Динаміка, міцність та проектування машин і приладів. – 2012. – № 730

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/14522

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

У Віснику опубліковані результати науково-дослідних робіт професорсько-викладацького складу Інституту інженерної механіки та транспорту Національного університету “Львівська політехніка”. Розглянуті питання динаміки та міцності елементів машин, приладів і транспортних засобів, а також створення й розрахунку перспективного технологічного устаткування. Призначений для наукових та інженерно-технічних працівників відповідних галузей промисловості.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2012. – № 730 : Динаміка, міцність та проектування машин і приладів / відповідальний редактор І. В. Кузьо. – 140 с. : іл.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 25
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз систем орієнтації вітроколіс
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Корендій, В. М.
    Розглянуто існуючі сьогодні конструкції систем орієнтації горизонтально-осьових вітроколіс за напрямком повітряного потоку. Проаналізовано можливості їх застосування у різних типах вітроустановок та вказано на переваги і недоліки. The actually existing constructions of the orientation systems of horizontal axis wind-wheels after the direction of air-flow are considered. The possibilities of their application in different types of wind turbines are analyzed and the advantages and faults are shown.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динаміка систем орієнтації вітроколіс
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Кузьо, І. В.; Корендій, В. М.
    На основі спрощеної кінематичної схеми горизонтально-осьової вітроустановки та з використанням рівнянь Лагранжа другого роду побудовано диференціальне рівняння руху гондоли за орієнтації вітроколеса за напрямком вітрового потоку. Визначення параметрів руху та побудова відповідних часових діаграм проводились з урахуванням змінних у часі швидкості та напрямку повітряного потоку. The differential equation of nacelle motion when orientation of the wind-wheel after the wind-flow direction was built on the basis of the simplified kinematic scheme of horizontal axis wind turbine and with the help of Lagrange second-order equations. The determination of motion parameters and the construction of appropriate time diagrams were realized taking into consideration time dependencies of wind-flow speed and direction.
  • Thumbnail Image
    Item
    Встановлення умов експлуатації підземних великогабаритних поліетиленових труб з пустотілою (стільниковою) будовою стінки
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Дорош, М. І.
    Враховано вплив ґрунту на напружено-деформований стан поліетиленових труб з пустотілою (стільниковою) будовою стінки. На основі цього запропоновано співвідношення для встановлення величини укорочення вертикального діаметра підземних поліетиленових труб з пустотілою стільниковою будовою стінки. Встановлено рекомендації для забезпечення терміну надійної експлуатації таких труб, укладених у ґрунт. Influence of soil is taken into account on the tensely-deformed state of polyethylene pipes with the hollow (cellular) structure of wall. On the basis of it correlation is offered for establishment of size of shortening of vertical diameter of underground polyethylene pipes with the hollow cellular structure of wall. Recommendations are set for providing of term of reliable exploitation of such pipes, celled in soil.
  • Thumbnail Image
    Item
    Зумовлені зволоженістю дороги, акустичним випромінюванням та проковзуванням шин складові коефіцієнта опору коченню колеса транспортної машини
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.
    На підставі відомої експериментальної інформації розглянуто апроксимаційний інструментарій аналітичного відображення енергоперетворювальних властивостей колеса у симуляційних моделях транспортних засобів. В енергетичних термінах проаналізовані явища аквапланування, акустичного випромінювання, неупорядкованого проковзування, що супроводжують кочення колеса. Показано, що у поліномінальних описах цих явищ необхідно передбачити члени, які містять швидкість пересування колеса у дробових степенях. On the basis of the known observational information the approximating tooling of analytical representation energy reformative properties of a wheel in Simulation models of transport facilities is observed. In energy terms wheels of an appearance of hydroplaning accompanying rolling motion, acoustical radiation, disorder slippage are analyzed. It is shown, that in polynomial expositions of these appearances it is necessary to provide the terms containing a travel speed of a wheel in nonintegral extents.
  • Thumbnail Image
    Item
    Застосування методу суперелементів під час розрахунків на міцність кузовів автобусів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Горбай, О. З.
    Наведено алгоритм порівневого розбиття моделі каркаса кузова автобуса методом суперелементів. Розглянуто вплив обшивки каркаса кузова для розрахунку і оцінки його напружено-деформованого стану під час перекидання. The level of laying out for bodyframe of buses is presented by the finite superelement method (FSEM). he influence of exterior panel of framework s described for calculation and estimation of stress strain behavior of basket of buses in rollover simulation.
  • Thumbnail Image
    Item
    Силовий аналіз процесу вимикання кулькової обгінної муфти стартерів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Глобчак, М. В.; Малащенко, В. В.
    Описано конструктивні особливості, принцип дії та проведено силовий аналіз нової кулькової обгінної муфти стартерів, яка розроблена і запатентована. Наведено конструкцію цієї муфти, розрахункову схему для початку виходу кульки із зачеплення з пазом веденої півмуфти та отримані аналітичні залежності силової взаємодії. Structural features are described, principle of action and it is conducted power analysis of new ball-shaped overtaking muff of starters, which is developed and patented an author. The construction of this muff is resulted in the floor, calculation chart for the beginning of exit of marble from hooking with a slot slave half-muff and analytical dependences of power cooperation are got.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розробка математичних моделей та дослідження демпфуючої здатності електроприводу крана
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Гелетій, В. М.
    Розглянуто комп’ютерне моделювання динамічних процесів довговимірних металоконструкцій з гнучкими елементами з врахуванням демпфуючої здатності електроприводу. Наведено метод визначення параметрів демпфування дискретних моделей таких систем на прикладі баштових кранів. Описано методику оцінки ефективності демпфуючої здатності електроприводу на різні форми коливань крана. The long-sized metal constructions with flexible filaments and computer simulation of its static and dynamical processes are considered. The paper concerns the static and dynamical sensitivity analysis this systems and calculation-experimental determination of loads metal constructions. In this work the method of determination of damping parameters of discrete mechanical systems has been presented. The described method is effective in determining of parameters and position of dampers.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив поодиноких перешкод на коливання гусеничних транспортних засобів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Величко, Л. Д.; Чаган, Ю. А.
    Досліджено вплив поодиноких перешкод на коливання гусеничних транспортних засобів (ГТЗ). В основу досліджень покладено чисельний аналіз диференціальних рівнянь, які описують динаміку ГТЗ. Він дає змогу встановити залежність амплітуди вертикальних коливань від характеристики підвіски та кінематичних параметрів руху. Influence of single obstacles is in-process probed on the vibrations of caterpillar transport vehicles. The numerical analysis of differential equalizations which describe the dynamics of caterpillar transport vehicles is fixed in basis of researches. It enabled to set dependence of amplitude of vertical vibrations on description of pendant and kinematics parameters of motion.