Browsing by Author "Горбаль, Н. І."
Now showing 1 - 20 of 60
- Results Per Page
- Sort Options
Item Adaptation of circular economy principles to waste management in Ukraine(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-10) Горбаль, Н. І.; Адамів, М. Є.; Чумак, А. С.; Horbal, N. I.; Adamiv, M. Ye.; Chumak, A. S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityДоведено, що неефективне управління відходами в Україні, що є, зокрема, наслідком існуючої лінійної моделі економіки, створює значні ризики для навколишнього середовища і населення. Це актуалізує імплементацію моделі циркулярної економіки, яка передбачає енергозбереження, регенеративне екологічно чисте споживання і виробництво, за прикладом ЄС, що є глобальним лідером із її впровадження. Україні в умовах євроінтеграції запропоновано скористатись вже напрацьованою в ЄС методикою, чітким алгоритмом імплементації циркулярної економіки, а також успішними прикладами міжнародних компаній. При цьому критичними визнано роль держави, чітку стратегію впровадження циркулярних принципів (в Україні вже втілюються окремі законодавчі ініціативи) та кардинальну зміну суспільних цінностей.Item Modeling the impact of GCI components on Ukraine competitiveness(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Дзвоник, Р. Я.; Горбаль, Н. І.; Гошовська, О. В.; Dzvonyk, R. Ya.; Horbal, N. I.; Hoshovska, O. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityГлобальна конкуренція зростає не лише на рівні продуктів/фірм, а й серед країн. Конкурентоспроможність країн визначається багатьма факторами та оцінюється за різними підходами та методами. Одними із найвідоміших є методології Інституту розвитку менеджменту (IMD) та Всесвітнього економічного форуму (WEF). Індекс глобальної конкурентоспроможності ВЕФ ґрунтується на 12 групах із понад 100 показників. Остання версія (GCI 4.0) охоплює: 1. Сприятливе середовище (інституції; інфраструктура; прийняття ІКТ; макроекономічна стабільність). 2. Людський капітал (здоров’я; навички). 3. Ринки (товарний ринок; ринок праці; фінансова система; розмір ринку). 4. Інноваційна екосистема (динамічність бізнесу; інноваційні можливості). За даними GCI 2019, Україна на 85-му місці із 141 країни. Конкурентоспроможність України погіршується вже третій рік поспіль. Основний регрес відбувся у сферах: фінансової системи, охорони здоров’я, упровадження ІКТ, макроекономічної стабільності та інноваційних можливостей. На основі цих 12 компонентів розроблено багатофакторну регресійну модель їх впливу на конкурентоспроможність України на основі агрегованих і стандартизованих показників GCI 2009–2019 рр. Для оцінювання параметрів моделі використано метод найменших квадратів і додаток “Аналіз даних” програми MS EXCELL. Отриману модель протестовано. У результаті моделювання виявлено, що на конкурентоспроможність України найбільше вплинули показники інституцій та розвитку фінансового ринку. Отже, вони повинні стати пріоритетними напрямами розвитку та політики держави.Item Аналіз взаємозв’язку реклами і якості товару(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Горбаль, Н. І.; Кузимчак, І. А.Аналізується взаємозв’язок реклами і якості товару. Міцніший зв’язок виявлено, коли вартість забезпечення якості низька, і споживачі слабше реагують на рекламу. Такі умови прийнятні для заключних етапів життєвого циклу товару. The relationship between advertising and product quality is analised. It is found to be stronger when quality is produced at lower cost and (2) consumer are less responsive to advertising. Such a scenario is more likely during the latter stages of the product life cycle.Item Аналізування глобальної конкурентоспроможності країн ЄС(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Горбаль, Н. І.; Хіндяк, Р. В.; Horbal, N. I.; Khindiak, R. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityЗа умов євроінтеграції України ЄС є ключовим орієнтиром для посилення її глобальної конкурентоспроможності (КСП). Метою статті є аналізування глобальної КСП країн-членів ЄС за основними міжнародними індексами задля формування рекомендацій щодо її підвищення. Показано, що країни ЄС (передусім Нідерланди, Швеція, Данія) займають провідні позиції у міжнародних рейтингах КСП, проте у деяких ключових сферах частина країн відстає від світових лідерів. Відкрита й екпортоорієнтована європейська економіка страждає від низького попиту на інвестиційні товари і товари тривалого споживання; негативно впливає і вихід із ЄС Великобританії. Разом із тим ЄС глобально лідирує у забезпеченні сталого розвитку. ЄС рекомендовано насамперед зміцнювати єдиний ринок та підтримувати нові технології, а всім європейським країнам – підвищувати продуктивність, для чого необхідна активізація інвестицій у критичну інфраструктуру, інноваційні технології, розвиток навичок та збільшення ефективності ринків праці. Європейським компаніям потрібно модернізувати конкурентну політику згідно із динамікою глобальної кон’юнктури. Отримані висновки будуть корисними для адаптування Україною європейського досвіду підвищення КСП.Item Антикризовий маркетинг як складова антикризового управління підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Горбаль, Н. І.; Колодій, М. В.Проаналізовано особливості нестабільного середовища ведення бізнесу в Україні. Зокрема, наведено результати аналізування Індексу конкурентоспроможності України в 2013-2014 рр. Всесвітнім економічним форумом, за яким наша країна за останній рік у рейтингу втратила 11 позицій, – з 73 до 84. Проаналізовано сутність понять “криза”, “антикризове управління” та визначено місце антикризового маркетингу у структурі антикризового управління підприємством. Зокрема, запропоновано трактування категорії “антикризовий маркетинг” як складової системи антикризового управління, яка має комплексний та системний характер, перманентно здійснюється суб’єктами господарювання, і спрямована на запобігання або усунення несприятливих для бізнесу явищ у сфері маркетингової діяльності через максимальне задоволення потреб споживачів, а також визначено проблематику його практичної реалізації суб’єктами господарювання. Дослідження особливостей антикризового маркетингу також дало змогу показати його місце в системі антикризового управління, виділити основні групи проблем на шляху реалізації концепції антикризового маркетингу та розробити комплексну класифікацію стратегій антикризового маркетингу за сукупністю ознак. This paper analyzes the features of the unstable business environment in Ukraine. In particular, the results of the review of the Competitiveness Index 2013-2014 of Ukraine by World Economic Forum are given. Our country over the last year lost 11 positions – from 73 to 84 – in the ranking. The essence of the concepts of “crisis”, “crisis management” and the place of crisis marketing in the structure of crisis management are analyzed. In particular, the interpretation of the category “crisis marketing” is proposed as a part of crisis management, which is complex and systemic in nature, permanently used by business entities, and seeks to prevent or eliminate adverse effects in marketing by maximum satisfaction of consumer needs. The problems of its practical implementation are identified. Studies of anti-crisis marketing also helped to introduce its place in the system of crisis management, to identify the main groups of problems in implementing the concept of crisis marketing and develop a comprehensive classification of crisis marketing strategies.Item Безвідходне виробництво в Україні: досвід ЄС(Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Горбаль, Н. І.; Крохмальна, Я. О.; Horbal, N. I.; Krokhmalna, Y. O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityНа сьогодні принцип безвідходного виробництва (“zero-waste”) є не лише світовим трендом, а й ефективним механізмом захисту та збереження навколишнього середовища, а також повнішого використання ресурсного потенціалу підприємств. Головна ідея безвідходного виробництва – це перетворення сировини, що надійшла на підприємство, її залишків, а також відходів, отриманих у процесі виробництва, у готову продукцію, здатну приносити дохід. Україна у сфері управління відходами суттєво відстає від країн Європи, а обсяги генерованих відходів, стан полігонів і звалищ свідчать про надзвичайні ризики для навколишнього середовища і населення. Неефективне управління відходами в Україні, є, зокрема, наслідком наявної лінійної моделі економіки. Відповідно, буде проаналізовано сутність, ключові засади та принципи безвідходного виробництва на вітчизняних та європейських теренах із метою переймання кращого досвіду ЄС, що нині лідирує у цьому аcпекті в світі. Наведені висновки будуть корисними як окремим вітчизняним підприємствам, галузям, країні, так і громадянському суспільству загалом.Item Визначення оптимального рівня рекламних витрат на засоби масової інформації(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Горбаль, Н. І.Метою даної статті є створення доступної формули для визначення рівня витрат на засоби масової інформації, який максимізував би ефективність реклами. The purpose of this article is to adopt the point of view that advertising is an investment and propose a simple formula for calculating the level of media spending which maximizes the return on investment.Item Вплив перехідного етапу розвитку економіки в Україні на здійснення рекламної діяльності(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Горбаль, Н. І.Досліджується вплив перехідного етапу економіки в Україні на рекламний процес. Виявлено, що вплив достатньо суттєвий. Висуваються пропозиції щодо регулювання рекламної діяльності. In the article the impact of the transition period on the advertising process in Ukraine is analised. It is found to be quite significant. It was proposed that advertisers in general are not willing to perform new tasks, advertising is regulated in “high-low” manner, advertising budgeting methods are mainly of arbitrary type and advertising is rated to be of low efficiency.Item Вплив євроінтеграційних процесів на розвиток туристичного ринку в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Горбаль, Н. І.; Ханіна, Р. І.; Ковальчук, О. І.Розглянуто стан міжнародного ринку туристичних послуг та туристичного ринку України, представлено динаміку темпів зростання вітчизняного туристичного ринку порівняно з ринками розвинених країн та країн, що розвиваються, проаналізовано туристичний потенціал України через призму наявної туристично-рекреаційної інфраструктури. Встановлено, що темпи зростання вітчизняного ринку туризму повільніші, ніж в інших країнах, що розвиваються, але перевищують темпи зростання розвинених країн. Висвітлено вплив процесу євроінтеграції, співпраці України з ЄС на розвиток вітчизняного туристичного ринку. Визначено перелік заходів у сфері державної політики щодо регулювання ринку туристичних послуг у контексті євроінтеграції. In the article the situation on the international tourism market and the market of Ukraine is described, dynamics of the Ukrainian tourism market in comparison with the markets of developed countries and developing countries is presented growth, the tourism potential of Ukraine in the light of the existing tourist and recreational infrastructure is analyzed. It was established that the growth rate of the domestic tourism market is slower than in the developing countries, but higher than the growth rate of the developed countries. The effects of the European integration process and cooperation between Ukraine and the EU on the development of the domestic tourism market are presented. The list of measures in the field of public policy on the regulation of the tourist market is given. Ukraine has significant and real prospects of tourism development, so it must take one of the worthy places among the countries – world tourism leaders. Today Ukraine is moving towards European integration: the Association Agreement with the EU was signed, various projects in the economic, social, cultural and recreational areas with the assistance of funds, companies and non-governmental organizations of the European Union are organized, and more tourists visit our country, thus creating its image. As tourism in any country has clearly positive impact on improving of the country economic and social situation in important economic sectors: trade, transport, hospitality, dining, construction, etc., it is important to consider and improve the characteristics of the tourism market and the impact of European integration of Ukraine on it. Ukrainian tourist market is growing rapidly compared to other countries. Since 2005 the volume of tourist market in developed countries grew by an average of 6 % a year, in the developing world – an average of 10 %. A grows in the Ukrainian market was an average of 9 % annually, which is close to the rate of growth of the world market, but somewhat less than nthe average market growth rates in developing countries [3]. However, due to the political situation the volume of the domestic tourism market decreased significantly in 2014. To realize the tourist potential of Ukraine fully the state should: provide tourists with comfortable and safe environment in Ukraine; conduct an effective policy of mass tourism, work out its appropriate concept; simplify the visa process and abolish visa requirements for US, Canada, Japan; decrease hotel fee; adopt measures for the improvement of new objects of mass tourism; improve opportunities for the construction and operation of small motels and hotels of family type, which will provide new working places and can be a source of foreign currency earnings. The development of cooperation between Ukraine and the European countries is the main task and one of the main activities of the State Tourism Administration in Ukraine. In the process of cooperation with EU attention should be directed to: simplification of customs formalities connected with paperwork, improving competitiveness of Ukrainian tourism enterprises through introduction of standards in the tourism industry, which would meet European’s, establishment of appropriate training and retraining of qualified personnel employed in the tourism sector, promotion of tourist image of Ukraine among European countries.Item Впровадження циркулярної економіки на основі європейського досвіду(Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Горбаль, Н. І.; Мазурик, М. М.; Микитин, О. З.; Horbal, N. I.; Mazuryk, M. M.; Mykytyn, O. Z.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityПрискорений приріст населення планети, вичерпання природніх ресурсів, надмірне забруднення навколишнього середовища, що несе загрозу існуванню людства, стало передумовою появи у світі концепції циркулярної економіки та принципів сталого розвитку, тобто ведення бізнесу без шкоди для середовища. Модель циркулярної (кругової) економіки спрямовано на енергозбереження, регенеративне екологічно чисте споживання та виробництво. Викладено результати дослідження концепції циркулярної економіки та переваг її впровадження на основі досвіду Європейського Союзу – глобального лідера в цій сфері. Розкрито основні цілі, пріоритети та заходи ЄС при впровадженні кругової економіки. Висвітлено основні принципи циркулярної економіки, наведено приклади успішного використання її бізнес-моделей. Визначено дві найактуальніші глобальні проблеми, які може вирішити лише економіка замкненого циклу, подано прогнози результатів її глобального використання.Item Дослідження конкурентоспроможності ЄС та його країн-членів(Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Горбаль, Н. І.; Когут, У. І.; Моторнюк, У. І.; Horbal, N. I.; Kohut, U. I.; Motornyuk, U. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityІснує значна кількість підходів до трактування, аналізування та посилення конкурентоспроможності (КСП) країн. За умов євроінтеграції України вважаємо країни ЄС ключовим орієнтиром для підвищення її глобальної КСП. Європейська інтеграція справляє істотний позитивний вплив на розвиток і КСП ЄС, однак в останні десятиліття вона дещо погіршилась порівняно із глобальними лідерами внаслідок динамічних змін міжнародного середовища. Показано, що країни ЄС (передусім Нідерланди, Швеція, Данія, Фінляндія) займають високі позиції у міжнародних рейтингах країн (глобальні індекси КСП ВЕФ та IMD, Індекс процвітання Legatum, ERT Benchmarking Report, Барометр реформ BusinessEurope), й особливо – сталого розвитку (Індекс сталого розвитку SDSN тощо). Проте у низці ключових сфер багато країн ЄС і Європейський Союз загалом відстають від світових лідерів. Відкрита та орієнтована на експорт європейська економіка сьогодні страждає від слабкого попиту на інвестиційні товари та товари тривалого споживання, повільного розвитку інноваційних та цифрових бізнесів, негативно позначається й вихід із ЄС Великобританії. Натомість ЄС глобально лідирує у досягненні цілей сталого розвитку. Відповідно, експерти рекомендують ЄС зміцнювати єдиний ринок і підтримувати нові технології, а країнам-членам – підвищувати продуктивність через інвестиції в критичну інфраструктуру, інноваційні технології, розвиток навичок та ефективності ринків праці. А європейським компаніям доцільно постійно враховувати глобальну кон’юнктуру та динаміку й відповідно модернізувати свою конкурентну політику. Наведені висновки будуть корисними для переймання Україною передового європейського досвіду підвищення КСП.Item Еволюція систем управління конкурентоспроможністю підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Горбаль, Н. І.; Романишин, С. Б.У статті проаналізовано становлення систем управління КСП підприємств, зокрема на основі чотирьох парадигм Р. Пейса і Є. Стефана, та описано його особливості в країнах з розвинутою ринковою економікою та в соціалістичних країнах. Досліджено особливості існуючих на сьогодні підходів до управління КСП в США, Японії, Західній Європі та Україні. In the article the evolution of the systems of firms' competitiveness management is analyzed especially based on four paradigms developed by R.Pace and E.Stephan. Specific of the firms' competitiveness management in developed and socialist countries are described. Characteristics of the contemporary methods of competitiveness management in USA, Japan, Western Europe and Ukraine are shown.Item Еволюція та сучасні тенденції маркетингу(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Горбаль, Н. І.; Гошовська, О. В.; Романишин, С. Б.Проаналізовано еволюцію маркетингу, сучасні його тенденції. Серед тенденцій 2012 року виділено: пріоритетність цифрових каналів, децентралізацію соціальних медіа, індивідуалізацію, мобільність, інновативність, пріоритетність споживачів. Наведено результати досліджень практики використання маркетингу в Україні порівняно з країнами з розвиненою ринковою економікою. The role, evolution and modern tendencies of marketing are described. Among the main tendencies of 2012 there were shown: priority of the digital channels, decentralization of the social media, individualization, mobility, innovativeness, customers’ priority. The results of Ukrainian firms marketing practice analysis comparing to those of developed countries are presented.Item Економічна діагностика діяльності промислових підприємств(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Гаталяк, З. П.; Горбаль, Н. І.Розглянуто проблему економічної діагностики діяльності підприємства. Проаналізовано різні підходи до побудови оцінок ефективності виробництва, їх основні принципи. Розглянуто етапи діагностичного обстеження діяльності підприємства. In the given article the problem of economical diagnostics of enterprise activity was considered. The different approaches to production efficiency measuring are submitted. The stages of diagnostics of the enterprise activity are described.Item Кадрова складова економічної стійкості вітчизняних підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Горбаль, Н. І.; Беспалюк, Х. М.; Денисюк, О. В.; Horbal, N. I.; Bespalyuk, Kh. M.; Denysyuk, O. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто поняття “економічної стійкості”, проаналізовано різні підходи до його трактування. Наведено складові, що забезпечують економічну стійкість, а саме: фінансову, кадрову, маркетингову, інформаційну, валютну тощо. Обґрунтовано доцільність саме комплексного підходу до забезпечення економічної стійкості вітчизняного підприємства. Варто зазначити, що розглядаються чинники, які впливають на економічну стійкість сьогодні, а отже, й розвиток у майбутньому. Кадрова стійкість є одним із найважливіших факторів, що впливають на економічну стійкість, тому описано фактори, які впливають на управління людськими ресурсами та проаналізовано їх особливості. Наведено приклади різних факторів, які мали або мають вплив на функціонування сучасних підприємств.Item Комунікаційна політика газотранспортних компаній на регіональному ринку природного газу(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001) Шандрівська, О.; Горбаль, Н. І.Розглянуто комунікаційну політику газотранспортних компаній. Аналізуються різні засоби впливу на цільові аудиторії. Описано рекомендований процес визначення обсягу рекламних витрат газотранспортних компаній. The communication policy of the gas companies is discussed in this article. Different means of communication with target audiences are discussed. The recommended process of the gas company advertising budget determination is described.Item Конкурентна розвідка: сутність, значення, перспективи розвитку(Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Горбаль, Н. І.; Смерека, Л. В.; Микитин, О. З.; Horbal, N. I.; Smereka, L. V.; Mykytyn, O. Z.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityВикладено результати аналізування поняття “конкурентна розвідка”, наведено характеристику визначальних особливостей, принципів, істотних цілей та завдань цього методу. Розкрито сутність і зміст основних методів конкурентної розвідки, особливості її становлення в світі та Україні, ймовірні переваги. Констатовано значні перспективи використання різних форм конкурентної розвідки вітчизняними підприємствами.Item Конкурентні переваги підприємства в контексті формування партнерської логістики(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2005) Шандрівська, О. Є.; Горбаль, Н. І.Висвітлені інструменти підвищення ефективності в забезпеченні конкурентоспроможності підприємства. Здійснена класифікація аутсорсингу за ознаками повноти функцій та видом діяльності, що передається третій стороні; за функціональною ознакою обґрунтовані передумови використання аутсорсингу, переваги та недоліки його використання. Outsourcing is considered as the tool of maintenance of competitiveness of the enterprise. The classification of outsourcing is spent, the advantages and lacks of its use are cjnsidered.Item Конкурентоспроможність Львівщини за рейтингом ВЕФ у 2012 р.(АртDрук, 2013) Горбаль, Н. І.; Романишин, С. Б.Item Концепція формування бренду України у міжнародному середовищі(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Горбаль, Н. І.; Мисик, В. М.Подано пропозиції щодо формування ключових характеристик та атрибутів оновленого бренду України, визначення комунікаційних каналів для розповсюдження інформації про нього та відповідальних органів для контролю за його впровадженням. The article presents proposals for the formation of key characteristics and attributes of the updated brand of Ukraine, discovering communication channels to disseminate information on it, and responsible authorities to monitor its implementation.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »