Аналіз можливостей впровадження інноваційного маркетингу на машинобудівних підприємствах Львівщини
Loading...
Date
2012
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Abstract
Досліджено основні тенденції інноваційного розвитку промислових підприємств України та
Львівщини за останні роки. Наведено характеристику виробничо-господарської діяльності та
особливостей інноваційного маркетингу чотирьох львівських машинобудівних підприємств –
лідерів в області. Виділено низку ключових можливостей впровадження інноваційного марке-
тингу на прикладі машинобудівних підприємств Львівщини та обґрунтовано доцільність
впровадження досліджуваної концепції, як методу виведення вітчизняних промислових
підприємств на лідируючі позиції серед світових товаровиробників. The basic trend of innovative development by Ukrainian and Lviv region industrial enterprises by
recent years has been presented. Characteristic of economic and production activity together with
innovative marketing features by four leading Lviv engineering companies is given. On example of Lviv
engineering companies, identified the key opportunities to implement innovative marketing, including:
1) monitoring and participation in activities of the regional government in the sphere of innovation
policy; 2) monitoring the cooperation opportunities with various industrial branches, for example:
agriculture, oil and gas, production of consumer goods; 3) diagnostic and using the external
environment opportunities for engineering companies employees to participate trainings and courses of
their professional development; 4) active using the Internet in order to create a positive image and
attract customers. As a method of removing domestic industrial enterprises in the leading position
among world's producers is substantiated a necessity of implementation the innovative marketing
conception, and provided strategic approaches of its implementation.
Description
Keywords
інноваційний розвиток, машинобудівні підприємства, інноваційний маркетинг, розвиток промисловості, innovation development, engineering enterprises, innovative marketing, industry development
Citation
Українець А. І. Аналіз можливостей впровадження інноваційного маркетингу на машинобудівних підприємствах Львівщини / А. І. Українець // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 749 : Логістика. – C. 299–304. – Бібліографія: 17 назв.