Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Thumbnail Image
    Item
    Suggestions on the development of higher theological-humanitarian institutions architecture in Ukraine
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2018-05-02) Стоцько, Ростислав; Stotsko, Rostyslav; Lviv Polytechnic National University
    У статті висвітлено і проаналізовано особливості архітектури будівлі нового типу – духовно- гуманітарного вищого освітнього закладу, визначено основні чинники, які найбільше впливають на архітектурно- планувальну організацію будівель такого типу, викладено пропозиції щодо розвитку архітектури закладів духовно- гуманітарної освіти в Україні. Дослідивши тенденції духовної освіти та розвитку архітектурної типології християнських освітніх закладів в Західній Європі та Україні, автор обґрунтовує необхідність виокремлення комплексу будівель християнського вищого навчального закладу в новий тип освітньої будівлі (комплексу будівель), а саме духовно-гуманітарний університет. Духовно-гуманітарний університет, своєю чергою, автор поділяє на два підтипи: заклад з домінуванням духовної освіти (навчання священиків та світських осіб) та заклад гуманітарної освіти з впровадженням духовних дисциплін (навчаються виключно студенти-гуманітарії). У статті досліджено, що на формування архітектури будівель духовно- гуманітарного вищого навчального закладу (університету) в Україні впливає низка чинників, основні з яких: а) духовно- ідеологічний; б) функціональний; в) національно-історичний; г) природно-кліматичний; д) економічний; е) ресурсно- технологічний. У статті висвітлено приклади практичного застосування пропозицій щодо розвитку архітектури будівель вищих духовно-гуманітарних освітніх закладів шляхом експериментального проектування християнських духовно- просвітницьких центрів та духовно-гуманітарних освітніх закладів на кафедрі дизайну архітектурного середовища Інституту архітектури Національного університету “Львівська політехніка” та зазначено, що створені студентами та викладачами кафедри експериментальні архітектурні проекти в подальшому можуть бути основою для реального проектування подібних закладів в Україні. Автор зазначає, що дані дослідження та їх практична реалізація допоможе піднятися вітчизняній гуманітарній освіті на якісно новий рівень щодо організації навчального процесу шляхом будівництво новітніх комплексів духовно-гуманітарної університетської освіти.
  • Thumbnail Image
    Item
    Деякі аспекти контролю за якістю вищої освіти в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Долинська, Марія; Dolynska, Mariya; Долинская, Мария; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Дослідження присвячене актуальним питанням здійснення контролю в системі вищої освіти. Детально аналізуються поняття контролю в системі вищої освіти. На думку автора, проект Закону України “Про освіту” увібрав зміни українського законодавства у напряму євроінтеграційних процесів, а також позитивний досвід здійснення контролю в системі вищої освіти за кордоном. Проаналізовано принципи та етапи контролю за якістю вищої освіти в Україні. Автор стверджує, що прийняття нового Закону України “Про освіту” сприятиме розширенню функцій контролю у сфері вищої освіти.
  • Thumbnail Image
    Item
    Науково-дослідна робота студентів: особливості оцінювання та управління
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Кузьмін, О. Є.; Жук, Л. В.; Kuzmin, O. Ye.; Zhuk, L. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено роль та значення науково-дослідної роботи студентів у підготовці висококваліфікованих фахівців. Проаналізовано питання активності студентської наукової роботи, наведено інформацію щодо участі та результативності студентів окремих вищих навчальних закладів у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з природничих, технічних та гуманітарних наук у 2016/2017 н. р. Сформульовано регулювальні заходи у підсистемі “забезпечення творчої діяльності учасників освітнього процесу” системи наукової діяльності вищих навчальних закладів. Запропоновано окремі заходи з удосконалення та розвитку студентської наукової роботи.
  • Thumbnail Image
    Item
    Деякі аспекти контролю вищої освіти у країнах Європейського Союзу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Долинська, Марія; Dolynska, Mariya; Долинская, Мария; Національний університету «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено актуальні питання здійснення контролю у системі вищої освіти. Детально проаналізовано досвід зарубіжних країн щодо контролю у системі вищої освіти, контролю за якістю вищої освіти у країнах Європейського Союзу, зокрема уНімеччині. Автор стверджує, що успішна діяльність будь-якого вищого навчального закладу в системі вищої освіти за умов євроінтеграції визначається, передусім, забезпеченням відповідного контролю за якістю освіти, а змінам українського законодавства у напрямі євроінтеграційних процесів також сприяв запозичений позитивний досвід здійснення контролю у системі вищої освіти за кордоном.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості архітектури будівель Києво-Могилянської академії у період XVII–XX ст.
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Стоцько, Р. З.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Висвітлено і проаналізовано особливості архітектури комплексу будівель Києво- Могилянської академії періоду XVII–XX ст. у контексті становлення і розвитку духовно- гуманітарної освіти в Україні та виокремлено основні чинники, які найбільше вплинули на формування архітектури духовних, навчальних, житлових, адміністративних і господарських будівель академії. The article highlights and analyzes the architectural peculiarities of the building complex of the National University of “Kyiv-Mohyla Academy” in the XVII–XX century in the context of the formation and development of theological and humanitarian education in Ukraine. It outlines the key factors that have the most profound influence on the architectural formation of the theological, educational, residential, administrative and household buildings of the academy. The historical and architectural building complex of the National University of “Kyiv-Mohyla Academy” emerged as a coherent ensemble in the XVI–XIX c. and together with the Ostroh Academy represented the most ancient and famous higher theological and humanitarian educational institutions in the Eastern Europe. Throughout its long history, the Ukrainian country did not have a more significant educational establishment, which would have a similar profound influence on the development of Ukrainian spirituality, science and culture. For centuries, the National University of “Kyiv-Mohyla Academy” has been an important factor of the consciousness formation of the Ukrainian nation and a creator of the national inspiration in the fight for the parental faith and the independent state. The architectural and space-planning organization of the building complex of the National University of “Kyiv-Mohyla Academy” depicts the influence of the range of factors. The first one is the spiritual factor. The academy as a theological and educational formation arose on the walls of the Fraternal Monastery and its dominant feature was the Epiphany Cathedral surrounded by the complex of spiritual, educational and household buildings. The second factor can be defined as educational and functional one. This particular factor was major in terms of locating educational and administrative buildings, residential campuses, kitchens, dining room and household buildings and shaped their planning and stylistic peculiarities. The next factor is city-planning, because the building complex of the National University of “Kyiv-Mohyla Academy” is situated in the center of Kyiv and forms the square (known today as the Contract Square). It constitutes the most important feature of the urban space. The natural and climatic factor is the fourth factor, which was involved into the architectural formation of the “Kyiv-Mohyla Academy” buildings (roof shapes, wall thickness, window sizes, etc.). The fifth factor, which is called constructive, influenced the usage of such local building materials as stone, wood and rooftops, as well as the implementation of the construction schemes of temples, educational campuses, residential and civil buildings, which were traditional for Kyiv and its suburbs. The sixth factor is the factor of artistic and stylistic decoration, which defined the space-planning organization and stylization of the architectural image of the temple, educational, administrative, residential and household buildings of the National University of “Kyiv-Mohyla Academy”. During the years of reconstruction and reorganization of the FraternalMonastery buildings and later on the “Kyiv-Mohyla Academy” the above mentioned factors outlined the architectural and space-planning organization, as well as the artistic stylization of the buildings of the analyzed theological and humanitarian educational complex. The research of the building complex architecture witnessed in the XVII–XX centuries allows referring the proclaimed higher educational institution to the category of theological and humanitarian establishments. The peculiarities of the learning process and the functionality of the academy buildings reveal the inextricable connection of the theological and humanitarian education and the study of natural science. The combination of theological and material knowledge forms the solid educational background and becomes a brilliant starting point for the future professional life of the “Kyiv-Mohyla Academy” graduates, who are true Christians and patriots of their land.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми підготовки судових експертів у вищих навчальних закладах України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Бараняк, В. М.
    Дослідження розглядає проблемні питання підготовки судових експертів у вищих навчальних закладах України. Проведено аналіз законодавства України у сфері судово- експертної діяльності та розглянуто практику підготовки експертних кадрів у деяких зарубіжних країнах. Исследование посвящено рассмотрению проблемных вопросов подготовки судебных экспертов у высших учебных заведениях Украины. Проведен анализ законодательства Украины в сфере судебно-экспертной деятельности и рассмотрена практика подготовки экспертных кадров в некоторых зарубежных странах. The problems of preparing forensic experts at higher educational establishments of Ukraine are considered in the article. The analysis of legislation of Ukraine in the field of forensic science activity is made and practice of expert specialists in some foreign countries examined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Маркетингові підходи в ціноутворенні освітніх послуг та оцінюванні ефективності діяльності вищих навчальних закладів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Подольчак, Н. Ю.; Гаврилюк, В. Я.
    Запропоновано метод встановлення ціни на освітні послуги, використовуючи інструментарій поєднувального аналізу, а саме модифікований підхід Ван Вестендорпа. За допомогою методу трьох точок отримано криву зростання (логарифмічну криву), а також запропоновано стратегічні альтернативи ціноутворення. Автори розробили послідовність вибору стратегії розвитку ВНЗ, враховуючи отримані криві розподілу щодо вартості навчання. The paper proposes a method for setting the price of educational services, using tools conjoint analysis, namely a modified approach Van Westendorp. With the help of three points it was obtained growth curve, namely the logarithmic curve, and suggested strategic alternatives pricing. The authors have developed a sequence selection strategy of universities, including the distribution curves obtained on tuition.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості архітектури будівель вищих навчальних закладів із змінною геометрією
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Стоцько, Р. З.
    Проаналізовано особливості архітектури будівель із змінною геометрією та розглянуто можливість застосування такої конструктивної схеми при проектуванні та спорудженні корпусів вищих навчальних закладів, виокремлено основні конструктивні схеми будівель вищих навчальних закладів із змінною геометрією, визначено головні фактори, які впливають на застосування тієї чи іншої конструктивної схеми, окреслено базові засади розвитку архітектури будівель вищих навчальних закладів із змінною геометрією. The paper explores the architectural features of buildings with variable geometry and consider the use of such constructive scheme for the design and construction of buildings higher education institutions, determined the basic design schemes of buildings universities with variable geometry, identifies the key factors that affect the application of a constructive scheme , outlines the basic principles of the architecture of buildings universities with variable geometry.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування консультативних рад у діяльності вищих навчальних закладів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Гаврилюк, В. Я.
    Проаналізовано способи взаємодії вищих навчальних закладів із суб’єктами зовнішнього середовища. Автор розробив новий механізм співпраці між ринковими суб’єктами – формування консультативних рад у діяльності вищих навчальних закладів. Також запропоновано напрями діяльності у межах консультативної ради та конкретні проекти спільної діяльності. Проаналізовано можливі організаційні форми управління діяльністю консультативної ради. In the article it was explored how universities interact with business environment.The author developed a new mechanism of cooperationbetween marketactors-advisory boardsof universities. Also it was proposed activities within the advisory boardand specific projects of joint activities. Author proposed possible organizational forms of management of theadvisory board.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вітчизняні університети на ринку інновацій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Чухрай, Н. І.; Сальник, Ю. П.
    Розглянуто особливості формування ринкового середовища комерціалізації науково-технічних розробок вищих навчальних закладів. Виявлено основні бар’єри на шляху комерціалізації інновації. Сформульовано для обговорення питання щодо того, чи потрібно в університетах з вчених робити підприємців. The questions peculiarities of the market environment for commercialization of scientific and technical developments in higher education are investigated in the article. The main barriers to commercialization of innovations are identificated. Delivered to discuss whether university scientists must to do business.