Нагороди якості у сфері туризму: український та закордонний досвід
Date
2005-03-01
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”
Abstract
Досліджується використання стратегії конкуренції як однієї із стратегій управління якістю на прикладі туристичної галузі в Україні. Стратегія конкуренції основний наголос робить на іміджі підприємства, зокрема, використанні нагород якості. Аналізуються різні підходи до оцінки якості у межах загальних і спеціалізованих конкурсів якості в Україні та порівнюються з аналогічними підходами за кордоном.
Competition strategy application as one of the quality management strategies illustrated by the example of the tourism area in Ukraine is explored. The competition strategy places its major emphasis on the enterprise image, specifically on the quality awards application. Different approaches to quality evaluation within the framework of general and specialized contests in Ukraine are analyzed and compared with similar approaches being used abroad.
Competition strategy application as one of the quality management strategies illustrated by the example of the tourism area in Ukraine is explored. The competition strategy places its major emphasis on the enterprise image, specifically on the quality awards application. Different approaches to quality evaluation within the framework of general and specialized contests in Ukraine are analyzed and compared with similar approaches being used abroad.
Description
Keywords
Citation
Гайдук А. Б. Нагороди якості у сфері туризму: український та закордонний досвід / А. Б. Гайдук // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005. — № 526 : Логістика. — С. 240–246. — (Логістичне та маркетингове управління).