Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
17 results
Search Results
Item Правова детермінація поведінки: історико-теоретичний вимір(Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Гарасимів, Т. З.; Голинська, М. І.; Harasymiv, T. Z.; Golinskaya, M. I.; Гарасымив, Т. З.; Голинская, М. И.; Національний університет “Львівська політехніка”; Львівський торговельно-економічний університет; Lviv Polytechnic National University; Lviv Trade and Economic UniversityДосліджено особливості поняття поведінки, сутнісний зміст якої на сучасному етапі трансформації суспільства розкривається через такі категорії і поняття, як «людина», «соціум», «діяльність», «суспільні» і «виробничі відносини», «суспільне життя», «особистість» тощо. Поведінку розглянуто як сукупність послідовних учинків або систему дій людини, як практичну, реальну або реалізовану дію, яка, найперше, є різновидом поведінки, осмисленим комплексом учинків. Доведено, що свідома, цілеспрямовано сформована активна поведінка людини як діяльність – запорука ефективних, доцільних змін життєдіяльності сучасного українського суспільства.Item Концепт моделі «поведінки» у філософсько-правовому дискурсі(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гарасимів, Тарас; Harasymiv, Taras; Гарасымив, Тарас; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті на основі значної джерельної бази комплексно проаналізовано визначення термінів «поведінка» та «діяльність», простежено розвиток дефініцій у правознавчому аспекті, з’ясовано їхні основні ознаки та характеристики. Здійснено спробу доведення, що поняття «поведінка» та «діяльність» становлять основу філософеми девіантної поведінки.Item Детермінація дефініції поведінки:теоретико-правовий вимір(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Козак, Олена; Kozak, Olena; Козак, Елена; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityДосліджено особливості поняття поведінки, сутнісний зміст якої на сучасному етапі трансформації суспільства розкривається через такі категорії і поняття, як “людина”, “соціум”, “діяльність”, “суспільні” й “виробничі відносини”, “суспільне життя”, “особистість” тощо. Поведінку розглянуто як сукупність послідовних учинків або систему дій людини, як практичну, реальну або реалізовану дію, яка, найперше, є різновидом поведінки, осмисленим комплексом учинків. Доведено, що свідома, цілеспрямовано сформована активна поведінка людини як діяльність – запорука ефективних, доцільних змін життєдіяльності сучасного українського суспільства.Item Особистісний світогляд: гуманістичний концептуалізм(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гарасимів, Т.; Матвійчук, І.Здійснено філософсько-правовий аналіз особистісного світогляду крізь призму гуманістичного концептуалізму, а відтак сформовано теоретико-методологічну основу означеної проблематики. З’ясовано, що наявність у цінностях когнітивного та емотивного компонентів та їх органічне поєднання створюють умови для світоглядної кореляції особистості, процесу, який з різною інтенсивністю та спрямованістю відбувається протягом усього людського життя. Доведено, що саме структурна неоднорідність культури стає резервом динамічних процесів, одним із механізмів стимуляції появи нового. Осуществлен философско-правовой анализ личностного мировоззрения через призму гуманистического концептуализма, а затем сформулировано теоретико-методологическую основу указанной проблематики. Установлено, что наличие в ценностях когнитивного и эмотивного компонентов и их органическое сочетание создают условия для мировоззренческой корреляции личности, процесса, который с разной интенсивностью и направленностью происходит на протяжении всей человеческой жизни. Доказано, что именно структурная неоднородность культуры становится резервом динамических процессов, одним из механизмов стимуляции появления нового. The article deals with the philosophical and legal analysis of personal philosophy through the prism of humanistic conceptualism and therefore formulated the theoretical and methodological basis of the abovementioned issues. It was found that the presence of cognitive and emotional values of the components and their organic combination creates conditions for ideological correlation identity, a process which with varying intensity and direction is for all human life. Proved that the structural heterogeneity of culture is dynamic processes reserve, one of the mechanisms to stimulate the emergence of new.Item Концепція особистісного становлення індивіда у філософських-правових поглядах нового часу(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гарасимів, Т.; Мартинюк, Н.Ппроаналізовано концепцію особистісного становлення індивіда у філософських- правових поглядах Нового часу. Доведено, що реалізація сутності індивіда залежить від внутрішньої настанови на буття чи володіння, тому вона може бути продуктивною чи непродуктивною. Ґрунтовно проаналізовано вчення про свободу, оскільки воно у Новий час виступає основним базисом створення нового образу людини у філософсько-правовому просторі. Проанализирована концепция личностного становления индивида в философских правовых взглядах Нового времени. Доказано, что реализация сущности индивида зависит от внутренней установки на бытие или владение, поэтому она может быть продуктивной или непродуктивной. Основательно проанализировано учение о свободе, поскольку оно в Новое время выступает основным базисом создания нового образа человека в философско-правовом пространстве. The article analyzes the concept of the personal development of the individual in philosophical and legal views of modern times. It is proved that the realization of the essence of the individual is depending on internal guidelines on the existence or ownership, so it can be productive or unproductive. Thoroughly analyzed the doctrine of freedom as it is in the New Time is the main basis of creating a new image of man in the philosophical and legal space.Item Поведінка людини: філософсько-правова рефлексія “діяльність” та “активність”(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гарасимів, Т.Досліджено поведінку людини як об’єкта філософсько-правової рефлексії “діяльність” та “активність”. Актуалізовано проблему досягнення мотивованої та ціннісно-орієнтованої людської поведінки, яка виступає своєрідною соціальною субстанцією процесів життєдіяльності людини в усіх сферах суспільного життя. Висвітлено поведінку насамперед як категорію соціальної філософії, що включає мету, засіб, результат і форму самого процесу діяльності. Исследовано поведение человека как объекта философско-правовой рефлексии “деятельность” и “активность”. Актуализировано проблему достижения целевого и ценностно-ориентированного человеческого поведения, которая выступает своеобразной социальной субстанцией процессов жизнедеятельности человека во всех сферах общественной жизни. Освещено поведение прежде всего как категорию социальной философии, включая цель, средство, результат и форму самого процесса деятельности. The article investigates human behavior as an object of philosophical and legal reflection “activity” and “activity”. Modified the problem motivated and achieve value-oriented human behavior, acting peculiar social processes substance of human life in all spheres of public life. Deals behavior primarily as a category of social philosophy, which includes objectives, means and results of the process of form.Item Генеза особистості: фундаментальна проблема буття індивіда(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гарасимів, Б.Проаналізовано ґенезу особистості на основі концептів середньовічної західно- європейської філософської доктрини. Аргументовано доведено, що ґенеза особистості виступає фундаментальною проблемою буття індивіда. З’ясовано, що у середньовіччя особистість розуміли як набір певних якостей, які більшою чи меншою мірою характеризують типове в ній, причому так, що кожна з якостей має самостійне значення і не випливає з внутрішньої сутності особистості. В статье осуществлен анализ генезиса личности на основе концептов средневековой западноевропейской философской доктрины. Аргументировано доказано, что генезис личности выступает фундаментальной проблемой бытия индивида. Установлено, что в средневековье личность понимали как набор определенных качеств, которые в большей или меньшей степени характеризуют типичное в ней, причем таким образом, что каждое из качеств имеет самостоятельное значение и не вытекает из внутренней сущности личности. The article analyzes the genesis of personality based on concepts of medieval Western philosophical doctrine. Argued proved that the genesis of personality serves the fundamental problem of being individual. It was found that in the Middle Ages identity is understood as a set of specific qualities that are more or less characterize typical in it and so that each of the properties has independent significance and is not derived from the inner nature of the individual.Item Поняття, межі та види посткримінальної поведінки(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Барабаш, О.Проаналізовано підходи до розуміння поняття “посткримінальна поведінка”, визначено її межі. Здійснено класифікацію посткримінальної поведінки за декількома підставами. Проанализированы подходы к пониманию понятия “посткриминальное поведение”, определены его границы. Осуществлена классификация посткриминального поведения по нескольким основаниям. In the article the approaches to understanding the concept of “postcriminal behavior” defined its limits. Classification of post criminal behavior for several reasons.Item Поведінка людини: підходи до розуміння(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Барабаш, О. О.У статті проаналізовано співвідношення понять “поведінка” та “діяльність”. Названо та охарактеризовано основні підходи до розуміння поняття “поведінка” людини. В статье проанализировано соотношение понятий “поведение” и “деятельность”. Названы и охарактеризованы основные подходы к пониманию понятия “поведение” человека. The article analyzes the relationship between “conduct” and “activities”. Named and described the main approaches to understanding the concept of “behavior” of man.Item Метаантропологічна узгодженість «трансцедентального обміну» у правовій комунікації(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Токарська, А. С.Розглянуто проблеми метаантропологічної узгодженості “трансцедентального обміну” у правовій комунікації. Наголошується на результатах діяльності, їхній рушійній силі, яка здатна бути однаково потужним засобом як конструктивної, так і корелюючої дії. Виокремлюється зведення метаантропологічного підходу до способів подолання вияву агресії, нетерпіння, конфліктного висловлювання. Трансцендентальний обмін вибудовується на виявленні щирої зацікавленості долею особи, стримуванні емоцій у конфліктному спілкуванні. Констатовано, що метаантропологічні моделі комунікативної взаємодії однаково поширюються на різні сфери діяльності: політику, економіку, мораль і право тощо. Зауважено її основну функціональну роль: забезпечити ефективну взаємодію суб’єктів права, їхнє результативне намагання встановити дієві контакти, що не порушують прав людини і її основних свобод. Метаантропологічне трактування обміну думками у правовій комунікації ґрунтується на складній соціопсихолінгвоментальній моводії, що актуалізує універсалізм різних моделей соціальних практик у комунікації. Підтверджується концепція права як комунікації на рівні галузевого юридичного метадискурсу. Рассмотрены проблемы антропологической согласованности “трансцендентального обмена” в правовой коммуникации. Отмечаются результаты деятельности, их движущая сила, которая способна быть одинаково мощным средством как конструктивного, так и коррелирующего действия. Выделяются сведения метаантропологичного подхода к способам преодоления проявления агрессии, нетерпения, конфликтного высказывания. Трансцендентальный обмен выстраивается на выявлении истинной заинтересованности судьбой человека, сдерживании эмоций в конфликтном общении. Констатировано, что антропологические модели коммуникативного взаимодействия одинаково распространяются на различные сферы деятельности: политику, экономику, мораль и право. Отмечено ее основную функциональную роль: обеспечить эффективное взаимодействие субъектов права, их результативную попытку установить действенные контакты, не нарушающие прав человека и основных его свобод. Метаантропологическое трактование обмена мнениями в правовой коммуникации основывается на сложном социопсихолингвоментальном моводействии, что актуализирует универсализм различных моделей социальных практик в коммуникации. Подтверждается концепция права как коммуникации на уровне отраслевого юридического метадискурса. The issues of meta-anthropological coherence of “transcendental exchange” in the legal communication are considered. The results of activity, their motive power capable to be equally powerful means of both constructive and correlating steps are noted. Transcendental exchange is being built up due to disclosing of genuine interest in the fate of an individual, restraining emotions in conflicting communication. It is stated that meta-anthropological models of communicative interaction are extended over various fields of activities: policy, economics, moral and law, etc. Their prime functioning role to ensure effective interaction of subjects of law, their successful pursuit to establish efficient contacts non-violating fundamental human rights and freedoms. Metaanthropological planning of views exchange in legal communication is based on complex sociopsycholinguo-mental speech actualizing universalism of different models of social practice in communication. Concept of law as communication on a level of every branch legal metadiscourse is corroborated.