Recycling – principal tendency of environmental marketing development in Ukraine
Loading...
Files
Date
2014
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Abstract
The essence of recycling process and characteristics of its participants are exposed in this article. Examples of advanced technologies designed to optimize the process of collecting and recycling, as well as operating Ukrainian recycling enterprises are shown. The European experience of recycling processes is covered and the example of the concept of environmental marketing adaptation of Ukrainian enterprises to ensure an effective system of waste alteration is suggested. Розкрито сутність процесу рециклінгу, подано характеристику його учасників. Наведено приклади прогресивних технологій, призначених для оптимізації процесів збору і переробки сміття, а також підприємств з утилізації відходів, що діють в Україні. Розкрито європейський досвід організації процесів переробки відходів та запропоновано приклад адаптації концепції екологічного маркетингу підприємствами України для забезпечення ефективної системи утилізації відходів.
Description
Keywords
recycling, waste disposal, environmental marketing, рециклінг, утилізація відходів, екологічний маркетинг
Citation
Kosar, N. S. Recycling – principal tendency of environmental marketing development in Ukraine / N. S. Kosar, N. E. Kuzjo, Ju. R. Sokil // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2014. – № 789 : Логістика. – С. 47–54. – Bibliography: 17 titles.