Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Thumbnail Image
    Item
    Етичні норми та свобода людини у праві: інтегративний аспект
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Романова, Альона; Русаль, Людмила; Romanova, Alona; Rusal, Liudmyla; Національний університет “Львівська політехніка”; Львівський інститут МАУП; Lviv Polytechnic National University; Lviv Institute Interregional Academy of Personnel Management
    З’ясовується особливість інтегративного аспекту етичних норм та свободи людини у праві, обумовленого тим, що гармонія у праві проявляється через принцип координації дій між різними елементами і структурними підрозділами, які входять у суспільну систему. Це дає можливість одержання етичних знань про принципи і норми з етичних кодексів, котрі є джерелами інформації про суспільні цінності. Наголошується на свободі, як внутрішньо-емоційній якості особи. Аналізуються особливості розвитку гармонійності системи особистісного ставлення до оточуючого світу та людей, вироблення власної рольової поведінки, як важливі чинники формування відчуття в особи природно-правової свободи. Доведено, що етичні норми в праві виступають критеріями співвідношення дій учасників правотворчого і правозастосовного процесу, сприяють їх оцінюванню і з погляду відповідності або невідповідності моральним нормам. Моральній оцінці підлягають не лише дії людини, але й уся дійсність, і соціальна, і природна. Етична оцінка, свою чергою, виступає для суб’єкта як вимога до того чи іншого вчинку, а саме моральний обов’язок до здійснення добра щодо конкретного суб’єкта. Оцінка виробляється через призму таких понять моральної свідомості, як добро і зло, справедливість, обов’язок, совість. Через оцінку у свідомості суб’єкта правозастосовної діяльності «суще» зіставляється з «належним», оскільки саме деонтологія, як розділ етики, надає статусу обов’язковості моральним нормам. Моральні оцінки, будучи універсальними, поширюються майже на всі дії людини, етичні ж основи правозастосування діють у конкретній правовій сфері. Встановлено, що особливого значення у зв’язку з цим набуває проблема морально-правового виховання майбутніх юристів. Формування високих моральних якостей в умовах становлення громадянського суспільства має спиратись на рекомендації науковців. Виховний аспект виражається в дії етичних норм на волю і свідомість людей, щоб сформувати шанобливе ставлення до правових норм. Етичні норми інформують про моральні основи процесу правозастосовної діяльності, вносять у свідомість людини знання принципів, норм і правил. Вони об’єднують усі аспекти формування та розвитку права і правової системи на основі аксіологічного чинника.
  • Thumbnail Image
    Item
    Правова соціалізація в шкільному середовищі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Парута, Олена; Paruta, Olena; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Перед сучасною наукою постала гостра потреба оновити знання про дитину та дитинство, про підлітковий розвиток особистості, шляхи ефективної соціалізації дитини як процесу, що сприяє розвитку суспільству. Потрібні нові механізми сприяння успішній правовій соціалізації дітей та підлітків. Пояснюється така необхідність виникненням нових парадоксів і протиріч, характерних для взаємин юної людини і сучасного соціуму. Молодший підлітковий період характеризується важливими змінами в соціальних відношеннях і соціалізації, оскільки переважний вплив родини поступово змінюється впливом однолітків, які виступають джерелом референтних норм поведінки й одержання певного статусу. Протягом підліткового періоду соціальне пізнання стає усе більш важливою детермінантою поведінки дітей. Саме в цьому віці дітям необхідно навчитися самостійно вирішувати складні ситуації в дружніх відносинах, знаходити рішення в питаннях про справедливість, дотримуватися усталених соціальних норм та звичаїв. Сучасна наука має врахувати те, що період навчання у школі є перехідним етапом, який пов’язує дитинство з дорослим життям. У підлітків правова соціалізація проходить складно та суперечливо, адже на цей час особистісного становлення припадає фізична та психологічна перебудова організму людини, наростає емоційність і напруга у стосунках з однолітками та дорослими, швидко змінюються інтереси у навчальній та пізнавальній діяльності. Ефективність правової соціалізації і конкретні методики правового впливу на особу ми оцінюємо через їхню здатність підготувати підростаюче покоління до самостійної правової діяльності. Успішною буде соціалізація, яка забезпечить засвоєння та відтворення особою у діяльності соціально-правових цінностей, що допоможе розвивати індивідуальний правовий статус особи, сформувати навички правової поведінки, які будуть ефективними в майбутньому. Успішна соціально-виховна, педагогічна робота з дітьми в Україні можлива за умови створення нормативної основи її реалізації. Перспективність і педагогічна ефективність правової соціалізації школярів забезпечуються цілісністю і збалансованістю державних, громадських та індивідуальних програм в сфері соціальної роботи, з обов’язковим урахуванням потреб та інтересів кожного учасника правосоціалізаційного процесу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Модуси формування правової культури молоді в університетському середовищі
    (Видавництво Львівської політехніки, 24-02-20) Гарасимів, Тарас; Harasymiv, Taras; Гарасымив, Тарас; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Відзначено, що університетська освіта формує сучасну креативну особистість, майбутнього фахівця глобалізованих економічних відносин, члена новітньої еліти українського суспільства та активного громадянина правої держави. Відтак сучасна університетська освіта в Україні покликана стати засобом, потенціалом й ресурсом розвитку та становлення держави й інформаційної, і правової. Позаяк, недостатня правова обізнаність українського громадянства досить часто була, і є, істотною причиною порушень їхніх основних прав і свобод у буденних соціальних практиках, або ж серйозною перешкодою у їх реалізації. Таке становище значно актуалізує проблему правових цінностей в університетській освіті і в науковому дискурсі, і у практичній площині. В університетській освіті, найперше, необхідно прагнути досягати загальної мети правового виховання – формування правової культури осіб, які навчаються, за допомогою поступового накопичення правових знань, формування правових переконань, установок і навичок правомірної та соціально активної правової поведінки, що прийнятна в суспільстві.
  • Thumbnail Image
    Item
    Окремі аспекти ранньої правової соціалізації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Парута, О. В.; Paruta, O. V.; Парута, Е. В.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Роль ранньої правової соціалізації полягає у включенні людини в глобальне суспільство з мінімізацією ризику розвитку деструктивної правової поведінки. Вже в результаті навчання в школі діти повинні знати основні юридичні норми, які тлумачать їхні права та обов’язки, права та обов’язки їхніх батьків, друзів та держави. У статті розглянуто роль сім’ї та школи у тривалому процесі правової соціалізації особи, який ускладнений множинними економічними та соціальними чинниками. Успішна правова соціалізація потребує відповідних інноваційних освітніх програм, інноваційної методики із дидактичними підходами до навчання. Нам необхідна розвинена інфраструктура соціальних інститутів, здатна підготувати молодь до повноцінної участі в правовому житті суспільства. Відсутність в Україні належної стратегії здійснення правової соціалізації негативно впливає на стан законності та правопорядку в нашій державі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Правова соціалізація особи як об’єкт теоретично-правового дослідження
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Парута, Олена; Paruta, Olena; Парута, Елена; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто теорію правової соціалізації особи. Сформульовано основні підходи до визначення поняття “правова соціалізація особи”.
  • Thumbnail Image
    Item
    Напрями вдосконалення юридичної освіти та підготовки працівників правоохоронних органів України на основі використання європейського досвіду
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Личенко, Ірина; Lychenko, Iryna; Лыченко, Ирина; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Визначено напрями вдосконалення юридичної освіти та фахової підготовки працівників правоохоронних органів України на основі використання досвіду ЄС у цій сфері. Сформовано завдання реформування юридичної освіти, досліджено практику підготовки юристів та працівників правоохоронних органів у країнах ЄС, доведено переваги тренінгових форм навчання за умов максимальної імітації реальних ситуацій. З’ясовано наукові підходи до проведення цих реформ та наголошено, що їхня реалізація здатна вплинути на якісний критерій оцінювання результативності юридичної освіти в Україні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми реформування змісту сучасної зарубіжної юридичної освіти (на прикладі США, Великобританії і ФРН)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Проскурняк, О. Г.
    Досліджено актуальні проблеми реформування змісту сучасної юридичної освіти на прикладі США, Великобританії і ФРН, проаналізовано особливості американської, англійської та німецької моделей юридичної освіти. Исследуются ключевые проблемы реформирования современного юридического образования на примере США, Великобритании и ФРГ, проанализированы особенности американской, английской и немецкой моделей юридического образования. The key problems of the content of modern legal overseas education reforming in the USA, Great Britain and FRG have been studied. Features of the American, English and German models of legal education are also analyzed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Право інтеграції – перспективний напрям розвитку юридичної науки
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Ортинський, В. Л.
    Проаналізовано процес становлення та розвитку права інтеграції як науки, навчальної дисципліни та комплексної сфери знань, його основні риси і характеристики, досліджено значення права Європейського Союзу, як складової права інтеграції, для асоціації України з Європейським Союзом. Висвітлено значення та перспективи розвитку науки права інтеграції та її зв’язок з удосконаленням освітнього процесу та підвищенням кваліфікації юристів. Статья посвящена анализу процесса становления и развития права интеграции как науки, учебной дисциплины и комплексной сферы знаний, его основных черт и характеристик, исследованию значения права Европейского Союза, как составной права интеграции, для ассоциации Украины с Европейским Союзом. Проанализировано значение и перспективы развития науки права интеграции и связь с совершенствованием образовательного процесса и повышением квалификации юристов. This article analyzes the formation and development of law as the integration of science, discipline and integrated knowledge areas, its main features and characteristics, the study of the right of the European Union, as part of the integration of the right to association of Ukraine with the EU. We analyze the value and prospects of development of the science of law integration and communication with the improvement of the educational process and professional development of lawyers.
  • Thumbnail Image
    Item
    Громадянське суспільство як форма вираження колективної правосвідомості
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Муж, В. В.
    Розглянуто питання формування колективної правосвідомості за рахунок форм та механізмів громадянського суспільства. Виділено функції інститутів громадянського суспільства, що здійснюють вплив на формування правосвідомості суспільства, зокрема правозахисну, інформаційну та ідеологічну. Доходимо висновку, що громадянське суспільство виступає осередком формування колективної правосвідомості, а його інститути – джерелом становлення правосвідомості громадян. Статья посвящена вопросам формирования коллективного правосознания за счет форм и механизмов гражданского общества. Выделено функции институтов гражданского общества, что осуществляют влияние на формирование правосознания общества, в частности правозащитную, информационную, идеологическую. Приходим к выводу, что гражданское общество выступает ячейкой формирования коллективного правосознания, а его институты – источником становления правосознания граждан. The article is dedicated to the formation of a collective consciousness through the forms and mechanisms of civil society. The author highlighted the functions of civil society institutions, that exercising influence on the formation of legal consciousness of society including human rights, information and ideology. We come to the conclusion that civil society acts as the center of the formation of collective consciousness and its source of institutes of formation of the consciousness of citizens.
  • Thumbnail Image
    Item
    Юридичні методи формування правової свідомості
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Муж, В. В.; Гарасимів, Т. З.
    Статтю присвячено дослідженню способів і засобів формування правової свідомості в ракурсі забезпечення їх реалізації державою та громадянським суспільством. Здійснено спробу охарактеризувати основні методи формування правосвідомості, розділяючи їх за категоріями на “публічні” та “приватні”, залежно від суб’єктів їх впровадження. Доходимо висновку, що ключове місце в системі засобів формування правової свідомості займає правове виховання як передумова соціального розвитку особи. Статья посвящена исследованию способов и средств формирования правового сознания в ракурсе обеспечения их реализации государством и гражданским обществом. Осуществлено попытку охарактеризовать главные методы формирования правосознания, разделяя их за категориями на “публичные” и “частные”, в зависимости от субьектов их внедрения. The article is devoted to the exploration of ways and methods of formation of legal consciousness in the context of ensuring their realization of the State and civil society. The author attempted to describe the basic methods of forming of legal consciousness separating them into categories to “public” and “private”, depending on the subjects of their implementation. We come to the conclusion that a key place in the system of remedies of formation of legal consciousness takes legal education as a precondition for social development of individual.