Особливості маркетингової стратегії розвитку вищого навчального закладу

Loading...
Thumbnail Image

Date

2007

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Національного університету «Львівська політехніка»

Abstract

Розглянуто особливості товару ВНЗ на ринку освіту і ринку праці.Запропонована динамічна модель комплексу маркетингу освітніх послуг “7Р”. Проаналізовано особли¬вості моделі та наведено характеристики семи елементів маркетингу-мікс. Наведена оцінка відносної вагомості елементів “7Р”. На основі матричного методу аналізу відомих моделей стратегій проаналізовано маркетингові стратегії для ВНЗ. Запропоновано аналітичне співвідношення оцінки ефективності маркетингової стратегії, яке пов’язано з елементами маркетингу-мікс та товаром ВНЗ на ринку освіти і ринку праці. This article focuses on special features of the higher educational institutions’ product at the market of education and at the labour market. The dynamic model of the educational services “7P” marketing complex is offered in the article.There are also scrutinized the peculiarities of this model and described the characteristics of seven elements of marketing¬mix. Attention is focused on the relative importance of the elements “7P”. Taking as a basis the matrix method of the analysis of known models of strategies is made the analysis of marketing strategies for higher educational institutions. The article reveals regulations that dwell on analytical relationships between marketing strategies, connected with the elements of marketing-mix and the higher educational institutions’ product at the educational and labour market,which were studied very meticulously.

Description

Keywords

Citation

Матюхін В. О. Особливості маркетингової стратегії розвитку вищого навчального закладу / В. О. Матюхін // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2007. – № 580 : Логістика. – С. 269–273. – Бібліографія: 9 назв.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By