Форма власності як фактор маркетингу суб’єктів господарювання
Date
2006-01-31
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”
Abstract
Розглянуто категорію маркетингу організацій з урахуванням тенденцій зміни форм власності. Виділено паралельно з маркетингом організацій маркетинг суб’єктів господарювання, який передбачає вплив не тільки на цільові аудиторії а й на потенційних партнерів та власників. Як один із факторів зовнішнього середовища розглянуто явище ринкової турбулентності Запропоновано використовувати для маркетингу суб’єктів господарювання таку категорію, як неефективна власність.
There was regarded in this article the issue of marketing of organization, taking into account the tendency of change property’s form. It was assigned near marketing of organization marketing of market participant, which foresee influence not only for target audience, but for potential partners and owners. One of the factors of external environment is the market turbulence. There is investigated such category as ineffective property which will be used in marketing of market participant.
There was regarded in this article the issue of marketing of organization, taking into account the tendency of change property’s form. It was assigned near marketing of organization marketing of market participant, which foresee influence not only for target audience, but for potential partners and owners. One of the factors of external environment is the market turbulence. There is investigated such category as ineffective property which will be used in marketing of market participant.
Description
Keywords
Citation
Познякова О. І. Форма власності як фактор маркетингу суб’єктів господарювання / О. І. Познякова // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2006. — № 552 : Логістика. — С. 121–126. — (Теорія логістики і маркетингу).