Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Thumbnail Image
    Item
    Fuzzy controller, designed by reinforcement learning, for vehicle traction system application
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Демків, Л. І.; Лозинський, А. О.; Ванцевич, В. В.; Горсіч, Д. Дж.; Литвин, В. В.; Кльось, С. Р.; Лезервуд, М. Д.; Demkiv, L. I.; Lozynskyy, A. O.; Vantsevich, V. V.; Gorsich, D. J.; Lytvyn, V. V.; Klos, S. R.; Letherwood, M. D.; Національний університет “Львівська політехніка”; Університет Алабами у Бірмінгемі; Центр систем наземного транспорту армії США; Центр систем наземного транспорту, Наука і техніка Аліон; Lviv Polytechnic National University; University of Alabama at Birmingham; US Army CCDC Ground Vehicle Systems Center; Alion Science and Technilogy, Ground Vehicle Systems Center
    У цій статті представлено нечіткий регулятор, що налаштовується методом навчання з підкріпленням. Розроблений алгоритм використовує теорію нечіткої логіки та методи навчання з підкріпленням для підбору параметрів функцій належності нечіткого регулятора. Крім цього, імплементовано нечіткий задавач інтенсивності вхідного сигналу (сигналу завдання) нечіткого регулятора. Нечіткий задавач інтенсивності змінює вхідний сигнал регулятора враховуючи оригінальне значення вхідного сигналу та тип зовнішніх збурень у системі. Таким чином, розроблена система керування з нечітким регулятором налаштованим за допомогою методу навчання з підкріпленням забезпечує стабільну, оптимальну та безпечну роботу системи, та враховує зовнішні збурення в системі. Для перевірки роботи запропонованого методу керування, його було синтезовано до математичної моделі колісного модуля електроавтомобіля, щоб покращити антибуксувальну систему транспортного засобу. Ефективність розробленої системи керування на базі нечіткого регулятора підтверджено результатами імітаційного моделювання.
  • Thumbnail Image
    Item
    Control synthesis by full state vector in systems with fractional-order derivatives using Caputo–Fabrizio operator
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Лозинський, А. О.; Лозинський, О. Ю.; Каша, Л. В.; Lozynskyy, A. O.; Lozynskyy, O. Yu.; Kasha, L. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У роботі розглянуто синтез системи керування за повним вектором стану у випадку використання в описі системи похідних дробового порядку. Для проведення досліджень в синтезованій системі з дробовими похідними у представленні Капуто–Фабріціо сформовано фундаментальну матрицю системи, що дозволяє аналізувати також і вплив початкових умов на процеси в системі. Зокрема, продемонстровано знаходження фундаментальної матриці системи у випадку кратних коренів характеристичного полінома, які отримуються при налаштуванні синтезованої системи на біноміальну форму. Проаналізовано вплив показника дробової похідної та розміщення коренів характеристичного полінома, налаштованого на біноміальну форму, на роботу системи.
  • Thumbnail Image
    Item
    Optimization of the Electromechanical System by Formation of a Feedback Matrix Based on State Variables
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Лозинський, А. О.; Демків, Л. І.; Лозинський, О. Ю.; Білецький, Ю. О.; Lozynskyy, A.; Demkiv, L.; Lozynskyy, O.; Biletskyi, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Задача забезпечення потрібних динамічних показників технічних систем є однією з основних задач теорії автоматичного керування. Синтез таких систем здійснюється на основі тих чи інших критеріїв, які характеризуються якість керування. На сьогоднішній день найбільш поширеним критерієм функціонування динамічної системи є інтегральний критерій від квадратичної форми, яка включає не тільки координати об’єкта, а і керуючі впливи. Тут слід зауважити, що внесення керуючої складової в інтегральний критерій якості дає змогу в разі його мінімізації отримати керуючі впливи обмеженої амплітуди, що особливо важливо підчас проектування реальних систем керування електромеханічними об’єктами. Таким чином один з сучасних підходів до створення оптимальних лінійних стаціонарних динамічних систем полягає в: − записі рівнянь, які описують такі системи в моделях змінних стану; − формуванні критеріїв оптимальності систем у вигляді інтегрального функціоналу від квадратичних форм цих змінних і керуючих впливів; − мінімізації цих функціоналів шляхом конструювання регуляторів як набору зворотних зв’язків за змінними стану і синтезі коефіцієнтів цих зв’язків; Поставлена задача належить до класу варіаційних задач і в загальному виді вона зводиться до розв’язку рівнянь Ріккаті, диференціального чи алгебраїчного: диференціального для нестаціонарних систем, коли матриця P, яка входить в це рівняння, залежить від часу і інтегральний критерій якості має границі інтегрування від t1 до t2, або алгебраїчного, коли маємо стаціонарну систему, зрозуміло, що матриця P не залежить від часу і границі інтегрування критерія якості є від нуля до нескінченності. Саме для багатьох електромеханічних систем вважається доцільним мінімізувати такий критерій на тривалих інтервалах часу. До таких систем можна зарахувати слідкуючі системи, системи стабілізації, тощо. Отже, виникає задача синтезу оптимальної електромеханічної системи шляхом знаходження керуючих впливів такої системи виходячи з принципів аналітичного конструювання регуляторів, як називається наведена задача в українській літературі, або як у західній літературі – “задачі про лінійний квадратичний регулятор”. Стаття містить: постановку проблеми, актуальність дослідження, мету роботи, аналіз останніх досліджень і публікацій, виклад основного матеріалу, висновки і список літератури.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження чутливості систем векторного керування на основі математичних моделей
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Сметана, І. В.; Лозинський, А. О.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто чутливість систем з векторним керуванням до зміни параметрів двигуна та до точності ідентифікації координат стану під час експлуатації електроприводу. Показано перехідні характеристики таких систем за допомогою засобів математичного моделювання. Також проведено порівняльний аналіз відомих схем векторного керування з точки зору їх чутливості до параметричних збурень та до точності ідентифікації координат стану.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методи ідентифікації координат стану. Аналіз проблем та шляхи їх вирішення
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Сметана, І. В.; Лозинський, А. О.
    Розглянуто основні методи ідентифікації координат стану в електроприводах змінного струму з векторним керуванням. Подано їх короткий опис та принципи побудови. Проведено аналіз існуючих переваг і недоліків при їх застосуванні в системах керування. Для системи з векторним керуванням (FOC) запропоновано застосування нейро- (нейро-фаззі) естиматорів. Останні характеризуються низкою переваг над описаними методами ідентифікації. In the given article the fundamental methods of the state variables identification in the vector control AC drives are reviewed. A brief description and design principles of these methods are given. Also the analysis of the existing advantages and disadvantages by their use in the control systems is conducted. For the field-oriented control (FOC) system the use of the neural- (neural-fuzzy) estimators is proposed. The last are characterized by an amount of advantages relative to the pre-described identification methods.
  • Thumbnail Image
    Item
    Синтез електромеханічних систем з врахуванням нулів передавальної функції
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Лозинський, А. О.; Кушнір, А. П.
    Запропоновано параметричний метод синтезу за повним вектором стану з врахуванням нулів передавальної функції. Цей метод дає змогу компенсувати нулі передавальної функції системи без введення коректуючих ланок. Компенсація нулів передавальної функції відбувається полюсами. Досліджено динаміку синтезованої системи за повним вектором стану у випадку неврахування та врахування нулів передавальної функції. The parametric method of synthesizing for a full state vector with taking into accounts zeros of transfer function is proposed. The given method enables to compensate zeros of transfer function without the introducing of correction of member. Compensation of zeros of transfer function occurs by poles. Dynamics of the synthesized system for a full state vector in a case not the taking into account and taking into account of zeros of transfer function is investigated.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз чутливості систем електроприводу з векторним керуванням на базі АД з К.З. ротором до параметричних збурень
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Сметана, І. В.; Лозинський, А. О.
    Розглянуто чутливість системи з векторним керуванням до зміни параметрів двигуна під час експлуатації електроприводу. Проведено аналіз існуючих підходів дослідження чутливості. Для моделі системи традиційного векторного керування (FOC) з ПІ-регуляторами струму визначено міру чутливості системи, показано перехідні характеристики контурів регулювання потоку та швидкості обертання двигуна при зміні його параметрів. In the given article the sensitivity of the vector control system to the motor parameters disturbances during electric drive perfomance is reviewed. The analysis of the existing approaches of the sensitivity investigations is conducted. For the traditional field-oriented control (FOC) system model with PI current controllers a measure of the system sensitivity is determined, also the transient characteristics of the flux and rotational speed control loops by changing motor parameters are shown.
  • Thumbnail Image
    Item
    Обмеження перенапруг на ланці постійного струму частотно керованого електропривода зі змінним моментом інерції та навантаження
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Карплюк, Б. Л.; Карплюк, Л. Ф.; Лозинський, А. О.
    Проаналізовано роботу системи керування електроприводом. Наведені результати досліджень. Результати досліджень можна використовувати під час розроблення нових систем електроприводів. The control system of drive electric drives has been analysed. The conclusion have been drawn from the results of the research. The result may be used during the designing electric drives.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оптимізація динамічних режимів взаємозалежних електромеханічних систем
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Лозинський, О. Ю.; Паранчук, Я. С.; Лозинський, А. О.
    Пропонується структура системи оптимального керування електричним режимом дугової сталеплавильної печі (ДСП) за критерієм мінімуму дисперсії струмів дуг, що враховує взаємні впливи між фазами печі. Описано метод синтезу системи керування, в основу якого покладено генетичний алгоритм. Наведено результати математичного моделювання електричних режимів ДСП для традиційної і запропонованої систем керування. The structure of a system of optimal control of an electrical condition of arc steel melting furnace (ASMF) behind the criterion of a minimum of the arcs currents variance , that take into account the cross effect between phases, is proposed. The method of synthesis of a control system, in which basis lays the application of genetic algorithm, is described. The simulation results of an electrical regimes of arc steel melting furnace with traditional and proposed control systems are given.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз поведінки турбогенераторної установки з тиристорною високочастотною системою збудження для синтезу нечіткого регулятора збудження
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Куцик, А. С.; Лозинський, А. О.
    Для визначення структури та основних зворотних зв’язків нечіткого автоматичного регулятора збудження у складі турбогенераторної установки з високочастотною системою збудження за допомогою математичного моделювання проаналізовано поведінку цієї системи у визначальних режимах роботи. On order to synthesis of the fuzzy excite regulator in the synchronous generator power plant with high-frequency excitation system, the processes in this system have been analyzed by mathematical modeling method.