Формування позитивного іміджу продукції: торгова марка чи бренд?
Date
2006-01-31
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”
Abstract
Досліджено проблеми нецінових методів управління конкурентоспроможністю продукції засобами формування позитивного іміджу товару. Запропоновано підхід до вибору та застосування таких маркетингових засобів, як “торгова марка” та “бренд”, які забезпечують товар додатковими конкурентними перевагами на ринку, не вдаючись до зниження цін.
The problems of non-prical methods of management by the competitiveness of products by facilities of forming of positive image of commodity are explored in this article. For the sake of it we are proposing approach by choice and use such marketing facilities as "trade mark" and "brand" of commodity which allow to provide a commodity by the additional competitive edges at the market not coming running to the price-cutting.
The problems of non-prical methods of management by the competitiveness of products by facilities of forming of positive image of commodity are explored in this article. For the sake of it we are proposing approach by choice and use such marketing facilities as "trade mark" and "brand" of commodity which allow to provide a commodity by the additional competitive edges at the market not coming running to the price-cutting.
Description
Keywords
Citation
Ухачевич Я. П. Формування позитивного іміджу продукції: торгова марка чи бренд? / Я. П. Ухачевич, А. В. Дубоделова // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2006. — № 552 : Логістика. — С. 141–146. — (Теорія логістики і маркетингу).