Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Про недоліки організаційно-правового забезпечення запобігання вчиненню студентами ЗВО корисливо-насильницьких злочинів проти власності : кримінологічний аспект
    (Видавництво Львівської політехніки, 24-02-20) Болібрух, Наталія; Якимова, Світлана; Bolibrukh, Natalia; Yakymova, Svitlana; Болибрух, Наталия; Якимова, Светлана; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Здійснено кримінологічний аналіз організаційно-правового забезпечення запобігання вчиненню студентами закладів вищої освіти корисливо-насильницьких злочинів проти власності. Акцентовано увагу на особливостях профілактично-виховної роботи зі студентами закладів вищої освіти, що мають враховуватися під час розроблення кримінологічних заходів запобігання вчиненню цією категорією молоді корисливо-насильницьких злочинів проти власності. Виявлено прогалини та недоліки організаційно-правового характеру, які не сприяють ефективному запобіганню вчиненню студентами закладів вищої освіти корисливонасильницьких злочинів проти власності. Запропоновано зміни й доповнення до чинних нормативно-правових актів України, що мають на меті підвищити професійну майстерність суб’єктів запобігання вчиненню студентами закладів вищої освіти корисливо-насильницьких злочинів проти власності, поліпшити їх інформативну й організаційну взаємодії, а також активізацію правовиховної та превентивної діяльності зі студентами у закладах освіти, незалежно від форм власності й освітніх рівнів тощо.
  • Thumbnail Image
    Item
    Домінанти розвитку університетської освіти у глобалізаційному суспільстві
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Кучеренко, Н. В.; Kucherenko, N. V.; Кучеренко, Н. В.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті визначено домінанти розвитку університетської освіти у глобалізаційному суспільстві. Акцентовано на тому, що університет повинен не лише продукувати певні ідеї, розвивати ті чи інші тенденції у науці, а, передусім, сприяти поступовому суспільному розвитку, повною мірою забезпечувати запити і потреби сучасної людини.Подолання традиційного сформованого масово-репродуктивного характеру розвитку вищої освіти полягає у виведенні її на особистісний рівень. Значну роль у цьому процесі відіграють законодавчі ініціативи про вищу освіту, покликані не лише формалізувати її основні положення, а й кардинально вплинути на її подальше становлення і європейський поступ. Основною домінантою виступає інновація – цілеспрямований пошук ідеї з метою розв’язання суперечностей, її освоєння відбувається шляхом апробації в формі освітнього (навчального) експерименту або пілотного впровадження. Інновації в університетській освіті є закономірним явищем, динамічним за характером і розвивальним за результатами, їх запровадження дозволяє вирішити суперечності між традиційною системою і потребами в якісно новій освіті.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дистанційне навчання як виклик сучасної університетської освіти: філософсько-правовий вимір
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Кучеренко, Наталія; Kucherenko, Natalia; Кучеренко, Наталья; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті ми з’ясували, що оперативне застосування технологій дистанційного навчання гарантує закладам вищої освіти: значне збільшення суб’єктів навчального процесу (організація навчання для широкої аудиторії – одночасне залучення великої кількості слухачів);суттєве зниження витрат на організацію навчального процесу (відсутність розходів на оренду приміщень, економія комунальних платежів і т. д.); істотне підняття якості навчання внаслідок засобів електронних бібліотек, використання новочасних ІКТ, зростання масштабу самостійної роботи спудеїв, слухачів і т.д.; організація єдиного (універсального) інформаційного освітнього середовища закладу вищої освіти. На основі аналізу значної джерельної бази можемо констатувати, що в системі дистанційного навчання визначальними методами управління навчальною діяльністю та способами навчання виступають програмноапаратні засоби, що працюють на основі ІКТ, комунікаційних мереж та систем, й застосовуються суб’єктами навчального процесу (які є віддаленими між собою) під керівництвом викладача.
  • Thumbnail Image
    Item
    Модель діяльності вищих навчальних закладів України: концептуальні та правові основи
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гарасимів, Тарас; Парпан, Уляна; Parpan, Ulyana; Harasymiv, Taras; Гарасымив, Тарас; Парпан, Ульяна; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено теоретико-правову модель діяльності вищих навчальних закладів України, визначено її концептуальні та юридичні основи. Проаналізувавши природу вищого навчального закладу як головного складового елементу системи вищої освіти та ключового суб’єкта освітніх правовідносин доведено, що він є юридичною особою при- ватного або публічного права, яка з підстав, передбачених національним законодавством, долучається до публічних відносин і наділена адміністративними повноваженнями. Відзначено, що вищий навчальний заклад як головний складовий елемент загальної системи вищої освіти та ключовий суб’єкт освітніх правовідносин можна визначити як особливу освітньо-наукову установу, діяльність якої відповідно до законодавства спрямована на провадження освітньої діяльності на певних рівнях вищої освіти, здійснення наукової, науково-технічної, інноваційної та методичної діяльності, забезпечення організації освітнього процесу і здобуття особами вищої освіти.
  • Thumbnail Image
    Item
    Theoretical framework of foreign language integrative textbook for higher educational institutions
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2017-02-20) Kliuchkovska, Iryna; Huzii, Ivanna; Soroka, Liubov; Lviv Polytechnic National University
    The article provides a brief survey of the theoretical framework of the foreign language integrative textbook for the higher educational institutions. The authors present the theoretical principles of the integrative foreign language textbook for the students of higher educational institutions, its purpose, tasks, and formulate the conceptual apparatus. They substantiate the necessity of coherence between phonetic material and spelling, vocabulary, grammar and thematic plan. They determine the basic approaches to the development of the integrative textbook (structural, systemic, active, problematic, informational, integrative, humanistic and personally oriented).
  • Thumbnail Image
    Item
    Класифікація факторів, що впливають на конкурентоспроможність вищих навчальних закладів України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Теловата, М. Т.; Telovata, M. T.; Національна академія статистики, обліку та аудиту
    Статтю присвячено класифікації факторів конкурентоспроможності вищих навчальних закладів України. Наведено перелік факторів конкурентоспроможності вищих навчальних закладів загалом, подано характеристику факторів, які впливають на діяльність професорсько-викладацького складу. Основну увагу приділено внутрішнім факторам конкурентоспроможності вищих навчальних закладів, серед яких виокремлено управлінські, кадрові, матеріально-технічного й інформаційного забезпечення, економічні та студентського складу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Мотивування економічних суб'єктивів під час створення та функціонування ендаументу для вищих навчальних закладів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Нікіфорова, Л. О.
    Обґрунтовано, що в умовах України вже сьогодні створено умови для формування ендаументу для ВНЗ, при цьому доведено, що надавачі ендаументу – власники підприємств, управлінці вищого рівня, благодійні та громадські організації тощо – мають для надання ендаументу чітко виражену мотивацію. Розроблено канали для створення та управління ендаументом для ВНЗ в умовах сучасного стану економіки України. The article proves that in Ukraine today the conditions for the formation of the endowment for the university, thus proved that endowment providers, owners of enterprises, senior management, charitable and civic organizations, etc. have to provide endowment distinct motivation. Channels for the creation and management of endowment for universities in the modern state of Ukraine’s economy are developed.