Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2015. – №819

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/31234

Вісник Національного університету "Львівська політехніка".

До збірника науково-прикладних праць “Менеджмент та підприємництво в України: етапи становлення і проблеми розвитку” увійшли статті, які відображають проблеми менеджменту, підприємництва, інвестиційної та інноваційної діяльності, управління національною економікою України тощо. Для працівників підприємств, банків, інвестиційних та інноваційних структур, органів державного управління, викладачів вищих навчальних закладів, науковців, аспірантів та студентів економічних спеціальностей.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» ; голова Редакційно-видавничої ради Н. І. Чухрай. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. – № 819. – 476 с. : іл.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Розроблення методології створення нових туристичних продуктів в умовах конкурентного ринку
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Дума, О. І.; Пашко, Б. Б.
    Охарактеризовано поведінку споживачів під час купівлі товару; визначено, які типи споживачів є у туристичній галузі; описано процес просування на ринок товару-новинки; окреслено ключові вимоги ринку до створення нових туристичних продуктів. Розроблено методологію створення нових туристичних продуктів в умовах конкурентного ринку. In the twentieth century tourism became a mass phenomenon and its importance for any country is growing with each coming year. To meet the needs of consumers it’s necessary to create a new interesting tourist product, which should be put in the centre of marketing strategy. Tourism has been long analyzed as one of the most profitable and intensively developed areas of the world economy. Tourism development plays an important role in solving social problems. The burst of tourism occurred due to increasing the purchasing power of the middle class, increased free time and the growing number of private vehicles or cheap transportation. Tourism has spread to new territories and countries. In today's world it is a powerful industry and a huge complex. For a tourist organization to make a profit and to be a leader in sales of tours it is not enough just to provide a full range of services. First of all, tourist organizations need to move forward and improve their activities in different directions. For the development of tourism companies it is important to attract new ways to improve their activities. It is necessary to develop new tours, which competitors don’t have. The tourist market is a system of economic, social and legal relations that link the tourist product manufacturers and consumers interested in a certain kind of tourism product and who are able to implement them. The tourist market is outlined in the form of interaction of its four main aspects: the tourist services demand, the tourist services supply, their price, and competition. As it is known, tourism is one of the most profitable businesses. That is why the need for a clear strategy of a business and its tourist products promotion is the main task. The consumer purchasing behavior has been characterized in the article; the types of customers in the tourism industry have been determined; the process of promotion of the innovative service has been described. The key demands of the market to the development of new tourism services have been outlined. The methodology of new tourism service in conditions of highly competitive market has been developed. The article deals with designing a new tourist product, the formation of the tour based on the characteristics of human behavior, the effect of inherent social aspects and actions on purchasing behavior of consumers. The methodology of new tourism service in conditions of highly competitive market has been developed. It is demonstrated that application of theoretical developments of scientists to analyzing the demand, environment, and peculiarities of the travel companies operation allows to form the tourist product being competitive under these market conditions.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив євроінтеграційних процесів на розвиток туристичного ринку в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Горбаль, Н. І.; Ханіна, Р. І.; Ковальчук, О. І.
    Розглянуто стан міжнародного ринку туристичних послуг та туристичного ринку України, представлено динаміку темпів зростання вітчизняного туристичного ринку порівняно з ринками розвинених країн та країн, що розвиваються, проаналізовано туристичний потенціал України через призму наявної туристично-рекреаційної інфраструктури. Встановлено, що темпи зростання вітчизняного ринку туризму повільніші, ніж в інших країнах, що розвиваються, але перевищують темпи зростання розвинених країн. Висвітлено вплив процесу євроінтеграції, співпраці України з ЄС на розвиток вітчизняного туристичного ринку. Визначено перелік заходів у сфері державної політики щодо регулювання ринку туристичних послуг у контексті євроінтеграції. In the article the situation on the international tourism market and the market of Ukraine is described, dynamics of the Ukrainian tourism market in comparison with the markets of developed countries and developing countries is presented growth, the tourism potential of Ukraine in the light of the existing tourist and recreational infrastructure is analyzed. It was established that the growth rate of the domestic tourism market is slower than in the developing countries, but higher than the growth rate of the developed countries. The effects of the European integration process and cooperation between Ukraine and the EU on the development of the domestic tourism market are presented. The list of measures in the field of public policy on the regulation of the tourist market is given. Ukraine has significant and real prospects of tourism development, so it must take one of the worthy places among the countries – world tourism leaders. Today Ukraine is moving towards European integration: the Association Agreement with the EU was signed, various projects in the economic, social, cultural and recreational areas with the assistance of funds, companies and non-governmental organizations of the European Union are organized, and more tourists visit our country, thus creating its image. As tourism in any country has clearly positive impact on improving of the country economic and social situation in important economic sectors: trade, transport, hospitality, dining, construction, etc., it is important to consider and improve the characteristics of the tourism market and the impact of European integration of Ukraine on it. Ukrainian tourist market is growing rapidly compared to other countries. Since 2005 the volume of tourist market in developed countries grew by an average of 6 % a year, in the developing world – an average of 10 %. A grows in the Ukrainian market was an average of 9 % annually, which is close to the rate of growth of the world market, but somewhat less than nthe average market growth rates in developing countries [3]. However, due to the political situation the volume of the domestic tourism market decreased significantly in 2014. To realize the tourist potential of Ukraine fully the state should: provide tourists with comfortable and safe environment in Ukraine; conduct an effective policy of mass tourism, work out its appropriate concept; simplify the visa process and abolish visa requirements for US, Canada, Japan; decrease hotel fee; adopt measures for the improvement of new objects of mass tourism; improve opportunities for the construction and operation of small motels and hotels of family type, which will provide new working places and can be a source of foreign currency earnings. The development of cooperation between Ukraine and the European countries is the main task and one of the main activities of the State Tourism Administration in Ukraine. In the process of cooperation with EU attention should be directed to: simplification of customs formalities connected with paperwork, improving competitiveness of Ukrainian tourism enterprises through introduction of standards in the tourism industry, which would meet European’s, establishment of appropriate training and retraining of qualified personnel employed in the tourism sector, promotion of tourist image of Ukraine among European countries.