Recycling – principal tendency of environmental marketing development in Ukraine

Loading...
Thumbnail Image

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки

Abstract

The essence of recycling process and characteristics of its participants are exposed in this article. Examples of advanced technologies designed to optimize the process of collecting and recycling, as well as operating Ukrainian recycling enterprises are shown. The European experience of recycling processes is covered and the example of the concept of environmental marketing adaptation of Ukrainian enterprises to ensure an effective system of waste alteration is suggested. Розкрито сутність процесу рециклінгу, подано характеристику його учасників. Наведено приклади прогресивних технологій, призначених для оптимізації процесів збору і переробки сміття, а також підприємств з утилізації відходів, що діють в Україні. Розкрито європейський досвід організації процесів переробки відходів та запропоновано приклад адаптації концепції екологічного маркетингу підприємствами України для забезпечення ефективної системи утилізації відходів.

Description

Keywords

recycling, waste disposal, environmental marketing, рециклінг, утилізація відходів, екологічний маркетинг

Citation

Kosar, N. S. Recycling – principal tendency of environmental marketing development in Ukraine / N. S. Kosar, N. E. Kuzjo, Ju. R. Sokil // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2014. – № 789 : Логістика. – С. 47–54. – Bibliography: 17 titles.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By