Логістика. – 2012. – № 749
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/20840
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського-викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізований практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету "Львівська політехніка" / Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2012. – № 749 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 564 с. : іл. – Бібліографія в кінці розділів.
Browse
Item Актуальні проблеми розвитку фармацевтичного ринку та підходи до їх вирішення(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Мних, О. Б.; Гілета, Ю. І.Проведено характеристику сучасного фармацевтичного ринку України і визначено тренди розвитку фармацевтичних компаній. Досліджено актуальні проблеми фармацевтичного ринку, оцінено сучасний стан реформування галузі, а також тенденцій її розвитку в якісно новому ринковому середовищі за посилення впливу важелів державного регулювання. A characteristic of modern pharmaceutical market of Ukraine and identifies trends of pharmaceutical companies. Of the responsibility of pharmaceutical market assessed the current state of reform and development trends in a qualitatively new market environment, with increasing influence levers of government regulation.Item Алгоритм формування інтегрованої логістичної інфраструктури міської агломерації(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Швалов, П. Г.; Лукіних, В. Ф.Викладено теоретичні та методологічні основи багаторівневого управління логістичною системою території, на підставі яких представлено методику формування інтегрованої логістичної інфраструктури міської агломерації. Актуальність результатів дослідження підтверджено існуванням невирішених проблем під час формування та управління великими міськими агломераціями. In the article the theoretical and methodological basis of the multi-level governance of the logistical system in the territory are given, by which the methodology of the formation of the integrated logistical infrastructure of urban agglomeration is developed. The urgency of the study results has been confirmed by the existence of unsolved problems during the formation and management of the large urban agglomerations.Item Аналіз можливостей впровадження інноваційного маркетингу на машинобудівних підприємствах Львівщини(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Українець, А. І.Досліджено основні тенденції інноваційного розвитку промислових підприємств України та Львівщини за останні роки. Наведено характеристику виробничо-господарської діяльності та особливостей інноваційного маркетингу чотирьох львівських машинобудівних підприємств – лідерів в області. Виділено низку ключових можливостей впровадження інноваційного марке- тингу на прикладі машинобудівних підприємств Львівщини та обґрунтовано доцільність впровадження досліджуваної концепції, як методу виведення вітчизняних промислових підприємств на лідируючі позиції серед світових товаровиробників. The basic trend of innovative development by Ukrainian and Lviv region industrial enterprises by recent years has been presented. Characteristic of economic and production activity together with innovative marketing features by four leading Lviv engineering companies is given. On example of Lviv engineering companies, identified the key opportunities to implement innovative marketing, including: 1) monitoring and participation in activities of the regional government in the sphere of innovation policy; 2) monitoring the cooperation opportunities with various industrial branches, for example: agriculture, oil and gas, production of consumer goods; 3) diagnostic and using the external environment opportunities for engineering companies employees to participate trainings and courses of their professional development; 4) active using the Internet in order to create a positive image and attract customers. As a method of removing domestic industrial enterprises in the leading position among world's producers is substantiated a necessity of implementation the innovative marketing conception, and provided strategic approaches of its implementation.Item Аналізування компетенцій працівників відділу маркетингу підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Олексів, І. Б.; Михайляк, Г. В.Проаналізовано поняття “компетенція” і “кваліфікація” та узагальнено їх. Окрім того, наведено власне трактування цих термінів, розглянуто посадові функції і компетенції працівників відділу маркетингу підприємства, а також проаналізовано методи підвищення їхніх компетенцій. The article analyzes the concepts of “competence” and “qualification” and generalized them. Besides, own interpretation of concepts “competence” and “qualification” is resulted, the official functions and the competence of employees of enterprise marketing department are considered and also the methods of improve the competence of the employees are analyzed. Relevance of the article is that develop of domestic enterprises and increase their competitiveness on the internal and external markets determined by the presence of competitive staff which for a professional qualification characteristics respond to the market requirements. Training a future specialists to perform official duties is a difficult problem, the successful solution of which depends for the efforts of professional training and their competence.Item Банківська криза як каталізатор процесу реформування банківської системи: світові тенденції і українська практика(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Андрос, С. В.Розглянуто чинники формування кризових явищ у банківській системі країни під впливом глобальних макроекономічних процесів. Показана значущість фінансового посередництва у процесах трансмісії кризових явищ з боку глобальної економіки в українську банківську систему. Проаналізовано структурні характеристики банківського сектору та визначено вплив окремих складових у поширенні кризових явищ у системі кредитування. Оцінена вагомість зростання ризиків і кризи довіри як основних причин фінансової нестійкості комерційних банків. Здійснено оцінку адекватності та якості основних напрямів реалізації НБУ антикризових заходів, спрямованих на профілактику нестабільності в системі банківського кредитування. Обґрунтовано механізм відновлення довіри до кредитних установ як основної умови на шляху посткризової фінансової реабілітації банківської системи України. The paper considers factors of the crisis in the banking system under the influence of global macroeconomic processes. Shown the importance of financial intermediation in the process of transmission of the crisis of the global economy in the Ukrainian banking system. The structural characteristics of the banking sector and to determine the influence of individual components in the spread of the crisis in the credit system. Reviewed weight increase risk and crisis of confidence as the main causes of the financial instability of commercial banks. The estimation of the adequacy and quality of key areas of the Bank bail-out measures aimed at preventing instability in the system of bank lending. The mechanism of restoring confidence in credit institutions as the main conditions for the post-crisis financial rehabilitation of the banking system of Ukraine.Item Валютні опціони як інструмент, обмежуючий валютний ризик в діяльності підприємства, що займається міжнародними перевезеннями(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Слюсарчик, Р.Описано валютні ризики як дуже важливий фактор, що визначає функціонування міжнародної транспортної компанії. У зв’язку з цим міжнародні транспортні компанії потрібно страхувати від такого виду ризиків. Одним з видів такого страхування є валютний опціон. Доведено, що ці опціони можна використовувати в межах різних стратегій. In the article currency risk was shown as a highly important factor in determining the functioning of international transportation company. In the result, the international transportation companies need to hedge themselves against that kind of risk. One way of such hedge is usage of currency options. As it was pointed in the article, those options can be used in different strategies.Item Вектори раціоналізації оподаткування доходів фізичних осіб в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Василевська, Г. В.Здійснено порівняльний аналіз доходів громадян в окремих країнах. За допомогою математичного моделювання обґрунтовано необхідність запровадження прогресивної шкали оподаткування доходів фізичних осіб та використання прожиткового мінімуму для визначення об’єкта оподаткування. Окреслено напрями раціоналізації оподаткування доходів фізичних осіб в Україні, причому встановлено соціальні ефекти для платників податків та фіскальну значущість цього податку. This article includes comparative analysis of incomes in some countries. The based on mathematical modeling need to implement a progressive personal income tax rates scale and the using living wage to definition of object of taxation. Recommended rationalization of taxes to address of personal Income tax in Ukraine and defined social effects for taxpayers and fiscal significance of this tax.Item Використання ланцюга створення вартості М. Портера під час аналізування витрат машинобудівних підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Воскресенська, Т. І.; Гринів, Т. Т.Запропоновано використовувати кількісно-вартісний аналіз складу витрат на виготовлення продукції з метою їх оптимізації. Визначено особливості формування витрат машинобудівних підприємств на основі використання ланцюга створення вартості М. Портера. Встановлено типовий склад витрат машинобудівних підприємств на виготовлення продукції у перерізі основних процесів: логістики вхідних потоків, виробництва, логістики вихідних потоків, маркетингу і продажів, післяпродажного обслуговування. The use of in-cost analysis of composition of expenditures is offered on making of products with the aim of their optimization. The features of forming of expenditures of machine-building enterprises are certain on the basis of the use of chain of creation of cost of М. Porter. Typical composition of expenditures of machine-building enterprises is set on making of products in the cut of basic processes: logistic of input streams, production, logistic of initial streams, marketing and sale, service after a sale.Item Вимірювання соціальних медіа в контексті цілей маркетингової діяльності(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Кузяк, М.Проаналізовано визначення змісту поняття “соціальні медіа”, із застосуванням критеріїв наявності суспільної складової та широти охоплення виокремлено головні категорії соціальних медіа. Агрегуючи різні підходи, які використовують для оцінювання засобів масової комунікації, сформовано систему показників для комплексного вимірювання соціальних медіа. The analysis of determinations of maintenance of concept “social medias” is carried out in the article, on the basis of criteria of presence of public constituent and breadth of scope the main categories of social medias are distinguished. Aggregating different approaches which exist to the evaluation of mass communication facilities, a complex system of indexes for the evaluation of social medias is offered.Item Вплив маркетингової політики на систему забезпечення економічної захищеності підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Хома, І. Б.Розглянуто інтеграційні аспекти маркетингової політики промислового підприємства з системою забезпечення його економічної захищеності у сфері фінансово-кредитного та інноваційно-інвестиційного захисту через індикатор рівня кредитоспроможності і величину доходів господарюючого суб’єкта. Integration aspects of the marketing policy of an industrial enterprise with a system to ensure its economic protectability in the area of finance and credit, and innovative-investment protection through level indicator of creditworthiness and the revenue position of business entity are considered in this paper. The certain attention was given to elements of effective marketing activities, which is in an invariable relationship with a stable continuous innovative growth of a business, identifying on the field of marketing for updated products in the branch of industry, and consolidating together the interests of producers, consumers and investors. Functional economic-mathematical relationship between the profitability of the market of competitive products, the gross profit of the enterprise and the total sales of industrial goods is established. The trend in the level of economic protectability of the enterprise from the index of intense competition is formed, which allows to reach stably increasing trend for overall level of economic protection of transactor only by index tends of intensive competition in the market to zero, while maintaining full accessibility of goods for consumption of industrial products at the international level without any restrictions.Item Вплив організаційної гнучкості на продуктивність машинобудівного підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Комаринець, С. О.Побудовано модель впливу нестабільності зовнішнього економічного середовища на гнучкість як організаційну здатність, яка, своєю чергою, впливає на продуктивність машинобудівного підпри- ємства. Для підтвердження чотирьох припущень моделі проведено регресійний аналіз послідовного вилучення чинників, в результаті якого доведено, що нестабільність зовнішнього економічного середовища у формі невизначеності, динаміки та складності впливає на загальний ступінь органі- заційної гнучкості та рівень продуктивності машинобудівного підприємства. The model of external economic environment’s uncertainty influence on the flexibility, as an organizational ability, and machine-building enterprise’s productivity was formed in the article. Regression analysis was undertaken to prove the following four hypothesis of the model: (1) environmental uncertainty influence different flexibility parameters levels; (2) resource flexibility parameters influence system flexibility parameters; (3) general flexibility level influence machinebuilding enterprise’s productivity level; (4) in the environment of high uncertainty machine-building enterprises, which obtain the high general flexibility level, are more successful than the enterprises with low general flexibility level. As the result, the influence of the external environment’s uncertainty, in the form of unpredictability, stability and complexity, on the general organizational flexibility level and machine-building enterprise’s productivity was proved.Item Вплив пенсійної реформи на розвиток ринку капіталів України(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Шкура, І. С.Проаналізовано наслідки реформування системи пенсійного забезпечення для розвитку вітчизняного ринку капіталів. Досліджено сучасні умови діяльності недержавних пенсійних фондів в Україні в якості початкових для запровадження другого рівня пенсійної системи. Зосереджено увагу на світовому досвіді функціонування пенсійних систем в аспекті впливу на ринки капіталів та економіку загалом. The consequences of pension system reforming for the native capital market are analyzed. Modern circumstances of private pension funds activity are investigated as starting for the second pillar of pension system. The attention is paid for the world experience of pension system functioning focusing on the influence on capital markets and economy as a whole.Item Вплив процесів формування логістичних витрат на фінансові результати діяльності машинобудівних підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Лук’янова, В. В.; Сачинська, Л. В.Досліджено оцінку впливу логістичних витрат на фінансові результати діяльності машинобудівних підприємств, визначено основні фактори впливу на прибуток від реалізації продукції, побудовано регресійні моделі впливу логістичних витрат на фінансові результати діяльності підприємств, а саме моделі чистого доходу і прибутку від реалізації продукції, які можна застосовувати на досліджуваних підприємствах з метою підвищення рівня використання і оптимізації логістичних витрат і ефективності логістичної діяльності підприємств машинобудування. The article studies assessment of the impact of logistic costs on financial results of engineering enterprises activity, the main factors of influence on such result index as profit from the realization of products are defined, regression models of influence of logistic costs on financial results, namely models of net profit, production implementation profit, which can be used at the enterprises under investigation with the aim of increase of usage and optimization of logistic costs and effectiveness of logistic activity of engineering enterprises as a whole are developed. The model of influence of logistic costs on financial results in engineering industry is also built. Factors-signs for defined effective figures on the basis of received enterprise models are grouped. Undertaken study is confirmed the necessity of development of efficient mechanism of logistic costs management at the enterprises, the purpose of which is to improve assessment, planning and in-line control of logistic costs.Item Вплив структурних характеристик транспортного ринку на формування цінової політики на цільових ринках(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Шандрівська, О. Є.; Шмід, Ю. В.; Сопільник, Л. І.Проаналізовано транспортний ринок України. Визначено місце сегменту автомобільних перевезень у структурі ринку логістичних послуг та проведено його структуризацію за ознаками: географією маршрутів, тоннажем, наявністю спеціального рухомого складу, специфікою (безпечністю) вантажу, регулярністю поставок; окреслено додаткові ознаки його структуризації. Зроблено висновок про визначальний вплив політики цінотворення на розвиток ринку транс- портних послуг. Розроблено алгоритм формування тарифу у сегменті автомобільних перевезень з врахуванням основних ознак структуризації цього сегменту. The analysis of dynamics of production, services of export and import, is carried out in a transport sphere of Ukraine, specified problems of a transport sector of Ukraine, the calculation of price is conducted on transportations by a motor transport and carried out analysis of factors of price influence. An analysis in the structure of market of logistic services is conducted and structuration his segment is carried out: motor-car transportations after signs. Also identified place of segment of motorcar transport expeditionary services in the structure of market of logistic services. The basic and additional signs of structuration of market of freight motor-car transportations are selected. The algorithm of forming of tariff is developed on transportation a motor transport taking into account the basic signs of structuration of segment of motor-car transportations.Item Вплив тенденцій розвитку ринку праці на процес інтелектуалізації систем менеджменту підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Ситник, Й. С.Проаналізовано економічну активність населення України протягом 2002–2011 рр., динаміку зайнятості та безробіття населення, стан ринку праці в Україні, динаміку та рівень заробітної плати, кваліфікаційний рівень працівників промисловості, виявлено особливості функціонування ринку праці, проблеми його розвитку та вплив на процес інтелектуалізації систем менеджменту. In the article economic activity of population of Ukraine is analysed during 2002–2011 years, dynamics of employment and unemployment of population, market of labour condition in Ukraine, dynamics and wage level, qualifying level of workers of industry, found out the features of functioning of labour-market and problem of his development but influence on the process of intellectualization of management systems.Item Вплив інноваційної інфраструктури на розвиток і ділову репутацію підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Довбенко, В. І.Проаналізовано існуючі підходи до оцінювання ділової репутації підприємств за умов глобалізації та поширення інформаційних технологій. Досліджено характер взаємного впливу інноваційної інфраструктури на розвиток і ділову репутацію підприємств з урахуванням галузевої та регіональної специфіки. Запропоновано підходи щодо формування інноваційної інфраструктури та оцінювання рівня її впливу на розвиток та ділову репутацію вітчизняних підприємств. The analysis of existing approaches to estimation the business reputation of the enterprises in conditions of globalization and distributions of information technologies is carried out in the article. Character of mutual influence of an innovational infrastructure on development and business reputation of the enterprises is investigated in view of branch and regional specificity. It is offered approaches to the innovational infrastructure formation and estimation a level of its influence on development and business reputation of the domestic enterprises. The positive business reputation provides additional opportunities for development of the enterprises and escalating of their competitive potential for the decision of more and more complex tasks, and the modern innovational infrastructure, in turn, creates necessary conditions for increase of a level of business reputation of the enterprises.Item Впровадження інноваційних розробок в енергозбереженні як засіб підтримання енергетичної безпеки країни(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Кубишева, Н. С.; Цапук, О. Ю.Розглянуто інноваційні розробки як пріоритетний ресурс розвитку сфери енергозбере- ження. Визначено специфіку інноваційної розробки, розглянуто її місце та роль у системі економічних відносин. Обґрунтовано важливість і необхідність впровадження інноваційних розробок на вітчизняному ринку енергозбереження, встановлено причини, які перешкоджають проведенню ефективного інноваційного розвитку країни та підтримання її енергетичної безпеки. Проведене дослідження дає змогу поглиблено вивчити сутність інноваційних розробок, впрова- дження яких сприятиме підвищенню конкурентоспроможності галузі енергозбереження. This article is devoted to innovative developments as a priority the development of energy resources. In today's economic conditions, a catalyst for economic growth is the effective management of innovation. In article gives an overview of current scientific approaches to the interpretation of the concept of “innovation development”, considered and analyzed the content of the essence of innovation in the context of the relationship with marketing, defines the place of innovation in the field of energy saving. By identifying the lack of unanimity in the understanding of this category of proposed generic definition. Proved the importance and necessity of introducing innovative developments in the domestic market of energy saving, the reasons that hinder the conduct of effective innovation development and maintain its energy security. Formulated and systematic factors that impact on the development of energy saving market. An analysis of the proposed solutions to the problem, which will improve the efficiency of the implementation of innovations. This study allows to explore in depth the essence of innovation, implementation of which will increase the competitiveness of energy conservation.Item Гармонійна взаємодія системи збалансованих показників ефективності та маркетингової стратегії компанії(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Косар, Н. С.; Дікун, О. А.; Білик, І. І.Висвітлено практичний аспект вирішення проблеми розроблення ринкової стратегії компанії внаслідок поєднання ідеологічних засад бізнесу, сформульованих власниками як місія і бачення, із системою збалансованих показників ефективності (BSC) її діяльності. Запропоновано створити на базі BSC процесну організаційно-управлінську структуру, яка забезпечить досягнення бажаних властивостей продуктів компанії та її успішної конкурентної позиції. Practical side of problem of building company’s market strategy as a result of a combination of ideological bases of business formulated by owners as the mission and the vision and the balanced scorecard (BSC) solution outlined. The process of establishment of management structure based on BSC, which allows ensuring an achievement of required properties of a company’s products and its successful competitive position suggested.Item Гендерні особливості диференціації доходів населення України(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Сенів, Л. А.; Малиновський, Ю. В.Розглянуто та проаналізовано основні гендерні особливості диференціації доходів населення вітчизняними науковцями у сучасній фаховій літературі. Зосереджено увагу на основному джерелі доходів населення України – заробітній платі, відмінності у розмірах якої залежать від гендерної нерівності. Проаналізовано особливості диференціації доходів населення, що полягає у нерівності прав чоловіків і жінок на забезпечення свого матеріального добробуту. Basic gender peculiarities of income differentiation in Ukraine have been considered and analyzed by Ukrainian scientists in the professional literature. An emphasis is made on the main source of income that is salary. The level of salary depends on gender inequality. The analysis of gender peculiarities of income showed that the differentiation in the salary level lies in unequal rights ofmen and women to provide their welfare.Item Гомеостатичне управління як механізм адаптації підприємства до впливу зовнішніх чинників(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Завербна, М. С.Одним з інструментів стратегічного управління є гомеостатичне управління (регулювання), основне завдання якого – забезпечення стабільної та прибуткової діяльності підприємства знешкодженням будь-яких відхилень, які виникли під дією зовнішніх факторів, таких як зміна попиту, цін, оплати праці, системи оподаткування тощо. Тобто воно значною мірою допомагає підприємствам адаптуватися до впливу зовнішнього середовища. The subject of this article is homeostatic management and explanation of his use in enterprises activity. In the beginning of this article tells about strategic management, his stages and the main features. The next part of the article is devoted to detailed review of concept homeostat, his structure and features. Also the examples of homeostat in the nature are considered. At the end of the article explained importance of homeostatic management. The purpose of the article is to describe a value of homeostatic management for enterprises, and also to ground expediency of forming some actions with the help of that an enterprise will react on external factors. The row of external factors in any case influence on his functioning operates on activity of any enterprise. Such factors the change of demand, seasonal vibrations, price change on material, taxation and other. In this connection expedient to form the set of actions that enterprises can use in the case when these factors will have an influence on enterprise.