Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 16
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційна система підтримки процесів прийняття рішень при формуванні портфеля цінних паперів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Сеник, Андрій; Манзій, Олександра Степанівна; Футрик, Юрій; Степанюк, Олександр; Сеник, Юлія; Senyk, Andriy; Manziy, Oleksandra; Futryk, Yuriy; Stepanyuk, Oleksandr; Senyk, Yuliya; Національний університет “Львівська політехніка”; Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій ім. С. З. Ґжицького; Інститут прикладних проблем механіки і математики ім. Я. С. Підстригача Національної академії наук України; Lviv Polytechnic National University; Lviv National University of Veterinary Medicine and Biotechnology; Institute for Applied Problems of Mechanics and Mathematics
    У зв’язку із широкомасштабними змінами економіки у світі й, зокрема, в Україні останнім часом спостерігається значне підвищення інтересу до завдань теорії інвестицій. Прикладом може слугувати активізація останніми роками купівлі акцій великих міжнародних компаній та криптовалют і відповідно стрімке зростання їх вартостей. Відомо, що як особливий випадок у теорії інвестицій розглядають завдання оптимізації інвестиційних портфелів. Встановлено, що питання прийняття рішень щодо формування та оптимізації інвестиційного портфеля перебуває у полі уваги як великих інвестиційних компаній, так і приватних інвесторів, оскільки, вибираючи серед можливих альтернатив розподілу капіталовкладень у межах ринку фінансових активів, інвестор отримає різні результати. Прийнято, що оптимальний розподіл наповнення інвестиційного портфеля повинен забезпечувати найкращий дохід за умови збереження найменших ризиків, а під результатом слід розуміти величину доходу, отриманого за час володіння інвестиційним портфелем. Відомо, що рішення щодо структури розподілу капіталу часто приймають в умовах невизначеності, а дохідність від вкладення капіталу в об’єкти інвестування є випадковою. Все це породжує додаткові ризики, тому завдання вкладення капіталу та оптимізації портфеля інвестицій повинні ставитися та вирішуватися в умовах наявності ризику. Ефективна інвестиційна діяльність змушує звертатись до використання спеціальних математичних методів та інформаційних засобів підтримки прийняття рішень. Розроблено інформаційну систему підтримки прийняття рішень формування портфеля цінних паперів, що дає змогу потенційним інвесторам самостійно оцінювати ефективність набору інвестиційного портфеля, порівнюючи динаміку росту наявних на фінансовому ринку акцій. Відомо, що більшість інформації, з якою стикається інвестор, подана у табличному форматі, а згідно із методологією наукового пізнання людина краще сприймає візуалізовані способи подання інформації. У новоствореній інформаційній системі застосовано процес візуалізації, що надає доступну табульовану інформацію у структурованому вигляді схем, графіків, діаграм.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційна система обліку методичної роботи кафедри
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Уханська, Оксана; Гладун, Володимир; Сеник, Андрій; Ukhanska, Oksana; Hladun, Volodymyr; Senyk, Andriy; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розроблено інформаційну систему аналізу методичної роботи кафедри закладу вищої освіти. Встановлено, що велике значення у забезпеченні якості освітньої діяльності закладів вищої освіти має методична робота кафедри, яка передбачає, зокрема, наявність навчально-методичного забезпечення навчального процесу та інформаційних систем для ефективного керування ним. Враховуючи важливу роль, що відводиться формуванню і розвитку системи методичної роботи у навчальному закладі, проаналізовано сучасні вимоги та умови реформування і диверсифікації системи вищої професійної освіти. На основі загального огляду методичної роботи кафедри закладу вищої освіти виявлено актуальність розроблення прикладного програмного продукту для обліку та аналізу методичної роботи як окремого викладача, так і кафедри загалом. Розроблена інформаційна система аналізу методичної роботи кафедри дає змогу виконувати аналіз методичної роботи й окремих викладачів, і усієї кафедри, оцінювати якість освітньої діяльності, ведення документації, а також передбачає діагностику і моніторинг методичної роботи кафедри за різні періоди, порівняння діяльності викладачів та підготовку рекомендацій на наступні періоди роботи. Запропонована інформаційна система також дає можливість ефективно керувати методичною роботою і надавати рекомендації щодо планування, реалізації та контролю результативності стратегії удосконалення навчального процесу і його методичного забезпечення. Зокрема, передбачено, що програма охоплює такі види діяльності, як: облік наявних у методичному кабінеті кафедри методичних розробок з їх прив’язкою до назви дисципліни; назви та шифру спеціальності; курсу; викладачів-авторів; лекторів; навчальних груп; кількості студентів у групі та загалом на потоці, кількості примірників навчально-методичної літератури; часу публікації; облік наявних методичних розробок у межах віртуального навчального середовища з їх прив’язкою до вищенаведених параметрів, а також часу останнього редагування, кількості зареєстрованих на навчальний комплекс лекторів та студентів, активності студентів; облік наявних методичних розробок у межах розділу “Електронна бібліотека” сайта кафедри з окремим їх узгодженням із кількістю відвідувань та кількістю копіювань користувачів. Розроблену інформаційну систему апробує кафедра прикладної математики Національного університету “Львівська політехніка”.
  • Thumbnail Image
    Item
    Formation of ic-competence of the future master of public administration
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Protska, S.; National Pedagogical Dragomanov University
    The article is substantiated the practical aspects of the formation of IC-competence of the future master of public administration (for students of the second (master's) level of higher education of the educationalprofessional program 281 Public administration and administration. State educational policy) in terms of informatization of higher education; the role of Google services (for example, Google Classroom, Google Docs & SpreadSheets, Google Forms, Google Calendar) in the formation of IC-competence of the future master of public administration is revealed; their characteristics are outlined: 1) saving money on the purchase of software; 2) reducing the need for specialized classrooms, as in any classroom you can organize a modern educational process using laptops and wireless network; 3) the ability to perform many activities, monitor and evaluate student achievement online; 4) openness of the educational environment for those who teaches (teacher) and those who studied (student); examples of pedagogical using of elements of Google services for the formation of IС-competence of the future master of public administration in higher education institutions in the process of studying the discipline (educational component) “Management of the IT-structure of the educational institution”.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дистанційне навчання як виклик сучасної університетської освіти: філософсько-правовий вимір
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Кучеренко, Наталія; Kucherenko, Natalia; Кучеренко, Наталья; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті ми з’ясували, що оперативне застосування технологій дистанційного навчання гарантує закладам вищої освіти: значне збільшення суб’єктів навчального процесу (організація навчання для широкої аудиторії – одночасне залучення великої кількості слухачів);суттєве зниження витрат на організацію навчального процесу (відсутність розходів на оренду приміщень, економія комунальних платежів і т. д.); істотне підняття якості навчання внаслідок засобів електронних бібліотек, використання новочасних ІКТ, зростання масштабу самостійної роботи спудеїв, слухачів і т.д.; організація єдиного (універсального) інформаційного освітнього середовища закладу вищої освіти. На основі аналізу значної джерельної бази можемо констатувати, що в системі дистанційного навчання визначальними методами управління навчальною діяльністю та способами навчання виступають програмноапаратні засоби, що працюють на основі ІКТ, комунікаційних мереж та систем, й застосовуються суб’єктами навчального процесу (які є віддаленими між собою) під керівництвом викладача.
  • Thumbnail Image
    Item
    Development of the learning model of innovative personality
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2017-02-20) Shvay, Rosksolyana; Misiurak, Yana; Lviv Polytechnic National University
    Modern technologies have a great influence on our life, learning and communication. Both understanding of a learning process and acquisition of knowledge are changing. Key factors for a successful functioning in the modern world are learning, innovation and cooperation. A new phenomenon of a joint learning or self-education is developing. Connectivism, as a theory of learning, is adapted to the opportunities of our time and becomes the basis for the development and introduction of new pedagogical technologies in the era of globalization and computer technology. Connective training helps us shape all the key skills that we need to function in the modern world. Leading aspect in the learning process is the connection between learning activities and thinking. Value is represented not by the quantity of knowledge, but by its relevance. The key competences of this theory are the ability to use technological advances, to search for information in external databases and to link it to available knowledge and other information.
  • Thumbnail Image
    Item
    Цифрові докази, утворені із застосуванням інформаційних технологій у провадженні у справах про адміністративні правопорушення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Сірант, Оксана; Sirant, Oksana; Сирант, Оксана; Інститут права імені Володимира Великого МАУП; Law Institute of Vladimir the Great Interregional Academy of Personnel Management
    Розглянуто теоретичні аспекти дослідження цифрових доказів, утворених із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій у провадженні у справах про адміністративні правопорушення з позиції динамічних інформаційних систем із застосуванням синергетичного підходу і інформаційної генотипології інформаційних систем з погляду на аналогічні дослідження в Європейському Союзі. Проаналізовано правопорушення, передбачені Кодексом України про адміністративні правопорушення, де інформація, утворена із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій, може бути безпосереднім об’єктом правопорушення.
  • Thumbnail Image
    Item
    Фактичні дані як складова частина доказів, утворених із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій у провадженні у справах про адміністративні правопорушення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Сірант, О. Р.
    У статті розглянуто теоретичні аспекти застосування в адміністративно-юрисдикційному процесі фактичних даних як складову частину доказів, утворених із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій у провадженні у справах про адміністративні правопорушення. Проаналізовано юридичну природу фактичних даних у справі про адміністративне правопорушення. В статье рассматриваются теоретические аспекты применения в административно-юрисдикционного процесса фактических данных как составная часть доказательств образованных с применением информационно-коммуникационных технологий в производстве по делам об административных правонарушениях. Анализируется юридическая природа фактических данных по делу об административном правонарушении. In the article the theoretical aspects of administrative jurisdiction in the process of evidence as part of the evidence generated using information and communication technologies in the proceedings on administrative offenses. Analyzes the legal nature of the evidence in the case of an administrative offense.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив інформаційного права на процес реформування суспільних відносин в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Єсімов, С. С.
    У статті розглянуто вплив інформаційного права на процес реформування суспільних відносин в Україні у зв’язку з асоціацією України і Європейського Союзу. Проаналізовано нормативну базу правого регулювання застосування інформаційно-комунікаційних технологій у контексті адаптації національного законодавства до вимог ЄС. Проведено порівняльний аналіз правових підстав впливу інформаційного права на процес реформування суспільства. В статье рассматриваются влияние информационного права на процесс реформирования общественных отношений в Украине в связи с ассоциацией Украины и Европейского Союза. Анализируется нормативная база правового регулирования применения информационно-коммуникационных технологий в контексте адаптации национального законодательства к требованиям ЕС. Проводится сравнительный анализ правовых оснований воздействия информационного права на процесс реформирования общества. The article examines the impact of information law in the process of reform of social relations in Ukraine in connection with the association Ukraine and the European Union. We analyze the legal framework regulating the right of information and communication technologies in the context of adaptation of national legislation with EU requirements. The comparative analysis of the impact of the legal basis of information law in the process of reforming society.
  • Thumbnail Image
    Item
    Ключові компоненти інформаційно-навчального середовища сучасного ВНЗ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Шелестова, Анна
    Розглянуто значення та вплив інформаційно-комунікаційних технологій на розвиток та вдосконалення інформаційно-навчального середовища сучасного ВНЗ. Окреслено тенденції подальшого розвитку та вдосконалення процесів інформатизації ВНЗ. Importance and influence of information and communication technologies on the development and improvement of the information and education environment of the modern university are considered. Trends of the further development and improvement of informatization processes of the university are outlined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційно-комунікаційні технології формування готовності майбутніх учителів початкових класів до професійної діяльності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Татауров, Віктор
    В статье анализируются подходы к определению понятия “готовность к педагогической деятельности” и ее компонентного состава. Рассматриваются пути использования ИКТ для формирования готовности будущих учителей начальных классов к профессиональной деятельности. Предложено компоненты готовности к профессиональной деятельности будущих учителей начальных классов. The author considers the approaches to the definition of the notion of “readiness to educational activity” and its component structure. The article analyzes the ways of ICT usage for the readiness formation of future primary school teachers to the professional activity. The author proposes the components of future primary school teachers’ readiness to the professional activity.