Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості проектування індукційного водонагрівача
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-01-20) Макарчук, О. В.; Крохмальний, Б. І.; Гайдук, В. Г.; Makarchuk, O.; Krokhmalnyi, B.; Haiduk, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто принцип дії, конструкцію та особливості процесу проектування електронагрівача рідини індукційного типу, що відрізняється від існуючих пристроїв аналогічного призначення високими рівнями надійності та захисту від ураження електричним струмом, добрими техніко-економічними показниками. Метою дослідження обрано розроблення методики проектування індукційного водонагрівача оригінальної конструкції та перевірка достовірності цієї методики. Методи дослідження, які застосовуються для досягнення поставленої мети, поєднують переваги аналітичних підходів та числового симуляційного моделювання. Так, проектний розрахунок та аналіз технічних показників здійснено на підставі класичної електротехніки та теорії електричних машин змінного струму, а уточнення проектних рішень, пов’язаних із перебігом електромагнітних процесів – за методом скінченних елементів. Розроблений алгоритм проектування містить етап синтезу конструкції та математичну модель для розрахунку динамічних електромагнітних процесів у нагрівачі. Вона враховує двовимірний просторовий розподіл магнітного поля, насичення магнітопроводу та втрати від вихрових струмів у ньому, ефект витіснення струму в нагрівальному елементі. Ця модель ґрунтується на рівняннях Максвела у квазістаціонарному наближенні, а також містить низку співвідношень, що пов’язують між собою колові (інтегральні) та польові (розподілені) показники. Її можна віднести до класу колопольових або комбінованих моделей. Стаття містить опис конструкції та приклад розрахунку індукційного водонагрівача потужністю 4,8 кВт, коефіцієнт віддачі якого перевищує 95%. Порівняно результати розрахунку номінальних показників цього нагрівача, отримані з використанням аналітичних методів та FEM-аналізу. Проведенні дослідження дають право стверджувати, що застосування пропонованої методики проектування гарантує відповідність проекту вимогам технічного завдання й не потребуватиме виконання дороговартісних етапів виготовлення фізичних макетів та проведення їх експериментальних випробувань.
  • Thumbnail Image
    Item
    Керування швидкістю обертання вентильних двигунів електроприводів транспортних засобів
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Ткачук, В. І.; Біляковський, І. Є.; Бурштинський, М. В.; Гайдук, В. Г.
    Запропоноване просте розв’язання задачі “м’якого” старту і регулювання швидкості обертання вентильних двигунів електропривода транспортних засобів. Керування електроприводом відзначається надійністю і не вимагає змін схеми комутатора. A simple decision of the problem of “soft” start and regulation of the speed of electric drive direct curent brushless motor of transport is offered. Electric drive control differs with safety and does not require electric drive commutator scheme changes.
  • Thumbnail Image
    Item
    Способи керування частотою обертання вентильних двигунів
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Ткачук, В. І.; Гайдук, В. Г.
    Наведено структурні схеми регулювання частоти обертання вентильних двигунів постійного струму. Описано способи керування швидкістю вентильних двигунів: неперервного, імпульсного, релейного та дискретно-фазового. Представлено практичні схеми силових перетворювачів вентильного двигуна. The block diagrams of regulation of frequency of rotation Brushless Direct Current Motor are induced. The ways of management of speed Brushless Motor are described: continuous, pulse, relay and discrete-phase. The practical circuits of power (force) converters Brushless Motor are submitted.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження пульсації електромагнітного моменту вентильного реактивного двигуна з буферами енергії
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2002) Ткачук, В. І.; Каша, Л. В.; Гайдук, В. Г.
    Описано вплив кута вмикання, кількості секцій та інших параметрів на величину пульсації електромагнітного моменту вентильних реактивних двигунів з буферами енергії. Наведено результати та графіки досліджень вентильних реактивних двигунів з послідовними буферами енергії. The influence of an switch on angle, amount of sections and other parameters on magnitude of pulsings of an electromagnetic moment of switched reluctance motor with buffers of energy are described. The researches results of switched reluctance motor with buffers of energy are given.
  • Thumbnail Image
    Item
    Автоматизована система проектування вентильних реактивних двигунів
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2003) Ткачук, В. І.; Гайдук, В. Г.; Каша, Л. В.
    Описано автоматизовану систему проектування вентильних реактивних двигунів. The automated design system for switched reluctance motor with capacity storage are given in this paper.
  • Thumbnail Image
    Item
    Побудова математичної макромоделі електромеханічного перетворювача вентильного двигуна з використанням оптимізації
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Стахів, П. Г.; Козак, Ю. Я.; Гайдук, В. Г.
    На прикладі побудови математичної макромоделі електромеханічного перетворювача вентильного двигуна продемонстровано використання розбиття побудови на етапи при застосуванні оптимізаційного знаходження коефіцієнтів макромоделі. Проаналізовані і узагальнені методи проведення такого розбиття. Здійснений якісний аналіз факторів, на які впливає розбиття оптимізаційної задачі на частини. The splitting of optimisation process is shown on the example of creation the model of electric engine. Some analysis of such a splitting is provided. The analysis and generalisation of methods of splitting of optimisation process is provided.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розрахунок статичних характеристик асинхронних двигунів у фазних координатах
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009) Маляр, В. С.; Гайдук, В. Г.
    Розглядається питання розрахунку статичних характеристик асинхронного двигуна на основі рівнянь електромагнітної рівноваги, записаних у нерухомих трифазних координатних осях. In the paper the problem of asynchronous motor static characteristics calculation is considered. The model is created based on static equilibrium equations written using stationary thee-phase coordinate axes.