Проблеми української термінології
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2577
Browse
3 results
Search Results
Item Термінологічна культура фахівця – освітньо-навчальний проєкт(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Пшенична, Людмила; Шевченко, Володимир; Шишкіна, НаталіяУ статті йдеться про термін як мовно-мовленнєву одиницю. Термін розглянуто в системі відношень об’єкт–утямок–дефініція–термін. Термін як завершальний етап наукового пізнання навколишнього світу, з’єднуючи думку з мовою, пронизує всі складові освітньо-навчальної дисципліни «Термінологічна культура фахівця». Розглянуто функції терміна в їхній взаємодії, яка уможливлює подання багатомірної семантики лінійно упорядкованим фаховим текстом. The article deals with a term as a language–speech unit. A term is considered in the object-concept-definition-term relation system. A term, as a final stage of scientific cognition of the world, connecting a notion with a language, saturates all elements of educational discipline «Terminology culture of a specialist». The functions of term and their interactions are considered that enables a presentation of multi-view semantics by linearly ordered professional text.Item Терміни та виознаки дійових (процесових) утямків(Видавництво Львівської політехніки, 2010) Моргунюк, Виталь; Пшенична, Людмила; Шевченко, ВолодимирПодано повний виклад термінів та виознак загальних утямків, пов’язаних з будь-якими діями (процесами), що їх доводиться описувати в наукових текстах. The paper presents the full exposition of terms and definitions of common concepts connected with any processes supposed to be described in scientific papers.Item Термінологічна робота: науковий текст як джерело нових знань(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Пшенична, Людмила; Шевченко, Володимир; Шишкіна, НаталіяУ статті розглянуто способи представлення нових знань у текстах наукових публікацій. Автори підкреслюють значущість заголовка наукової публікації ословлювати нові ідеї наукового знання або зазначати напрямок їх розвитку. Виокремлено думку про те, що номінування нового наукового знання вдалим терміном – це тривалий процес у науковому пізнанні реальних об’єктів і явищ. У дослідженні наголошено на значенні терміна як завершального учасника в історії думки. База авторських знань, сформована на основі наукових праць, може бути використана для подальшого термінування нових понять предметної галузі. The processes of new knowledges presentation in the texts of scientific publications are considered in the article. The authors emphasize an importance of a title of scientific publication in verbalization of scientific knowledge new concepts or determination of a direction of their development. It is pointed out that designating a new scientific knowledge by а proper term is a long process in scientific cognition of real objects and phenomena, and the term is considered as a terminal participant in а concept history. The knowledge base of an author based on scientific works can be used for subsequent terming of new concepts of subject field.