Логістика. – 2016. – №846
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/34768
Вісник Національного університету "Львівська політехніка".
У збірнику наукових праць опубліковано результати наукових досліджень професорського-викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обгрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і організацій всіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Логістика : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка ; голова редакційно-видавничої ради Н. І. Чухрай. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. – № 846. – 224 с. : іл.
Browse
Item Імітаційне моделювання зовнішньої та внутрішньої логістики медичного закладу(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Фігун, Н. В.; Дзелендзяк, Ю. А.Розглянуто аспекти логістичної діяльності медичного закладу. Сформульовано класифікацію підходів до побудови імітаційної моделі внутрішньої та зовнішньої логістики медичного закладу. Структуризовано імітаційну модель зовнішньої та внутрішньої логістики медичного закладу. Визначено параметри формування імітаційної моделі та її обмеження. Запропоновано два принципово відмінні підходи до формування імітаційних моделей відповідно до специфіки поставлених задач. Розроблено схему отримання, перетворення і виведення даних щодо логістичних потоків для створення імітаційної моделі. Проаналізовано переваги та недоліки використання нейронних мереж та генетичних алгоритмів для структурної реалізації імітаційної моделі. The logistics aspects of medical institution have been considered. Approach’s classification of simulation model’s creation of inner and external logistics has been formed. The medical institution’s simulation model of inner and external logistics structuring has been realized. The parameters’ of simulation model’s forming have been determined. The two fundamentally different approaches to simulation model’s forming according to specific character of posed tasks have been suggested. The scheme of receiving, transformation and data’s output for simulation model’s creation was developed. The advantages and disadvantages of neural nets and genetic algorithms using for structural realization of simulation model have been analyzed.Item Титульний аркуш до Вісника "Логістика" № 846(Видавництво Львівської політехніки, 2016)Item Маркетингова політика розподілу: принципи управління та показники ефективності(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Біловодська, О. А.; Сигида, Л. О.Проаналізовано існуючі підходи до формування систем управління та запропоновано управляти маркетинговою політикою розподілу за принципами 5Р-4S-5C. Визначено, що ефективність маркетингової політики розподілу можна визначати на основі показників, які доцільно об’єднати в такі групи: показники визначення частки ринку підприємства, показники визначення прибутковості збутової діяльності, показники визначення ефективності збутових витрат, показники визначення товарних запасів та показники визначення рівня обслуговування. The existing approaches to management systems formation are analyzed. It is proposed to manage marketing distribution policy according to the principles of the 5P-4S-5C. It is determined that the effectiveness of marketing distribution policy can be defined on the basis of indicators that can be combined in the following groups: market share indicators, indicators of sales activities profitability, indicators of marketing costs effectiveness, indicators of inventory and indicators of service.Item Визначення рівня ефективності маркетингової діяльності на короткостроковий період(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Бочко, О. Ю.Обґрунтовано процес визначення ефективності маркетингової діяльності, виявлено основні чинники, які впливають на її рівень. Запропоновано визначати ефективність маркетингу на основі бальних оцінок. Доведено, що маркетингова діяльність характеризується не тільки співвідношенням витрачених та отриманих фінансових результатів,а й інших чинників маркетингового внутрішнього та зовнішнього середовищ, які можуть впливати на результат (наприклад, обсяги реалізації, прибуток, рентабельність тощо). В процесі дослідження запропоновано етапність здійснення та алгоритм оцінювання ефективної маркетингової діяльності. The article determines processes of the effectiveness of marketing activities, identifies the main factors that influence their levels. It is proposed to measure the effectiveness of marketing through scores. It is proved that marketing activity is characterized not only by the ratio of the obtained financial results but also the other factors of internal and external marketing environment that may have an impact on the end result (for example, sales volume, revenue, profitability, etc.). The study suggestes the phasing aplgorithm implementation of evaluation of the effective marketing.Item Оцінювання ефективності персоналу промислового підприємства на засадах маркетингу(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Захарчин, Г. М.; Соболь, І. Б.Висвітлено основні аспекти оцінювання ефективності персоналу промислового підприємства на засадах маркетингу; наголошено на ролі маркетингового підходу у визначенні вартості працівника на ринку праці, формування сучасних та потенційно конкурентоспроможних компетенцій персоналу; підкреслено важливість соціального аспекту оцінювання ефективності персоналу в умовах поширення соціогуманістичних тенденцій. The article deals with the basic aspects of personnel assessment of the industrial enterprise on the principles of marketing; the role of the marketing approach in determining the value of an employee in the labor market, and the formation of a modern and potentially viable competencies of personnel is emphasized; the importance of the social aspect of personnel efficiency assessment in terms of the spread of socio humanistic trends is underlined.Item Адаптація найкращого досвіду міської логістики для українських міст (аналіз досліджень та проектів міської логістики країн ЄС)(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Вороніна, Р. М.Проаналізовано досвід і найкращі практики міської логістики країн ЄС у сфері перевезення людей та вантажів. Класифіковано рішення на основі вартості відповідних проектів. У результаті аналізу запропоновано рішення у галузі міської логістики для українських міст, які передбачають заходи щодо міських вантажних перевезень та міської мобільності, а також комплексні рішення для місцевих адміністрацій. The paper describes the best practices in urban logistics of the EU cities in the transportation of people and goods The mentioned best practices are classified on the basis of their implementation costs. Key milestones of the EU research projects in logistics and supply chain management are presented, including urban logistics, global supply network coordination and collaboration, corridors, hubs and synchromodality, sustainable, safe and secure supply chains, information systems for interconnected logistics. Appropriate urban logistics solutions for Ukrainian cities are proposed which include measures for urban freight transport and urban mobility, as well as recomendations for local administrations. Sustainable Urban Mobility Plans and Sustainable Urban Logistics Plans must be developed for Ukrainian cities using recommendations and best practices. Infrastructure,legislative, planning, f inancial and “soft” instruments must be used for mobility managenment and urban logistics management. Urban Consoladation Centers are regarded as a good decision for many cities but can`t be organized in Ukrainian cities nowadays.Item Трендові аспекти управління витратами та контролінгу на підприємствах(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Довгунь, О. С.Обґрунтовано важливість систематизування витрат у діяльності підприємствами, враховуючи зростання конкурентної боротьби. Досліджено потреби у впровадженні підприємствами сучасних підходів до управління витратами та результатами діяльності. Визначено, що оскільки операції, які творять процеси в організаціях, реалізують різні підрозділи, обліку відповідальності не вистачає для творення вартості для клієнта, а управління процесами стає все більш актуальним. Зроблено висновки щодо можливостей розвитку підприємств з підвищенням ролі контролінгу, цільовим встановленням показників для працівників та центрів відповідальності. Substantiated the importance of systematization costs at the enterprise, despite the competition. Researched companies need to introduce modern approaches in management of costs and activity in general. Determined that process management is becoming more important because the operations that create processes in organizations are mplemented by different departments, in accordance the accounting of responsibility doesn’t create the value for the customer. Summarized the opportunities for businesses development by enhancing the role of controlling, the determination of KPI for employees and responsibility centers.Item Funkcjonownie i rozwój organizacji sieciowych(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Limański, А.Przejawem turbulencji otoczenia współczesnych przedsiębiorstw jest rosnąca złożoność i zmienność warunków działalności. Dynamika zmian o charakterze społecznym i gospodarczym w zakresie potrzeb klientów czy innowacji powoduje konieczność współdziałania danego przedsiębiorstwa z innymi podmiotami. Znaczenia nabiera problematyka tzw. organizacji sieciowych, które stanowią określoną przestrzeń współdziałania względnie niezależnych podmiotów, tworzonych ze względu na ich wspólne lub indywidualne cele. W ramach sieci istnieją określone powiązania (relacje) o charakterze społecznym i gospodarczym, a zarządzanie siecią realizowane jest poprzez umowy i interpersonalne procesy decyzyjne. The modern business environment turbulence manifests itself in the growing complexity and variability of operating conditions. Dynamics of social and economic changes in the field of clients’ needs or innovation requires collaboration with other entities. The issue of so-called network organizations, which constitute a particular interaction space for relatively independent entities and created because of their common or individual goals, is becoming more and more important. Within the network there are certain links (relationships) of a social and economic character, and network management is implemented through contracts and interpersonal decision-making processes.Item Розвиток ринкових відносин на основі квазіінтеграції(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Солнцев, С. О.; Жигалкевич, Ж. М.Розкрито сутність квазіінтеграції. Проаналізовано різні підходи до причин об'єднання установ в інтегровані структури. Виявлено фактори формування квазіінтеграційних структур, а саме: ринкові фактори, мінливість зовнішнього середовища, контекстні фактори економіки, спрямованість на економіку знань, орієнтація на інформаційний простір, реалізація технологічних укладів, впровадження підривних технологій, актуалізація міжфірмових партнерських взаємин, використання методології передбачення, отримання синергетичних ефектів. Подано перелік характерних ознак та форм квазіінтеграції. Встановлено перспективність квазіінтеграції взаємодіючих підприємств як основи розвитку ринкових відносин. The essence of kvaziintegration is expanded in the article. Kvaziintegration refers to the universal (hybrid) process of corporate formation, which combines features of both integration and disintegration. This is a formal (imaginary) integration on a conventional basis, which leaves the autonomy to parts that belong to it. The advantage of this harmonious formation is a partnership and absolute competition. The phenomenon of kvaziintegration’s structure is laying in its special features – it’s adaptive, flexible, dynamic formation and focuses on tactical targets. Kvaziintegrational structures – are voluntary partner unions of cooperating manufactures and scientific (research-scientific, technological-scientific, technical-scientific) institutions on the basis of comprehensive utilization of available resources that are targeted to achieve the greatest economic efficiency and strengthen market positions which peculiarity is no control over the property assets. Different ircumstances of why institutions are integrating into structures are analyzed: targeted similarities of real operating business entities (e.g. providing competitive advantages, optimal use of resources, strengthening market position, etc.); the need of governmental support; the need to attract investments for developing markets (which include, for instance, capital construction area); the need to enhance opportunities for business innovation; development of informational and communicational technologies; aim to obtain a synergistic effect; development of benchmarking concept that focuses on studying business structures and constructive accumulated experience use of leading business areas; development of partnership ideology. Factors of Kvaziintegrational structures formation are revealed, for instance: market factors, the variability of the environment, economics contextual factors, focus on the knowledge economics, focus on the information space, implementation of technological stages and disruptive innovations, constant update on intercompany’s partnerships, use of the foresight methodology, synergy effect gaining. List of Kvaziintegration’s characteristics and forms is provided: multiplicity of economic agents; control on behavior of formally independent enterprises with no control over its property; enterprise’s specialization of Kvaziintegrational structures; functional correlation and interaction of participants; innovative orientation; possibility of informational / transactional costs reduction; increased market opportunities; presence of competition within kvaziintegrational structure; infrastructure provision; accelerated information circulation; increased competi tiveness on domestic and foreign markets; reduced risks; highly qualified staff. Defined that kvaziintegrational structures – are a network formations that are being manifested in various forms: strategic alliances, Network associations, clusters, virtual enterprises, creating value networks, etc., which are based on stable partnership relations. Partnership relations – are contractual relations that are established between entrepreneurs and are giving opportunity to each of them to get the desired level of profit by sharing the results of operational activity (purchase, delivery of products) which appears in goods or money equivalent. Based on the analysis perspective opportunities of cooperating companies’ kvaziintegration as the basis of market relations are proved.Item Фінансове забезпечення автономних дослідницьких ВНЗ України в умовах реформування(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Яструбський, М. Я.Проаналізовано стан фінансування ВНЗ України, опрацьовано літературні джерела і законодавчі акти, що визначають порядок фінансування освіти і науки. Запрпонований новий підхід до фінансового забезпечення діяльності автономних дослідницьких ВНЗ. Окреслено напрямки подальшого розвитку тематики. The article analyzes the state of funding of higher educational universities of Ukraine, elaborated literary sources and legal acts governing the financing of education and science. The author suggests a new approach to the financial support of the Autonomous research University. The article outlines areas for further development theme.Item Тенденції та перспективи розвитку формату self storage в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Кобилюх, О. Я.Висвітлено один із нових напрямів в організуванні складів в Україні – складів індивідуального зберігання. Охарактеризовано ринок self storage в США, Європі та Україні. Розглянуто асортимент послуг та ціноутворення та проведено структурування та сегментування споживання, окреслено перспективи його розвитку. The article highlights one of the new directions in organizing warehouses in Ukraine – individual storage warehouses. The characteristic self storage market in the USА, Europe and Ukraine. Considered range of services and pricing and held structuring and segmentation consumption. outlines the prospects for its development.Item Критерії оцінювання ефективності технології водопідготовки водойм громадського використання(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Струтинська, Л. Р.; Андрусів, С. В.Проаналізовано сучасні інноваційні технології водопідготовки водойм громадського використання, запропоновано методику порівняння їх ефективності. Основою методики є розрахунок і порівняння показника Кеф ефективності водоочищення, який органічно поєднує економічні та соціальні чинники. Для визначення показника Кеф розроблено відповідну математичну залежність. Методика порівняльного оцінювання технологій водопідготовки для очищення водойм широкого громадського використання об’єктивно відображає переваги / недоліки різних методів очищення водойм. За запропонованою методикою можна визначити найоптимальніший спосіб водоочищення. The analysis of modern innovative technologies of public water reservoirs usage is carried out, and the method of comparing their performance is suggested. The basis of a methodology is calculation and the Kef index of water purification efficiency comparison, which organically combines the economic and social factors. For the determination of Kef index mathematical dependency is developed. The technique of comparative assessment of water treatment technologies for clean water, extensive public use of objectively reflects the advantages / disadvantages of different methods of cleaning water. Using the proposed method allows to determine the optimal method of treatment.Item Класифікація дифузії результатів інноваційної діяльності підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Ванькович, Л. Я.Розглянуто існуючі види дифузії результатів інноваційної діяльності підприємств, зокрема за типом дифузора та видом моделі дифузії. Класифікація дифузії результатів інноваційної діяльності підприємств розширена на види за такими класифікаційними ознаками, як об’єкт, рівень і географічне охоплення. Кожний з видів названий, описаний і обґрунтований з позицій можливості чи необхідності його виділення. Побудована шкала оцінювання рівня дифузії результатів інноваційної діяльності підприємства. Виділено групи дифузерів та їхні характеристики з позицій інноваційної активності дифузерів і їхньої схильності до ризику. Were considered existent types of diffusion of results of innovative activity, including the kind of diffuser and the type of diffusion model. Classification of diffusion of results of innovative activity expanded views on classification features as an object, level and geographic coverage. Each of the kinds named, described and justified from the standpoint of possibility or necessity of his selection. Constructed scale estimation of a level diffusion of results of innovative activity of enterprise. Highlight of the diffuser and its characteristics from the standpoint of innovation activity and their appetite for risk. To ensure the rational management of diffusion of results of innovative activity of enterprises, it is necessary to identify and systematize kinds of diffusion. This need caused by the necessity get the most complete and specific information about objects diffusion, especially the stages of development of the phenomenon of diffusion. From the level of awareness diffusers depends rationality endorse their decisions, including the choice of strategy and tactics diffusion of results of innovative activity of enterprise and of operative interference in distribution of diffusion’s objects on the market. As for the classification of diffusion of innovations, it is investigated in a small number of studies. So the problem is not sufficiently disclosed and requires further study. The study aims is to develop a classification of diffusion of results of innovative activity enterprises. By the object is expedient to allocate the following kinds of diffusion of results of innovative activity enterprise: the diffusion of creative ideas are brought to the level of knowhow; diffusion of innovations (innovative products, innovative technologies); diffusion of ownership of using innovation and brands. These kinds diffusion is expedient single out because each of these of objects is different dissemination in the market, accompanied specificity factors that influence the phenomenon of diffusion various risks and possibilities of applying results of innovative activity to get the desired effect. By the level of diffusion offer allocate a very low, low, medium, high and very high diffusion results of innovative activity enterprise. This graduation is important because of the need for evaluation of dissemination results of innovative activity in a particular sector (national market, region, etc.). Based on the number of potential customers (users) certain result of innovation activity of specific environment it is possible to estimate the level of diffusion. Diffusion by a geographical coverage is expedient to allocate for comparability levels of diffusion in time and space, the selection of its pace. Consequently, by a geographical scope distinguish national diffusion (diffusion in micro, meso and macro levels) and international diffusion (regional, continental, intercontinental, global). As a result of the research classification diffusion of results of innovative activity of companies was expanded by the author in the following of kinds classifications, an object, a level and a geographic coverage. Each of the kinds named, described and justified from the standpoint of possibility or necessity of his selection. However, there is some probability in the selection of other kinds or signs in further research theoretical and practical aspects of diffusion of innovation. It is worthwhile also investigate models of diffusion of results of innovative activity.Item Фінансове забезпечення ринку освітніх послуг як чинник розвитку людського потенціалу(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гальків, Л. І.; Миськів, Г. В.Розкрито змістовну сутність людського потенціалу в системі категорій «людські ресурси» і «людський капітал». Обґрунтовано роль освіти як продуктивної сили розвитку людського потенціалу. Проаналізовано динаміку загальних витрат на освіту в Україні, кількості споживачів її послуг, вартості навчання однієї особи у розрізі рівнів освіти. Оцінено роль домогосподарств на ринку платних освітніх послуг. Виявлено чинники фінансового забезпечення ринку освітніх послуг, які спричиняють втрати людського потенціалу. The article reveals substantial nature of human capacity in the system of categories such as "human resources" and "human capital". The authors substantiate the role of education as a productive force of human development. Also analyzed the dynamics of total education costs in Ukraine, the number of educational customers, the household number on the paid educational market. The article investigated the factors of financial providing education, which cause loss of human potential.Item Zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Szymonik, А.Artykuł zawiera treści związane z działami, które zapewniają bezpieczeństwo żywności.Zaprezentowane zostały instrumenty i narzędzia, których użycie zmniejsza prawdopodobieństwo dostania się na rynek żywności, która szkodzi człowiekowi i środowisku oraz firmie. The article contains material related to departments that ensure food safety. The author presented instruments and tools that can reduce the probability that the food which is harmful to the people, environment and the company will enter the market.Item Якісні зміни ринкового та інвестиційного середовища вітчизняних підприємств і маркетингові проблеми розвитку їхньої діяльності на внутрішньому і закордонних ринках збуту(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Мних, О. Б.Охарактеризовано якісні зміни в ринковому середовищі функціонування і розвитку українського бізнесу. Акцентовано увагу на посиленні процесів євроінтеграції, нагромадженні зовнішніх та внутрішніх загроз, що вимагає істотних змін у маркетинговій політиці підприємств та в їхній діяльності на вітчизняних і закордонних ринках збуту. Визначено причини низької ефективності українських компаній на ринках країн ЄС після введення для країни нульового мита для експортних поставок. Доведено необхідність комплексного вирішення маркетингових проблем для покращення ринкових позицій підприємств з врахуванням їх доступності до інвестиційних ресурсів та обмежень з боку фінансових інституцій. The article given characteristic qualitative changes in the market environment, operation and development of Ukrainian business. The attention is focused on strengthening the process of European integration, accumulation of external and internal threats, requiring significant changes in the marketing policy of companies and their activities on domestic and foreign markets. Identified causes of low efficiency of Ukrainian companies in the EU markets after entering the country for zero duties for exports. The necessity of solving complex marketing challenges to improve the market position of companies taking into account the availability of resources for investment and operating restrictions by financial institutions.Item Забезпечення синергізму інноваційних процесів на підприємстві(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Лісовська, Л. С.; Гринів, Н. Т.Розкрито зміст поняття синергії у економічних системах та визначено особливості синергізму в інноваційних процесах. Автори дослідили джерела генерування синергізму, також визначено та класифікованоджерела синергії в інноваціях. Для успішної інноваційної діяльності автори обґрунтовують види синергетичних ефектів та досліджують їх прояв за етапами інноваційного процесу.Обґрунтовано необхідність оцінювання рівня синергетичного ефекту для ефективного управління джерелами їх походження за етапами та учасниками інноваційного процесу. In the article the meaning of synergy in the economic system and the peculiarities of synergies in innovation processes. The value of research in economic research synergy effects increases. Scientists appreciate its role in economic processes, to ensure their effectiveness, including "bigger share of the synergistic effect of the economic value created in the composition, the greater the efficiency reaches production." The main advantage of synergies in the innovation process is the ability to achieve higher customer value innovation created through the implementation of the joint efforts of individual members of the ecosystem of innovation than the result of separate self-employment. Achieving high customer value innovation can be achieved:by sharing innovative potential of individual participants in the innovation process that allows to activate hidden "nedovykorystani" assets;and / or sharing of external factors enabling the deployment of innovative process individual participant, and / or reduce the time spent to implement the innovation process. Sources of synergy in innovation processes may be different. The authors investigated the source generating synergy. For successful innovation authors justify the kinds of synergy effects and exploring their manifestation on the stages of the innovation process. The necessity of evaluation of a synergistic effect to ensure effective management of their sources on the stages and participants of the innovation process.Synergistic effects can be defined arithmetically calculated using the following parameters:increase in the financial result and value of equity participants in the innovation process;reduce operating costs, including costs for innovative processes;reducing the need for all kinds of resources, including financial and intangible; reduce the length of the innovation process. Еvaluation of a synergistic effect in innovation processes must be based on consideration of the time factor and predicting the manifestations complementary sources of synergy in time and space.Item Perspektywy rozwoju Tansportu intermodalnego z uwzględnieniem drogi wodnej E-40(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Antonowicz, М.Zgodnie z założeniami Polskiej Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. [1] przewozy intermodalne stanowią perspektywiczną technologię przewozową†. Rynek przewozów intermodalnych w Polsce rozwija się.[2 s. 97–105] Wykorzystanie rzek w intermodalnych łańcuchach transportowych przyczynia się do zrównoważonego rozwoju transportu i podnoszenia jego wydajności. Jak zauważają Wojewódzka – Król i Rolbiecki [3, s.137-158] cechy żeglugi śródlądowej, np. niskie koszty transportu sprzyjają włączeniu jej do łańcucha przewozów intermodalnych. According to the principles of the Polish transportation development strategy until 2020 intermodal transportation are considered as prospective areas of the transport sector. Intermodal transport market in Poland is developing dynamically. Using rivers in intermodal transport chains causing the balanced development of transport and increasing its efficiency. As observed Provincial-Krul and Rolbatskyy characteristics of river transport for example low costs of transportation promote its inclusion in the chain of intermodal transport.Item Діагностика товарного ринку в умовах глобалізації вітчизняного бізнесу(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Пилипчук, В. П.; Данніков, О. В.; Іваська, І. М.Метою цього дослідження є розроблення методології вивчення глобалізації бізнесу загалом, а також окремих її аспектів, пов'язаних з інформаційно-комунікативними проблемами вітчизняного бізнесу, на тлі посилення кризових явищ в економіці країни. Формування системи антикризових заходів як каталізатора розвитку товарного ринку в умовах глобалізації вітчизняного бізнесу. Предметом дослідження є методично-прикладні питання діагностики товарного ринку та аналізу макроекономічних показників щодо масштабу впливу кризових явищ на економіку України. Об'єктом дослідження є процес уточнення стратегічного напряму маркетингової діяльності суб’єктів господарювання, які працюють на вітчизняному та глобальних товарних ринках, з урахуванням особливостей підвищеного ризику. The aim of this study is to develop a methodology for studying the globalization of business as a whole, and its individual aspects related to information and communication problems of the domestic business amid increasing crisis in the economy. Formation of system of anti-crisis measures, as a catalyst for the commodity market development in the context of globalization of the domestic business. The subject of the research are methodological and applied questions of the commodity market diagnosis and analysis of major macroeconomic indicators of the scale of the impact of the crisis on the Ukrainian economy. The object of research is the process of clarifying the strategic direction of marketing activity of business entities operating in the domestic and world commodity markets, allowing for the increased risk.Item Модернізація промислових підприємств як важлива передумова підвищення їх технічного рівня і ефективності функціонування(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Петрович, Й. М.Зроблено спробу розглянути деякі теоретичні аспекти організування процесів, модернізації промислових підприємств у сучасних умовах прискореного науково-технічного процесу і жорсткої конкуренції на зовнішньому і внутрішньому ринках. Це вимагає системного висвітлення сукупності чинників, які впливають на формування якісно нового виробничого потенціалу промислових підприємств та ефективного його використання на сучасному етапі господарювання. Робиться акцентування на вирішенні проблеми саме в цьому контексті, оскільки необхідно орієнтувати промислові підприємства усіх секторів економіки України розвивати свій виробничий потенціал на інноваційній основі з тим, щоб мати надійну базу для розгортання випуску продукції, яка відповідає міжнародним стандартам якості, з високою доданою вартістю та конкурентоспроможну на внутрішньому і зовнішньому ринках. Тільки в такий спосіб промислові підприємства зможуть ефективно функціонувати в умовах прискореного науково-технічного прогресу і жорсткої конкуренції. In this article author attempted to consider some theoretical aspects of organizing processes, modernization of industrial enterprises in modern conditions of accelerated scientific – technological process and tough competition on the foreign and domestic markets. This requires systematic coverage of factors’ set that affect the formation of a new qualitative productive capacity of industry and its effective use at the present stage of management. Accentuation on problem solution was made in this context because it is needed to orient industrial enterprises of all economic sectors of Ukraine, to develop production potential based on innovation to have a solid base to expand production that meet international standards of quality with high added value and competitive on domestic and foreign markets. Only in this way industry can function effectively under conditions of rapid scientific and technological progress and tough competition.