Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Thumbnail Image
    Item
    Possibility of applying smartphones for positioning in the middle of the room
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-11-20) Белей, О.; Колесник, К.; Belej, O.; Kolesnyk, K.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Статтю присвячено проблемі навігації усередині приміщень в умовах недоступності сигналу супутникових засобів. У цьому випадку для визначення місця розташування об’єктів використовуються альтернативні джерела їх позиціювання. Використання для задач навігації усередині приміщень смартфонів дає змогу отримати вичерпні дані про його роботу. Для вирішення завдання навігації найважливішими елементами масивів даних є унікальний ідентифікатор спостережуваного пристрою і відносний рівень потужності прийнятого від нього сигналу. Дані розрахунків та експериментів показують, що навігаційні вимірювання з допомогою смартфонів дають можливість якісно вирішити завдання спостереження на заданих відстанях між датчиками, які не перевищують 5–7 метрів. При цьому важливими є взаємне розташування датчиків і рухомих об’єктів. При відстані між маяками і об’єктом 5 м реально досяжна точність визначення координат об’єкта становить 1–2 м, що є достатньою умовою для традиційних завдань навігації всередині будівель.
  • Thumbnail Image
    Item
    Визначення параметрів рекурентних логарифмічних аналого-цифрових перетворювачів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-12-30) Мичуда, З. Р.; Мичуда, Л. З.; Єлісєєва, Г. С.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Досліджено параметри рекурентних логарифмічних АЦП. Встановлено взаємну залежність між значенням основи логарифма, точністю та швидкодією.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз динаміки руху електродів дугової сталеплавильної печі за різних законів керування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Паранчук, Я. С.; Цяпа, В. Б.; Гордус, Д. Г.; Paranchuk, Y.; Tsyapa, V.; Gordus, D.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Дугові сталеплавильні печі (ДСП) – це основні електротехнологічні агрегати для виробництва високолегованих та спеціальних сталей і прецизійних сплавів. Ефективність їх роботи визначається досконалістю підсистеми керування електричним режимом (ЕР) та підсистеми регулювання його координат. Вказані підсистеми складають структуру ієрархічної системи керування режимами електросталеплавлення, яка належить до класу складних взаємозв’язаних суттєво нелінійних стохастичних систем з інтенсивними параметричними і координатними збуреннями та пофазно несиметричним навантаженням. Розглянуто питання аналізу показників динаміки руху електродів у процесі відпрацювання детермінованих збурень при реалізації різних моделей синтезу сигналу керування на переміщення електродів. Ця задача є складовою при розв’язанні комплексної проблеми синтезу адаптивного оптимального керування режимами електросталеплавлення за показниками електротехнологічної ефективності ДСП та електромагнітної сумісності її режимів з електромережею. Показники динаміки досліджено за складеною трифазною у миттєвих координатах структурою Simulink-моделлю при варіації законів формування сигнала розузгодження ЕР та параметрів підсистеми регулювання положення електродів. Отримано часові залежності зміни координат ЕР та підсистеми регулювання довжин дуг і виконано їх аналіз. Обґрунтовано вектор варіативних параметрів та моделей законів формування сигналу розузгодження ЕР, який доцільно покласти в основу при проектуванні директивних графіків плавлення сталей на цій ДСП. Проаналізовано отримані оцінки чутливості показників динаміки руху електродів до коефіцієнта підсилення підсистеми регулювання положення електродів та диференційного і напругового законів формування сигналу розузгодження ЕР. Обґрунтовано позитивні властивості напругового закону формування сигналу розузгодження, зокрема, проілюстровано значно вищу його пофазну автономність регулювання координат ЕР порівняно з диференційною моделлю, якій властива вища за інших рівних умов коливність реакції системи на дію детермінованих збурень та пофазна взаємозв’язаність процесу регулювання ЕР.
  • Thumbnail Image
    Item
    Обґрунтування підвищення ефективності вітроенегетичної установки із обертовим ротором
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Вікович, І. А.; Афтаназів, І. С.; Строган, О. І.; Балабанська, І. І.; Vikovich, I. A.; Aftanaziv, I. S.; Strogan, O. I.; Balabanska, I. I.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Проведено порівняльний аналіз вітроустановок із обертовим ротором горизонтального і вертикального типів та обґрунтовано підвищення ефективності запропонованої нової конструкції вітроустановки із обертовим ротором, одержано аналітичну залежність для визначення потужності запропонованої повітродувної частини цієї установки. Побудовано графічні залежності пливу збільшення швидкості потоку у повітровідвідній частині вітроустановки на зростання її теоретичної потужності за різних співвідношень діаметрів впускного і випускного отворів. Наведено орієнтовні запаси поновлюваних і не поновлюваних джерел енергії на земній кулі та описано переваги поновлюваних джерел енергії порівняно із традиційними.
  • Thumbnail Image
    Item
    Structural and kinematic synthesis of the 1-Dof eight-bar walking mechanism with revolute kinematic pairs
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2017-10-19) Korendiy, Vitaliy; Lviv Polytechnic National University
    Problem statement. The use of existing and the most widespread drives (wheeled and caterpillar one) is sometimes limited by complicated operational conditions while moving on rough terrain. The mentioned drives require a relatively flat surface to be operated effectively. A rocky or a hilly terrain imposes the demand of the use of alternative types of drives, in particular, walking ones. Purpose. In this paper, there will be proposed and analysed one of the possible structures of the walking mechanism for mobile robotic system to be used on rough terrain. Methodology. While carrying out the investigations, the structural and kinematic synthesis of the eight-bar hinge-lever walking mechanism has been performed using the well-known methods of the Theory of Machines and Mechanisms, in particular, the method of closed vector loops. In order to conduct experimental investigations and simulation of the mechanism motion, the applied software SolidWorks and MapleSim has been used. Findings (results). The structure and geometrical parameters of the eight-bar walking mechanism have been synthesized with the aim to ensure the required trajectory and kinematic characteristics of the supporting foot motion. Originality (novelty). The analytical dependencies describing the trajectory of each hinge of the analysed walking mechanism have been derived and the kinematic optimization synthesis problem has been solved. This allowed to substantiate of the mechanism’s geometrical parameters and to analyse its kinematic characteristics. Practical value. The proposed structure of the walking mechanism can be effectively used in various mobile robotic systems and in transporting and technological machines in order to ensure the possibility of their use on rough terrain where there is no ability to use wheeled and caterpillar drives. Scopes of further investigations. While carrying out further research, it is necessary to analyse the influence of the weight coefficients on the solution of the optimization problem, as well as to take into account the necessity of changing the step length and the foot lifting height during the process of walking according to the surface obstacles sizes.
  • Thumbnail Image
    Item
    Кодоімпульсні системи телевимірювання (будова, принцип роботи, особливості)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Мокренко, П. В.; Задерецький, Б. І.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто побудову та принцип роботи багатоканальних кодоімпульсних систем телевимірювання та ні відмінності від аналогових систем. Показано переваги кодоімпульсних систем телевимірювання та їхні особливості.
  • Thumbnail Image
    Item
    Безпечна дистанція руху автомобілів у транспортних потоках з урахуванням функціонального стану водія
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Бойків, М. В.; Марій, Р. А.; Boykiv, M.; Mariy, R.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Досліджено дистанцію безпеки на автомобільних дорогах залежно від рівня завантаження дороги рухом. Встановлено, що у частково зв’язаному потоці автомобілів із зменшенням дистанції безпеки швидкість руху стрімко знижується. Виявлено, що під час руху в міських умовах, де спостерігається висока щільність транспортного потоку, інтенсивність руху та перерозподіл її у просторі, дотримання дистанції безпеки водіями у таких умовах помітно позначається на їх функціональному стані.
  • Thumbnail Image
    Item
    Синтез регулятора швидкості руху автомобіля методом розміщення полюсів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Наконечний, М. В.; Степаняк, М. В.
    Розглянуто особливості синтезу регуляторів за допомогою розміщення полюсів у заданій області площини коренів характеристичного рівняння замкненої системи. У середовищі MATLAB (Simulink) синтезовано ПІ-регулятор з використанням методу розміщення полюсів у заданій області комплексної площини коренів і проведено моделювання системи автоматичного керування швидкості руху автомобіля з використанням синтезованого регулятора. Features of regulators synthesis by placing poles in a given region of the roots plane of the closed system characteristic equation have been considered. In the MATLAB (Simulink) environment, PI controller using the method of placing the poles in a given region of the complex plane roots was synthesized and simulation of automatic control vehicle speed using synthesized regulator was performed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Швидкість горіння твердого палива в топкових процесах опалювальних котлів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Сенчук, М. П.
    Проаналізовано відомі дослідження за швидкістю горіння твердого палива, розглянуто поширені схеми шарових механічних топок, описано шахтно-шарову схему для спалювання твердого палива з різними характеристиками: теплоти згоряння, зольності, вологості, виходу летких речовин, фракційному складі. Наведено аналітичні рівняння для розрахунку основних параметрів зони горіння на основі математичної моделі процесу горіння твердого палива в шахтно-шарових топках з поступальним і обертальним його переміщенням на колосниковій решітці. Проаналізовано залежність конструктивних параметрів зони горіння на колосниковій решітці від основних факторів, які впливають на процес вигорання частинок палива в шарі: швидкості дуттьового повітря, розміру частинок, надміру повітря з урахуванням сушіння та газифікації натурального палива в шахті. За результатами аналітичних досліджень отримано графічні залежності конструктивних параметрів топкової зони вигоряння палива від його основних характеристик та режимних параметрів процесу в шахтно- шарових механічних топках з плунжерним штовхачем механізованих опалювальних котлів теплопродуктивністю від 0,25 до 1,25 МВт. In the article there were analyzed researches of combustion speed of solid fuel, here are considered common schemes of ball mechanical fire-boxes, is described mine-layered scheme for burning of solid fuel with different characteristics: calorific value, ash content, moisture, volatile matters, fractional part, that are known. Here are analytical equations to calculate the basic parameters of the combustion zone based on a mathematical model of burning solid fuel process in mine-layered fire-boxes with its translational and rotational movement on the gridiron lattice. Was analyzed the dependence of structural parameters of the combustion zone on the grid-iron lattice from the main factors, that make an influence to the burning up process of fuel’s particles into the layer: speed of income air, size of particles, excess of the air including drying and gasification of natural fuel in the mine. According to the results of analytical researches were obtained graphic ratios of combustion zone constructive parameters from its main characteristics and operational parameters of the process in the mine-layered mechanical fire-boxes with plunger pusher of mechanized heating boilers with heating capacity from 0.25 to 1.25 MW.
  • Thumbnail Image
    Item
    Взаємодія вітрових потоків з огороджувальними конструкціями висотних будівель
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Літвицька, О. І.
    Наведено формули визначення температури, швидкості та сили вітрового потоку за висотою будинку. Визначена залежність швидкості вітру і різниці температур, зображено розподіл аеродинамічних коефіцієнтів на фасаді будинку за різних напрямках вітрового потоку. Розглянуті основні огороджувальні конструкції та вплив шорсткості поверхні на обтікання будівлі. This article describes the formula determining the temperature, velocity and force of wind flow around the buildings. The dependence of wind speed and temperature difference, showing the distribution of aerodynamic coefficients on the facade of the building in different directions of wind flow. The basic building envelope and the effect of surface roughness on the flow around buildings.