Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Правова соціалізація в шкільному середовищі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Парута, Олена; Paruta, Olena; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Перед сучасною наукою постала гостра потреба оновити знання про дитину та дитинство, про підлітковий розвиток особистості, шляхи ефективної соціалізації дитини як процесу, що сприяє розвитку суспільству. Потрібні нові механізми сприяння успішній правовій соціалізації дітей та підлітків. Пояснюється така необхідність виникненням нових парадоксів і протиріч, характерних для взаємин юної людини і сучасного соціуму. Молодший підлітковий період характеризується важливими змінами в соціальних відношеннях і соціалізації, оскільки переважний вплив родини поступово змінюється впливом однолітків, які виступають джерелом референтних норм поведінки й одержання певного статусу. Протягом підліткового періоду соціальне пізнання стає усе більш важливою детермінантою поведінки дітей. Саме в цьому віці дітям необхідно навчитися самостійно вирішувати складні ситуації в дружніх відносинах, знаходити рішення в питаннях про справедливість, дотримуватися усталених соціальних норм та звичаїв. Сучасна наука має врахувати те, що період навчання у школі є перехідним етапом, який пов’язує дитинство з дорослим життям. У підлітків правова соціалізація проходить складно та суперечливо, адже на цей час особистісного становлення припадає фізична та психологічна перебудова організму людини, наростає емоційність і напруга у стосунках з однолітками та дорослими, швидко змінюються інтереси у навчальній та пізнавальній діяльності. Ефективність правової соціалізації і конкретні методики правового впливу на особу ми оцінюємо через їхню здатність підготувати підростаюче покоління до самостійної правової діяльності. Успішною буде соціалізація, яка забезпечить засвоєння та відтворення особою у діяльності соціально-правових цінностей, що допоможе розвивати індивідуальний правовий статус особи, сформувати навички правової поведінки, які будуть ефективними в майбутньому. Успішна соціально-виховна, педагогічна робота з дітьми в Україні можлива за умови створення нормативної основи її реалізації. Перспективність і педагогічна ефективність правової соціалізації школярів забезпечуються цілісністю і збалансованістю державних, громадських та індивідуальних програм в сфері соціальної роботи, з обов’язковим урахуванням потреб та інтересів кожного учасника правосоціалізаційного процесу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Окремі аспекти ранньої правової соціалізації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Парута, О. В.; Paruta, O. V.; Парута, Е. В.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Роль ранньої правової соціалізації полягає у включенні людини в глобальне суспільство з мінімізацією ризику розвитку деструктивної правової поведінки. Вже в результаті навчання в школі діти повинні знати основні юридичні норми, які тлумачать їхні права та обов’язки, права та обов’язки їхніх батьків, друзів та держави. У статті розглянуто роль сім’ї та школи у тривалому процесі правової соціалізації особи, який ускладнений множинними економічними та соціальними чинниками. Успішна правова соціалізація потребує відповідних інноваційних освітніх програм, інноваційної методики із дидактичними підходами до навчання. Нам необхідна розвинена інфраструктура соціальних інститутів, здатна підготувати молодь до повноцінної участі в правовому житті суспільства. Відсутність в Україні належної стратегії здійснення правової соціалізації негативно впливає на стан законності та правопорядку в нашій державі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Childhood as a phenomenon in the light of german pedagogy
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2016-09-12) Kvas, Olena; Klym, Mariana; The Ivan Franko National University of Lviv; Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University
    The article is dedicated to the problem of childhood as a phenomenon in german pedagogy. The main objectives of the article are as following: the theoretical analysis of scientific and pedagogical literature highlighting different aspects of the problem under research, and analysis of methodological renewal of German pedagogy during non–Herbart period and reformist’s movement prosperity of the XXth century. German pedagogy has been studied by foreign and domestic scientists: O. Kotsyubynskyi, N. Abashkina, T. Tokaryeva, N. Osmuk, S. Stelmakh, I. Rudkovska, K. Tkachova, I. Stashevska, H. Kornetov, M. Boguslavskyi, M. Pevzner, I. Batchayeva, L. Nesterova, N. Yudin, S. Kulikov, V. Veykshman, O. Piskunov, Z. Ravkina. In the article the analysis of complex reassessment of educational tendencies which gave the impetus to the implementation of educational formulae “vom Kinde aus”, “führen oder wachsenlassen” has been conducted. The particular attention is paid to the need of childhood’s understanding as one of the sociocultural phenomena, which is connected with the adult’s space.