Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 22
  • Thumbnail Image
    Item
    Динамічна модель керування швидкістю у пристрої з багатоступінчастим зубчастим диференціалом і замкнутими гідросистемами через водила
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-12-20) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Malashchenko, V. O.; Strilets, O. R.; Національний університет “Львівська політехніка”; Національний університет водного господарства та природокористування; Lviv Polytechnic National University; National University of Water And Environmental Engineering
    Мета. Розроблення математичної моделі динамічних процесів у пристроях зміни швидкості за допомогою багатоступінчастих зубчастих диференціальних передач із замкнутими гідросистеми на прикладі конкретної конструкції. Методика. Розглянуто пристрій із багатоступінчастим диференціалом, в якому зубчасте колесо – епіцикл першого ступеня з’єднано із сонячним зубчастим колесом другої ступені, зубчасте колесо – епіцикл другого ступеня з’єднано з сонячним зубчастим колесом третього ступеня, і так далі залежно від кількості ступенів, а керують швидкістю за допомогою водил кожного ступеня за допомогою встановлених на них замкнутих гідросистем. На основі рівняння Лагранжа ІІ роду складено та розв’язано рівняння динаміки таких пристроїв залежно від умов їх роботи. Результати. Отримана математична динамічна модель руху зубчастого диференціала з можливістю керування рухом водил замкнутими гідросистемами з метою забезпечення необхідного закону зміни навантаження на веденій ланці – епіциклі, а результати можуть бути підґрунтям для проведення кількісного аналізу силових залежностей механічного приводу з гідросистемним керуванням. Наукова новизна. Вперше побудованодинамічну модель пристрою зміни швидкості у механічних приводах машин з багатоступінчастим зубчастим диференціалом, що дає змогу визначати швидкість ланки керування і вибирати необхідну замкнуту гідросистему для керування швидкістю руху веденої ним ланки. Практична значущість. Отримані результати можуть бути підґрунтям для проведення кількісного аналізу силових залежностей механічного приводу з гідросистемним керуванням через водила, коли обертальний момент опору змінюється періодично протягом тривалого часу; або величина ударного обертального моменту опору після різкого збільшення залишається незмінним протягом тривалого часу; або величина ударного обертального моменту опору після різкого збільшення зберігається протягом малого часу; або виконавчий механізм миттєво зупиняється внаслідок значного перевантаження.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розробка та обґрунтування конструктивно-кінематичних параметрів кульокільцевого подрібнювана матеріалів
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Малащенко, В. О.; Коруняк, П. С.; Національний університет “Львівська політехніка”; Львівський державний аграрний університет
    Запропоновано принципову схему кульокільцевого подрібнювача матеріалів. Досліджено рух робочих тіл з виведенням аналітичних залежностей між конструктивними і кінематичними параметрами подрібнювача.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динамічні процеси на початку підіймання висотної споруди
    (Видавництво Державного університету "Львівська політехніка") Малащенко, В. О.; Державний університет “Львівська політехніка”
    Розглядаються поперечні коливання високих споруд на початку подіймання їх у вертикальне положення. Знайдено рівняння частот коливань, розв'язання якого дозволило результати досліджень довести до цифрових значень шуканих параметрів. Проаналізовано основні чинники, що впливають на амплітудно-частотні характеристики елементів підіймальних систем.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динамічна модель керування швидкістю приводу із зубчастою диференціальною передачею через епіцикл
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Стрілець, О. Р.; Малащенко, В. О.; Пасіка, В. Р.; Стрілець, В. М.; Strilets, O.; Malaschenko, V.; Pasika, V.; Strilets, V.; Національний університет водного господарства та природокористування; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто динамічні процеси у пристрої для керування змінами швидкості із зубчастою диференціальною передачею і замкнутою гідросистемою через епіцикл, коли урухомчою ланкою є сонячне зубчасте колесо, а урухомною – водило або навпаки. Наведено рівняння динаміки таких пристроїв залежно від умов їх роботи, які є підґрунтям для подальшого комп’ютерного моделювання та проведення кількісного аналізу з метою вибору необхідної гідросистеми керування швидкістю.
  • Thumbnail Image
    Item
    ККД диференціальних передач із внутрішнім та зовнішнім зачепленнями зубців у пристроях для керування змінамишвидкості через епіцикл
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Стрілець, В. М.; Malashchenko, V.; Strilets, O.; Strilets, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Національний університет водного господарства та природокористування
    Розглянуто роботу зубчастої диференціальної передачі, коли ведучою ланкою є сонячне зубчасте колесо, а веденою – водило та навпаки. Пари зубчастих коліс можуть бути з внутрішнім або із зовнішнім зачепленням. Керуючою ланкою є епіцикл, який може обертатись або бути зупиненим за допомогою замкнутої гідросистеми. Виконано теоретично-комп’ютерне дослідження ККД для таких зубчастих диференціальних передач і за допомогою комп’ютерного моделювання отримано графічні його залежності від параметрів передачі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив кратності поліспаста на динамічні навантаження елементів підіймальних систем
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Малащенко, В. О.; Сороківський, 0. І.; Малащенко, В. В.
    Розглядається вплив кратності поліспаста на динамічні навантаження елементів підіймального механізму. Ці питання розв’язувались експериментально з використанням розробленої дослідної установки та каната типу 2,2-Г-1- Н-180 для найбільш поширених кратностей поліспаста. Наведено осцилограми деформацій елементів підіймальної системи. Результати обробки осцилограм зведено в таблицю. За отриманими значеннями побудовано графіки залежності частот коливань і коефіцієнтів динамічності від кратності поліспаста. The influencing of ratio of a tackle on dynamic loads of members of a jacking is esteemed. This problem was decided by an experimental way with usage of the trial type and cable rope such as 2,2-Г-Н-180 for the most widespread multiplicity of a tackle. The oscillograms of deformations of members of lifting systems are induced. The outcomes of processing of the oscillograms are tabulated. The schedules of relations of oscillation frequencies and factors dynamics from ratio of a tackle are constructed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динаміка вертикального підіймання штучних вантажів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Малащенко, В. О.; Коруняк, П. С.; Ніщенко, І. І.
    Розглянуто закономірності та умови вертикального підіймання штучних вантажів за рахунок створення коливних процесів ворсу, що закріплений у середині спеціального трубопроводу. Установлено математичні залежності, що описують вертикальний рух штучних вантажів. The regularities and conditions for vertical lifting unit loads by creating oscillating processes pile that is fixed in the middle of a special pipeline. Established mathematical dependences describing the vertical movement of unit loads.
  • Thumbnail Image
    Item
    Керування швидкістю руху машин багатоступеневою зубчастою диференціальною передачею через епіцикл
    (2016) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Стрілець, В. М.
    Розглянуто процес керування змінами швидкості за допомогою багатосходинкових зубчастих диференціальних передач із замкненою гідросистемою, коли ведучою ланкою є сонячне зубчасте колесо, а веденою – водило, або навпаки. Керуючою ланкою є епіцикл, пов’язаний із замкненою гідросистемою, до складу якої входять гідронасос, короткі трубопроводи, регулювальний дросель і зворотний клапан. Коли регулювальний дросель відкритий, то гідронасос знаходиться з епіциклом у русі, а коли закритий, вони зупинені. Отже, залежно від пропускної здатності регулювального дроселя швидкість епіцикла змінюється і тому змінюється швидкість водила. Виконання зубчастої диференціальної передачі багатосходинковою дає змогу збільшити діапазон зміни швидкостей. За допомогою комп’ютерного моделювання отримані графічні залежності між швидкостями ведучої, керуючої та веденої ланок у таких пристроях. The article considers processes of speed change management via epicyclic gear train with a closed circuit hydrosystem when the driving element is a sun gear and the driven - is a carrier or vice versa. The control element is ring gear connected to closed circuit hydrosystem that consists of pump, pipes and regulating throttle. When throttle valve is open, we have that ring gear drives the hydraulic pump that pumps fluid in a closed hydrosystem, so the control element is in motion. When throttle is closed, then hydrosystem is immovable, hydraulic pump is stopped and so is ring gear. Thus, depending on the bandwidth of regulating throttle, speed of ring gear changes, while changing the speed of the driven element (carrier or solar gear). Having a multistep gear train giver a broader range of speed change. We have received graphic dependences between velocities of driving, control and driven elements by means of computer programing.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оптимізація методу розв’язування контактної задачі для кільцевого шару довільної товщини
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2002) Божкова, Л. В.; Рябов, В. Г.; Малащенко, В. О.
    У цій роботі розглянуто проблему інженерного розв’язання нелінійних контактних задач, яка уточнює аналітичні положення, що базуються на припущеннях: тиск у зоні контакту змінюється за законом косинуса, геометрична умова контакту задовольняється наближено тільки в трьох точках. Задачу розв’язано методами розкладання довільної функції за відомими функціями та ортогоналізації системи функцій, наведено результати розробленого уточнювального методу розв’язування цих задач у вигляді аналітичних залежностей і графіків, що є зручним для практичного використання. In the article the problem of the solution of non-linear contact problems is considered.In the article the supposition is made, that the pressure in a zone of a contact changes under the law of a cosine. The outcomes of a designed updated method of the solution of such problems by the way of analytical relations and charts are induced.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз кінематики модифікованого опорно-поворотного пристрою автокранів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Малащенко, В. О.; Гелетій, В. М.; Федик, В. В.
    Наведено будову, принцип роботи та проведено аналіз кінематики проковзуваня торцевих поверхонь дотику роликів з біговими доріжками сусідніх роликів. Подані аналітичні вирази шуканих кінематичних параметрів дають змогу оцінити зменшення тертя між елементами опорно-поворотного пристрою за рахунок проведення модифікації торців робочих роликів. Analysis of kinematics of sliding of butt-end surfaces of rollers’ touch with the racecourses of adjacent rollers has been conducted and its structure and principle of work are laid out. Presented analytical expressions of the sought kinematic parameters allow us to estimate the friction diminishing between the elements of support-rotating device by the realization of modification of butt ends of working rollers.