Професійно-значущі якості педагога як фактор навчально-виховного процесу
Loading...
Date
2013
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Abstract
Investigated the basic classification of professionally significant qualities of the teacher. Analyzed
characterization professionally significant qualities of teachers, namely the qualities of the optimal level of a map of professionally significant qualities Simon. Described the business model characteristics and personality of the teacher by Spirin. Analyzed classifications qualities by Kuzmin, Shcherbakov, Zyazyunom, Slastonin Babanskii and Klimov. Since the question of the quality of teaching is relevant at this stage, then, realizing what qualities are you, by analyzing
various classifications can recognize themselves in a professional role, to assess their capabilities, advantages and disadvantages of their own activities, consciously create professionally significant qualities. This study is the basis for developing appropriate rapid diagnostic techniques.
Description
Keywords
професійно-значущі якості педагога, здібності, вміння, спрямованість, навчально-виховний процес
Citation
Алекса М. Професійно-значущі якості педагога як фактор навчально-виховного процесу / Марта Алекса // Право та психологія : матеріали І Міжнародної конференції молодих вчених LPS-2013, 21–23 листопада 2013 року, Україна, Львів / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – С. 78-81. – (4-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Бібліографія: 9 назв.