До проблеми патогенності реклами в українській пресі: причини та головні тенденції

Loading...
Thumbnail Image

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки

Abstract

The article deals with the phenomenon of pathogenic advertising in print newspapers of Ukraine, analyzes its causes, including imperfect legislation, lack of social control and related social organizations to protect the rights of readership. It is explained the necessity of amendings in the Law of Ukraine "On Advertising ", which would be impossible in the presence of pathogenic advertising in Ukrainian press. The authur predicts the possible consequences of disclosing pathogenic Ukrainian mass media advertising for certain categories of people and for society as a whole. In the article the are depicted examples of public advertising regulations in other countries and the ways of eliminating pathogenic advertising in Ukrainian media.

Description

Keywords

патогенна реклама, контент, медіа простір, друковані ЗМІ, закон України «Про рекламу»

Citation

Кіца М. До проблеми патогенності реклами в українській пресі: причини та головні тенденції / Мар'яна Кіца // Право та психологія : матеріали І Міжнародної конференції молодих вчених LPS-2013, 21–23 листопада 2013 року, Україна, Львів / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – С. 46-47. – (4-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Бібліографія: 4 назви.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By