Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 20
  • Thumbnail Image
    Item
    Elements of thermal calculus of components in electromechanical brushless converter with open-pole stator and external rotor with permanent magnets
    (Видавництво Львівської політехніки) Біляковський, І. Є.; Ткачук, В. І.; Каша, Л. В.; Хай, М. В.; Biliakovskyy, I.; Tkachuk, V.; Kasha, L.; Khai, M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    ентильний двигун з явнополюсним статором і постійними магнітами на роторі характеризується достатньою простотою конструкції та технологією виготовлення і є порівняно економічнішим за асинхронні електричні машини. Водночас він забезпечує значно якісніші споживчі характеристики. За широкого використання традиційних конструктивних схем із внутрішнім ротором для безредукторного приводу низки механізмів часто виникає необхідність застосування конструкції із зовнішнім ротором. Така конструкція проста, надійна, технологічна, економічна. Методики синтезу, оптимізації та дослідження вентильних двигунів із зовнішнім ротором і постійними магнітами потребують простого і надійного методу розрахунку теплового стану основних вузлів, оскільки від цього залежать енергетичні показники та надійність такої машини. У статті розглянуто особливості оцінювання теплового стану основних компонентів електромеханічного перетворювача вентильного двигуна з явнополюсним статором і зовнішнім ротором із постійними магнітами. Особливу увагу зосереджено на важливості такої оцінки для електромеханічних перетворювачів вентильних двигунів з постійними магнітами на роторі, максимально допустима робоча температура для яких обмежена невисокими значеннями. Такі магнітні матеріали, як відомо, за високих енергетичних показників істотно дешевші, однак втрачають, часто незворотно, магнітні властивості у разі перевищення температури допустимого нагрівання. З іншого боку, для цілої низки застосувань такого електромеханічного перетворювача, наприклад, мотор-колесо, поверхня охолодження ротора з постійними магнітами обмежена, що дає підстави зважати на необхідність оцінювання теплового стану основних компонентів електромеханічного перетворювача вентильного двигуна, особливо зовнішнього ротора з постійними магнітами, на всіх етапах його проєктного синтезу, оптимізації геометричних розмірів та дослідження. Запропоновані елементи методики теплового розрахунку вентильних двигунів оберненої конструкції з постійними магнітами на роторі дають змогу із достатньою для інженерної практики точністю виконувати відповідні розрахунки цих двигунів, зокрема, для прямих приводів механізмів. Наведені в матеріалах статті елементи методики слугують базою для розрахунку теплового стану основних компонентів електромеханічного перетворювача із явнополюсним статором та зовнішнім ротором із постійними магнітами на етапах його проєктного синтезу, оптимізації та дослідження.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вентильний реактивний двигун із буфером енергії у системах із автономним живленням обмеженої потужності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-28) Ткачук, В. І.; Біляковський, І. Є.; Каша, Л. В.; Tkachuk, V. I.; Bilyakovskyy, I. Ye.; Kasha, L. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Обґрунтовано доцільність використання ємнісного нагромаджувача в колі електронного комутатора для покращення техніко-економічних показників вентильних реактивних двигунів. Такий електромеханічний перетворювач максимально простий конструктивно, дешевий у виготовленні та має хороші технологічні характеристики порівняно із найпростішими електричними машинами – асинхронними, а привід на базі вентильного двигуна з пасивним ротором за регулювальними властивостями не поступається приводам з колекторними двигунами постiйного струму, які набули необмеженого поширення. Запропоновано нові електричні схемні рішення, орієнтовані на живлення від джерел низької напруги й обмеженої потужності з використанням буферів енергії, які здійснюють захист силових ключів комутатора від перенапруги під час вимкнення секції та виконують функцію акумулювання запасеної в магнітному полі енергії, яку потім використано для форсування струму секції. Організовувати керування у таких схемах електронного комутатора можна логічним перемноженням певних сигналів давача положення ротора для формування сигналів керування. Наведену в матеріалах математичну модель, використану для дослідження, реалізовано для миттєвих значень вентильного реактивного двигуна з ємнісними буферами енергії, вона слугує основою для розрахунку його характеристик. Для того щоб вирішити проблему відшукання моментів комутації у задачах такого типу, використано метод інвертування нелінійної системи диференціальних рівнянь. Метод. полягає у виборі незалежною змінною кута комутації за перемикання якогось із силових ключів електронного комутатора. Дослідження механічних та робочих характеристик вентильного двигуна із пасивним ротором та буфером енергії здійснено в середовищі комп’ютерної програми дослідження вентильних реактивних двигунів із буферами енергії. Наведено приклади розрахунку динамічних та статичних характеристик двигунів. Результати комп’ютерного симулювання електромеханічних процесів підтверджені експериментальними дослідженнями та свідчать про адекватність наведеної у матеріалах математичної моделі та доцільність відповідного використання такого типу двигуна.
  • Thumbnail Image
    Item
    Керування швидкістю обертання вентильних двигунів електроприводів транспортних засобів
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Ткачук, В. І.; Біляковський, І. Є.; Бурштинський, М. В.; Гайдук, В. Г.
    Запропоноване просте розв’язання задачі “м’якого” старту і регулювання швидкості обертання вентильних двигунів електропривода транспортних засобів. Керування електроприводом відзначається надійністю і не вимагає змін схеми комутатора. A simple decision of the problem of “soft” start and regulation of the speed of electric drive direct curent brushless motor of transport is offered. Electric drive control differs with safety and does not require electric drive commutator scheme changes.
  • Thumbnail Image
    Item
    Електромагнітний момент вентильного реактивного двигуна з буферами енергії
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Зубі, Омар Аль; Каша, Л. В.; Ткачук, В. І.
    На основі методу аналізу магнітної енергії і коенергії отримано загальний вираз для обчислення створюваного електромеханічним перетворювачем з пасивним вторинним елементом електромагнітного моменту, на базі якого розроблено методику розрахунку середнього значення електромагнітного моменту вентильного реактивного двигуна постійного струму з буферами енергії. In paper on the basis of a method of the analysis of magnetic energy and coenergy the general expression for calculation electromagnetic torque production in electromechanical energy conversion with a passive secondary element on the basis of which it is developed a design procedure of average value of electromagnetic torque switched reluctance motor with buffers of energy is received.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методика проектування явнополюсних вентильних реактивних двигунів з буферами енергії
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Ткачук, В. І.; Аль Зубі, О. Р.
    Запропоновано методику проектування нового виду електричних машин - вентильного реактивного двигуна з буферами енергії. Обгрунтовано та надано рекомендації з вибору незалежних параметрів проектування ВД з пасивним ротором, явнополюсним статором й ємнісним нагромаджувачем енергії. The technique of designing of a new type of electric machines - switched reluctance motor with buffers of energy is offered. The guidelines are submitted at the choice of independent parameters of designing of a SRM with a passive rotor, salient pole stator and capacitive energy store.
  • Thumbnail Image
    Item
    Комп’ютерне симулювання електромеханічних процесів у керованому електроприводі з вентильним реактивним двигуном
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Ткачук, В. І.; Каша, Л. В.
    Описано математичне моделювання електромеханічних процесів у вентильних реактивних двигунах з буферами енергії та широтно-імпульсним регулятором. Наведені результати комп’ютерного симулювання керованого електропривода на базі ВРД з буферами енергії. The mathematical modelling of electromechanical processes in switched reluctance motors with capasitor storages and pulse-width modulator is described in paper. The results of computer-added investigation of controlled electric drive on the basis of SRM with buffers of energy are given in this material .
  • Thumbnail Image
    Item
    Обчислення магнітної провідності повітряного проміжку з двобічною зубчастістю
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Ткачук, В. І.; Григоренко, М. К.
    Наведена методика, розрахункові формули та результати обчислення магнітної провідності повітряного проміжку з двобічною зубчастістю на основі методу Р.Поля.
  • Thumbnail Image
    Item
    Математична модель вентильного реактивного двигуна з широтно-фазовим керуванням
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001) Ткачук, В. І.
    Описано конструктивні схеми вентильних реактивних двигунів та принципову електричну схему комутатора з ємнісними буферами енергії, запропоновано новий широтно-фазовий спосіб регулювання частоти обертання таких двигунів, викладено математичну модель до дослідження електромеханічних процесів в електроприводах з вентильними реактивними двигунами з буферами енергії та широтно-фазовим регулюванням частоти обертання. The constructive schemes of switched reluctanse motor and basic electrical scheme of a commutator with capacity buffers of an energy are circumscribed, the new phase - width mode by regulating of frequency of a reversion of such drives is offered. Is explained a mathematical model to a research of electromechanical processes in electric drives with switched reluctanse motor with buffers of an energy and phase - width regulating of frequency of rotation.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості теплового розрахунку електромеханічного перетворювача з явнополюсним статором і зовнішнім пасивним ротором
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Ткачук, В. І.; Біляковський, І. Є.; Продиус, В. М.; Вайда, Б. Р.
    Запропонована методика теплового розрахунку вентильних реактивних двигунів оберненої конструкції, що дає змогу з достатньою для інженерної практики точністю здійснювати відповідні розрахунки цих двигунів, які доцільно застосовувати для прямих приводів механізмів. Methodic of thermal calculation switched reluctance motors with unscrewed construction is given. It allows to perform projects calculations with engineering precision, which are advisable to apply in direct-drive mechanism.
  • Thumbnail Image
    Item
    Способи керування частотою обертання вентильних двигунів
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Ткачук, В. І.; Гайдук, В. Г.
    Наведено структурні схеми регулювання частоти обертання вентильних двигунів постійного струму. Описано способи керування швидкістю вентильних двигунів: неперервного, імпульсного, релейного та дискретно-фазового. Представлено практичні схеми силових перетворювачів вентильного двигуна. The block diagrams of regulation of frequency of rotation Brushless Direct Current Motor are induced. The ways of management of speed Brushless Motor are described: continuous, pulse, relay and discrete-phase. The practical circuits of power (force) converters Brushless Motor are submitted.