optimal parameters, which improves performance. It is proved that in practically realizable designs spindles with variable depth grooves stiffness parameters have improved as compared to the structures of the grooves of constant depth on the spindle shaft.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження роботи збірно-монолітних плитно-ребристих конструкцій нерозрізних прогонових будов мостів з тріщинами і до руйнування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Сало, В. Ю.; Сало, О. Ю.
    Наведено результати експериментальних досліджень, отриманих під час випробувань дослідних нерозрізних збірно-монолітних залізобетонних попередньо напружених мостів. Вперше в лабораторних умовах проведено експериментальні дослідження збірно-моноліт- них нерозрізних прогонових будов для перевірки прийнятих методів розрахунку з безпосереднім визначенням зусиль в елементах під час дії статичного навантаження. Випробування показали достатню жорсткість і міцність збірно-монолітних прогонових будов, які працювали в пружній стадії майже до розрахункового навантаження. Встанов- лено, що в результаті тріщиноутворення і пластичних деформацій проходить незначний просторовий перерозподіл зусиль між елементами прогонових будов. Перерозподіл зале- жить від зміни відношення жорсткостей окремих елементів системи. На підставі отриманих результатів запропоновано методику розрахунку міцності. Проведено порівняння експериментальних та теоретичних величин. Показано переваги і сферу використання розрахункового методу. Виділено характерні стадії напружено-деформованого стану. Виконано аналіз отриманих результатів експериментальних досліджень. The active provides the results of experimental reseach abtain in investigation of the testing multi – span prestresset reinforced concrete bridges. For the first time in the laboratory conditions were held experimental researches of prefabricated monolithic precast spans to check accepted methods of calculating the direct determination of efforts elements during the action of static load. Tests showed sufficient stiffness and strength of prefabricated monolithic spans working in an elastic phase, almost in the estimated load. It was found that as a result of cracking and plastic deformation there is negligible spatial redistribution of forces between of spans elements. On the basis of the got results the metnod of calculation of the strength. Comparison of experimental and theoretical sizes. Adrantages and area of the use of calculation metnod are snown. The chavacteristic stages of the tensely deformed state ave selected. The analysis of the got results of experimental reseaches is executed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Експериментальні дослідження міцності та деформативності армокам'яних згинаних елементів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Крамарчук, А. П.; Ільницький, Б. М.; Волинець, М. Е.; Бобало, Т. В.
    Наведені результати експериментальних досліджень міцності та деформативності нормальних перерізів армокам’яних балок, армованих безкаркасним армуванням стержневою арматурою класу А400С без попереднього напруження. Ці експерименти та порівняння їх з розрахунками за чинними нормами дають змогу оцінити збіжність результатів та зробити висновки щодо можливості раціонального конструювання керамоблокових згинних елементів із подвійним армуванням у зоні дії нормальних сил. Ця робота є частиною досліджень керамоблокових конструкцій з різними типами армування та різними типами розташування керамічних елементів у балці, які проводять у науково-дослідній лабораторії кафедри будівельних конструкцій і мостів Інституту будівництва та інженерії довкілля Національного університету “Львівська політехніка”. Практичне значення роботи полягає в визначенні доцільності використання цих типів балок у будівництві, характеру поводження керамоблокової конструкції із різними типами армування. Для розроблення пропозицій потрібні також інші експериментальні дані, які будуть проводитися у майбутньому. Всі дослідження експериментальних взірців балок виконали в ГНДВЛ-105 кафедри будівельних конструкцій та мостів Національного університету “Львівська політехніка” автори статті. The results are given on the basis of an experimental research on firmness and deformability of normal sections of concrete beams reinforced with frameless reinforcement and rod reinforcement class A400C without prestressing. These experiments and comparing them with calculations according to current regulations give an opportunity to assess the convergence of the results and draw conclusions about the possibility of rational design of ceramic block bending elements with double reinforcement in the area of the normal forces. This work is a part of research in the field of ceramic block constructions with different types of reinforcement and location of different types of ceramic elements in the beam, which are conducted by a research laboratory of the department “Building Constructions and Bridges” of Civil and Environmental Engineering Institute and National University “Lviv Polytechnic”. The practical significance of the work is determined by the advisability of using these types of beams in the building and the character of ceramic block behaviour with different types of reinforcement. To make further suggestions there are needed other experimental data, which will be held in the future. All researches of experimental prototypes of beams were performed in HNDVL-105 of department “Building Constructions and Bridges” National University “Lviv Polytechnic” by the authors of this article.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динаміка формування пульсових сигналів дистальних відділів променевих артерій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Сторчун, Є. В.; Климух, А. Р.
    In last time new methods and hardware-software system, which combine eastern medicine traditions and western technologies are commonly used in diagnostic practice. Pulse diagnostics is one of the ancient methods for disease state identification. For diagnostic purposes different kind of arteries zones can be observed, but most popular is pulse diagnostics of wrist joints radial arteries. It is based on recording of signal from three zones, lied closely along the radial arteries of left and right hands. For the purpose of pulse diagnostics special kinds of sensing devices are used. Preliminary model with schema included acoustic impedances of artery part, soft tissues of registration zone and sensing device was proposed. In this model was assumed, that sensor occlusion force distributed between the model elements and other object structures is constant. Acoustic impedances of artery part and soft tissues were modeled by elastic component taking into consideration pulse signals spectrum. In this work modeling and experimental results of pulse signal forming by distal zone of radial artery depending on sensor occlusion force were presented. Artery stiffness was defined from the curve showing dependency between the transmural pressure and the relative change of artery volume. Stiffness evaluation results were approximated by second order polynom relative to force conformed to diastolic pressure of patient. Experimental verification of new model for vessels with small tensibility was carried out. Data were obtained for artery zone length 5 mm and pulse pressure mmHg. Artery stiffness polynomial model took into consideration fraction of occlusion force fitted the artery and soft tissues .Initial data for modeling were diastolic and pulse pressure of patient, artery diameter and length, and coefficient defining the increment of soft tissues impedance component depending on occlusive force. All dependencies were evaluated for each patient in dependency of arterial blood pressure, artery diameter and elastic response. During the simulation study artery diameter was changed in range (1,9 – 3,8) mm in compliance with measuring results obtained by another authors. Length of artery registration zone was changed until the matching of computation and experimental results. Experiment was done using the device with piezoelectric and tensoresistive sensors joined mechanical sequentially. Investigations for pulse signals from seven zones accordingly to eastern medicine canons were done for 4 patients in age 18-25 years old. Their results showed the adequacy of calculated meanings of pulse signal for different artery zone length in range of small values of occlusion forces. This fact can be explained by model affixment to the object exactly in this range. It can be suggested, that there is no interference of different zones during the pulse signal forming, when occlusive forces of sensors have value from range 0 – 2.0 N. In case of higher occlusive force values deformation of artery is starting. Consequences of deformation are that the elastic properties and pulse wave propagation process are changing. In such conditions process of pulse signal forming could not be described by elaborated model. Наведено результати моделювання та експериментальних досліджень динаміки формування пульсових сигналів дистальних відділів променевих артерій людини залежно від сили притискання перетворювача до зон їх реєстрації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Експериментальні дослідження бездіафрагмової прольотної будови моста під час реконструкції
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Рачкевич, В. С.; Кваша, В. Г.; Салійчук, Л. В.
    Описано методику і результати статичних випробувань залізобетонної бездіафрагмової прольотної будови до та після реконструкції. Тechnique and results of static tests of reinforced concrete without-diaphragm span structure before and after reconstruction are described.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження роботи збірно-монолітних плитно-ребристих конструкцій прогонових будов мостів з тріщинами і до руйнування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Сало, В. Ю.; Думич, І. Ю.; Балаян, Н. О.
    Наведено результати експериментальних досліджень, отриманих під час випро-бувань дослідних збірно-монолітних залізобетонних попередньо напружених мостів. The active provides the results of experimental reseach abtain in investigation of the testing multi – span prestresset rein reinforced reinforced concrete bridges.