Динаміка, міцність та проектування машин і приладів. – 2008. – № 614

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2370

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

У Віснику опубліковані результати науково-дослідних робіт професорсько-викладацького складу Інституту інженерної механіки та транспорту Національного університету “Львівська політехніка”. Розглянуті питання динаміки та міцності елементів машин, приладів і транспортних засобів, а також створення й розрахунку перспективного технологічного устаткування. Призначений для наукових та інженерно-технічних працівників відповідних галузей промисловості.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008. – № 614 : Динаміка, міцність та проектування машин і приладів / відповідальний редактор І. В. Кузьо. – 132 с. : іл.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 23
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив пружних властивостей вантажу на динаміку дволанкового автовозу
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Кузьо, І. В.; Житенко, О. В.
    Розроблено математичну модель руху дволанкового автовозу як багатомасової системи з метою дослідження випадкових коливань у вертикальній площині при рівномірному русі, що характеризується заданою функцією мікропрофілю, при цьому основна увага була спрямована на визначення коливань при випадковому збуренні дороги. The mathematical model of motion an autocart is developed as a multimass system with the purpose of research of casual vibrations in a vertical plane at even motion on a road, which is, characterized the set spectral function, here basic attention was directed on determination of vibrations at to casual indigmation.
  • Thumbnail Image
    Item
    Комп'ютерне моделювання і визначення фактичних навантажень довгомірних металоконструкцій з гнучкими елементами
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Гелетій, В. М
    Розглянуто комп’ютерне моделювання статичних і динамічних процесів довгомірних металоконструкцій з гнучкими елементами. Розрахунково-експериментальний метод визначення фактичних зусиль в елементах таких систем ґрунтується на аналізі чутливості статичних і динамічних характеристик системи. Наведено метод визначення параметрів демпфування дискретних моделей таких систем. Описано метод ефективності демпфування та раціонального розміщення демпферів. The long-sized metal constructions with flexible filaments and computer simulation of its static and dynamical processes are considered. The paper concerns the static and dynamical sensitivity analysis this systems and calculation-experimental determination of loads metal constructions. In this work the method of determination of damping parameters of discrete mechanical systems has been presented. The described method is effective in determining of parameters and position of dampers.
  • Thumbnail Image
    Item
    Покращення поєднання елементів виділення теплоти двигуна в системі охолодження транспортних засобів
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Антошків, О. В.; Нікіпчук, С. В.
    Покращання робочих показників при проектуванні транспортних засобів передбачає оптимізацію робочих характеристик системи охолодження їхніх двигунів. Наведено спосіб отримання оптимальної будови системи охолодження двигунів. Описано тенденції розвитку систем охолодження нового покоління. The improvement in engine design and control techniques implies an optimization of the cooling system. The work presents the way to get an optimal structure of the cooling system. The tendencies of the development of the new generation cooling system are described.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив змушувальної сили на параметричні коливання гнучкого робочого елемента механічного привода
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Гащук, П. М.; Назар, І. І.
    Досліджується вплив змушувальної сили на параметричні коливання гнучкого робочого елемента привода, який рухається зі сталою швидкістю. Вважається, що його поперечний переріз є сталим, а маса рівномірно розподілена вздовж довжини. Отримано диференціальне рівняння поперечних коливань гнучкого елемента у випадку змінної в часі сили натягу. Використовуючи метод Бубнова–Гальоркіна, приведено його до нелінійної моделі рівняння типу Матьє. Для конкретного вигляду нелінійних сил отримано співвідношення, що визначають вплив кінематичних і силових факторів на АЧХ коливань. Influence of compel force is explored on the parametrical vibrations of flexible working element of drive which moves with permanent speed. It is considered that his transversal cut is permanent, and mass is evenly distributed along length. Differential equalization of transversal vibrations of flexible element is got in the case of variable in time force of draw. Using the method of Bubnov-Galerkin he is resulted to the nonlinear model of equalization Mat'e. For the concrete type of nonlinear forces correlations which determine influencing of kinematics and power factors on AFD of vibrations are got.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделювання процесу складного циклічного пластичного деформування матеріалів при круговій траєкторії навантаження
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Андрусик, Я. Ф.; Ляшенко, В. П.
    Вдосконалено синтезний варіант теорії пластичності за концепцією ковзання і плину. Сформульовано додаткове положення-гіпотезу, за яким узагальнено досліджувану модель пластичного стану до процесів складного циклічного деформування. Отримано замкнені аналітичні співвідношення з оцінювання пластичної поведінки матеріалів в умовах кругової траєкторії навантаження. We derived improvement of plasticity theory of synthesis type based on the concept of sliding and flowing. Further we formed additional statement-hypothesis allowing generalizing plastic state model to the complex cyclic deformation processes. Also we derived closed analytic expressions for material plastic behaviour under cycle load path conditions.
  • Thumbnail Image
    Item
    Модернізація механізму подавання дроту зварювальних установок типу "СВАП"
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Білобородченко, В. І.
    Розглядаються питання забезпечення надійності роботи механізму подачі зварювального дроту для механізованого зварювання в оточенні захисних газів та захисту від перевантаження блоку управління і двигуна. The questions of providing of reliability of work of mechanism of serve of welding wire are considered for options of the mechanized welding in the environment of protective gases. The charts of work of block of management are Resulted and sewn up engine from the overload.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динаміка руху транспортного агрегату бітумізатора з урахуванням його тягово-швидкісних характеристик
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Вікович, І. А.; Дубневич, О. М.; Осташук, М. М.
    Розроблено нову конструкцію бітумізатора і побудовано математичну модель транспортного агрегату бітумізатора. Одержано закон руху транспортного агрегату бітумізатора залежно від його швидкості руху. The new cunstruction of bitumizator is developed and the mathematical model of a transport aggregate of bitumizator is built. The iaw of motion of a transport aggregate of bitumizator is got depending on his rate of movement.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динаміка сипкого середовища у вібраційному сепараторі
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Стоцько, З. А.; Сокіл, Б. І.; Котлярова, Д. П.; Топільницький, В. Г.
    На основі математичної моделі руху сипкого середовища вздовж сита вібраційного сепаратора проаналізовано вплив характеристик середовища на основні параметри руху у нерезонансному та резонансному випадках. On the base of the mathematical model of the movement of loose environment belong the working area of the vibratory separators the analysis in resonance and not resonance cases influence of characteristic of environment on the main parameters of movement is investigated.
  • Thumbnail Image
    Item
    Застосування асимптотичного методу та Аteb-функції для побудови розв'язків неоднорідних крайових задач, які описують нелінійні коливання систем, що характеризуються поздовжнім рухом
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Сокіл, Б. І.; Ліщинська, Х. І.
    Розв’язується задача про аналітичне дослідження коливних процесів рухомих нелінійно пружних одновимірних систем для випадку неоднорідних крайових умов автономного та неавтономного типів. В основу досліджень покладено: а) ідею використання Ateb-функцій для описання коливних процесів; б) узагальнення асимптотичного методу Крилова–Боголюбова–Митропольського на один клас диференціальних рівнянь з частинними похідними. Це дає змогу визначити вплив кінематичних і фізико-механічних характеристик систем на їх амплітудно-частотну характеристику. The problem about analytical research of oscillatory processes of mobile nonlinearly elastic one-dimensional systems is solved in case of inhomogeneous boundary conditions of autonomous and non-autonomous types. In a basis of researches it is necessary: а) idea of use of Ateb-functions for exposition of oscillatory processes; б) generalization of an asymptotic method of Krylov–Bogolyubov–Mitropolsky on one class of the differential equations with partial derivatives. It has enabled to define agency of the kinematic and physicomechanical characteristics of systems on their amplitude-frequency characteristic.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динамічне моделювання сили різання деревини на горизонтальному стрічкопилковому верстаті
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Ребезнюк, І. Т.; Дзюба, Л. Ф.; Меншикова, О. В.
    Запропоновано методику динамічного моделювання сили різання деревини на горизонтальному стрічкопилковому верстаті. The contacts fatigue of teeth active surface in cog-wheels was estimated. The process of surfaces destruction was studied owing analysis of straining state of materials within theory of strength.