Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
40 results
Search Results
Item The usage of genetic algorithms when planning railway transportation in international connection(Видавництво Львівської політехніки, 2024-02-28) Lomotko, Denis; Kovalov, Denis; Ukrainian State University of Railway TransportЗалізничний транспорт України є провідною галуззю у дорожньо-транспортному комплексі країни, який забезпечує найбільшу частку вантажних та пасажирських перевезень серед здійснюваних усіма видами транспорту на території України. Зазначимо, що українські залізниці безпосередньо межують і співпрацюють із залізницями Молдови, Польщі, Румунії, Словаччини, Угорщини й забезпечують роботу із сорока міжнародними залізничними переходами. Інтерес до перевезень у напрямку західних прикордонних регіонів посилюється тим, що політичне становище країни спонукає переорієнтовуватись саме на експорт до країн ЄС. У статті досліджено виклики та можливості, пов’язані зі зростанням кількості українських прикордонних терміналів із країнами ЄС як у воєнний, так і у післявоєнний періоди. Проаналізовано поточний стан вантажних перевезень до Європи, розглянуто нагальні проблеми, а також коротко- та довгострокові перспективи розвитку залізниці. Підкреслено ключову роль залізничного транспорту в сприянні інтеграції України в європейську транспортну мережу, висвітлено можливості для реалізації планів щодо реконструкції та розвитку залізниці. Встановлено, що контейнерні перевезення вже займають значну частку ринку і тенденція до їх використання тільки зростає. Україна, як транзитна держава (через територію України проходять чотири з десяти загальноєвропейських транспортних коридорів), має великий потенціал для розвитку власної залізничної транспортної системи. На практиці контейнерні перевезення дають змогу більш ніж удвічі здешевити операції пакування, збільшити продуктивність праці в 4–5 разів, створити умови для комплексної механізації та автоматизації перевантажувальних операцій. Україна посідає третє місце в Європі (19 787 км залізниць, з яких 9 319 км електрифіковано) за довжиною мережі залізниць, а залізничному транспорту належить провідна роль у транспортній системі країни. Незважаючи на це, транспортно-логістична система України на доволі низькому рівні порівняно з іншими країнами світу. Модернізація шляхів та рухомого складу потребують значних капіталовкладень та часових витрат; отже, на проміжковому етапі загострюється питання пошуку способів покращення якості надання логістичних послуг. Тому в статті досліджено способи оптимізації контейнерного руху з України до країн ЄС за допомогою певних математичних алгоритмів і методів. Одним із описаних методів є генетичний алгоритм, який вважають одним із найкращих математичних алгоритмів для описаного вище завдання. Це може відіграти вирішальну роль у створенні гідної матеріально-технічної системи залізниці на західному кордоні України. Також це могло б сприяти оптимізації пропуску через кордони для реалізації та розширення транспортних можливостей української залізниці. Це не лише допоможе знайти найшвидший чи найдешевший маршрут, але й виявити слабкі місця українських прикордонних терміналів. На основі цієї інформації можна запропонувати більше способів удосконалення для модернізації та розширення прикордонних терміналів і станцій з подальшою інтеграцією в європейську транспортну систему.Item Optimization of logistics business processes in the Armed forces of Ukraine(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2022-03-01) Ільчук, О.; Гальків, Л.; Кулиняк, І.; Огінок, С.; Ilchuk, O.; Halkiv, L.; Kulyniak, I.; Ohinok, S.; Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного; Національний університет “Львівська політехніка”; Hetman Petro Sahaidachnyi National Army Academy; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано проблемні питання оптимізації логістичних бізнес-процесів у Збройних силах України. Обґрунтовано необхідність упровадження автоматизованої системи управління в систему логістики на базі Accelerated SAP (ASAP), що поєднує технологічну й управлінську частини у вигляді трьох основних компонентів: 1) синхронізація бізнес-пріоритетів клієнта (залежно від індустрії) з конкретними рішеннями SAP через галузеві карти бізнес-цінностей (value maps) інструмента Solution Explorer; 2) карти управління проєктами (маршрутні карти) з основними етапами та діями на них; 3) проєктування, розроблення, тестування і експлуатація за допомогою менеджера рішень SAP Solution Manager. Виявлено, що в результаті упровадження програми SAP R/3 можливо підвищити результативність логістики, пришвидшити виконання оперативних завдань, а також збільшити швидкість отримання і опрацювання інформації.Item Future changes in logistics supply chains: a competence dimension(Видавництво Львівської політехніки, 2005-03-01) Чорнописька, Н. В.; Гайванович, Н. В.; Chornopyska, N. V.; Hayvanovych, N. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті наголошено, що інтеграція української економіки в ЄС частково гальмуються суто логістичними чинниками. Проаналізовано позиції України у світовому рейтингу Індексу логістичної ефективності. Проведено порівняльний аналіз України з Німеччиною та Польщею в розрізі 6 субіндексів. Акцентовано увагу на складовій «логістична компетентність», за яким спостерігається значне відставання від середньоєвропейського рівня. Обґрунтовано внесок «компетентностей» у розвиток логістичного потенціалу країни з позицій: покращення результатів; ефекту синергії,; ефекту мережі. Авторами висунуто припущення, що існуюче відставанння знівелює нова генерація потенційних менеджерів, які були цільовою аудиторією даного дослідження. За допомогою опитування отримано світоглядну картину майбутніх змін логістичної галузі в Україні, Польщі та Німеччині. Розглянуто відмінності, які є більшою мірою відображенням рівня досягнень конкретної країни в галузі логістики. Завдяки ідентифікації особистісних характеристик цільової аудиторії (соціально-демографічних, поведінкових, ціннісних орієнтацій), виділено спільні та відмінні риси. Доведено, що спільних рис у представників трьох країн є більше, вони включають: інтерес до екологічних проблем, прив’язаність до соціальних мереж, володіння іноземними мовами, здатність сприймати і обробляти багато інформації, навчання за міждисциплінарним підходом, важливе бачення перспективи, як власної, так і галузі, а завдяки уніфікації університетських програм – однаковий набір hard skills та soft skills. Це сприятиме зменшенню «розривів» у логістичній компетентності нової генерації менеджерів, що допоможе вивести логістику країни на якісно новий рівень сталого, стійкого розвитку та сприятиме інтеграції України з ЄС.Item Organization of activities in the structure of logistics enterprises value chain(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Shandrivska, О.; Lendyel, О.The questions of organization of enterprises activities management within value chain basen on logistics are investigated in the article. The structure and framework model of the management system of enterprise logistic activities are identified and suggested. The usage of integrated approach to the management of enterprises logistic activities simultaneously on different organizational and economic directions (management of business process, including reengineeriny of business-process, situational and regressive approach, conception of partnerships, marketing and conception of value chains, SWOT-analysis of an enterprise, outsourcing, usage of balanced scorecard system conception, competitive benchmarking, optimization of organizational structure of management, functional and value analysis of businessprocesses system) are suggested. These organizational and economic decisions are formulated according to the one strategic idea, which is oriented to the fulfillment of clients needs as well as successful realization of strategic goals of an enterprise. The analysis of suggested organizational and economic directions of enterprise activities management on logistic principals is made in the article. Розглянуто питання організації управління діяльністю підприємств у складі ланцюгів створення вартості на засадах логістики. Визначено структуру та наведено схематичну модель системи управління логістичною діяльністю підприємства. Запропоновано використання комплексного підходу до управління логістичною діяльністю підприємств одночасно за різними організаційно-економічними напрямками (управління бізнес-процесами, зокрема реінжиніринг бізнес-процесів, ситуаційно-ресурсний підхід, концепція маркетингу партнерських стосунків та концепція ланцюгів створення вартості, SWOT-аналіз діяльності підприємства, аутсорсинг, застосування концепції збалансованої системи показників, конкурентний бенчмаркінг, оптимізація організаційної структури управління, функціонально-вартісний аналіз системи бізнес-процесів), аналіз яких наведено в роботі.Item Застосування системного підходу до управління бізнес-портфелем підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2010-02-23) Беспалюк, Х. М.; Національний університет “Львівська політехніка”Проаналізовано поняття бізнес-портфеля підприємства. Розглянуто управління бізнес-портфелем підприємства за допомогою системного підходу. Показано взаємозв’язок системи управління бізнес-портфелем з менеджментом підприємства. Визначено та обґрунтовано функції цієї системи.Item Проблеми створення і ефективної діяльності екологістичних харчових і переробних підприємств малого та середнього бізнесу на теренах західної України(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Афтаназів, І. С.; Струтинська, Л. Р.; Андрусів, С. В.; Національний університет “Львівська політехніка”У матеріалах статті проаналізовано причини та етапи становлення екологістики як різновиду інноваційної діяльності, спрямованої на збереження навколишнього середовища та екології довкілля. На прикладі підприємств харчової та переробної промисловості Західної України відображено потребу поетапного запровадження екологічної діяльності, у становленні якої не обійтись без сприяння органів місцевого самоврядування та органів державної влади. Показано, що за наявності певного сприяння органів місцевого самоврядування переробка органічних відходів може бути економічно вигідною для виробників харчової та переробної промисловостей.Item Логістичний підхід до управління розвитком регіону(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Микуланинець, С. І.; Mykulanynets, S. I.; Мукачівський державний університет; Mykachevo State UniversityВизначено перспективи застосування логістичного підходу до управління процесами ефективного використання та відтворення загального потенціалу регіону. Проведено ґрунтовний аналіз та узагальнено теоретико-методичні підходи до трактування сутності сталого розвитку регіону, що дало можливість виявити шляхи застосування логістичного підходу до управління різноманітними ресурсами на рівні регіону. Проаналізовано та узагальнено теоретичні аспекти концепції логістики. Досліджено методику логістичного управління процесами використання ресурсів з метою вирішення соціальних та економічних проблем сталого розвитку регіону. Визначено особливості формування механізму логістичного управління на регіональному рівніItem Оптимізація територіального розміщення логістичних центрів та технопарків(Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Афтаназів, І. С.; Струтинська, Л. С.; Андрусів, С. В.; Національний університет “Львівська політехніка”Зпропоновано методику визначення та оптимізації місць облаштування багатофункціональних розподільчих центрів централізованої структури логістичної товаропровідної мережі. Запропоновано математичну залежність для аналізу доцільності облаштування у тому чи іншому регіоні логістичного центру або технопарку. В Україні сьогодні переважно функціонування розподільчих логістичних центрів регламентується їхньою галузевою приналежністю. Їх місце розташування – територія облаштованих у великих населених пунктах провідних галузевих виробництв. Це суттєво понижує ефективність логістичних процесів, нарощує їх витратну складову, збільшує витрати на додаткові перевезення товарів та матеріалів. Запропонована методика визначення та оптимізації місць облаштування багато- функціональних розподільчих центрів централізованої структури товаропровідної ме- режі ґрунтується на аналізі чисельності населення та користувачів логістичних послуг, обсягів товарообігів у регіоні та наявності тут транспортних мереж і магістралей.Item Тенденції та перспективи розвитку формату self storage в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Кобилюх, О. Я.Висвітлено один із нових напрямів в організуванні складів в Україні – складів індивідуального зберігання. Охарактеризовано ринок self storage в США, Європі та Україні. Розглянуто асортимент послуг та ціноутворення та проведено структурування та сегментування споживання, окреслено перспективи його розвитку. The article highlights one of the new directions in organizing warehouses in Ukraine – individual storage warehouses. The characteristic self storage market in the USА, Europe and Ukraine. Considered range of services and pricing and held structuring and segmentation consumption. outlines the prospects for its development.Item Імітаційне моделювання зовнішньої та внутрішньої логістики медичного закладу(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Фігун, Н. В.; Дзелендзяк, Ю. А.Розглянуто аспекти логістичної діяльності медичного закладу. Сформульовано класифікацію підходів до побудови імітаційної моделі внутрішньої та зовнішньої логістики медичного закладу. Структуризовано імітаційну модель зовнішньої та внутрішньої логістики медичного закладу. Визначено параметри формування імітаційної моделі та її обмеження. Запропоновано два принципово відмінні підходи до формування імітаційних моделей відповідно до специфіки поставлених задач. Розроблено схему отримання, перетворення і виведення даних щодо логістичних потоків для створення імітаційної моделі. Проаналізовано переваги та недоліки використання нейронних мереж та генетичних алгоритмів для структурної реалізації імітаційної моделі. The logistics aspects of medical institution have been considered. Approach’s classification of simulation model’s creation of inner and external logistics has been formed. The medical institution’s simulation model of inner and external logistics structuring has been realized. The parameters’ of simulation model’s forming have been determined. The two fundamentally different approaches to simulation model’s forming according to specific character of posed tasks have been suggested. The scheme of receiving, transformation and data’s output for simulation model’s creation was developed. The advantages and disadvantages of neural nets and genetic algorithms using for structural realization of simulation model have been analyzed.