Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 15
  • Thumbnail Image
    Item
    Сутність та різновиди інструментів економічного захисту підприємств в умовах міжнародної діяльності
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2022-03-01) Шпак, Н. О.; Гурський, Ю. Я.; Shpak, N. O.; Hurskyi, Yu. Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Інструменти економічного захисту розглянуто як засоби збереження автономії підприємства, розвитку самобутності його виробничо-господарської та міжнародної економічної діяльності, задоволення потреб та інтересів стейкхолдерів, які, реалізуючи сукупність дій, що оптимізують процеси управління, гармонізують фінансовий стан підприємства, сприяючи розвитку міжнародних відносин. З метою їх систематизації та підвищення результативності використання в умовах міжнародної діяльності у статті здійснено класифікацію за: напрямом впливу, тривалістю дії, періодом дії, способом впливу на економічні загрози підприємства, характером впливу, способами впливу керівної системи на керовану.
  • Thumbnail Image
    Item
    Цифровий та інтернет-маркетинг: співвідношення понять
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2022-03-01) Шпак, Н. О.; Грабович, І. В.; Срока, В.; Shpak, N.; Hrabovych, I.; Sroka, W.; Національний університет “Львівська політехніка”; Університет WSB; Йоганнесбурзький університет; Lviv Polytechnic National University; WSB University; University of Johannesburg
    Сьогодні цифровий та інтернет-маркетинг – галузі маркетингу, які найшвидше зростають. Цифрові технології трансформують організаційні та управлінські процеси, формують нові виклики та можливості для маркетологів та спонукають йти в ногу із новими тенденціями, зумовленими глобальною діджиталізацією. У статті вивчено еволюцію цифрового маркетингу через дослідження підходів до трактування категорійно-понятійного апарату; систематизовано відмінні характеристики традиційного маркетингу, інтернет-маркетингу та цифрового маркетингу. Автори підтвердили гіпотезу, що цифровий маркетинг є вищою формою еволюції інтернет-маркетингу та традиційного (класичного) маркетингу. Враховуючи різні підходи до організації маркетингової діяльності, автори систематизували основні відмінності між традиційним, цифровим та інтернет-маркетингом.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблематика дотримання прав інтелектуальної власності у медіа-просторі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Шпак, Н. О.; Найчук-Хрущ, М. Б.; Гавецька, В. М.; Shpak, N. O.; Naychuk-Khrushch, M. B.; Havetska, V. M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено основні види об’єктів інтелектуальної власності, права на які може бути порушено в медіапросторі, зокрема в мережі Інтернет, на радіо та телебаченні, в пресі; розглянуто методи захисту прав інтелектуальної власності різного типу, зокрема, так, як кодування вебсайтів, водяний знак; розроблено прикладний алгоритм дій для суб’єкта порушених прав щодо основних дій від реєстрації права інтелектуальної власності до вирішення проблем з порушниками. Практичну цінність мають положення та рекомендації щодо виявлення потреби у захисті інтелектуальної власності; удосконалення існуючих адміністративних заходів розвитку та охорони інтелектуальної власності; прикладні методи боротьби з порушниками авторського права.
  • Thumbnail Image
    Item
    Structural-functional modeling for the determination of the company’s equilibrium conditions in the dynamic business environment
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-01-01) Витвицька, О. Д.; Мартинюк, О. А.; Шпак, Н. О.; Карчева, Г. Т.; Мединський, І. П.; Ноджак, Л. С.; Vytvytska, O. D.; Martynyuk, O. A.; Shpak, N. O.; Karcheva, G. T.; Medynsky, I. P.; Nodzhak, L. S.; Нацiональний унiверситет бiоресурсiв i природокористування України; Мiжнародний гуманiтарний унiверситет; Нацiональний унiверситет “Львiвська полiтехнiка”; ДВНЗ Унiверситет банкiвської справи; National University of Life Sciences and Natural Resources of Ukraine; International Humanitarian University; Lviv Polytechnic National University; Banking University
    У статтi розглядаються алгоритми структурно-функцiонального моделювання, реалiзованi у виглядi задачi оптимального керування, в якiй рух систем описується диференцiальним рiвнянням першого порядку, для визначення оптимального перiоду переходу системи пiдприємства до планового стану рiвноваги та необхiдних значень iндикаторних показникiв. Розроблена модель використовується для прогнозування iнновацiйної динамiки пiдприємства, параметри моделi використовуються за допомогою фiнансово-економiчних показникiв заводу ПАТ “Баштанський сирзавод”. Виявлено сiм можливих станiв рiвноваги, якi можуть бути визначенi за допомогою фiнансово-економiчних показникiв, вони узагальнюють певний рiвень управлiнської та технологiчної зрiлостi пiдприємства.
  • Thumbnail Image
    Item
    Побудова комунікаційних управлінських систем на підприємстві
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Шпак, Н. О.; Шуляр, Р. В.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуті існуючі підходи у сучасному менеджменті до проблем формування комунікаційних систем на підприємствах. Визначені основні критерії для оцінки корисності інформації та методів отримання та формування інформації про зовнішнє середовище діяльності організацій. Запропоновано основні етапи формування комунікаційних систем на підприємстві.
  • Thumbnail Image
    Item
    Фінансові аспекти маркетингової діяльності підприємства
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Мних, О. Б.; Шпак, Н. О.
    Відображено методичні положення щодо оцінки фінансових результатів підприємства, які залежать від впливу маркетингових інструментів. Показано можливості застосування економетричних моделей. In the article is displayed methodical positions of financial outcomes, relating an evaluation of the enterprise, which depend on influence of marketing tools. Is displayed possibilities of application of econometric models.
  • Thumbnail Image
    Item
    Класифікація автоматизованих інформаційних систем - інструмент підтримки прийняття рішень під час формування ефективного інформаційного забезпечення підприємства
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Шпак, Н. О.; Білоус, Н. Б.
    Проаналізовано існуючі класифікації автоматизованих інформаційних систем, виявлені їхні переваги та недоліки. Вдосконалена класифікація автоматизованих інформаційних систем, що ґрунтується на розроблених та обґрунтованих принципах, що дає змогу керівникам підприємств використовувати класифікацію для підтримки управлінських рішень у формуванні інформаційного забезпечення підприємства. We have analyzed existing taxonomies and found out the existent failings and advantages. The article proposes improvements of automated information systems taxonomy, which is based on offered and proved criteria, and allows enterprise managers to use classification for support management decisions in the processes of forming informative providing of enterprise.
  • Thumbnail Image
    Item
    Удосконалення інформаційного забезпечення прийняття управлінських рішень в організації на засадах бюджетів
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Кузьмін, О. Є.; Шпак, Н. О.; Мельник, О. Г.
    Визначено та охарактеризовано види, структуру та склад бюджетів організації, виявлено логічну послідовність розроблення основних бюджетів підприємства у контексті формування прозорої інформаційної системи прийняття управлінських рішень, розкрито призначення бюджетної інформації в системі інформаційного забезпечення прийняття управлінських рішень. There are in the clause the kinds and structure of the budgets of organization are characterized and determined, a logic sequence of formation of the basic budgets of the enterprise in a context of formation of transparent information system acceptance of the administrative decisions is revealed, purposes of the budget information in system of information maintenance of acceptance of the administrative decisions are characterized .
  • Thumbnail Image
    Item
    Підходи та методи оптимізації управлінських рішень
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2006) Шпак, Н. О.; Ульянова, А. М.
    Розглянуто підходи та методи оптимізації управлінських рішень, здійснено уточнення їх змісту. Наведено суперечні моменти виокремлення їх в підходи та методи. Розроблено схему взаємозв’язку підходів та методів під час прийняття та оптимізації управлінських рішень. Approaches and methods of optimization of administrative decisions are explored in the article. The contradictory moments of classifying them in separate approaches and methods are represented. Schematically is shown the place of their use in the process of acceptance and optimization of administrative decisions.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналізування ризиків, що виникають при залученні нових збутових каналів у процесі диверсифікації маркетингової діяльності малих машинобудівних підприємств
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Шпак, Н. О.; Кирилич, Т. Ю.
    Проаналізовано ризики, що виникають у разі залучення нових збутових каналів процесі під час диверсифікації маркетингової діяльності малих машинобудівних підприємств; згруповано їх за сферами виникнення; встановлено, що забезпечення захисту від декількох категорій ризиків, які виявлені під час дослідження, дасть змогу досягти високого показника мінімізації усіх категорій ризиків; запропоновано потенційні шляхи мінімізації або усунення виокремлених груп ризиків. The paper clarifies that taking a positive management decision to diversify marketing activity in the context of its key element (sales) is influenced by plenty of risks. Taking into account the above mentioned, risks appearing in attracting new sale channels in marketing activity diversification have been analyzed; they have been grouped together according to areas of their appearing. The level of the risks importance and probability of taking place have been estimated. It was found that ensuring the protection against several risk types revealed in the study will allow us to achieve a high level of minimization of all risk types; the potential ways of minimization or elimination of risk groups have been proposed. The methods of decreasing probability of the fact that the risk will take place and risk prevention methods are analyzed in order to exclude risk negative impact in diversification of the marketing activity of small machine-building enterprise. The way of application of the “sum” method as one of the types of ABC –analyses is studied to distinguish the biggest threats during distributing channels diversification for small machine-building enterprise.