Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Модуси формування правової культури молоді в університетському середовищі
    (Видавництво Львівської політехніки, 24-02-20) Гарасимів, Тарас; Harasymiv, Taras; Гарасымив, Тарас; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Відзначено, що університетська освіта формує сучасну креативну особистість, майбутнього фахівця глобалізованих економічних відносин, члена новітньої еліти українського суспільства та активного громадянина правої держави. Відтак сучасна університетська освіта в Україні покликана стати засобом, потенціалом й ресурсом розвитку та становлення держави й інформаційної, і правової. Позаяк, недостатня правова обізнаність українського громадянства досить часто була, і є, істотною причиною порушень їхніх основних прав і свобод у буденних соціальних практиках, або ж серйозною перешкодою у їх реалізації. Таке становище значно актуалізує проблему правових цінностей в університетській освіті і в науковому дискурсі, і у практичній площині. В університетській освіті, найперше, необхідно прагнути досягати загальної мети правового виховання – формування правової культури осіб, які навчаються, за допомогою поступового накопичення правових знань, формування правових переконань, установок і навичок правомірної та соціально активної правової поведінки, що прийнятна в суспільстві.
  • Thumbnail Image
    Item
    Правовий статус громадських організацій України: євроінтеграційний процес стандартизації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Гарасимів, Тарас; Harasymiv, Taras; Гарасымив, Тарас; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Подано характеристику громадських організацій, проаналізовано відповідність чинного національного законодавства про громадські організації Рекомендаціям Комітету міністрів Ради Європи державам-членам щодо правового статусу неурядових організацій у Європі 2007 р. № СМ/Rec(2007)14, Фундаментальним принципам статусу неурядових організацій в Європі 2002 р. та Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 р. Запропоновано напрями гармонізації національного законодавства про громадські організації з європейськими стандартами, а саме: гармонізації законодавства України про створення громадських організацій з Рекомендацією № СМ/Rec(2007)14 та Фундаментальними принципами; гармонізації національного законодавства про статус засновників та членів громадських організацій із Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод 1950 р., Рекомендацією № СМ/Rec(2007)14 та Фундаментальними принципами; гармонізації законодавства України про діяльність громадських організацій з Рекомендацією № СМ/Rec(2007)14 та Фундаментальними принципами.
  • Thumbnail Image
    Item
    Право соціального забезпечення як галузь національного права
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гарасимів, Тарас; Harasymiv, Taras; Гарасымив, Тарас; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Україна, ставши на шлях незалежності та побудови правової держави, спрямувала свою діяльність на формування національного права. А звідси вивчення проблем формування та розвитку такої галузі права як соціальне забезпечення – одне з головних завдань юридичної науки. Це зумовлено тим, що за допомогою норм цієї галузі проходить реалізація людиною та громадянином своїх найважливіших соціальних прав. Поряд із цим, успішне вирішення завдань правотворчої та правозастосовної діяльності в сфері соціального забезпечення великою мірою залежить від стану галузевої правової науки. Вона покликана доводити нерозривний зв’язок усіх елементів предмета регулювання цієї галузі права, наявність загальних принципів правового регулювання, обґрунтувати допустиму галузеву диференціацію за об’єктивними ознаками, що в кінцевому результаті дасть можливість сконструювати єдиний галузевий кодифіка- ційний нормативний акт, з відповідним обґрунтуванням кожного його положення.
  • Thumbnail Image
    Item
    Механізм детермінації девіантної поведінки дитини
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гарасимів, Тарас; Муринець, Наталія; Harasymiv, Taras; Murinets, Natalia; Гарасымив, Тарас; Муринець, Наталья; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Подано науково-теоретичний огляд вітчизняних і зарубіжних досліджень щодо проблеми формування агресії та девіацій поведінки у дитячому середовищі. Розглянуто психологічні особливості деструктивної поведінки та її характеристик з позиції психології, соціології та кримінально-правових наук. Розкрито механізми формування протиправних дій, а також проаналізовано вплив девіацій на формування особистості. Проаналізовано соціальні відхилення поведінки особистості, які формуються під впливом соціальних інститутів, а також теорії причин виникнення відхилень.
  • Thumbnail Image
    Item
    Модель діяльності вищих навчальних закладів України: концептуальні та правові основи
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гарасимів, Тарас; Парпан, Уляна; Parpan, Ulyana; Harasymiv, Taras; Гарасымив, Тарас; Парпан, Ульяна; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено теоретико-правову модель діяльності вищих навчальних закладів України, визначено її концептуальні та юридичні основи. Проаналізувавши природу вищого навчального закладу як головного складового елементу системи вищої освіти та ключового суб’єкта освітніх правовідносин доведено, що він є юридичною особою при- ватного або публічного права, яка з підстав, передбачених національним законодавством, долучається до публічних відносин і наділена адміністративними повноваженнями. Відзначено, що вищий навчальний заклад як головний складовий елемент загальної системи вищої освіти та ключовий суб’єкт освітніх правовідносин можна визначити як особливу освітньо-наукову установу, діяльність якої відповідно до законодавства спрямована на провадження освітньої діяльності на певних рівнях вищої освіти, здійснення наукової, науково-технічної, інноваційної та методичної діяльності, забезпечення організації освітнього процесу і здобуття особами вищої освіти.