Інформаційний простір бібліотеки: польсько-український досвід. – 2017 р.

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/42318

Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 18–19 травня 2017 року, Львів, Україна

Збірник містить статті, підготовлені учасниками Міжнародної науково-практичної конференції «Інформаційний простір бібліотеки», у яких розглядаються проблеми створення інформаційних ресурсів, використання автоматизованих бібліотечних інформаційних систем, формування інформаційної культури користувачів, а також засоби комунікації бібліотек та імідж бібліотеки в інформаційному просторі.

Інформаційний простір бібліотеки : польсько-український досвід : матеріали міжнародної науково-практичної конференції, 18–19 травня 2017 року, Львів, Україна / Національний університет «Львівська політехніка», Науково-технічна бібліотека ; за редакцією Р. Самотий ; [редколегія: А. Андрухів, Р. Самотий, Н. Мосієнко, С. Палюх]. − Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 1 електронний оптичний диск (CD-ROM).
ISBN 978-966-941-176-1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Ocena jakości informacji na stronach WWW bibliotek Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych w Polsce
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017) Krzesaj, Marcin; Uniwersytet Opolski Wydział Ekonomiczny Zakład Ekonomiki Informacji
    Istnieje potrzeba badań naukowych związanych z rozwojem zasobów cyfrowych. Szczególnym obszarem intensywnego wzrostu ilości informacji w formie elektronicznej stanowią zasoby bibliotek Uczelni Wyższych. Do tej grupy zaliczane są także biblioteki Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych w Polsce. Artykuł prezentuje ocenę jakości informacji na stronach PWSZ. W literaturze przedmiotu dostępne są modele oceny bibliotek cyfrowych, które są uzależnione od stopnia szczegółowości przyjętego modelu (od prostych wytycznych, po modele holistyczne) lub stawiające w centrum zainteresowania: użytkownika, zasoby informacyjne, infrastrukturę informacyjną oraz wybrane relacje pomiędzy tymi elementami (np. interfejs jako relacja pomiędzy użytkownikiem a zasobami informacyjnymi). Ocena jakości informacji należy do jednego z obszaru tych modeli. Zależna jest ona od celu, podmiotu oraz przedmiotu badań. Wybrana metoda oceny zastosowana w badaniu dotyczy perspektywy użytkownika biblioteki. Na podstawie przeglądu literatury wybrano kryteria oceny, które posłużyły do stworzenia narzędzia badawczego. Do zidentyfikowanych kryteriów należą między innymi: dostępność, wiarygodność, aktualność, komplementarność, bezpieczeństwo, ujawnienie informacji. Powstały kwestionariusz ankietowy zawiera zestaw pytań badawczych. Utworzone narzędzie oceny jakości rekomendowane jest głównie dla użytkowników witryn bibliotek. W wymiarze naukowym stworzona metodologia wpisuje się w nurt badań nad rozwojem pomiaru jakości informacji w sieci Internet. The article presents an assessment of the quality of information on the pages of the State Higher Vocational Schools in Poland. There is a need for research related to the development of digital content. A particular area of intensive growth in electronic information is the resources of higher education libraries. This group also includes libraries of PWSZ. In the literature there are models of evaluation of digital libraries, which depend on the degree of detail of the model (from simple guidelines to holistic models) or on focus on the user: information resources, information infrastructure and selected relations between them (e.g. interface as a relationship between user and information resources). The assessment of information quality belongs to one of the areas of these models. It depends on the purpose, the subject and the object of research. The selected evaluation method used in the study is for the user of the library. Based on the review of literature, the evaluation criteria have been selected for the development of the research tool. The identified criteria include: the availability, reliability, timeliness, complementarity, security, information disclosure. The survey questionnaire contains a set of research questions. The quality assessment tool created is recommended mainly for users of library sites. In the scientific dimension, the methodology developed is part of the research into the development of measuring the quality of information on the Internet. Сьогодні виникає потреба у наукових дослідженнях, пов'язаних із розвитком цифрових ресурсів. Найбільш інтенсивне зростання обсягів цифрової інформації відбувається у ресурсних базах бібліотек ВНЗ. До цієї групи також входять бібліотеки державних вищих професійних училищ. У доповіді наведено приклади оцінювання якості інформації на сайтах державних вищих професійних училищ Польщі. У літературі за цією темою пропонуються моделі оцінювання цифрових бібліотек, які залежать від рівня деталізації прийнятої моделі (від простих даних до цілісних моделей), або акцентуючи увагу на центрі моделі: користувачах, інформаційних ресурсах, інформаційній інфраструктурі і на окремих зв’язках між цими елементами (наприклад, роль інтерфейсу для зручної роботи користувача з інформаційними ресурсами). Оцінювання якості інформації є однією з областей цих моделей. Для дослідження автором обрано метод, який оцінює ресурси з точки зору користувача бібліотеки. На основі огляду літератури відібрано критерії оцінювання, які були використані для створення дослідницького інструментарію. Застосовано наступні критерії: надійність, достовірність, своєчасність, повнота/достатність, унікальність, безпека, зручність використання, структурна сумісність. Розроблено анкету, яка містить набір питань, необхідних для дослідження. Оцінювання ґрунтується на перевірці достовірності й доступності представленої інформації та не має на меті контролю над змістом інформації на веб-сайтах. Створений інструментарій оцінювання якості в основному рекомендований для користувачів сайтів бібліотек. У науковому вимірі розроблену методологію можна застосувати для досліджень вимірювання якості інформації у мережі Інтернет.
  • Thumbnail Image
    Item
    Zasady doskonalenia jakości informacji w internetowych serwisach bibliotecznych
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017) Czerwiński, Adam; Wydział Ekonomiczny, Uniwersytet Opolski
    Celem artykułu jest przedstawienie podstawowych zasad zarządzania jakością informacji oraz odpowiadających im mechanizmów, narzędzi i technik doskonalenia jakości informacji dla internetowych serwisów bibliotecznych. W artykule opisano cztery zasady zarządzania jakością informacji (zaproponowane przez M. J. Epplera) odniesione do dziedziny serwisów internetowych, w szczególności zaś wynikające z nich specyficzne dla tych serwisów działania, techniki i narzędzia umożliwiające poprawę jakości informacji. Przedstawione zasady to: zasada integracji, walidacji, kontekstualizacji oraz aktywacji. Zaprezentowane działania, techniki i narzędzia, które wynikają ze stosowania ogólnych zasad doskonalenia jakości informacji mogą być z powodzeniem wykorzystywane w internetowych serwisach bibliotecznych w celu poprawy jakości informacji, a tym samym jakości tych serwisów. Powinno to dopomóc wszystkim zainteresowanym stronom (producentom, analitykom, serwisantom i użytkownikom) w świadomy sposób wykorzystywać przedstawione metody, techniki i narzędzia w tych serwisach. The aim of the article is to present basic principles of information quality management and corresponding mechanisms, tools and techniques to solve quality problems in online library services. The article describes the four principles of information quality management (proposed by M. J. Eppler) related to the field of Internet services, in particular the resulting services specific to them, techniques and tools to improve the information quality. Principles of integration, validation, contextualization and activation are presented. The presented actions, techniques and tools that result from the application of the general principles of improving the information quality can be successfully used in Internet services to improve the quality of information and thereby quality of these services. This should help all interested parties (producers, analysts, service providers and users) consciously utilize the presented methods, techniques, and tools in their websites. Метою статті є представлення основних принципів, які мають допомогти розробникам і аналітикам у вирішенні проблем, пов'язаних з якістю інформації у бібліотечних веб-сервісах. У статті описано принципи управління якістю інформації (запропоновані М. Дж. Епплером), що відносяться до сфери Інтернет-послуг, зокрема дії, які випливають зі специфіки сервісів, а також методи та засоби, які дають можливість покращити якість інформації. Представлено наступні принципи: принцип інтеграції, перевірки, контекстуалізаціі та активації. Представлено заходи, методи та інструменти, які виникають після застосування загальних принципів покращення якості інформації і можуть бути успішно використані у веб-сервісах для підвищення якості інформації, отже, і якості цих сервісів. Увесь цей комплекс повинен допомогти всім зацікавленим сторонам (розробникам, аналітикам і користувачам) свідомо використовувати представлені методи та інструменти у веб-сервісах.