Інженерна механіка та транспорт (EMT-2013). – 2013 р.

Permanent URI for this collection

Матеріали IІІ Міжнародної конференції молодих вчених EМТ-2013

У збірнику опубліковано матеріали конференції, присвяченої проблемам у галузі інженерної механіки, транспортних технологій, машинобудування, автоматизації виробництва. Видання призначено для науковців, аспірантів, студентів.

Інженерна механіка та транспорт : матеріали IІІ Міжнародної конференції молодих вчених EМТ-2013, 21–23 листопада 2013 року, Україна, Львів / Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 112 с. : іл. – (4-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Паралельний титульний аркуш англійською.

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 38
  • Item
    Моделювання роботи важільних механізмів на базі центрального прямолінійно напрямного кривошипно-повзунного механізму у SolidWorks
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Міняйло, Петро
    The simulation of straight-line mechanisms and dwell mechanisms on the basis of slider-crank mechanism in SolidWorks is viewed. Straight-line mechanisms, which is widely used in modern engineering, describe the rod curve that in a particular area is close to a straight line, which provides a dwell of the final link of mechanism. Graphs for the kinematic parameters of dwell mechanisms are shown. The main aim of the research – to simulation the mechanisms and test their kinematic parameters. As seen from the results, the use of modern CAD systems such as SolidWorks, allows you to check all the necessary parameters based on computer models of mechanisms and significantly simplify experimental study of physical models of mechanisms and machines.
  • Item
    Удосконалення взаємодії станцій примикання і під’їзних колій морських портів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Чеклов, Володимир; Шеховцов, Олексій; Матвієнко, Сергій
    Sea ports are an important element of the economy. Port's efficiency affects on the transport links with foreign countries. Most of the cargos is delivered to the ports and transported from them by railway transport. Therefore, improvement of technology of interaction of railways and ports is very important. Measures to improve the interaction technology of stations and ports have been proposed. The interval between the innings of cars has been reduced. The number of cars in the supply was increased. Improvements are proposed based on local conditions and traffic safety. This will allow to use the engineering tools more effectively.
  • Item
    Визначення напружено-деформованого стану пористої гумової плити в умовах нелінійного деформування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Гребенюк, Сергій; Юрєчко, Василь
    There was created an approach for the numerical analysis of stress-strain state of the porous plate in non-linear strained conditions. Porous body stress tensor is based on the general Hooke’s law and includes the dependence from the porous material elasticity, metric tensor components, approximation of the first, second and the third strain tensor invariants. For viscoelastic deformation modeling there’re used integral relations based on Boltzmann-Volterra genetic theory. There was made a calculation of porous plate allowing the relaxation only of the porous rubber shift module in terms of viscoelastic deformation using the relaxation core. As a result, there were received the components of deformation stress state i.e. time distribution of normal stresses and motion dependence on both time and stress.
  • Item
    Визначення напружено-деформованого стану гумового буфера на основі уточненої моментної схеми скінченного елемента
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Гребенюк, Сергій; Бова, Ганна
    This work is devoted to elaboration and numerical realization of method of research of the stressstrain state of the rubber buffer taking into account weak compressibility on the basis of the precise finite element moment scheme. To determine the stress-strain state of the rubber buffer in conditions of linear deformation the threedimensional finite element method has been used. For increasing the accuracy of numerical results the precise finite element moment scheme has been applied. This scheme is a modification of moment scheme and envisages the receipt of expressions for deformations on the base of supplement of approximating initial polynomials of finite elements to a complete. The undertaken research shows that calculation of rubber constructions taking into account weakly compressibility of materials allows getting the adequate results using the cubic approximation of displacements.
  • Item
    Критерій порівняльної оцінки схем організації дорожнього руху за витратами палива
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Гецович, Євген; Казакова, Марина
    The paper deals with the influence of traffic on the change in fuel consumption of the vehicle when driving in certain modes of motion. The purpose of the article is to describe the technique of determining the criterion of comparative assessment of traffic options on fuel consumption. The obtained criterion is based on resulting of the coefficient of relative change in fuel consumption of traffic depending on the driving modes , namely the free driving mode with stops, free-driving mode with excessive speed , freedriving mode with ermitted speed , "start-stop" mode and constrained mode movement. The proposed method of determining the comparative evaluation of fuel consumption, depending on the mode of traffic flow , will allow for a comparative assessment of measures directed to traffic manasement and provide recommendations for the introduction of specific measures.