Browsing by Author "Лісовська, Л. С."
Now showing 1 - 20 of 52
- Results Per Page
- Sort Options
Item Changing the paradigm of the innovation process on the basis of interaction(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-10) Лісовська, Л. С.; Юринець, О. В.; Шеремета, Б. О.; Lisovska, L.; Yurynets, O.; Sheremeta, B.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityДосліджено термінологію теоретичної інноватики та уточнено зміст поняття інноваційного процесу. Автори дослідили зміст поняття інноваційної діяльності та інноваційного процесу у законодавстві України та наукових працях вітчизняних та зарубіжних вчених, виявили значні суперечності між ними та невідповідність сучасним реаліям. На підставі аналізування і виконаних досліджень автори запропонували власне вузьке та розширене трактування інноваційного процесу на засадах пріоритетності складової взаємодії. Інноваційні процеси можна здійснювати за різними моделями, яких у сучасній теорії інноватики нараховують сім: лінійна (технологічного поштовху), лінійна (ринкового витягування), лінійна із зворотними зв’язками взаємодії, інтегрована, мережева; модель відкритих інновацій; модель розширених інноваційних мереж. Автори дослідили еволюцію цих моделей, виділили ключові характеристики їх здійснення, переваги та недоліки реалізації. Авторами зроблено висновок, що підходи до розуміння та вимог до інноваційного процесу змінюються залежно від динаміки факторів ринку, економічного оточення суб’єктів інновацій: змінюються завдання, цілі, коло учасників. Тому ефективність інноваційного процесу визначається показниками налагодження взаємодії між етапами та учасниками інновацій, переважно інформаційною ефективністю процесу, показниками налагодження комунікацій через інноваційну мережу.Item Methodological basis of economic evaluation of interaction systems in innovative processes(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2022-03-01) Лісовська, Л. С.; Яжевич, І.; Сітарчук, М. А.; Lisovska, L. S.; Jazewicz, I.; Sitarchuk, M. A.; Національний університет “Львівська політехніка”; Поморський університет у Слупську; Lviv Polytechnic National University; Pomeranian University in SlupskРозглянуто проблему формування методичного базису для проведення економічного оцінювання взаємодії в інноваційних процесах. На основі дослідження методичних засад оцінювання інноваційних процесів у наукових публікаціях та формах статистичної звітності розкрито основні складові методичного базису економічного оцінювання систем взаємодії в інноваційних процесах регіону. Методичний базис містить обґрунтування таких елементів, як принципи оцінювання, завдання та функції оцінювання, суб’єкти та об’єкти, етапи оцінювання. Мета економічного оцінювання системи взаємодії в інноваційних процесах – комплексний аналіз ефективності системи взаємодії та її впливу на найважливіші показники інноваційного розвитку певного суб’єкта або регіону. Основними завданнями економічного оцінювання систем взаємодії в інноваційних процесах регіону визначено: ідентифікацію, аналіз та оцінювання у інноваційному середовищі регіону чинників ризику спільного виконання інноваційного процесу; виявлення можливостей та загроз середовища; визначення ймовірностей конфлікту інтересів учасників системи взаємодії та превентивне їх усунення; оцінювання показників результативності та ефективності участі у системі взаємодії. Обґрунтовано, що економічне оцінювання систем взаємодії в інноваційних процесах регіону потребує дотримання діалектичної єдності п’яти послідовних етапів: встановлення цілей оцінювання відповідно до цілей формування системи взаємодії; розроблення системи критеріїв і показників для контролювання (стандартів); узгодження критеріїв оцінювання та доведення їх до учасників; оцінювання функціонування систем взаємодії згідно із визначеними критеріями і показниками; порівняння результатів діяльності зі стандартами і розроблення, у разі необхідності, коригувальних заходів.Item Strategic guidelines of regional management development of systems interaction in innovative processes of the region(Видавництво Львівської політехніки) Лісовська, Л. С.; Мрихіна, О. Б.; Шеремета, Б. О.; Іванець, Л. В.; Lisovska, L.; Mrykhina, O.; Sheremeta, B.; Ivanets, L.; Національний університет “Львівська політехніка”; Окремий структурний підрозділ “Техніко-економічний професійно-технічний коледж Національного університету “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University; Separate Structural Unit “Technical and Economic Vocational College of Lviv Polytechnic National University”Обґрунтовано стратегічні засади розвитку систем взаємодії в інноваційних процесах регіону, що передбачає визначення цілей на концептуальній основі забезпечення цінності взаємодії, уточнення складу суб’єктів й об’єктів забезпечення розвитку систем регіональної взаємодії, виконання визначених етапів. Доведено, що регіональні інституції влади повинні всебічно підтримувати розбудову економіки на ринкових принципах, взявши на себе головну відповідальність за всеохопне загальне регулювання та стратегічне планування економічного розвитку і безпосередню підтримку інноваційного процесу. Для кожного із зазначених блоків стратегічних цілей у статті обґрунтовано сукупність соціально-економічних інструментів реалізації завдань у системах регіональної взаємодії, які відрізняються складовими систем взаємодії, сферою застосування, характером спрямування, тривалістю дії, комплексністю використання, рівнем узгодженості, цілями використання, джерелом фінансування, напрямом залучення фінансових коштів.Item Аналіз шляхів підвищення технологічної конкурентоспроможності України(Видавництво Львівської політехніки, 2010) Лісовська, Л. С.; Лущак, Н. С.Визначено поняття “технологічна конкурентоспроможність країни” та сформовано чинники, що впливають на цю конкурентоспроможність. Виділено проблеми розвитку технологічної конкурентоспроможності України та запропоновано шляхи підвищення її рівня за окремими факторами. The concept of "technological competitiveness of the country” and formed the factors influencing this competitive edge. Highlighted problems of technological competitiveness of Ukraine and proposed ways of improving the competitiveness of individual factors.Item Вибір бази для порівняння при обґрунтуванні продуктових інновацій(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Лісовська, Л. С.Item Вибір бази порівняння при оцінюванні рівня конкурентоспроможності продукції(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2005) Коношенкова, Т. Б.; Лісовська, Л. С.Розглянуто проблеми обґрунтування та вибору аналогів для кількісного визначення рівня конкурентоспроможності продукції та розроблено пропозиції для їх використання залежно від цілі оцінювання рівня конкурентоспроможності продукції. The problems of a substantiation and choice of analogues for quantitative definition of a level of competitiveness of production are considered and the offers for their use are developed depending on the purpose estimations of a level of competitiveness of production.Item Види систем взаємодії у інноваційних процесах(Видавництво Львівської політехніки, 2020-06-18) Лісовська, Л. С.; Лютак, О. М.; Теребух, А. А.; Національний університет «Львівська політехніка»; Луцький національний технічний університетItem Визначення конкурентних переваг вітчизняного промислового підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Лісовська, Л. С.Розглянуто проблеми виокремлення переліку джерел та ключових компетенцій формування конкурентних переваг промислового підприємства України. Досліджено важливість та першочерговість окремих напрямів діяльності підприємства у системі забезпечення його конкурентоспроможності. The problems of selection of list of sources and key jurisdictions of forming of competitive edges of industrial enterprise of Ukraine are considered. Explored importance and primariness of separate directions of activity of enterprise in the system of providing of his competitiveness.Item Визначення та оцінювання інноваційної привабливості підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Рачинська, Г. В.; Лісовська, Л. С.Розглянуто проблеми обґрунтування та визначення факторів інноваційної привабливості підприємства для різних учасників інноваційного процесу. Також сформовано підхід до оцінювання комплексного показника інноваційної привабливості підприємства на основі рівня його інноваційного потенціалу. The problems of determinations of factors of innovative attractiveness of enterprise are considered for the different participants of innovative process. Also in the article approach is formed to the evaluation of complex index of innovative attractiveness of enterprise on the basis of level of his innovative potential.Item Вплив контролю якості продукції на її конкурентоспроможність(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Лісовська, Л. С.У статті розглянуто роль контролю якості продукції у конкурентній боротьбі. Авторські пропозиції стосуються економіко-математичної моделі визначення ефективності метрологічного забезпечення якості продукції як фактора її конкурентоспроможності. The role of a total quality control of product in the competitive struggle was considered in this article. Author's propositions concerning the economical-mathematical model of determination of metrological securing of product quality effectiveness as a factor of competitiveness of a machine building industry production.Item Впливові чинники купівельної поведінки кінцевих споживачів на туристичному ринку(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Дубодєлова, А. В.; Лісовська, Л. С.; Малкуш, Х. Ю.Обґрунтовано значення систематичного вивчення купівельної поведінки споживачів у системі маркетингу туристичних підприємств для забезпечення ефективності ринкової діяльності. Визначено склад і зміст чинників, які справляють вплив на купівельну поведінку споживачів, з урахуванням специфічних особливостей туристичного бізнесу. Розкрито механізми впливу виокремлених чинників на купівельну поведінку кінцевих споживачів у процесах пошуку, вибору та прийняття рішення про купівлю туристичних продуктів і послуг. Запропоновано пріоритетні напрями маркетингових дій туристичних підприємств відповідно до змін купівельної поведінки кінцевих споживачів. Proved the value of systematic study of consumer behavior consumers in the marketing of tourism enterprises to ensure the effectiveness of market activity. The composition and content of the factors that influence the purchasing behavior of consumers, taking into account the specific characteristics of tourism. The mechanisms examined factors influence the purchasing behavior of end users in the process of finding, selecting and deciding on the purchase of travel products and services. A priority areas of marketing activities of tourism enterprises in accordance with changes in purchasing behavior of end users.Item До проблем оцінювання економічного ефекту науково-дослідних робіт(Видавництво Львівської політехніки, 2018-05-17) Лісовська, Л. С.; Теребух, А. А.; Костюк, І. В.; Національний університет "Львівська політехніка"Item До проблеми забезпечення конкурентоспроможності продукції підприємств України(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001) Лісовська, Л. С.Ефективність оцінки конкурентоспроможності продукції машинобудівної промисловості значною мірою залежить від вибраної бази порівняння. Авторські пропозиції стосуються вибору зразків для порівняння протягом економічного циклу життя товару. Розраховано також рівень конкурентоспроможності продукції підприємств Львова. The efficiency of еstimate of competitiveness of mashinen building industry production mainly depends on the selected base of comparetion. Аuthor’s propositions concerning the procedure of a choice of comparetion base within the economic life product cycle. A certain attention is paid to the calculation of the competitiveness level of the enterprises of Lviv region.Item Ефективність результатів науково-технічних розробок(Видавництво Львівської політехніки, 2018-04-24) Лісовська, Л. С.; Гнап, А. Я.; Національний університет “Львівська політехніка”Item Забезпечення синергізму інноваційних процесів на підприємстві(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Лісовська, Л. С.; Гринів, Н. Т.Розкрито зміст поняття синергії у економічних системах та визначено особливості синергізму в інноваційних процесах. Автори дослідили джерела генерування синергізму, також визначено та класифікованоджерела синергії в інноваціях. Для успішної інноваційної діяльності автори обґрунтовують види синергетичних ефектів та досліджують їх прояв за етапами інноваційного процесу.Обґрунтовано необхідність оцінювання рівня синергетичного ефекту для ефективного управління джерелами їх походження за етапами та учасниками інноваційного процесу. In the article the meaning of synergy in the economic system and the peculiarities of synergies in innovation processes. The value of research in economic research synergy effects increases. Scientists appreciate its role in economic processes, to ensure their effectiveness, including "bigger share of the synergistic effect of the economic value created in the composition, the greater the efficiency reaches production." The main advantage of synergies in the innovation process is the ability to achieve higher customer value innovation created through the implementation of the joint efforts of individual members of the ecosystem of innovation than the result of separate self-employment. Achieving high customer value innovation can be achieved:by sharing innovative potential of individual participants in the innovation process that allows to activate hidden "nedovykorystani" assets;and / or sharing of external factors enabling the deployment of innovative process individual participant, and / or reduce the time spent to implement the innovation process. Sources of synergy in innovation processes may be different. The authors investigated the source generating synergy. For successful innovation authors justify the kinds of synergy effects and exploring their manifestation on the stages of the innovation process. The necessity of evaluation of a synergistic effect to ensure effective management of their sources on the stages and participants of the innovation process.Synergistic effects can be defined arithmetically calculated using the following parameters:increase in the financial result and value of equity participants in the innovation process;reduce operating costs, including costs for innovative processes;reducing the need for all kinds of resources, including financial and intangible; reduce the length of the innovation process. Еvaluation of a synergistic effect in innovation processes must be based on consideration of the time factor and predicting the manifestations complementary sources of synergy in time and space.Item Конкурентоспоможність - комплексна характеристика суб'єкта ринкової економіки(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Лісовська, Л. С.; Теребух, А. А.; Рачинська, Г. В.Розглянуто проблеми обґрунтування терміну конкурентоспроможності економічних об'єктів та розроблено пропозиції для їхнього використання залежно від рівня в ієрархії менеджменту конкурентоспроможності. The problems of determining term of competitiveness of economic objects are considered and suggestions are developed for their use depending on a level in the hierarchy of management of competitiveness.Item Концептуальний підхід до визначення конкурентоспроможності промислової продукції(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Коношенкова, Т. Б.; Лісовська, Л. С.Проаналізовано складові ринків споживчого та промислового призначення та їх вплив на конкурентоспроможність продукції. Analysis of market components of consumer and industrial allocation and their influence for the production competitiveness are worked out.Item Критерії налагодження взаємодії між учасниками інноваційного ланцюга(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Лісовська, Л. С.; Здоровега, М. В.Item Менеджмент якості у системі продуктових інновацій(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Лісовська, Л. С.; Іванець, Л. В.Визначено поняття якості та особливості сучасного етапу розвитку менеджменту якості. Особливу увагу приділено питанням кваліметрії та формування системи показників якості продукції. Проаналізовано ознаки продуктової інновації та досліджено показники якості продукції через типи продуктових інновацій. Certainly concept of quality and feature of the modern stage of development of management of quality. The special attention is spared in the article the questions of qualimetry and formings of the system of indexes of quality of products. The signs of food innovation and investigational indexes of quality of products are analysed through the types of food innovations.Item Менеджмент якості: інноваційні шляхи забезпечення(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Лісовська, Л. С.; Іванець, Л. В.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »