Використання елементів проблемного навчання під час вивчення електротехніки
Date
2017-03-28
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Abstract
Розглянуто можливість впровадження елементів проблемного навчання при
вивченні теорії електричних кіл. Запропоновано методику проведення лабораторного
практикуму в комп'ютеризованій лабораторії з теорії кіл, яка використовує проблемні
ситуації. Такий підхід підвищує ефективність навчального процесу, сприяє глибшому
засвоєнню теоретичного матеріалу.
The article is considering the introduction of elements of problem-based learning in the study of theory electrical circuits. The proposed technique of laboratory workshop implemented in a computerized laboratory on the theory of electrical circuits that uses the problematic situation. This approach increases the effectiveness of learning, promotes a deeper theoretical material study.
The article is considering the introduction of elements of problem-based learning in the study of theory electrical circuits. The proposed technique of laboratory workshop implemented in a computerized laboratory on the theory of electrical circuits that uses the problematic situation. This approach increases the effectiveness of learning, promotes a deeper theoretical material study.
Description
Keywords
проблемне навчання, освіта, дидактика, аварійний режим, неробочий режим, лабораторна робота, гібридна лабораторія, фізичний експеримент, віртуальний експеримент, problem-based learning, education, didactic, emergency mode, open-circuit, laboratory work, hybrid laboratory, physical experiment, virtual experiment
Citation
Гамола О. Є. Використання елементів проблемного навчання під час вивчення електротехніки / О. Є. Гамола, В. І. Коруд, С. Й. Рендзіняк // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Електроенергетичні та електромеханічні системи. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 870. — С. 111–115. — (З досвіду експлуатації).