Логістика. – 2007. – №580
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/34186
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського – викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – № 580 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 527 с. : іл.
Browse
Item АВС-аналіз як сучасний логістичний інструмент: особливості та сфера застосування(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Ваховська, М. Ю.Виконано аналіз зарубіжних і українських наукових розробок і практичного досвіду застосування АВС-аналізу як сучасного логістичного інструмента. Це дало змогу автору виділити особливості, переваги і обмеження у використанні АВС-аналізу, сферу застосування результатів цього перспективного методу логістики, а також графічно зобразити можливості комбінації цього методу з іншими економічними інструментами. Тhе analysis of foreign and Ukrainian scientific development and practical experience of application of the АВС-ANALYSIS as modern logistical tool is carried out in this article . It has allowed the author to allocate features, advantages and restrictions at use of the АВС- ANALYSIS, a scope of results of this perspective method of logistic, and also an opportunity of a combination of this method with other economic tools.Item Актуальні питання маркетингових досліджень діяльності ісі в Україні(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Чумаков, Ю. А.Розглянуто особливості позиціювання інститутів спільного інвестування (ІСІ) на вітчизняному фінансовому ринку. Розкрито специфіку маркетингу інституціональних інвесторів стосовно діяльності компаній з управління активами (КУА). Проводиться сегментація споживачів інвестиційних послуг у сфері спільного інвестування. Досліджується характер інвестиційних послуг залежно від видів і типів інвестиційних фондів. Виявляються передумови побудови маркетингових стратегій ІСІ за двома ключовими напрямками: залучення й концентрація коштів розрізнених приватних інвесторів; ефективне розміщення сукупних грошових активів в інтересах одержання інвестиційного доходу від їхнього вкладення в корпоративні права, нерухомість і інші дозволені законом інструменти інвестування. Topic examines features of positioning of institutes of the joint investing (IJI) at the domestic financial market. The specific of marketing of institutional investors, related to activity of companies’ asset management (CAM) is reviewed. Segmentation of users of investment services in the field of the joint investing is conducted. Gets explored character of investment services, depending on prospects and types of investment funds. Get opened pre¬conditions of construction of marketing strategies of IJI on two general directions: bringing in and concentration of financial means of separate private investors; effective allocation of combined money assets in order to receive investment profit from their investment into corporate rights, immovable property and other lawful instruments of investing.Item Аналіз вартісних показників сучасних вітчизняних автобусів з ресорними підвісками(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Керницька, М. І.Наведено детальний техніко-економічний аналіз сучасних і перспективних автобусів особливо малого, малого та середнього класів, призначених для міських, приміських і туристичних перевезень. Особливу увагу звернуто на цінові показники вартості систем підресорювання різних типів. Показано значну різницю вартості автобусів залежно від типу їхніх підвісок та комплектації. Виконано розрахунок кількісних і цінових показників витрат на паливо під час транспортної роботи автобусів різного класу. The detailed analysis of modern and perspective busses of especially very small, small and middle classes, intended for city, suburban and tourist transportations is conducted. The special attention is paid to the indexes of prices of cost of the suspensions systems of different types. The considerable difference of cost of busses is shown depending on their pendants and acquisition. The calculation of quantitative and prices indexes of charges is conducted on a fuel in the process of a transport work of busses of different class.Item Аналітична оцінка чутливості конкурентного середовища в процесі управління підприємством(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Сумець, О. М.Наведена методика оцінки конкурентного середовища, в основі якої лежить визначення норми матриці системи лінійних алгебраїчних рівнянь. Пропонована методика може слугувати дієвим механізмом для розв’язання поточних завдань моніторингу діяльності підприємства, а також як динамічний індикатор поточної ефективності його функціонування. In the article the resulted method of estimation of competition environment determination of norm of matrix of the system of linear algebraic equalizations lies in basis of which. The offered method can serve as an effective mechanism for the decision of active jobs of monitoring of activity of enterprise, and also as dynamic indicator of current efficiency of his functioning.Item Базові принципи управління брендом(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Фарат, О. В.; Мазурик, М. Б.Охарактеризовано бренд як важливий маркетинговий інструмент, який визначає відносини до нього споживачів та базові принципи управління ним. Систематизовані особисті цінності людей щодо їх споживацьких переваг, визначені варіанти умовного поділу типів архітектури бренду на “західний” і “східний”, значення ко-брендингу та медіапланування в системі брендингу. Значна увага приділяється вектору бренду - ціннісній складовій, що впливає на його розширення. The authors in the article characterize a brand like the important marketing tool that defines the relations of the customers and gives the characteristics of the basic principles of its management. The author systematizes the personal values according to their customers’ advantages, gives the options of the conditional definition as architecture “western” and “eastern” branding. It is shown the role of co-branding and media-planning in the branding system. The main part of the work is devoted to the brand vector-the valuable particle that effects it’s extending.Item Бар’єри ринково орієнтованого розвитку спільних підприємств у Польщі(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Очковська, Р.Наведені результати проведених досліджень на предмет бар’єрів ринково орієнтованого розвитку спільних підприємств у Польщі. Під час дослідження виявлено підприємства, які не ідентифікують жодних бар’єрів для розвитку їх маркетингової орієнтації. Інші спільні підприємства стикаються зі специфічними бар’єрами для їх маркетингової експансії і ринкової орієнтації на польському ринку. Також наведено аналіз основних із цих бар’єрів. In the article the results of conducted researches on the barriers to the development of marketing orientation of joint ventures on the Polish market are presented. While researching the subject it was defined that there are some companies, which did not identify any barriers to the development of their marketing orientation. The other joint ventures are facing specific barriers to their marketing expansion and market orientation on the Polish market. In the article the major ones of these barriers are analyzed.Item Визначення необхідної кількості автотранспортних засобів у логістичній схемі збуту готової продукції(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Оліскевич, М. С.; Дорош, В. М.Розглянуто взаємодію автотранспортних засобів у логістичній схемі доставки готової продукції при різній вантажності автомобілів, залежно від такту транспортного процесу. Побудовано структурні моделі цих схем на прикладі доставки хліба в лотках по торговельних пунктах м. Львова. Отримано кусково-неперервні залежності потрібної кількості автомобілів і максимальної тривалості доставки продукції від такту при різних маршрутах, кількостях навантажувальних постів, вантажностях автомобілів. Визначено критичні значення такту, за яких доцільно якісно змінювати структуру логістичної схеми. Co-operation of vehicles in the logistic scheme of delivery of the prepared products at different lorries load-carry ability is examined depending on tact of transport process. The structural models of these schemes are built on the example of delivery of bread in trays on the trade points of L’viv. The lump-continuous are got to dependence of necessary amount of lorries and maximal duration of delivery of products on tact at different routes, amounts of loading posts, load-carry ability of lorries. The critical values of tact, at which expediently high-quality to change the structure of logistic schemes, are certain.Item Використання виробничої потужності промислового підприємства в концепції логістики(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Петецький, І.Досліджено проблеми управління промисловим підприємством в умовах зростання конкуренції та пріоритетності індивідуального обслуговування. Встановлено чинники використання потенційної виробничої потужності підприємства. Обгрунтовано вплив концепції логістики на ефективність використання потужності підприємства. The problems of management by an industrial enterprise in the conditions of growth of competition and priority of individual service are explored. The factors of the use of potential production capacity of enterprise are set. Influence of conception of logistic on efficiency of the use of power of enterprise is grounded.Item Використання мережних систем для управління ланцюгами поставок(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Кузьо, Н. Є.Розглядаються можливості використання мережного планування для управління ланцюгами поставок та особливості мережних систем у сучасній економіці. Запропонована схема логістичного ланцюга у вигляді мережі. Визначено типи задач, які можна розв’язувати за допомогою мережного моделювання. The opportunities of use of network planning for management of circuits of deliveries and feature of networks in modern economy are considered. The offered plan of logistics circuit as network. The types of problem are determined which can be decided with the help of network.Item Вплив інфраструктурних елементів на впровадження інновацій в агробізнесі(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Мінчук, В. М.Проаналізовано структуру інноваційного процесу в агробізнесі, визначено елементи інноваційної інфраструктури в галузі та розглянуто можливий вплив кожного із них на впровадження інновацій. Визначено ролі, які можуть виконувати елементи інноваційної інфраструктури та запропоновано рольову модель впливу інфраструктурних елементів на активізацію впровадження інновацій. The article gives analysis of innovation process structure in agribusiness, defines elements of innovation infrastructure in this sphere and describes possible influence of each of them at the innovation implementation process. The article defines main roles that can be played by each innovation infrastructure element and proposes the role model of infrastructure elements influence on innovation implementation process.Item Від прикордонної торгівлі до євромаркетингу. Польський досвід(2007) Олейнічук-Мерта, А.Розглянуто умови та шляхи входження польських фірм на зарубіжні, європейські ринки. Проаналізовано маркетингові стратегії, застосовані ними на нових ринках. Розглянуто засади процесу інтернаціоналізації польських компаній і справедливість використання ними некапітальної та капітальної кооперації. The article terms and ways of entrance of the Polish firms are considered to the foreign, European markets. Marketings strategies, applied by them on new markets, are analysed. Principles of process of internationalization of the Polish companies and justice of the use are considered by them uncapital and capital co-operation.Item Граничний аналіз в управлінні витратами багатономенклатурного підприємства(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Бойко, А. Л.На підставі огляду базових методів управління втратами розглянуто проблеми удосконалення системи управління витратами підприємства для підвищення його конкурентоспроможності. Для досягнення цієї мети обґрунтовано доцільність використання граничного аналізу на вітчизняних підприємствах. Також розглянута можливість застосування функціонально-вартісного аналізу для оптимізації розподілу накладних витрат підприємства, що випускає широкий асортиментний ряд продукції. Визначено перешкоди на шляху впровадження граничного та функціонально-вартісного аналізу на підприємстві. In the article the problem of improvement of management system of enterprise’s expenses with the aim of raising of its ability for competitions has been considered in the article. The possibility of using the functional and value analysis for optimization of enterprise’s expenses division has been considered also. Some obstacles in the way of inculcation of functional and value analysis on enterprise have been defined in the article.Item Державні закупівлі як макрологістичний механізм регулювання аграрного ринку України(2007) Смиричинський, В. В.Розглянуто вплив державних закупівель (поставок) сільськогосподарської продукції на формування державного продовольчого резерву як макрологістичної концепції обслуговування потреб суб’єктів господарювання аграрному ринку країни з метою подальшого регулювання АПК та відновлення виробничого потенціалу аграрного сектору України. The impact of government state purchasing of agricultural products onto forming of state food reserve is considered as a macrologistical concept of satisfying the demands of operants of agro-market with the aim of further regulation of agro-industrial complex and renovation of industrial potential of agrosector of Ukraine.Item Деякі інтуїтивні аспекти ціноутворення з погляду маркетингового підходу(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Роботько, С. Ф.Розглянуті проблеми ціноутворення під час виходу продукту на ринок. Проаналізовані типові помилки, які допускають підприємства під час вирішення цієї проблеми й причини цих помилок. Сформульовано рекомендації з усунення помилок у визначенні ціни товару. Особлива увага приділяється необхідності побудови маркетингової стратегії ціноутворення. In clause the problems of account of the price are considered at an output of a product on the market. The typical mistakes are considered which suppose the enterprises at the decision of the given problem and reason of these mistakes. The recommendations for elimination of mistakes in definition of the price of the goods are formulated. The special attention is given to necessity of construction of marketing strategy of education of the price of a product.Item Директ-маркетинг в Україні: основні проблеми та перспективи розвитку(Видавництво Львівської політехніки, 2007) Патора, Р.; Фігун, Н. В.Проаналізовано динаміку розвитку директ-маркетингу, подано характеристику директ-маркетингових заходів. На основі вивчення національної і зарубіжної літератури встановлено особливості, тенденції і перспективи розвитку, розглянуто проблеми розвитку директ-маркетингу в Україні, запропоновано шляхи вирішення проблем, визначено напрямки подальших досліджень методів і технологій директ-маркетингу. The dynamics of development of direct-marketing is analysed, given description of direct-marketing measures. On the basis of study of national and foreign literature set on features, tendencies and prospects of development, the problems of development of direct- marketing are considered in Ukraine, offered the ways of decision of problems, determined directions of subsequent researches of methods and direct-marketing technologies.Item Економічна сутність виробничих запасів та їх нормативно-правове регулювання(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Романьок, С. В.Досліджено основні теоретичні аспекти економічної сутності виробничих запасів з точки зору різних дослідників. Проаналізовано вітчизняний та міжнародний стандарти обліку запасів та надані рекомендації щодо доцільності застосування раціональних методів оцінки собівартості продукції у кондитерський промисловості. Запропоновано власний підхід до удосконалення нормативної бази щодо питань економічної сутності матеріальних цінностей шляхом затверджених Методичних рекомендацій з бухгалтерсь¬кого обліку запасів. The article reveals the basic theoretical aspects of economic essence of productions supplies on the points of view different researchers’. The work contains an analyzing of domestic and international stock-taking standards and recommendations are given to expedience of application of rational methods of estimation of unit cost in a confectionary industry. The author proposes an own approach for improvement of normative base to the questions of economic essence of financial values by the ratified Methodical recommendations of stock pile accounting.Item Експортні потоки товарів з України в країни ЄС(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Тивончук, І. О.; Ковальчук, М. Б.Розглянуто сучасний стан експорту товарів з України до країн Європейського Союзу. Проаналізовані основні тенденції експортних товаропотоків у країни ЄС, що характерні протягом останніх років. Наведено порівняння структури українського експорту та експорту з країн, що входять в ЄС. Розглянуто напрямки експортних товаропотоків України за географічною структурою. Визначено основні причини, що стримують зростання експорту до країн ЄС. The article considers modern state of merchandise export from Ukraine to the countries of European Union. Analysis of main tendencies of export trade flows to the EU countries in the recent years is conducted. Comparison of structure of Ukrainian export and export from EU countries is presented. Directions of Ukrainian export trade flows on the basis of geographical structure are examined. Main causes that restrain growth of export to EU countries are determined.Item Електронна торгівля з погляду євромаркетингу як складова частина маркетингових стратегій підприємства(2007) Бублик, М. І.; Бєлуха, О. М.; Сокіл, М. Р.Висвітлено основні поняття та складові електронної торгівлі. Сформульовано перспективи її розвитку в Україні, а також подано її аналіз з погляду євромаркетингу. Виявлено переваги електронної торгівлі за технологіями євромаркетингу поряд із традиційними формами електронної торгівлі. Викладено перспективи використання електронної торгівлі як однієї із основних елементів маркетингової стратегії підприємства, а також сформульовано основні завдання такого виду стратегічного планування. This article describes the main elements and forms of the e-commerce. It researches the perspectives of the development of such form of Internet activity in Ukraine. The article analyses e-commerce from the point of view of the euromarketing. It states main advantages of using euromarketing during formulating the e-commerce strategy of the company and analyses these advantages as opposed to traditional forms of e-commerce. The article researches main points of using e-commerce as one of the most important elements of the marketing strategy of the company. It states these points and goals of such direction of the strategic planning of the company.Item Елементи логістики Європейської енергетичної системи(Видавництво Львівської політехніки, 2007) Бжуска, Я.; Пика, Я.Реалізація стратегічних цілей енергетичної політики Європейського Союзу: вирівнювання розвитку, конкурентність ринку енергії, безпека поставок, не є можливою без створення досконалої системи переміщення, дистрибуції і складування енергії. Сконцентровано увагу на союзних правових відносинах логістичної системи в енергетиці, головною функцією якої є забезпечення рівноправного доступу до послуг транспортування енергії для усіх учасників ринку. Для збільшення еластичності логістичної системи в енергетиці необхідна розбудова транснаціональних сполучень і утворення пан’європейського енергетичного об’єднання, яке охоплює ЄС і його сусідів. Realization of strategic goals of EU’s energy politics is not possible without the creation of a functioning flow system, distribution and energy storage. In the article the focus has been put of EU’s law regulations related to the logistics system in the market, coping mainly with assuring equal access to the media for all the market’s participants. To increase the flexibility of logistics it is inevitable to create international connections and expand pan European energy community, which includes EU and its neighbors.Item Ефективність ланцюга поставок в електроенергетиці(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Шот, А. П.Розглянуто проблеми визначення ефективності ланцюга поставок в електроенергетиці, що ґрунтується на оцінці впливу логістичних рішень щодо зниження витрат і часу як для окремих учасників (з генерації, передачі і постачання електроенергії), так і ланцюга поставок загалом. The problems of determination of efficiency of chain of deliveries in an electric energy, that will be based on estimation of influencing of logistic decisions in relation to the cost cutting and time both for separate participants (from the generation, transmission and delivery of electric power), and chain of deliveries on the whole are considered.