Поняття дитячої літератури та її художня специфіка
Date
2002-03-26
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”
Abstract
Дана стаття присвячена теоретичним проблемам дитячої літератури, яка
впродовж десятиріч залишається актуальною для дослідників у багатьох країнах.
Автор розвиває свої теоретичні міркування з приводу дитячої літератури,
включаючи принципове питання її визначення. До специфік дитячої літератури
належать гра та фантазія. Роздуми автора щодо дитячої вигадки виводять її
властивості з точки зору дитячої психології в цілому та й психології письменників.
The present article is devoted to the theoretical problems of children's literature, which have been for many decades in the sight of researchers from different countries. The author develops her theoretical speculations about children's literature including the principal question of definition. To the specifics of children's literature belong play and fantasy. Speculating about children's fiction the author derives its features from the point of view of children's psychology in general and of writer's psychology.
The present article is devoted to the theoretical problems of children's literature, which have been for many decades in the sight of researchers from different countries. The author develops her theoretical speculations about children's literature including the principal question of definition. To the specifics of children's literature belong play and fantasy. Speculating about children's fiction the author derives its features from the point of view of children's psychology in general and of writer's psychology.
Description
Keywords
Citation
Вовк У. Поняття дитячої літератури та її художня специфіка / Уляна Вовк // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2002. — № 453 : Проблеми української термінології. — С. 352–356. — (Термінологія гуманітарних знань).