Логістика. – 2016. – №846
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/34768
Вісник Національного університету "Львівська політехніка".
У збірнику наукових праць опубліковано результати наукових досліджень професорського-викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обгрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і організацій всіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Логістика : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка ; голова редакційно-видавничої ради Н. І. Чухрай. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. – № 846. – 224 с. : іл.
Browse
Item Зміст до Вісника "Логістика" № 846(Видавництво Львівської політехніки, 2016)Item Маршрутизація перевезень з використанням новітніх технологій(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гурч, Л. М.Визначено мету логістики, яка полягає в підвищенні ефективності функціонування організації та економіки загалом. Обґрунтовано необхідність розроблення кількох варіантів маршрутів, оскільки через затримку автомобілів в заторі і зайву витрату палива транспортні компанії зазнають значних збитків. Розкрито сутність дорожних заторів та їх багатьох негативних наслідків, таких як: марнування часу, неможливість передбачити точний час на подорож, марно витрачене пальне, забруднене повітря тощо. Продемонстровано на прикладі ВАТ “Київхліб” перевезення вантажу в умовах міста за трьома маршрутами та запропоновано найоптимальніший. Defined purpose logistics which is improves the efficiency of the organization and the economics. The necessity of developing several options for routes, due to the delay of cars in traffic jams and unnecessary fuel consumption of vehicles experiencing significant losses. The essence of traffic congestion and its many negative consequences, such as a waste of time, the inability to predict the exact time of the trip, wasted fuel pollutes the air, etc. Demonstrated by the example of company “Kyivkhlib” cargo transportation in the city on three routes and suggests optimal.Item Zastosowanie zintegrowanych narzędzi informatycznych dla optymalizacji Рnowania рocesów produkcji(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Wasielewski, М.W artykule przedstawiono możliwości jakie daje stosowanie zintegrowanych informatycznych narzędzi klasy APS (ang. Advanced Planning Scheduling) wspomagających w czasie rzeczywistym zarządzanie przepływem materiałowym i informacyjnym dla zwiększenia elastyczności zachodzących w przedsiębiorstwie procesów wytwarzania i poprawy jakości produkcji. The article reflects the possibilities of the usage of APS real time information systems supporting the management flows in the product company for increasing the flexibility of manufacturing processes and improve the quality of products.Item Модернізація промислових підприємств як важлива передумова підвищення їх технічного рівня і ефективності функціонування(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Петрович, Й. М.Зроблено спробу розглянути деякі теоретичні аспекти організування процесів, модернізації промислових підприємств у сучасних умовах прискореного науково-технічного процесу і жорсткої конкуренції на зовнішньому і внутрішньому ринках. Це вимагає системного висвітлення сукупності чинників, які впливають на формування якісно нового виробничого потенціалу промислових підприємств та ефективного його використання на сучасному етапі господарювання. Робиться акцентування на вирішенні проблеми саме в цьому контексті, оскільки необхідно орієнтувати промислові підприємства усіх секторів економіки України розвивати свій виробничий потенціал на інноваційній основі з тим, щоб мати надійну базу для розгортання випуску продукції, яка відповідає міжнародним стандартам якості, з високою доданою вартістю та конкурентоспроможну на внутрішньому і зовнішньому ринках. Тільки в такий спосіб промислові підприємства зможуть ефективно функціонувати в умовах прискореного науково-технічного прогресу і жорсткої конкуренції. In this article author attempted to consider some theoretical aspects of organizing processes, modernization of industrial enterprises in modern conditions of accelerated scientific – technological process and tough competition on the foreign and domestic markets. This requires systematic coverage of factors’ set that affect the formation of a new qualitative productive capacity of industry and its effective use at the present stage of management. Accentuation on problem solution was made in this context because it is needed to orient industrial enterprises of all economic sectors of Ukraine, to develop production potential based on innovation to have a solid base to expand production that meet international standards of quality with high added value and competitive on domestic and foreign markets. Only in this way industry can function effectively under conditions of rapid scientific and technological progress and tough competition.Item Zastosowanie sztucznych sieci neuronowych podczas rozmieszczania towarów w magazynie sztukowym(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Kudelska, І.Efektywność procesu magazynowania wpływa na przepływ materiałowy w przedsiębiorstwie jak również na funkcjonowanie całego łańcucha dostaw. Jednym z czynników utrudniających podejmowanie decyzji w sferze magazynowania jest alokacja towarów w strefie składowania. Dlatego też celem niniejszego badania jest opisanie zastosowania sztucznej sieci neuronowej w podejmowaniu decyzji rozmieszczenia towarów w magazynie. Przedmiotem niniejszego badania jest rozmieszczenie towaru w magazynie. Zastosowano symulację jako metodę badawczą, którą przeprowadzono na jednym studium przypadku. W badania omówiono wykorzystywane metody składowania, przestawiono sztucznej sieci neuronowe, raprezentowano eksperyment wykorzystujący prostą sieć neuronową. Efficiency of storage affects the flow of material in the enterprise as well as on the functioning of the entire supply chain. One of the factors hindering decision – making in the area of storage is the allocation of goods in the storage area. Therefore the aim of this research is to describe the use of artificial neural network in decision making arrangement of goods in the warehouse. The subject of this research is the distribution of goods in the warehouse. I use simulation as a method of research, which was conducted on a case study. At the article described the methods used storage, resetting of artificial neural networks, presents the experiment using a simple neural network.Item Контрверсії розвитку теплової електрогенерації в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Рикованова, І. С.; Таранський, І. П.; Донець, Д. М.Проаналізовано структуру електрогенеруючих потужностей країн Європи та України, динаміку вартості основних засобів галузі генерації електричної енергії України, а також динаміку рівня енергоемності ВВП України та країн світу. Виявлено проблеми використання первинних традиційних та альтернативних джерел енергії в Україні. Окреслено пріоритетні шляхи розвитку теплової та альтернативної енергетики України. The structure of electrogenerating capacities of the countries of the Europe and Ukraine is analysed. Dynamics of cost of a fixed capital of the enterprises of branch of generation of the electric power in Ukraine is analysed. Dynamics of a level of gross domestic product of Ukraine and the countries of the world is analysed. Problems of use of primary traditional alternative energy sources in Ukraine are revealed. Priority ways of progress of thermal and alternative power of Ukraine it is allocated.Item Забезпечення синергізму інноваційних процесів на підприємстві(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Лісовська, Л. С.; Гринів, Н. Т.Розкрито зміст поняття синергії у економічних системах та визначено особливості синергізму в інноваційних процесах. Автори дослідили джерела генерування синергізму, також визначено та класифікованоджерела синергії в інноваціях. Для успішної інноваційної діяльності автори обґрунтовують види синергетичних ефектів та досліджують їх прояв за етапами інноваційного процесу.Обґрунтовано необхідність оцінювання рівня синергетичного ефекту для ефективного управління джерелами їх походження за етапами та учасниками інноваційного процесу. In the article the meaning of synergy in the economic system and the peculiarities of synergies in innovation processes. The value of research in economic research synergy effects increases. Scientists appreciate its role in economic processes, to ensure their effectiveness, including "bigger share of the synergistic effect of the economic value created in the composition, the greater the efficiency reaches production." The main advantage of synergies in the innovation process is the ability to achieve higher customer value innovation created through the implementation of the joint efforts of individual members of the ecosystem of innovation than the result of separate self-employment. Achieving high customer value innovation can be achieved:by sharing innovative potential of individual participants in the innovation process that allows to activate hidden "nedovykorystani" assets;and / or sharing of external factors enabling the deployment of innovative process individual participant, and / or reduce the time spent to implement the innovation process. Sources of synergy in innovation processes may be different. The authors investigated the source generating synergy. For successful innovation authors justify the kinds of synergy effects and exploring their manifestation on the stages of the innovation process. The necessity of evaluation of a synergistic effect to ensure effective management of their sources on the stages and participants of the innovation process.Synergistic effects can be defined arithmetically calculated using the following parameters:increase in the financial result and value of equity participants in the innovation process;reduce operating costs, including costs for innovative processes;reducing the need for all kinds of resources, including financial and intangible; reduce the length of the innovation process. Еvaluation of a synergistic effect in innovation processes must be based on consideration of the time factor and predicting the manifestations complementary sources of synergy in time and space.Item Складові цін виробників(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Скворцов, І. Б.; Загорецька, О. Я.; Гришко, В. А.Проаналізовано традиційні методи дослідження впливу різних чинників на ринкову ціну і запропоновано нові методи моделювання цінового простору для дослідження з використанням кількісних шкал вимірювання. The traditional methods of research of influencing of different factors are analysed on a market price and offered new method of design of price space for realization of research with the use of quantitative scales of measuring.Item Особливості маркетингової підтримки інновацій вітчизняних промислових підприємств в умовах міжнародних економічних відносин(2016) Вербицька, Г. Л.Розглянуто питання маркетингової підтримки інновацій вітчизняних промислових підприємств в умовах міжнародних економічних відносин. Обґрунтовано особливості маркетингу інновацій; визначено завдання маркетингу інновацій на різних стадіях її реалізації; запропоновано послідовність здійснення маркетингу інновацій; досліджено етапи процесу сприйняття інновації різними групами споживачів; сформовано критерії, які визначають попит на інновацію в умовах міжнародних економічних відносин. The purpose of this article is to study the theoretical foundations and applied problems in marketing support of the innovation enterprises in conditions of international economic relations. Theoretical and methodological basis of research are the fundamental provisions of economic theory, scientific works of scientists on marketing of innovations. In the process of research the following methods were used: graphic (visual presentation of research results); generalization; analytical and logical (to determine marketing goals of innovation, objectives of marketing support of innovations in terms of international economic relations, formation of sequence of implementation of innovation marketing of domestic industrial enterprises in the conditions of international economic relations). In the article the questions of marketing support of innovations of domestic industrial enterprises in the conditions of international economic relations. It justifies features of marketing of innovations; defines the tasks of marketing of innovations at different stages of its implementation; suggested sequencing of marketing of innovations; the investigated stages of the process of perception of innovations by different groups of consumers; developed criteria that determine the demand for innovation in terms of international economic relations. The commercial success of innovations on the market is impossible without their active marketing support. Analysis of domestic and foreign scholars on the problems of marketing of innovations has revealed that in spite of they have developed theoretical and methodological approaches to the formation of a complex of marketing innovation, there are no methodological developments in the organization and application of marketing innovation in the enterprise. The proposed sequence of implementation of marketing innovations in the context of international economic relations will allow industrial enterprises to form an effective marketing strategy, even at the stage of their creation. Marketing innovation needs to take place at all stages of the innovation process that will ensure the competitiveness of innovative products in the international market. Studies have shown that the main criteria that determine the demand for innovation of enterprises in the conditions of international economic relations are: the ability to meet the needs of consumers; distinct competitive advantage; ease of use; the ability to test features that are stated in the product. Innovative products will be in demand in the market, if it is to have at least one unique characteristic that will be important for consumers. The main targets for the control of marketing of innovations are: the volume of sales of innovative products; amount of profit (losses) from innovation; consumer response to innovation; captured market share; the amount of expenses for marketing activities. Adopted at the initial stage, the criteria and standards of the approved program of marketing of innovations do not have to remain unchanged for a long period of time. In the context of dynamic changes in the business environment, it is advisable to use an adaptive control system to reflect these changes. In this regard, the company must exercise such control as revision of marketing innovation, which consists in the critical evaluation and correction of strategic, tactical and operational objectives of marketing activities in accordance with the changes of the market situation.Item Класифікація дифузії результатів інноваційної діяльності підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Ванькович, Л. Я.Розглянуто існуючі види дифузії результатів інноваційної діяльності підприємств, зокрема за типом дифузора та видом моделі дифузії. Класифікація дифузії результатів інноваційної діяльності підприємств розширена на види за такими класифікаційними ознаками, як об’єкт, рівень і географічне охоплення. Кожний з видів названий, описаний і обґрунтований з позицій можливості чи необхідності його виділення. Побудована шкала оцінювання рівня дифузії результатів інноваційної діяльності підприємства. Виділено групи дифузерів та їхні характеристики з позицій інноваційної активності дифузерів і їхньої схильності до ризику. Were considered existent types of diffusion of results of innovative activity, including the kind of diffuser and the type of diffusion model. Classification of diffusion of results of innovative activity expanded views on classification features as an object, level and geographic coverage. Each of the kinds named, described and justified from the standpoint of possibility or necessity of his selection. Constructed scale estimation of a level diffusion of results of innovative activity of enterprise. Highlight of the diffuser and its characteristics from the standpoint of innovation activity and their appetite for risk. To ensure the rational management of diffusion of results of innovative activity of enterprises, it is necessary to identify and systematize kinds of diffusion. This need caused by the necessity get the most complete and specific information about objects diffusion, especially the stages of development of the phenomenon of diffusion. From the level of awareness diffusers depends rationality endorse their decisions, including the choice of strategy and tactics diffusion of results of innovative activity of enterprise and of operative interference in distribution of diffusion’s objects on the market. As for the classification of diffusion of innovations, it is investigated in a small number of studies. So the problem is not sufficiently disclosed and requires further study. The study aims is to develop a classification of diffusion of results of innovative activity enterprises. By the object is expedient to allocate the following kinds of diffusion of results of innovative activity enterprise: the diffusion of creative ideas are brought to the level of knowhow; diffusion of innovations (innovative products, innovative technologies); diffusion of ownership of using innovation and brands. These kinds diffusion is expedient single out because each of these of objects is different dissemination in the market, accompanied specificity factors that influence the phenomenon of diffusion various risks and possibilities of applying results of innovative activity to get the desired effect. By the level of diffusion offer allocate a very low, low, medium, high and very high diffusion results of innovative activity enterprise. This graduation is important because of the need for evaluation of dissemination results of innovative activity in a particular sector (national market, region, etc.). Based on the number of potential customers (users) certain result of innovation activity of specific environment it is possible to estimate the level of diffusion. Diffusion by a geographical coverage is expedient to allocate for comparability levels of diffusion in time and space, the selection of its pace. Consequently, by a geographical scope distinguish national diffusion (diffusion in micro, meso and macro levels) and international diffusion (regional, continental, intercontinental, global). As a result of the research classification diffusion of results of innovative activity of companies was expanded by the author in the following of kinds classifications, an object, a level and a geographic coverage. Each of the kinds named, described and justified from the standpoint of possibility or necessity of his selection. However, there is some probability in the selection of other kinds or signs in further research theoretical and practical aspects of diffusion of innovation. It is worthwhile also investigate models of diffusion of results of innovative activity.Item Тенденції та перспективи розвитку формату self storage в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Кобилюх, О. Я.Висвітлено один із нових напрямів в організуванні складів в Україні – складів індивідуального зберігання. Охарактеризовано ринок self storage в США, Європі та Україні. Розглянуто асортимент послуг та ціноутворення та проведено структурування та сегментування споживання, окреслено перспективи його розвитку. The article highlights one of the new directions in organizing warehouses in Ukraine – individual storage warehouses. The characteristic self storage market in the USА, Europe and Ukraine. Considered range of services and pricing and held structuring and segmentation consumption. outlines the prospects for its development.Item Від холодної логістики до ланцюгів холодних поставок(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Крикавський, Є. В.; Наконечна, Т. В.Окреслено контрверсії стосовно розвитку холодної логістики та специфіки ланцюга холодних поставок. Визначено актуальність впровадження передових технологій і об'єднання всіх учасників ланцюга холодних поставок, що дасть змогу забезпечити якісне виконання логістичних операцій в ланцюгу холодних поставок. Прийнято, що основною задачею ланцюга холодних поставок є збереження температурного режиму. Розглянуто види та призначення обладнання ланцюга холодних поставок, показано структуру ланцюга холодних поставок. Розроблено підходи щодо підвищення ефективності функціонування ланцюга холодних поставок. A number of questions concerning the development of cold logistics and the specificity of cold chain supply have been outlined. The topicality of implementation of advanced technologies and consolidation of all the members of cold chain supply which will allow to provide quality performance of logistical operations in cold chain supply has been defined. For investigation results it has been defined that the main problem of cold chain supply is the preservation of temperature condition. The aspects and functions of cold chain supply equipment and integrated cold chain supply have been examined. The approaches towards the increase of efficiency of cold chain supply functioning have been elaborated.Item Інструменти оцінювання ефективності, гнучкості та адаптивності управління якістю підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Шуляр, Р. В.Досліджено сферу сучасних методичних підходів та розроблених інструментів з оцінювання ефективності систем управління (менеджменту) якістю підприємств. Обґрунтовано важливість коректного та комплексного оцінювання систем управління якістю для визначення гнучкості окремих методів управління якістю та адаптивності системи менеджменту якості на підприємствах. На засадах узагальнення наявних розробок з оцінювання систем управління якістю та з урахуванням результатів оцінювання діючих систем управління якістю на підприємствах запропоновано системний трирівневий підхід до оцінювання гнучкості методів управління якістю та адаптивності системи менеджменту якості підприємств. Еfficiency, flexibility and adaptability estimation of quality management. Contemporary methodological approaches and tools developed with the evaluation of the effectiveness of quality management systems are researched in the article. Proved the importance of correct evaluation of quality management systems to determine certain flexibility of management quality and adaptability of the QMS. On the basis of summarizing current developments assessment of QMS based on the results and evaluation of existing systems of quality management system is proposed three-tiered approach to the evaluation of quality management flexibility and adaptability quality management system. The growth of interest in modern methods of quality management, high activity of international organizations who are developing standards for quality management systems, allow speaking about development of this area of management. Simultaneously with the development and emergence of novelties many questions arise concerning the effectiveness and efficiency of modern methods of quality management systems improvement. These characteristics of systems form among others the requirement to flexibility and adaptability of management systems, flexibility of quality management methods in the context of the implementation and application of international quality standards. The existence of the process of transition from mechanisms of revealed shortcomings in available procedures of quality systems to the mechanisms of these systems adaptability is known. That is, when signs of flexibility level reduction of QMS appear, when available and used techniques do not provide of appropriate flexibility in solving problems or support of the work from quality, the possibility of introducing or involvement of more flexible methods of quality management should be considered. In other words flexibility is formed and defined by using specific methods, and adaptability – by the change of those methods by other more flexible, depending on the situation, methods and techniques of quality management. This article is directed on the study of relationship between flexibility and adaptability of quality management systems and international standards of quality. The release of the official version of new ISO 9001: 2015 sparked a wave of publications with several reflections, opinions and expectations. The changes proposed in the new version of the standard, which its authors formulate as the most important for modern management system relate number of important components of the management of the organization. These changes are dictated by the large volume and depth of transformation that occurred in recent years in management. Transformations caused by several key factors, both internal and external, to which organizations, their management systems can answer only by the growing role of adaptability and flexibility of management. These features of management systems not only provide a response to the change of organization’s environment in the short term, but can provide its development in the long run.Item Zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Szymonik, А.Artykuł zawiera treści związane z działami, które zapewniają bezpieczeństwo żywności.Zaprezentowane zostały instrumenty i narzędzia, których użycie zmniejsza prawdopodobieństwo dostania się na rynek żywności, która szkodzi człowiekowi i środowisku oraz firmie. The article contains material related to departments that ensure food safety. The author presented instruments and tools that can reduce the probability that the food which is harmful to the people, environment and the company will enter the market.Item Теоретико-методичні підходи до вивчення сутності поняття “державна політика стимулювання інвестиційної діяльності комерційних банків”(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Капраль, О. Р.Досліджено сутність понять «державна інвестиційна політика» та «інвестиційна діяльність комерційних банків» з погляду нормативно-правового забезпечення та досліджень вітчизняних науковців та подане авторське визначення державної політики стимулювання інвестиційної діяльності комерційних банків. In the article the essence of the concepts “state investment policy” and “investment activity of commercial banks” according to the law and national researchers` studies is highlighted, also the author's definition of public policy of commercial banks investment activity is given.Item Методика оцінювання туристичного брендингу дестинацій(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Музиченко-Козловська, О. В.З’ясовано сутність поняття “дестинація”; запропоновано визначення поняття “туристично приваблива територія” як синонім туристичної дестинації; обґрунтовано з маркетингової позиції зміст туристичної дестинації; наведено передумови брендингу дестинацій; пояснено доцільність застосування комплексного підходу до управління та оцінювання туристичного брендингу дестинацій; перелічено передумови позиціонування туристичної дестинації; розроблено методику оцінювання ефективності туристичного брендингу дестинацій на прикладі м. Львова. The essence of the concept of destinations"; proposed definition of "attractive tourist area" as a synonym for tourism destinations; reasonably content with the position of marketing tourism destinations; are prerequisites branding destinations; explained the feasibility of an integrated approach to the management and evaluation of branding tourist destinations; lists the prerequisites for positioning tourist destination; the method of evaluating the effectiveness of branding tourist destinations on the example Lviv.Item Perspektywy rozwoju Tansportu intermodalnego z uwzględnieniem drogi wodnej E-40(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Antonowicz, М.Zgodnie z założeniami Polskiej Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. [1] przewozy intermodalne stanowią perspektywiczną technologię przewozową†. Rynek przewozów intermodalnych w Polsce rozwija się.[2 s. 97–105] Wykorzystanie rzek w intermodalnych łańcuchach transportowych przyczynia się do zrównoważonego rozwoju transportu i podnoszenia jego wydajności. Jak zauważają Wojewódzka – Król i Rolbiecki [3, s.137-158] cechy żeglugi śródlądowej, np. niskie koszty transportu sprzyjają włączeniu jej do łańcucha przewozów intermodalnych. According to the principles of the Polish transportation development strategy until 2020 intermodal transportation are considered as prospective areas of the transport sector. Intermodal transport market in Poland is developing dynamically. Using rivers in intermodal transport chains causing the balanced development of transport and increasing its efficiency. As observed Provincial-Krul and Rolbatskyy characteristics of river transport for example low costs of transportation promote its inclusion in the chain of intermodal transport.Item Якісні зміни ринкового та інвестиційного середовища вітчизняних підприємств і маркетингові проблеми розвитку їхньої діяльності на внутрішньому і закордонних ринках збуту(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Мних, О. Б.Охарактеризовано якісні зміни в ринковому середовищі функціонування і розвитку українського бізнесу. Акцентовано увагу на посиленні процесів євроінтеграції, нагромадженні зовнішніх та внутрішніх загроз, що вимагає істотних змін у маркетинговій політиці підприємств та в їхній діяльності на вітчизняних і закордонних ринках збуту. Визначено причини низької ефективності українських компаній на ринках країн ЄС після введення для країни нульового мита для експортних поставок. Доведено необхідність комплексного вирішення маркетингових проблем для покращення ринкових позицій підприємств з врахуванням їх доступності до інвестиційних ресурсів та обмежень з боку фінансових інституцій. The article given characteristic qualitative changes in the market environment, operation and development of Ukrainian business. The attention is focused on strengthening the process of European integration, accumulation of external and internal threats, requiring significant changes in the marketing policy of companies and their activities on domestic and foreign markets. Identified causes of low efficiency of Ukrainian companies in the EU markets after entering the country for zero duties for exports. The necessity of solving complex marketing challenges to improve the market position of companies taking into account the availability of resources for investment and operating restrictions by financial institutions.Item Етапи формування логістичної системи(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Іванова, М. І.Визначено послідовність та наповнення етапів формування логістичних систем використовуючи метод наукової абстракції. Авторське бачення зводиться до того, що визначення цілі, врахування факторів внутрішнього та зовнішнього середовища, ідентифікація інформації, визначення основних завдань, методів та принципів моделювання, встановлення загальних контурів, виявлення структурного складу, виділення функцій, побудова логістичної системи, тестування отриманих результатів, визначення ефективності функціонування є рекомендованою послідовністю етапів формування логістичної системи. Перспективою подальшого розвитку є визначення показника ефективності функціонування логістичної системи. The purpose of this study is to identify the sequence of forming and extending stages of the logistics systems using the method of abstraction. The author’s approach is to recommend the following sequence of formation of the logistics system: defining the objectives; consideration of the internal and external environmental factors; identifying the information; defining the key objectives, methods and principles of modeling; general outlining; designing the structure; highlighting the functions; formation of the logistics system; testing the results; and assessing the operational effectiveness. The prospect of further development is to define the efficiency indices for the logistics system.Item Маркетингова політика розподілу: принципи управління та показники ефективності(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Біловодська, О. А.; Сигида, Л. О.Проаналізовано існуючі підходи до формування систем управління та запропоновано управляти маркетинговою політикою розподілу за принципами 5Р-4S-5C. Визначено, що ефективність маркетингової політики розподілу можна визначати на основі показників, які доцільно об’єднати в такі групи: показники визначення частки ринку підприємства, показники визначення прибутковості збутової діяльності, показники визначення ефективності збутових витрат, показники визначення товарних запасів та показники визначення рівня обслуговування. The existing approaches to management systems formation are analyzed. It is proposed to manage marketing distribution policy according to the principles of the 5P-4S-5C. It is determined that the effectiveness of marketing distribution policy can be defined on the basis of indicators that can be combined in the following groups: market share indicators, indicators of sales activities profitability, indicators of marketing costs effectiveness, indicators of inventory and indicators of service.