Логістика. – 2013. – №762
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23589
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорсько-викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та зарубіжних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – № 762 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 272 с. : іл.
Browse
Item Logistic assets and the consequences of their practical use(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Krykavskyy, Ye.; Pokhylchenko, О.The article scrutinises the specification pertinence of the category “logistic assets” as well as their structures and performance efficiency indices. In particular, the composition of the fixed assets, constituting the main interest from the point of view of Logistics according to the adopted in accounting classification, is determined; the industrial (technological) structure of fixed assets for different types of enterprises from the point of view of Logistics is provided; the composition of current assets constituting the main interest from the point of view of Logistics is analysed. The complex of indices for measuring logistic assets practical use efficiency has been formed in order to evaluate and identify the reserves of logistic assets efficiency increase and improvement of functioning of the logistic system as a whole and all its components. Актуалізована доцільність уточнення категорії «логістичні активи», а також їх структури та показників ефективності використання. Визначено склад основних засобів, які становлять основний інтерес з точки зору логістики стосовно прийнятої у бухгалтерському обліку класифікації, наведено виробничу (технологічну) структуру основних засобів для різних типів підприємств з погляду логістики, проаналізовано склад оборотних активів, які становлять основний інтерес. З метою оцінювання та виявлення резервів підвищення ефективності використання логістичних активів та функціонування загалом логістичної системи та її компонентів сформовано комплекс показників оцінки ефективності їх використання.Item Preconditions and prospects of gas energy hub development in Ukraine towards european integration(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Lyulchak, Z.The article considers the preconditions of gas energy hub in Ukraine. The classification of gas hubs according to their functional purpose and variants of gas markets models in accordance with the market relations development have been suggested. The peculiarities of Ukrainian underground gas storage system and natural gas consumption in the EU countries as well as the ratification of the Third Energy Package in Ukraine have been researched. The basic features of balancing gas hub have been determined. Розглянуто передумови розвитку газового енергетичного хабу в Україні. Запропоновано класифікацію газових хабів відповідно до їхнього функціонального призначення та варіанти моделей газових ринків країн відповідно до розвитку ринкових відносин. Досліджено особливості системи українських підземних газових сховищ та споживання природного газу у країнах Європейського Союзу, ратифікації Третього енергетичного пакета в Україні. Визначено основні ознаки балансуючого газового хабу.Item Behaviors of individuals in the process of internationalism of the insurance market in Poland(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Nowotarska-Romaniak, B.; Ogrodnik, H.In countries that transform their economy is a strong tendency to imitate, the acquisition of consumption patterns and behaviors of more developed countries. Factor for strengthening these trends is globalization and internationalization. In Poland, the market particularly sensitive to process of internationalism is insurance market. Fast going system changes in the insurance market in Poland have caused not only the transformation of infrastructure, but also intensified changes in customer behavior. The article, based on a survey conducted in November-December 2012, presents the process of internationalization of insurance in Poland. The results of that research clearly show that the individual customers in Poland don’t take full advantage of the internationalization. У країнах з перехідною економікою сильною є тенденція до наслідування зразків закупівлі і споживання розвинених країн. Чинником зміцнення цих трендів є глобалізація і інтернаціоналізація. У Польщі ринок особливо чутливий до процесу інтернаціоналізації страхового ринку. Швидка зміна системи страхового ринку Польщі спричинена не тільки перетвореннями інфраструктури, але й посиленими змінами поведінки споживача. На основі опитування, проведеного в листопаді–грудні 2012 року, представлено процес інтернаціоналізації страхування у Польщі. Результати цього дослідження показують, що індивідуальні клієнти в Польщі не повною мірою використовують переваги інтернаціоналізації.Item Competitiveness of small grocery stores in poland during the economic slowdown(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Lipowski, М.; Angowski, М.Economic slowdown influences purchasing behavior of customer in food and grocery stores. Small grocery stores are under pressure from competitors especially in times of economic slowdown. With the crisis, consumer price sensitivity rises. Small grocery shops are a category of retailers in which customers declare the largest decline of purchase frequency. Large stores have improved a number of factors that traditionally were the advantage of small shops. Уповільнення темпів економічного розвитку впливає на купівельну поведінку клієнтів у продуктових магазинах. Малі продуктові магазини знаходяться під тиском з боку конкурентів, особливо у періоди економічного спаду. Поряд із кризою зростає чутливість споживчих цін. Невеликі продуктові магазини являють собою категорію роздрібної торгівлі, в яких спостерігається найбільше зниження частоти закупівель. Великі магазини покращили свій стан, який традиційно був перевагою невеликих магазинів.Item Determinants of development of the market for bio-products among young polish consumers(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Szajt, М.Presented studies identify ways and directions of changes in the organization of production and sales for bio-products market. Previous author's studies have indicated the high sensitivity of 20-25 age group to the specified assortment. The results should enable the identification of the main determinants of development of the market for bio-based products. Досліджено шляхи і напрями визначення змін в організації виробництва і збуту для ринку біопродуктів. Показано високу чутливість 20–25-вікової групи для визначеного асортименту продуктів. Результати повинні забезпечити можливість для виявлення основних чинників, що визначають розвиток ринку біопродуктів.Item The role of social media in the young consumers market – case study for Poland and Germany(Видавництво Львівської політехніки, 2013) de Pourbaix, P.; Chmielewski, К.This text aims to present the general characteristics of the Internet and social media in Poland and Germany, taking into account the group of young consumers. Background to this observation are the characteristic of young consumers, in particular their role in the market. The purpose of the authors is also to show the role played by the Internet and social media in the market of young consumers. Представлено загальну характеристику Інтернету та соціальних мереж у Польщі та Німеччині з урахуванням групи молодих споживачів. Вихідними даними для цього дослідження є особливості молодих споживачів, зокрема їх роль на ринку. Показана роль Інтернету та соціальних мереж на ринку молодих споживачів.Item Development of logistics in Ukraine: environmental dimension(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Chornopyska, N. V.The article summarizes the preconditions for the environmental paradigm formation. It has been set up that implementation of the environmental paradigm has been mostly held in sustainable development doctrine that being an economic theory has stimulated the progress of logistics in the direction of "green" logistics. The evolution of the "green" logistics concept has been researched in retrospect. Determinants that will have an impact on its future development have been identified. The development of logistics industry in Ukraine has been analyzed. Particular attention has been concentrated on the transportation segment. The connection between the goods traffic increase and increased pressure on the environment has been set up. Recommendations for reduction of the negative impact of transport logistics systems on the ecosystem have been designed. Узагальнено передумови формування інвейронментальної парадигми. Встановлено, що реалізація інвейронментальної парадигми найбільшою мірою відбулася у доктрині стійкого розвитку, яка як економічна теорія стимулювала поступ логістики у напрямку «зелена» логістика. У ретроспективі досліджено еволюцію концепції «зелена» логістика. Ідентифіковано визначальні чинники, які матимуть вплив на її подальший розвиток. Проаналізовано розвиток галузі логістики України. Зосереджено увагу на сегменті транспортування. Встановлено зв’язок між збільшенням вантажопотоків та збільшенням навантаження на природне середовище. Розроблено рекомендації щодо зменшення негативного впливу транспортних логістичних систем на екосистему.Item International marketing strategies(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Michalski, E.The concept of a international marketing strategy and the impact of environment on strategies are under consideration. The process of involvement of enterprises in international marketing is put forward. The outcomes of the research would show how difficult is to create international marketing strategies. Подано правила вироблення міжнародних маркетингових стратегій. Розглянуто концепцію міжнародної маркетингової стратегії та вплив середовища на стратегії. Представлено процес залучення підприємств до міжнародного маркетингу. Результати дослідження демонструють, наскільки важко створити міжнародну маркетингову стратегію.Item The role of marketing innovations in small and medium-sized enterprises(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Stanislavski, R.Innovations play a major role in the development of enterprises. According to the generally accepted division innovations are divided into: product, process, organizational and marketing innovations. The most popular among small and medium-sized enterprises are product innovations. Marketing innovation are taken less frequently, due to their derivative nature with respect to other types of innovation. Інновації відіграють важливу роль у розвитку підприємства. Згідно з загальноприйнятим поділом виділяють такі інновації: продуктові, процесні, організаційні та маркетингові. Найпопулярніші серед малих і середніх підприємств є продуктові інновації. Маркетинг інновацій висвітлюється через їх похідний характер по відношенню до інших видів інновацій.Item Perspectives of innovation development of Ukrainian industrial branches in economy internationalisation process(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Reshetilova, Т.Effective usage of considerable potential of Ukrainian mining enterprises is being hampered because innovative ideas are not implemented. As Ukrainian international policy is EU oriented, the country’s industries should be developed on the basis of innovative potential priority. Based on the established tendencies of innovative activity in the EU countries, the position of Ukraine in this process was determined. A scientific idea of using assessment of impact of natural factors on the enterprise’s performance as an instrument of implementing innovation diffusion into mining industry of the country is realized in the paper. This enables determination of perspectives of attracting innovations. Значні можливості ефективного використання потенціалу вугледобувних підприємств України стримуються недовикористанням інноваційних розробок. Спрямованість зовнішньої політики України на вступ до Європейського Союзу вимагає певних пріоритетів розвитку промисловості країни та її галузей на основі інноваційного потенціалу. Виявлені тенденції інноваційної діяльності в країнах ЄС уможливили позиціонувати Україну у цьому процесі. В роботі реалізована наукова ідея про використання оцінки впливу природних факторів на результати діяльності підприємств як інструмента управління дифузією інновацій у вугільну промисловість країни. Це дає можливість оцінити перспективність залучення інновацій.Item Polish service enterprises in an international market: marketing perspective(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Pluta-Olearnik, М.In this article the author elaborates on issues of services internationalisation in the context of contemporary changes, taking place in global and national markets. From a theoretical aspect, the writer is about to review international companies orientation, emphasising specification of international services turnover. From empirical aspect, based on the author’s own research, functional strategies conducted by Polish service companies in an international market are analysed. In the last part, development strategies for service companies in international markets are indicated, and also further directions of research in the area of services internationalisation. Розглянуто питання інтернаціоналізації послуг у контексті сучасних змін, що відбуваються на глобальному та національному ринках. З теоретичного боку розглянуто міжнародні орієнтації компанії, підкреслюючи специфікацію міжнародного обігу послуг; проаналізовано проведені дослідження функціональних стратегій польських компаній сфери послуг на міжнародному ринку. Наведено стратегії розвитку для підприємств сфери послуг на міжнародних ринках, а також подальші напрямки досліджень у галузі інтернаціоналізації послуг.Item Responding to price changes in the context of growing international competition(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Bondos, І.In terms of increasing the number of companies operating on the market, both domestic and foreign companies, right approach to respond to the different types of competitor’ price moves becomes extremely important. The purpose of this article is to present the proper approach to respond to price competition. Adequate reaction to competitor's price reduction may prevent price war, which is absolutely a negative phenomenon. В умовах збільшення кількості компаній, що функціонують як на вітчизняному, так і на закордонному ринках, надзвичайно важливим стає правильний підхід до відповіді на різні типи змін конкурентної ціни. Подано правильний підхід щодо відповіді на цінову конкуренцію. Адекватна реакція на зниження конкурентної ціни може запобігти ціновій війні, яка є абсолютно негативним феноменом.Item International research of european market of young e-consumers (methodological dilemmas)(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Jaciow, М.Internationalization imposes on enterprises the necessity to recognize target markets in a European space. One of such markets may be constituted by young consumers. This group is quite homogeneous as for social-demographic features, but different as for cultural aspect. Recognizing this segment requires designing marketing research of international scope. The objective of this article is to present methodological problems related to designing and conducting international research. This article has a methodological character and presents research experience of the author gained during European research of e-consumer in 6 European countries for the needs of NCN (National Science Centre) project titled ‘E-consumer in Europe – a comparative analysis of behaviors. Інтернаціоналізація накладає на підприємства необхідність визнання цільових ринків у європейському просторі. Одним із таких ринків може бути сформований ринок молодих споживачів. Ця група доволі однорідна за соціально-демографічними характеристиками, але відрізняється за культурним аспектом. Виділення цього сегменту вимагає проектування маркетингового дослідження міжнародного масштабу. Представлено методологічні проблеми, пов'язані з підготовкою та проведенням міжнародних досліджень, а також дослідження досвіду автора, накопиченого в ході дослідження європейського електронного споживача у шести європейських країнах для потреб НКР (Національного наукового центру) у межах проекту під назвою «Електронний споживач в Європі – порівняльний аналіз поведінки».Item Logistic approaches to service of key customers in the purchasing process of individual order products(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Nakonechna, Т. V.; Hryniv, N. Т.We consider the question about the introduction and use of logistics approaches of procurement management of individually customized products, and we turn out the specifics of semantic model application of joint decision-making on purchase of customized products. The studies determine that for industrial enterprises execution customer needs is a priority in decision making process about the purchase individual order products. It is proved that an important factor in ensuring long-term relationships between industries and clients is to provide a high level of service in the procurement of individual order products. Розглядаються питання щодо доцільності запровадження та використання логістичних підходів до управління закупівлями продукції індивідуального замовлення, а також з’ясовується специфіка застосування семантичної моделі прийняття спільних рішень щодо закупівлі продукції індивідуального замовлення. За результатами дослідження визначено, що для промислових підприємств виконання потреб клієнта є першочерговим завданням у процесі прийняття рішень про закупівлю продукції індивідуального замовлення. Обґрунтовано, що важливим чинником забезпечення довготривалих зв’язків між промисловим підприємством і клієнтом є забезпечення високого рівня обслуговування у процесі закупівлі продукції індивідуального замовлення.Item Information grounds of business negotiations in international markets(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Gregor, B.; Kalinska-Kula, М.The article presents an attempt to assess the degree and scope of using information obtained to support business negotiation processes conducted in international markets. The article includes the characterization of used information sources as well as an analysis of usefulness of obtained information in the context of satisfying information demand of negotiators. The study was based on the results of empirical research that was conducted on the sample of 267 enterprises using the method of direct interview. Наведено спробу оцінити ступінь і масштаби використання інформації, одержаної для підтримки процесів бізнес-переговорів, які проводяться на міжнародних ринках, а також характеристику використаних джерел інформації, а також аналіз корисності отриманої інформації в контексті задоволення інформаційного попиту переговірників. Дослідження ґрунтується на результатах емпіричних досліджень, які проводилися на 267 підприємствах, використовуючи метод прямого інтерв'ю.Item Marketing communication strategies of polish Enterprises in eu markets (chosen aspects)(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Bajdak, А.; Janeczek, U.Development of business operations in international markets cannot happen without marketing communications as prerequisite for acquiring and maintaining successful business relationships. Polish enterprises focus on communication with institutional stakeholders. While relatively narrow in their tool choice, those processes take advantage of new media, adapt well to local conditions and stages in relationships with partners, and produce satisfactory level of effectiveness. Розвиток бізнес-операцій на міжнародних ринках не може відбуватися без маркетингових комунікацій як необхідної умови для встановлення і підтримки успішних бізнес-відносин. Польські підприємства зосереджуються на комунікації з зацікавленими сторонами. За умов порівняно вузького вибору в їх інструментах, ці процеси мають переваги нових медіа, добре пристосованих до локальних умов і стадій у взаємовідносинах з партнерами та досягають задовільного рівня ефективності.Item Key environmental factors and strategic choices of enterprises in Poland(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Sliwinska, К.; Folga, R.In a market economy conditions resulting from the environment of Polish companies provide the framework and limits of their functioning. The rapidly evolving conditions, and evolving markets cause that companies undertake various adaptation measures in order to survive, cope with competition, to take the opportunities for development. В умовах ринкової економіки через навколишнє середовище польські компанії обмежують своє функціонування. Умови, що швидко змінюються, та ринки, що розвиваються, змушують компанії вживати різноманітних заходів з метою виживання, щоб впоратися з конкуренцією та скористатися можливостями для розвитку.Item Young consumers` behaviours from selected European countries on market of e-services(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Wolny, R.Changes which occur in the process of providing services, related to the development of Internet channel of distribution influence the functioning of market of e-services, including consumption of services. Using services on the Internet may be considered innovative (compared to using traditional services) and necessary in the era of post-industrial society. Currently, many consumers use e-services, young consumers in particular. This article will be devoted to the presentation of research results concerning behaviours of young consumers on market of e-services in selected European countries (France, Portugal, Poland, Romania, Italy, Slovakia). The research was conducted in 2012 within NCN (National Science Centre) grant ‘E-consumer in Europe – a comparative analysis of behaviours’. Зміни, які відбуваються в процесі надання послуг, пов'язаних з розвитком інтернет-каналу розподілу, впливають на функціонування ринку електронних послуг, зокрема і на споживання послуг. Використання послуг в Інтернеті можна вважати інноваційним (порівняно з використанням традиційних послуг) та необхідним в епоху постіндустріального суспільства. Сьогодні багато споживачів використовують електронні послуги, особливо молоді споживачі. Презентовано результати досліджень, що стосуються поведінки молодих споживачів на ринку електронних послуг в окремих європейських країнах (Франція, Португалія, Польща, Румунія, Італія, Словаччина). Дослідження було проведено у 2012 році в ННЦ (Національний науковий центр) грант «E-споживача в Європі – порівняльний аналіз поведінки».Item Possibilities and forms internationalisation of business services(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Majchrzak, М.; Niedzielski, P.Due to technological progress, business services have a significant share in exports and imports of services. About 30% of business service providers provide them off-site location, which means that direct contact with the recipient service provider for these services is not necessary. Availability and better services for business means that many companies are choosing to externalizing large part of the services entrusted them shared service centers. У зв'язку з технічним прогресом бізнес-послуги мають велику частку в експорті та імпорті послуг. Близько 30 % постачальників бізнес-послуг надають їх «на відстані», що означає, що прямий контакт з постачальником сервісу для одержувачів цих послуг не є необхідним. Існуюча і краща якість послуг для бізнесу означає, що багато компаній екстерналізують велику частину послуг, які їм доручені, до спільних сервісних центрів.Item Marketing risks: essence and place in structure of ukrainian enterpises risk-profile(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Starostina, А. О.; Kravchenko, V. А.Paper reveals the essence of marketing and risks in this sphere of business activity. External and internal forms of the marketing risks are discussed. Practically oriented formulation of marketing risks is given. The place of marketing risks in the structure of the enterprise risk profile which is calculated on the basis of results of research of risk management practice in activities of small and medium scale enterprises of Kiev (2005 – 2012) is shown. Рокрито сутність маркетингу та ризиків, які пов’язані із маркетинговою сферою діяльності підприємств, показана необхідність виділення їх зовнішніх та внутнішніх форм. Дано практично орієнтоване визначення маркетингових ризиків. На основі результатів дослідження практики ризик-менеджменту в діяльності малих та середніх підприємств м. Києва у 2005–2012 рр. показано місце маркетингових ризиків у структурі ризик-профілю.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »