User-generated content – an opportunity or a threat in terms of building brand image
Loading...
Files
Date
2013
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Abstract
Growing popularity of social services and mobile internet influenced information exchange – people have a possibility of sharing content in a real time with unlimited number of internet users. It has its consequences for marketing communication. The consumers share their opinions concerning products, brands and services, upload information about novelties, spread pictures and movies within short time. The theoretical aspects of user-generated content and examples of its positive and negative influence on marketing communication will be disсribed in this article. Зростаюча популярність соціальних послуг і мобільного Інтернету вплинула на інформаційний обмін – люди мають можливість обмінюватися контентом у реальному часі з необмеженою кількістю користувачів Інтернету. Це має свої наслідки у маркетингових комунікаціях. Споживачі діляться своїми думками стосовно продуктів, брендів і послуг, завантажують інформацію щодо новинок, викладають картинки і фільми за короткий час. Описані теоретичні аспекти користувацького контенту і прикладів його позитивного та негативного впливів на маркетингові комунікації.
Description
Keywords
user-generated content, user-created content, UGC, e-marketing, користувацький контент, створений користувачами контент, КК, інтернет-маркетинг
Citation
Gasinska М. User-generated content – an opportunity or a threat in terms of building brand image / М. Gasinska, Б. Gregor // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2013. – № 762 : Логістика. – С. 34–40. – Bibliography: 24 titles.