Логістика. – 2013. – №762
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23589
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорсько-викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та зарубіжних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – № 762 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 272 с. : іл.
Browse
Item Advertising in the process of internationalisation of enterprises – towards standardisation or individualisation(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Nowacki, R.Carrying out advertising activities in foreign markets requires from enterprises resolution of the dilemma of how to programme the advertising strategy, making use of the standardised and proved in other markets solutions, or shaping new concepts compliant with the idea of individualisation. An objective of the article is to answer the question, which of these models is more often used in the Polish market by foreign enterprises and what effects of that are from the point of view of enterprises’ competitiveness, consumers’ perception and motivating them to buy. The basis for deliberations is findings of the surveys carried out by the author among the enterprises operating in the Polish market and consumers in the first decade of the 21st century. Проведення рекламної діяльності на зовнішньому ринку вимагає від підприємств вирішення дилеми про те, як запрограмувати рекламну стратегію: використовувати у стандартизованих та випробуваних ринкових рішеннях, чи формувати нові концепції, які сумісні з ідеєю індивідуалізації. Дано відповідь на питання, яка з цих моделей найчастіше використовується на польському ринку іноземними підприємствами і які наслідки цього, з погляду конкурентоспроможності споживачів підприємства. Основою для обговорень є висновки досліджень, проведених серед підприємств, що працюють на польському ринку, і споживачів у першому десятилітті 21-го століття.Item Behaviors of individuals in the process of internationalism of the insurance market in Poland(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Nowotarska-Romaniak, B.; Ogrodnik, H.In countries that transform their economy is a strong tendency to imitate, the acquisition of consumption patterns and behaviors of more developed countries. Factor for strengthening these trends is globalization and internationalization. In Poland, the market particularly sensitive to process of internationalism is insurance market. Fast going system changes in the insurance market in Poland have caused not only the transformation of infrastructure, but also intensified changes in customer behavior. The article, based on a survey conducted in November-December 2012, presents the process of internationalization of insurance in Poland. The results of that research clearly show that the individual customers in Poland don’t take full advantage of the internationalization. У країнах з перехідною економікою сильною є тенденція до наслідування зразків закупівлі і споживання розвинених країн. Чинником зміцнення цих трендів є глобалізація і інтернаціоналізація. У Польщі ринок особливо чутливий до процесу інтернаціоналізації страхового ринку. Швидка зміна системи страхового ринку Польщі спричинена не тільки перетвореннями інфраструктури, але й посиленими змінами поведінки споживача. На основі опитування, проведеного в листопаді–грудні 2012 року, представлено процес інтернаціоналізації страхування у Польщі. Результати цього дослідження показують, що індивідуальні клієнти в Польщі не повною мірою використовують переваги інтернаціоналізації.Item Competitiveness of small grocery stores in poland during the economic slowdown(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Lipowski, М.; Angowski, М.Economic slowdown influences purchasing behavior of customer in food and grocery stores. Small grocery stores are under pressure from competitors especially in times of economic slowdown. With the crisis, consumer price sensitivity rises. Small grocery shops are a category of retailers in which customers declare the largest decline of purchase frequency. Large stores have improved a number of factors that traditionally were the advantage of small shops. Уповільнення темпів економічного розвитку впливає на купівельну поведінку клієнтів у продуктових магазинах. Малі продуктові магазини знаходяться під тиском з боку конкурентів, особливо у періоди економічного спаду. Поряд із кризою зростає чутливість споживчих цін. Невеликі продуктові магазини являють собою категорію роздрібної торгівлі, в яких спостерігається найбільше зниження частоти закупівель. Великі магазини покращили свій стан, який традиційно був перевагою невеликих магазинів.Item Consumers information activity on the polish food market vs. integration of Poland into the european union(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Nestorowicz, R.Information asymmetry between consumers and manufacturers appears as an immanent feature of the food market, particularly in the functional and organic food segments. This article is to present the information activity of Polish consumers on the food market, with special focus on the mentioned segments. The analysis takes account of the impact European Union legislation and programs have on the manner food manufacturers communicate with consumers. Інформаційна асиметрія між споживачами і виробниками послуг виступає як іманентна властивість на ринку харчових продуктів, особливо у сегментах функціональних і органічних харчових продуктів. Показано інформаційну активність польських споживачів на ринку продуктів харчування, особливо акцентуючи увагу на зазначених сегментах. Проаналізовано вплив законодавства Європейського Союзу та способу комунікацій виробників продуктів харчування зі споживачами.Item Cooperation of commercial chains with suppliers in the context of csr concept(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Bilinska-Reformat, К.; Stefanska, М.The relationships between commercial chains and producers and suppliers, as well as CSR initiatives that make the tools strengthening these relationships are the object of authors' interest in this paper. Transformations that have taken place in trade for the last 20 years in Poland and for the last 40 years in Europe let us state that it is the sector that at present is characterised by asymmetry of the power of relationships in the channel of distribution. For the purpose of explaining CSR significance in formation of the relationships, models of relationships in the channels of distribution are presented in the paper, asymmetry of relationships in trade and its source are indicated, and the role of CSR in change of relationships in the channel of distribution is defined. Work is funded by the NCN grant based on the decision number DEC-2011/03/B/HS4/03576. Взаємовідносини між торговими мережами, виробниками і постачальниками, разом з заходами CSR, які здатні посилити ці взаємовідносини, – є об'єктами зацікавленості авторів цієї роботи. Перетворення, які існують в торгівлі протягом останніх 20 р. у Польщі та 40 р. – в Європі, дають нам можливість говорити, що цей сектор на сьогоднішній день характеризується асиметрією влади стосунків в каналах розподілу. З метою пояснення значення CSR в утворенні партнерських взаємозв’язків у роботі наводяться моделі взаємозв’язків у каналах розподілу, розглядається асиметрія стосунків у торгівлі і вказуються джерела її виникнення; визначається роль CSR у зміні взаємозв’язків у каналах розподілу. Робота профінансована за кошти гранту на основі NCN рішення DEC-2011/03/B/HS/03576.Item CSR as an element of based-value marketing. Implementation of corporate social responsibility by the DANONE GROUP in Poland(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Howaniec, H. B.The system changes, including in Poland, have forced a change in approach to the market. Implementation of the marketing concept without providing real value for the customer, taking into account other interest groups or using traditional media is becoming – at least for certain groups of consumers – obsolete. This article presents the definition of the marketing concept, narrowing to its determination from the perspective of the tools and its goals, presents the concept of value-based marketing and its specificity by presenting as an example – delivering value through the implementation of the concept of corporate social responsibility. Системні зміни, які відбуваються зокрема й у Польщі, змусили змінити підхід до маркетингу. Впровадження маркетингової концепції без надання реальної вартості для споживача, беручи до уваги інтереси інших груп чи використовуючи традиційні засоби маркетингових комунікацій, для певних груп стає недоцільним. Визначено маркетингову концепцію, деталізуючи її з точки зору інструментарію та цілей, представлено концепцію орієнтованого на вартість маркетингу і його специфіку з використанням прикладу – надання вартості впровадженням концепції корпоративної соціальної відповідальності.Item Determinants of development of the market for bio-products among young polish consumers(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Szajt, М.Presented studies identify ways and directions of changes in the organization of production and sales for bio-products market. Previous author's studies have indicated the high sensitivity of 20-25 age group to the specified assortment. The results should enable the identification of the main determinants of development of the market for bio-based products. Досліджено шляхи і напрями визначення змін в організації виробництва і збуту для ринку біопродуктів. Показано високу чутливість 20–25-вікової групи для визначеного асортименту продуктів. Результати повинні забезпечити можливість для виявлення основних чинників, що визначають розвиток ринку біопродуктів.Item Development of logistics in Ukraine: environmental dimension(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Chornopyska, N. V.The article summarizes the preconditions for the environmental paradigm formation. It has been set up that implementation of the environmental paradigm has been mostly held in sustainable development doctrine that being an economic theory has stimulated the progress of logistics in the direction of "green" logistics. The evolution of the "green" logistics concept has been researched in retrospect. Determinants that will have an impact on its future development have been identified. The development of logistics industry in Ukraine has been analyzed. Particular attention has been concentrated on the transportation segment. The connection between the goods traffic increase and increased pressure on the environment has been set up. Recommendations for reduction of the negative impact of transport logistics systems on the ecosystem have been designed. Узагальнено передумови формування інвейронментальної парадигми. Встановлено, що реалізація інвейронментальної парадигми найбільшою мірою відбулася у доктрині стійкого розвитку, яка як економічна теорія стимулювала поступ логістики у напрямку «зелена» логістика. У ретроспективі досліджено еволюцію концепції «зелена» логістика. Ідентифіковано визначальні чинники, які матимуть вплив на її подальший розвиток. Проаналізовано розвиток галузі логістики України. Зосереджено увагу на сегменті транспортування. Встановлено зв’язок між збільшенням вантажопотоків та збільшенням навантаження на природне середовище. Розроблено рекомендації щодо зменшення негативного впливу транспортних логістичних систем на екосистему.Item Evaluation of customer service in the supply chain of food products(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Yakymyshyn, L. Y.; Chtej, N. І.The paper presents the issues related to the evolution of customer satisfaction in a supply chain pasta. On the example of supply chain pasta explored the issue of improving customer service. Conducted customer surveys allowed us to analyze the problem of customer satisfaction. Наведено рішення, пов'язані з еволюцією задоволення клієнтів у ланцюзі поставок макаронних виробів. На прикладі ланцюга поставок макаронних виробів досліджено питання щодо підвищення рівня обслуговування клієнтів. Проведене опитування клієнтів дало змогу провести аналіз проблеми задоволення клієнта.Item Generic types of competitive strategies in the polish retail industry(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Pilarczyk, B.; Stefanska, М.The aim of the paper is to indicate the evolution of competitive strategies implemented by retail chains (particularly foreign ones) on the Polish market. The basic incentive to choose them is aiming at achieving competitive advantage on international and global scale. Generic strategies defined by M. Porter – strategies of cost leadership, product differentiation and focus constitute the theoretical background for the discussion. Work is funded by the NCN grant based on the decision number DEC-2011/03/B/HS4/03576. Вказано на еволюцію конкурентоспроможних стратегій, які застосовуються у межах роздрібних ланцюгів (особливо, іноземних) на Польському ринку. Основною причиною вибору теми є висвітлення можливостей досягнення конкурентних переваг у міжнародному і у глобальному масштабі. Загальні стратегії, визначені M. Портером, стратегії лідерства за витратами, диференціації продукції становлять теоретичну основу для обговорення. Робота профінансована за кошти гранту на основі NCN рішення DEC-2011/03/B/HS4/03576.Item Influence of internationalization on consumer еxclusion from the financial services market(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Smyczek, S.This paper presents the results of research identifying on the impact of the internationalization process of financial services on the development of the phenomenon of financial exclusion of consumers. Results shows that level of financial exclusion of consumers, both discretionary and mandatory, is very high. Consumers more often face difficulties in using services of foreign financial institutions rather than of domestic ones. This is particularly notable with respect to the need of fund saving and taking financial commitments. However still оne third of consumers present internationalistic attitudes and only one tenth of respondents negatively perceive foreign financial institutions. The latter attitudes are characteristic of elderly people as well as consumers with basic or vocational education. It is also typical of inhabitants of rural areas and smaller towns. Представлені результати досліджень з виявлення впливу процесу інтернаціоналізації фінансових послуг на розвиток феномену фінансового винятку споживачів. Результати показують, що рівень фінансового винятку споживачів, як дискреційний і обов'язковий, є дуже високим. Споживачі найчастіше стикаються з труднощами у використанні послуг іноземних фінансових інститутів, а не вітчизняних. Це особливо помітно по відношенню до потреби щодо фонду збереження та прийняття фінансових зобов'язань. Проте до цього часу третина споживачів показує інтернаціоналістичні відносини і тільки десята частина респондентів негативно сприймає іноземні фінансові інститути. Останні установки притаманні літнім людям, а також споживачам з базовою або професійною освітою. Це характерно і для жителів сільської місцевості, а також невеликих міст.Item Information grounds of business negotiations in international markets(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Gregor, B.; Kalinska-Kula, М.The article presents an attempt to assess the degree and scope of using information obtained to support business negotiation processes conducted in international markets. The article includes the characterization of used information sources as well as an analysis of usefulness of obtained information in the context of satisfying information demand of negotiators. The study was based on the results of empirical research that was conducted on the sample of 267 enterprises using the method of direct interview. Наведено спробу оцінити ступінь і масштаби використання інформації, одержаної для підтримки процесів бізнес-переговорів, які проводяться на міжнародних ринках, а також характеристику використаних джерел інформації, а також аналіз корисності отриманої інформації в контексті задоволення інформаційного попиту переговірників. Дослідження ґрунтується на результатах емпіричних досліджень, які проводилися на 267 підприємствах, використовуючи метод прямого інтерв'ю.Item International marketing strategies(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Michalski, E.The concept of a international marketing strategy and the impact of environment on strategies are under consideration. The process of involvement of enterprises in international marketing is put forward. The outcomes of the research would show how difficult is to create international marketing strategies. Подано правила вироблення міжнародних маркетингових стратегій. Розглянуто концепцію міжнародної маркетингової стратегії та вплив середовища на стратегії. Представлено процес залучення підприємств до міжнародного маркетингу. Результати дослідження демонструють, наскільки важко створити міжнародну маркетингову стратегію.Item International research of european market of young e-consumers (methodological dilemmas)(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Jaciow, М.Internationalization imposes on enterprises the necessity to recognize target markets in a European space. One of such markets may be constituted by young consumers. This group is quite homogeneous as for social-demographic features, but different as for cultural aspect. Recognizing this segment requires designing marketing research of international scope. The objective of this article is to present methodological problems related to designing and conducting international research. This article has a methodological character and presents research experience of the author gained during European research of e-consumer in 6 European countries for the needs of NCN (National Science Centre) project titled ‘E-consumer in Europe – a comparative analysis of behaviors. Інтернаціоналізація накладає на підприємства необхідність визнання цільових ринків у європейському просторі. Одним із таких ринків може бути сформований ринок молодих споживачів. Ця група доволі однорідна за соціально-демографічними характеристиками, але відрізняється за культурним аспектом. Виділення цього сегменту вимагає проектування маркетингового дослідження міжнародного масштабу. Представлено методологічні проблеми, пов'язані з підготовкою та проведенням міжнародних досліджень, а також дослідження досвіду автора, накопиченого в ході дослідження європейського електронного споживача у шести європейських країнах для потреб НКР (Національного наукового центру) у межах проекту під назвою «Електронний споживач в Європі – порівняльний аналіз поведінки».Item Key environmental factors and strategic choices of enterprises in Poland(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Sliwinska, К.; Folga, R.In a market economy conditions resulting from the environment of Polish companies provide the framework and limits of their functioning. The rapidly evolving conditions, and evolving markets cause that companies undertake various adaptation measures in order to survive, cope with competition, to take the opportunities for development. В умовах ринкової економіки через навколишнє середовище польські компанії обмежують своє функціонування. Умови, що швидко змінюються, та ринки, що розвиваються, змушують компанії вживати різноманітних заходів з метою виживання, щоб впоратися з конкуренцією та скористатися можливостями для розвитку.Item Logistic approaches to service of key customers in the purchasing process of individual order products(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Nakonechna, Т. V.; Hryniv, N. Т.We consider the question about the introduction and use of logistics approaches of procurement management of individually customized products, and we turn out the specifics of semantic model application of joint decision-making on purchase of customized products. The studies determine that for industrial enterprises execution customer needs is a priority in decision making process about the purchase individual order products. It is proved that an important factor in ensuring long-term relationships between industries and clients is to provide a high level of service in the procurement of individual order products. Розглядаються питання щодо доцільності запровадження та використання логістичних підходів до управління закупівлями продукції індивідуального замовлення, а також з’ясовується специфіка застосування семантичної моделі прийняття спільних рішень щодо закупівлі продукції індивідуального замовлення. За результатами дослідження визначено, що для промислових підприємств виконання потреб клієнта є першочерговим завданням у процесі прийняття рішень про закупівлю продукції індивідуального замовлення. Обґрунтовано, що важливим чинником забезпечення довготривалих зв’язків між промисловим підприємством і клієнтом є забезпечення високого рівня обслуговування у процесі закупівлі продукції індивідуального замовлення.Item Logistic assets and the consequences of their practical use(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Krykavskyy, Ye.; Pokhylchenko, О.The article scrutinises the specification pertinence of the category “logistic assets” as well as their structures and performance efficiency indices. In particular, the composition of the fixed assets, constituting the main interest from the point of view of Logistics according to the adopted in accounting classification, is determined; the industrial (technological) structure of fixed assets for different types of enterprises from the point of view of Logistics is provided; the composition of current assets constituting the main interest from the point of view of Logistics is analysed. The complex of indices for measuring logistic assets practical use efficiency has been formed in order to evaluate and identify the reserves of logistic assets efficiency increase and improvement of functioning of the logistic system as a whole and all its components. Актуалізована доцільність уточнення категорії «логістичні активи», а також їх структури та показників ефективності використання. Визначено склад основних засобів, які становлять основний інтерес з точки зору логістики стосовно прийнятої у бухгалтерському обліку класифікації, наведено виробничу (технологічну) структуру основних засобів для різних типів підприємств з погляду логістики, проаналізовано склад оборотних активів, які становлять основний інтерес. З метою оцінювання та виявлення резервів підвищення ефективності використання логістичних активів та функціонування загалом логістичної системи та її компонентів сформовано комплекс показників оцінки ефективності їх використання.Item Logistic infrastructure in ukraine: numbers and reality(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Karyy, О.The understanding of logistic infrastructure in modern scientific literature, consistent elements of this infrastructure and different interpretations of its essence are presented in the article. The methods of logistic infrastructure evaluation on the particular territory are demonstrated and the fallibility of conclusions about the state of logistic infrastructure that are made on the basis of statistic data are proved. Розглянуто трактування логістичної інфраструктури у сучасній науковій літературі, складові елементи такої інфраструктури та різні трактування її сутності. Продемонстровано методи оцінки логістичної інфраструктури на певній території та доведено помилковість висновків про стан логістичної інфраструктури, які зроблені лише на основі статистичних даних.Item Marketing activities on the energy market in the european union(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Zawada, М.The article presents basic information concerning activities of the energy sector in the European Union, characteristics of the energy markets, characteristics of the energy enterprises elements environment. The author presents basic instruments and marketing activities of energy enterprises as well as issues concerning developing marketing strategy of the enterprise functioning on the energy market. Представлена основна інформація про діяльність енергетичного сектору у країнах Європейського Союзу, особливості енергетичних ринків, характеристика елементів енергетичного середовища підприємств. Наведено основні інструменти та маркетингові заходи енергетичних підприємств, а також питання, що стосуються розроблення маркетингової стратегії функціонування підприємства на енергетичному ринку.Item Marketing communication strategies of polish Enterprises in eu markets (chosen aspects)(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Bajdak, А.; Janeczek, U.Development of business operations in international markets cannot happen without marketing communications as prerequisite for acquiring and maintaining successful business relationships. Polish enterprises focus on communication with institutional stakeholders. While relatively narrow in their tool choice, those processes take advantage of new media, adapt well to local conditions and stages in relationships with partners, and produce satisfactory level of effectiveness. Розвиток бізнес-операцій на міжнародних ринках не може відбуватися без маркетингових комунікацій як необхідної умови для встановлення і підтримки успішних бізнес-відносин. Польські підприємства зосереджуються на комунікації з зацікавленими сторонами. За умов порівняно вузького вибору в їх інструментах, ці процеси мають переваги нових медіа, добре пристосованих до локальних умов і стадій у взаємовідносинах з партнерами та досягають задовільного рівня ефективності.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »