Динаміка, міцність та проектування машин і приладів. – 2017. – № 866

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/39630

Вісник Національного університету «Львівська політехніка»

Опубліковані результати науково-дослідних робіт професорсько-викладацького складу інституту інженерної механіки та транспорту Національного університету «Львівська політехніка» та інших авторів. Розглянуті питання динаміки та міцності елементів машин, приладів і транспортних засобів, а також створення й розрахунку перспективного технологічного устаткування. Для наукових та інженерно-технічних працівників відповідних галузей промисловості.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Динаміка, міцність та проектування машин і приладів : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» ; голова Редакційно-видавничої ради Н. І. Чухрай. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – № 866. – 248 с. : іл.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Динаміка, міцність та проектування машин і приладів

Зміст (том 866)


1
3
12
18
26
32
40
46
54
62
69
74
80
86
92
99
106
112
116
121
126
134
139
143
148
152
157
162
166
171
176
181
188
195
202
206
211
216
221
225
230
234
239
244

Content (Vol. 866)


1
3
12
18
26
32
40
46
54
62
69
74
80
86
92
99
106
112
116
121
126
134
139
143
148
152
157
162
166
171
176
181
188
195
202
206
211
216
221
225
230
234
239
244

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 44
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделювання процесу безперервного формоутворення дисковими фрезами зубців змодифікованим профілем у прямозубих зубчастих колесах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Литвиняк, Я. М.; Lytvynyak, Ya.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто основні особливості способу радіально-колового нарізання зубців у циліндричних зубчастих колесах великих і середніх модулів за допомогою дискових фрез за безперервного обертання заготовки зубчастого колеса. Процес радіально-колового нарізання зубців здійснюється за допомогою додаткового інструментального пристрою зміни кутової швидкості. Вибір регульованих технологічних і конструктивних факторів дає змогу адаптувати траєкторію руху дискової фрези для нарізання профілю зуба колеса із потрібними геометричними параметрами. Отримано математичні моделі, що описують процес утворення на бокових поверхнях зубців модифікованого синусоподібного профілю, який найбільш наближений до заданого евольвентного профілю зуба. Для різної кількості зубців зубчастих коліс наведено для порівняння модифіковані синусоподібні та відповідні їм евольвентні профілі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Синтез геометричних параметрів та аналіз кінематики пантографного механізму крокування мобільної роботомеханічної системи
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Корендій, В. М.; Кузьо, І. В.; Korendiy, V. M.; Kuzio, I. V.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто перспективи використання крокуючих рушіїв у мобільних роботомеханічних системах. Проаналізовано конструктивніх і функціональні особливості пантографних механізмів крокування та визначено шляхи підвищення їхньої експлуатаційної ефективності. Розглянуто питання кінематики пантографного механізму та виведено рівняння руху опорної стопи. Синтезовано геометричні параметри механізму крокування з метою забезпечення заданої траєкторії руху опорної стопи. Проведено оптимізацію отриманих геометричних параметрів за критеріями стабілізації горизонтальної швидкості стопи у фазі контакту з опорною поверхнею та максимізації довжини кроку відносно довжин ланок механізму. Розглянуто результати кінематичного аналізу руху опорної стопи та обґрунтовано перспективи подальших досліджень за цією тематикою.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив вторинного підресорювання на вібронавантаженість об’єкта транспортування спеціалізованим автомобілем
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Кіндрацький, Б. І.; Осмак, О. А.; Kindratskiy, B.; Osmak, O.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розроблено математичну модель та програмне забезпечення у середовищі Simulink для моделювання спеціалізованого автомобіля зі вторинним підресорюванням об’єкта транспортування під час руху по поверхні з різним профілем. Отримано значення амплітуд вертикальних коливань та прискорень об’єкта транспортування.
  • Thumbnail Image
    Item
    Забезпечення працездатності механічної системи з трьома ступенями вільності за результатами її імітаційного моделювання
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Гурський, В. М.; Кузьо, І. В.; Gursky, V.; Kuzio, I.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Визначено кінематичні характеристики механічної системи зі тьрома ступенями вільності на основі імітаційного моделювання динаміки руху. Враховано під час моделювання дійсні масово-інерційні характеристики атракціону та тертя в шарнірах. Встановлено динамічні особливості функціонування атракціону за умови реалізації постійної номінальної швидкості обертання привідного кільця та крутного моменту. Задовільна робота атракціону можлива за умови підтримки відповідної швидкості обертання привідного кільця та за використання обгінної муфти. Визначено рушійні характеристики приводу та технічні параметри обгінної муфти для забезпечення відповідних кінематичних характеристик.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динаміка колони обсадних труб з врахуванням жорсткості муфт
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Дівеєв, Б. М.; Diveiev, B.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто методи розрахунку напружено-деформованого стану в трубопроводах, що містять конічні різьові муфти. Наведено дискретно-континуальні моделі динаміки таких конструкцій як подовгасті труби з компактними з’єднаннями. Отримано адаптивні алгоритми моделювання трубопроводів, що ґрунтуються на МСК та уточненій теорії оболонок, а також розподіли напружень в околі їх найбільшої концентрації в муфтах.
  • Thumbnail Image
    Item
    Про оптимізацію періодичності технічного обслуговування автобусів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Форнальчик, Є. Ю.; Виджак, М. А.; Fornalchyk, Y.; Vydzhak, M.; Національний університет "Львівська політехніка"; ЛКП АТП-1
    Викладено новий підхід у визначенні оптимальної (раціональної) періодичності технічного обслуговування та ремонту автобусів, який відрізняється від відомих тим, що враховується компромісний варіант – забезпечення високого рівня експлуатаційної надійності за помірних витрат на виконання ремонтно-обслуговувальних дій з використанням необхідного технологічного обладнання.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінка показників надійності транспортних систем
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Тхорук, Є. І.; Кучер, О. О.; Голотюк, М. В.; Tkhoruk, Y.; Kucher, O.; Holotyuk, M.; Національний університет водного господарства та природокористування
    Розглянуто надійність транспортної системи як сукупності множини підсистем. Сформовано вирази ймовірностей знаходження транспортної системи у працездатному стані та у стані відмови залежно від станів її підсистем. Визначено коефіцієнт готовності транспортної системи як функцію від коефіцієнтів готовності окремих підсистем.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Савченко, Л. А.; Savchenko, L.; Національний університет біоресурсів і природокористування України
    Розглянуто інноваційні підходи до розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту. Запропонована методика розрахунку тарифів є загальноприйнятою і використовується під час встановлення тарифу органами виконавчої влади та місцевого самоврядування на послуги пасажирського транспорту. Пропонується введення нових понять та принципу ефективної діяльності таких видів тарифів, як економічно обґрунтований та регульований тариф на послуги пасажирського транспорту.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз впливу трамваїв на безпеку руху
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Ройко, Ю. Я.; Бура, Р. Р.; Royko, Y.; Bura, R.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто виникнення аварійних ситуацій та оцінено ступінь небезпеки конфліктів на вулично-дорожній мережі за участі трамваїв, які рухаються у загальній структурі транспортного потоку. Проаналізовано вплив такого складу транспортного потоку на пропускну здатність мережі. Результати дослідження дають змогу розв’язати низку наукових задач щодо оцінювання закономірностей основних показників у таких потоках та приймати практичні рішення щодо розміщення трамвайних колій на вулично-дорожній мережі.