Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінювання самоорганізації інтеграційних процесів в управлінні підприємствами
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Кузьмін, О. Є.; Цікало, Є. І.; Дорошкевич, К. О.; Колінко, Н. О.; Kuzmin, O. Ye.; Tsikalo, Ye. I.; Doroshkevych, K. O.; Kolinko, N. O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Львівський національний університет ім. Івана Франка; Lviv Polytechnic National University; Ivan Franko National University of Lviv
    У статті розглянуто підходи до аналізування інтеграційних процесів на підприємствах та відповідні їм способи реалізації, що забезпечують системну інтеграцію суб’єктів господарювання і підвищення рівня прийнятих управлінських рішень у сфері інтеграції, доведено необхідність досліджень здатності підприємств самостійно організовувати інтеграційні процеси у підсистемах управління. Для оцінювання рівня самоорганізації інтеграційних процесів в управлінні підприємствами у статті рекомендовано перелік індикаторів, сформовано послідовність їх розрахунку. Для цього використано коефіцієнт варіації, що вказує на стан однорідності інтеграційних систем підприємства та рівень їх самоорганізації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інноваційні методи стимулювання працівників машинобудівних підприємств
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Дорошкевич, К. О.; Вороновська, М. М.; Салата, І. З.
    Розглянуто поняття мотивування і визначено роль стимулювання для його забезпечення на підприємствах (формування результативної системи стимулювання належить до основних завдань, які повинні бути вирішені у процесі мотивування працівників підприємств). З метою підвищення результативності мотиваційної діяльності на машинобудівних підприємствах досліджено методи матеріального і нематеріального стимулювання інноваційної діяльності працівників та оцінено їх вагомість. Це окреслило необхідність розвитку інноваційних підходів до стимулювання праціників машинобудівних підприємств (вагомість стимулу інноваційної діяльності змінюється, тому він повинен застосовуватись визначену кількість разів, протягом якого зберігається його висока вагомість для працівників). Як інноваційний метод стимулювання рекомендовано забезпечити можливість самостійного вибору бажаного стимулу для працівників, що задовольнить їх потреби під час реалізації інноваційної діяльності та забезпечить їх залучення до процесів управління. Це можливо здійснити за допомогою реалізації методу “Винагороди за поведінку” або стимулювання за принципом “електронного гаманця”. The article considers the concept of motivation (one of functions of management which provides prompting of employees to act in order to personal goals and objectives of the enterprise) and the role of stimulation for its implementation on enterprises are defined. Formation of effective stimulation system belongs to the main tasks that must be addressed in the motivations of workers on enterprises. The model of the motivation through needs are researched, the innovative development of industrial enterprises, their innovative activity, national innovation infrastructure studied. With a view to increase the effectiveness of motivational activity on machine-building enterprises, the methods of stimulation of the financial (salaries, allowances, bonuses, profit sharing, etc.) and non-financial (praise, career growth, certificates etc.) incentives for innovative activity of employees and their importance are evaluated. Special incentives in terms of innovation activity found which are associated with the characteristics of workers who are involved in the innovation process. In the research process on national machine-building enterprises it is determined that importance of incentives of innovative activities varies, so it should be used (many times as it needs), during which his high importance for employees is stored. The need to develop the innovative approaches to incentives for employees on machine-building enterprises is modelled. Ensuring the possibility of selection the desired an incentives by employees, that satisfy their needs in the implementation of innovation and ensure their involvement in the management processes like as innovative method of stimulation is recommended. This can be carried out by implementing the method of “reward for behavior” or stimulating by the principle of “electronic wallet”. Its essence lies following the virtual account of employees in the company accumulate points that they receive for the results of work during a certain period and according to the point scale. At the end of the period received points of employee can be used by his choice for the purchase of any incentive. Also, the points can be saved for their future spending.
  • Thumbnail Image
    Item
    Ринкова турбулентність як нова реалія для формування ринкової стратегії фірми
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Дорошкевич, К. О.
    Визначено поняття ринкова турбулентність. Наведено фактори вимірювання рівня турбулентності. Запропоновано застосовувати один з основних видів поведінки організації: протистояння, протидія чи адаптація з метою подолання ринкової турбулентності. Визначено дії у разі вибору організацією одного з типів поведінки. The essence of the notion of market turbulent. Factor of turbulent measure are given. The main kinds of behavior of the organization are suggested to use: contrasting, counteraction, adaptation for the overcoming of the market turbulent. Action in a case of a choice of the one of type behavior is fixed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Переваги та недоліки управління зовнішньоекономічною діяльністю за допомогою стратегічних карт та альтернативних моделей
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Дорошкевич, К. О.
    Описано модель стратегічних карт Р. Каплана та Д. Нортона та альтернативні моделі: стратегічні карти Л. Мейселя, „tableau de bor”, модель К. Адамса та П. Робертса ЕР2М (Effective Progress and Perfomance Measurement - оцінка ефективності діяльності і зростання), концепцію П. Друкера „Управління за цілями” (Management by Objectives (MBO)), універсальну систему показників Т. Х’юберта (TPS), піраміду діяльності компанії К. Мак-Найра, Р. Лінча і К. Кросса, систему управління на основі показників EVA. Наведено переваги та недоліки, що супроводжують застосування кожної із моделей під час управління підприємством, яке здійснює зовнішньоекономічну діяльність. The Balanced Scorecard model of R. Kaplan and D. Norton and alternative models: strategic cards of L. Mеisel, „tableau de bor”, model of K. Adams and P. Roberts ЕР2М (Effective Progress and Perfomance Measurement - estimation the efficiency of activity and growth), the P. Drucker conception „ Management by Objectives” (MBO), universal indexes system of T. Hubert (TPS), pyramid of activity of the company of К. Mcnair, R. Linch and К. ^oss, control system on the basis of the EVA indexes is described. Advantages and failings which accompany application of each of models at the management by an enterprise that carries out foreign economic activity are resulted.
  • Thumbnail Image
    Item
    Мотиваційні характеристики працівників підприємств в умовах інноваційної діяльності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Дорошкевич, К. О.; Пшик-Ковальська, О. О.; Вороновська, М. М.
    Досліджено сутність, наголошено на значенні та розглянуто чинники мотивування працівників підприємств (виду управлінської діяльності, який забезпечує спонукання працівників на досягнення цілей підприємства та задоволення власних потреб) в умовах інноваційної діяльності: матеріальні і нематеріальні, внутрішні і зовнішні, гігієнічні і мотиваційні тощо. Також у статті описано методи практичної мотивації, які ґрунтуються на оцінюванні рівня виявлення компетенції працівників, визначенні типу мотивації (інструментальний, професійний, патріотичний, господарський, люмпенізований) на основі розрахунку рангових коефіцієнтів кореляції та методів нечіткої логіки тощо. З метою підвищення результативності діяльності працівників підприємств в умовах інноваційного розвитку удосконалено практичну мотивацію шляхом визначення мотиваційних характеристик працівників (у формі, яка придатна для формування плану щодо реалізації їх мотиваційних потреб в умовах інноваційного розвитку) та способу їх оцінювання за допомогою використання бально-факторного методу уведенням позитивних і негативних оцінок із застосуванням елементів статистичного аналізу під час їх подальшого використання. This article explores the nature, meaning and emphasized motivating factors examined (type of management, which provides encouraging employees to achieve business objectives and meet their own needs) employees in terms of innovation, tangible and intangible, internal and external, hygienic and motivating others. Also article describes practical methods of motivation, based on the assessment of competency level of detection, determining the type of motivation (instrumental, professional, patriotic, economic underclass) based on the calculation of rank correlation coefficients and fuzzy logic methods. To improve the performance of the employees in terms of innovative development improved by identifying practical motivation motivational characteristics of employees (in tabular form that is suitable for forming a plan to implement the motivational needs of employees) and their method of evaluation through the use of score – factor method by introducing positive and negative evaluations using elements of statistical analysis in their further use. Therefore, a practical motivational activity under this approach comes down to improving material incentives for workers. Defining basic types of motivation (labor motivation) is important to optimize the stimulating effect on workers in terms of innovation, as each of them points to the motivational orientation of the individual in terms of innovation. However, their research associated with deep study of physiological properties of the individual and can complicate the process of motivation in the company. In addition, this method can prove to be costly for the company in terms of innovation. The advantage of using fuzzy logic methods to determine the base type employee motivation is that as a result of the method of fuzzy sets made both positive and negative incentives for workers. However, determining the nature and size of the stimulus within the approach carried out by an expert, which reduces the value of economic-mathematical modeling in the process of motivating employees.
  • Thumbnail Image
    Item
    Джерела стимулювання інноваційної діяльності працівників промислових підприємств
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Дорошкевич, К. О.; Вороновська, М. М.
    Розглянуто поняття та джерела коштів для стимулювання інноваційної діяльності працівників підприємств, підкреслено важливість його здійснення. З метою забезпечення дієвості стимулів інноваційної діяльності працівників у статті обґрунтовано формування і розподіл фонду інноваційного розвитку. In the article a concept and sources of money for stimulation of innovative activity of workers of enterprises is considered, importance of his realization is underline. With the purpose of providing of effectiveness of stimul of innovative activity of workers forming and distribution of innovative growth fund is reasonable in the article.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості формування стратегічних карт закладу освіти
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Дорошкевич, К. О.
    Подано визначення поняття стратегічних карт. Описана історія створення та еволюція поняття від концепції для оцінки підприємства до системи з розроблення і упровадження стратегії та особливого класу програмного забезпечення. Описано формування стратегічних карт у межах закладу освіти та особливості його здійснення. The essence of the notion of balanced scorecard is given. History of creation and evolution of concept from conception for estimation of enterprise to the system on development and introduction of strategy and special class of software is described. The process of forming balanced scorecard within the limits of establishment educations and features of his realization is described.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування стратегій машинобудівних підприємств на засадах використання стратегічних карт
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Кузьмін, О. Є.; Дорошкевич, К. О.
    Розглянуто збалансовану систему показників, визначено роль стратегічних карт у процесі реалізації стратегії машинобудівного підприємства. Досліджено основні методи оцінювання стратегії підприємства. Сформована модель оцінювання стратегії підприємства на засадах використання стратегічних карт, що полягає у її оцінюванні за: доступністю; відповідністю місії, цілям, корпоративним цінностям підприємства; відповідністю факторам внутрішнього і зовнішнього середовища; здатністю забезпечити конкурентні переваги і ефективну роботу; сприянням навколишньому середовищу. The essence of the notion of balanced scorecard and role of strategic maps in the process of realization of strategy of machine-building enterprise are certain. Basic methods of evaluation of strategy of enterprise are explored. Formed model of evaluation of strategy of enterprise on bases of the use of strategic maps, that consists in its evaluation after: by availability; by accordance of mission, to the aims, corporate values of enterprise; by accordance to the factors of internal and external environment; by ability to provide the competitive edges and effective work; by the assistance to the environment.
  • Thumbnail Image
    Item
    Переваги та недоліки застосування стратегічних карт на машинобудівних підприємствах
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Кузьмін, О. Є.; Дорошкевич, К. О.
    Розглянуто збалансовану систему показників та визначено роль стратегічних карт у діяльності машинобудівних підприємств. Наведено переваги застосування стратегічних карт на машинобудівних підприємствах, що проявляються у можливості здійснення оперативного контролю за реалізацією стратегії, та недоліки – велика вартість, трудомісткість та довготривалість запровадження і застосування на машинобудівних підприємствах. The essence of the notion of balanced scorecard and role of strategic maps in activity of machine-building enterprises are certain. Advantages at application of strategic map on machine-building enterprises are resulted which show up in possibility of realization of operative control after realization of strategy, and failings are a large cost and labour intensive and duration of introduction and application on machine-building enterprises.