Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2096

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 46
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток експорту наукомістких послуг як каталізатор інноваційної діяльності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2005-03-01) Адамів, М. Є.; Петрова, Я. Ю.; Adamiv, M. Ye.; Petrova, Ya. Yu.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Обґрунтовано актуальність розвитку експорту наукомістких послуг як каталізатора інноваційної діяльності. Розглянуто та проаналізовано сутність і структуру наукомістких послуг та наукомістких бізнес-послуг. Уточнено сутність поняття «наукомісткі послуги». На підставі отриманих результатів дослідження побудовано порівневу модель розвитку експорту наукомістких послуг як каталізатора інноваційної діяльності. В межах підготовленої моделі обґрунтовано пріоритетні цілі, стейкхолдерів та напрями розвитку експорту наукомістких послуг, а також вплив таких операцій на макро-, мезо-, мікрорівні національної економіки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми інституційного забезпечення інноваційного розвитку в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Луцків, О. М.; Lutskiv, O.; Інститут регіональних досліджень ім. М. І. Долішнього НАН України”; Institute of Regional Research named after M. I. Dolishniy of the NAS of Ukraine
    Приділено увагу дослідженню проблем інституційної підтримки інноваційного розвитку в Україні. Проаналізовано нормативно-правову і законодавчу базу забезпе- чення інноваційної діяльності та запропоновано способи її коригування. Виокремлено суб'єкти інституційного забезпечення інноваційної діяльності. Вивчено проблеми в сфері інституційного забезпечення інноваційного розвитку та інституційний інстру- ментарій економічної політики держави. Охарактеризовано основні інститути інноваційної діяльності. Проаналізовано європейський досвід інституційної підтримки та стимулювання інноваційних процесів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінка ефективності використання стратегічних моделей управління аутсорсинговою мережею поставок із застосуванням іт-рішень
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Крикавський, Є. В.; Петрик, І. В.; Krykavskyy, Yevhen; Petryk, Ilona; Національний університет “Львівська політехніка”; Львівський університет бізнесу і права; NU “Lviv Polytechnic”; Lviv University of Business and Law
    Досліджено основні стратегічні моделі, що використовуються для управління мережею поставок. Встановлено основні умови застосування стратегічних моделей. Виділено основні відмінні та спільні ознаки стратегічних моделей SCOR та GSCF. Встановлено зв’язок між чотирма рівнями та відповідними їм дев’ятьма факторами моделі Пуар’є. Проаналізовано критерії та п’ять рівнів інтеграції моделі згідно з моделлю Компаса. Проаналізовані рівні розвитку інтегрованого ланцюга поставок А. Т. Карней. Запропоновано шляхи підвищення ефективності мережі поставок за допомогою стратегічних моделей із застосуванням ІТ-рішень
  • Thumbnail Image
    Item
    Чинники формування сприятливого інноваційного середовища для розвитку промислового потенціалу України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Станасюк, Н. С.; Stanasyuk, N. S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано зміну позицій України у міжнародних рейтингах за основними інноваційними індикаторами та визначено фактори-стимулятори інноваційного розвитку промислового потенціалу. Запропоновано систему показників оцінювання факторів формування інноваційного середовища за такими індикаторами: розвиток наукового потенціалу; розвиток освітнього потенціалу; розвиток споживчого потенціалу; макроекономічна стабільність; розвиток бізнес-середовища; інвестиційна активність; розвиток ринку праці; розвиток інфраструктури; демографічна ситуація; екологічна стабільність. За допомогою економетричного моделювання визначений ступінь впливу факторів на інноваційний розвиток промислового потенціалу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми та можливості фінансування інноваційних проектів з метою регіонального розвитку в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Міщук, Г. Ю.; Самолюк, Н. М.; Mishchuk, H. Y.; Samoliuk, N. M.; Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне; National University of Waterand Environmental Engineering
    На основі аналізу джерел фінансування проектів інноваційного розвитку в Україні визначено, що в умовах модернізації бюджетних відносин та децентралізації управлін- ських функцій зростають можливості використання зовнішніх фінансових ресурсів. Водночас підтверджено недостатню ефективність залучення коштів Державного фонду регіонального розвитку, що спеціально створений з метою підтримки місцевих ініціатив стратегічного значення. Доведено, що ефективним механізмом реалізації пріоритетних для суспільства проектів може бути їх фінансування на основі краудфандингу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Деякі аспекти управління інноваційними проектами
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Матвій, І. Є.; Матвій, С. І.; Matviy, I. Y.; Matviy, S. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто різні підходи щодо трактування таких економічних категорій, як “інновації”, “інноваційний проект” та “управління інноваційним проектом”. Проана- лізовано основні аспекти реалізації інноваційних проектів в Україні на основі переліку включених проектів до державного реєстру. Визначено, що перспективними напрямами активізації інноваційної діяльності в Україні є участь у різних міжнародних програмах, грантах, реалізація спільних інноваційних проектів з іншими країнами, залучення коштів міжнародних фінансових установ під реалізацію проектів, реалізація інновацій- них проектів за кошти місцевих органів влади та підприємств тощо. Розглянуто основні складові забезпечення ефективного управління інноваційними проектами.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інноваційні процеси як довгострокові джерела формування ринкової вартості підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Єфімова, Г. В.; Пащенко, О. В.; Iefimova, G. V.; Pashchenko, O. V.; Національний університет кораблебудування ім. адм. Макарова; National university of shipbuilding named by admiral Makarov (Mykolaiv)
    Розглянуто формування ринкової вартості промислового підприємства на основі інноваційних процесів, розкрито механізм комплексного впливу усіх типів інноваційних процесів на формування ринкової вартості підприємства у довгостроковому періоді та типи інноваційних процесів та їх вплив на зростання вартості промислового підприємства. Досліджено стадії життєвого циклу інновації. Формалізовано модель оцінки ринкової вартості у довгостроковому періоді на основі інноваційних процесів, визначено склад та взаємозв’язок функцій цієї моделі, що дає можливість забезпечити цілеспрямоване управління формуванням ринкової вартості промислового підприємства
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз стану інноваційного розвитку промисловості України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Вовченко, О. В.; Vovchenko, O. V.; Державний університет “Інститут досліджень науково-технічного потенціалу та історії науки ім. Г. М. Доброва НАН України”; SI “Institute for Scientific and Technological Potential and Science History named after G.M. Dobrov NAS of Ukraine”
    Проаналізовано сучасний стан інноваційної діяльності промислових підприємств в Україні у період 2011–2015 рр. Визначено причини, які знижують активність інно- ваційної діяльності, та розроблено пропозиції щодо їх усунення. Зроблено акцент на тому, що стримуваний процес розвитку науково-технічної сфери призводить до деформації структурних елементів економіки та переважання низькотехнологічних виробництв, які є несприйнятливими до наукових досягнень і не здатні забезпечити підвищення конкурентоспроможності економіки. Зроблено висновок про те, що активний розвиток інноваційної діяльності має стати пріоритетним у реформуванні економіки країни.
  • Thumbnail Image
    Item
    Детермінанти конкурентного розвитку вітчизняних підприємств
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Полянська, А. С.; Поплавська, Ж. В.
    Розглянуто детермінанти конкурентного розвитку національних економік та окреслено шляхи досягнення конкурентних переваг вітчизняними підприємствами, виділено ключові індикатори економічного розвитку, який є основою формування конкурентного потенціалу, охарактеризовано чинники, що впливають на конкурентоспроможність бізнесу, виділено можливі способи позиціювання вітчизняних підприємств на національних та міжнародних ринках, обґрунтовано напрями вирішення питання підвищення конкурентоспроможності вітчизняних промислових підприємств. The article investigates the determinants of the competitive development of national economies and ways of competitive advantages achieving by domestic enterprises; allocates the key indicators of economic development, which is the basis of a competitive potential; characterizes the factors affecting the competitiveness of businesses; identifies possible ways of domestic companies positioning at the domestic and international markets; justifies the directions of domestic enterprises competitiveness increasing questions solving. The renewal of economic growth is an objective condition for Ukraine’s integration with the developed world’s economic system. Processes and trends which are occurring in the global economy put their imprint on the economic processes in Ukraine. And the first this applies to industrial enterprises activities those are producers of wealth, the source of GDP growth, the field for the development and implementation of innovative solutions, the means of financial resources accumulation and the sphere of their usage for recovery of economic growth. The consequences of the global economic crisis are demonstrated that the basis of economic growth is material production. Domestic production is characterized by stagnation process. Despite this it is the necessity not only in crisis management, but also in the long-term strategic management focused on competitive development, under which we consider sustainable progress of an object, which can be a company, region, country. And one of the main enterprises’ operation. The most important points of Ukraine positions growth were increasing of trust to public institutions, increasing of domestic markets efficiency, increasing of the people’s share that are educated, and also the widespread usage of IT communications in business and private life. However, it are remained the old unsolved problems, including inefficient institutional environment and the dominance of large enterprises.. In general, Ukraine has maintained the previous competitive advantages, though their list is not long. These conclusions are based primarily on the good education system and the size of the market. To achieve a high level of competitiveness the emphasis is made on the efficiency increasing and business productivity. It should be noted that the determinants of national economies competitive development determine the strategy and policy of competitive development of individual enterprises. Their success will depend on the such determinants of growth in the economy: starting level of development, that means the level that existed at the time, from which we start counting rate of development; human capital, that means the level of education; internal domestic economic conditions, that means economic system; external economic conditions. However, each company being interested in achieving of profitable operations due to meet consumer needs independently decides ways and means of competitive advantage achieving. In solving of this problem does not lose relevance to Ukraine such tool of competitiveness achieving as positioning. It should be noted that trying to achieve competitive advantages, based on the desire to compete at local regional, national or international markets the company should gradually and consistently transform the potential opportunities into driving forces. In the domestic market, competing conditions are the same for all businesses. Somewhat different is the situation on foreign markets where dominate the other needs, requirements, terms and conditions of business. Among the determinants of domestic enterprises competitive development that are participants of foreign economic relations the priority requires have the following: conformity to the international regulatory and legal framework; technical conditions (specifications); management. Of course, it is difficult to compete with countries which underline the productivity growth of innovative enterprises whereas the innovation activity is much lower at the domestic enterprises. However, the criterion of efficiency is the starting point to competitiveness increase of the domestic enterprises and the economy as a whole.
  • Thumbnail Image
    Item
    Мотиваційні характеристики працівників підприємств в умовах інноваційної діяльності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Дорошкевич, К. О.; Пшик-Ковальська, О. О.; Вороновська, М. М.
    Досліджено сутність, наголошено на значенні та розглянуто чинники мотивування працівників підприємств (виду управлінської діяльності, який забезпечує спонукання працівників на досягнення цілей підприємства та задоволення власних потреб) в умовах інноваційної діяльності: матеріальні і нематеріальні, внутрішні і зовнішні, гігієнічні і мотиваційні тощо. Також у статті описано методи практичної мотивації, які ґрунтуються на оцінюванні рівня виявлення компетенції працівників, визначенні типу мотивації (інструментальний, професійний, патріотичний, господарський, люмпенізований) на основі розрахунку рангових коефіцієнтів кореляції та методів нечіткої логіки тощо. З метою підвищення результативності діяльності працівників підприємств в умовах інноваційного розвитку удосконалено практичну мотивацію шляхом визначення мотиваційних характеристик працівників (у формі, яка придатна для формування плану щодо реалізації їх мотиваційних потреб в умовах інноваційного розвитку) та способу їх оцінювання за допомогою використання бально-факторного методу уведенням позитивних і негативних оцінок із застосуванням елементів статистичного аналізу під час їх подальшого використання. This article explores the nature, meaning and emphasized motivating factors examined (type of management, which provides encouraging employees to achieve business objectives and meet their own needs) employees in terms of innovation, tangible and intangible, internal and external, hygienic and motivating others. Also article describes practical methods of motivation, based on the assessment of competency level of detection, determining the type of motivation (instrumental, professional, patriotic, economic underclass) based on the calculation of rank correlation coefficients and fuzzy logic methods. To improve the performance of the employees in terms of innovative development improved by identifying practical motivation motivational characteristics of employees (in tabular form that is suitable for forming a plan to implement the motivational needs of employees) and their method of evaluation through the use of score – factor method by introducing positive and negative evaluations using elements of statistical analysis in their further use. Therefore, a practical motivational activity under this approach comes down to improving material incentives for workers. Defining basic types of motivation (labor motivation) is important to optimize the stimulating effect on workers in terms of innovation, as each of them points to the motivational orientation of the individual in terms of innovation. However, their research associated with deep study of physiological properties of the individual and can complicate the process of motivation in the company. In addition, this method can prove to be costly for the company in terms of innovation. The advantage of using fuzzy logic methods to determine the base type employee motivation is that as a result of the method of fuzzy sets made both positive and negative incentives for workers. However, determining the nature and size of the stimulus within the approach carried out by an expert, which reduces the value of economic-mathematical modeling in the process of motivating employees.