Browsing by Author "Ткачук, В. І."
Now showing 1 - 20 of 20
- Results Per Page
- Sort Options
Item Elements of thermal calculus of components in electromechanical brushless converter with open-pole stator and external rotor with permanent magnets(Видавництво Львівської політехніки) Біляковський, І. Є.; Ткачук, В. І.; Каша, Л. В.; Хай, М. В.; Biliakovskyy, I.; Tkachuk, V.; Kasha, L.; Khai, M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National Universityентильний двигун з явнополюсним статором і постійними магнітами на роторі характеризується достатньою простотою конструкції та технологією виготовлення і є порівняно економічнішим за асинхронні електричні машини. Водночас він забезпечує значно якісніші споживчі характеристики. За широкого використання традиційних конструктивних схем із внутрішнім ротором для безредукторного приводу низки механізмів часто виникає необхідність застосування конструкції із зовнішнім ротором. Така конструкція проста, надійна, технологічна, економічна. Методики синтезу, оптимізації та дослідження вентильних двигунів із зовнішнім ротором і постійними магнітами потребують простого і надійного методу розрахунку теплового стану основних вузлів, оскільки від цього залежать енергетичні показники та надійність такої машини. У статті розглянуто особливості оцінювання теплового стану основних компонентів електромеханічного перетворювача вентильного двигуна з явнополюсним статором і зовнішнім ротором із постійними магнітами. Особливу увагу зосереджено на важливості такої оцінки для електромеханічних перетворювачів вентильних двигунів з постійними магнітами на роторі, максимально допустима робоча температура для яких обмежена невисокими значеннями. Такі магнітні матеріали, як відомо, за високих енергетичних показників істотно дешевші, однак втрачають, часто незворотно, магнітні властивості у разі перевищення температури допустимого нагрівання. З іншого боку, для цілої низки застосувань такого електромеханічного перетворювача, наприклад, мотор-колесо, поверхня охолодження ротора з постійними магнітами обмежена, що дає підстави зважати на необхідність оцінювання теплового стану основних компонентів електромеханічного перетворювача вентильного двигуна, особливо зовнішнього ротора з постійними магнітами, на всіх етапах його проєктного синтезу, оптимізації геометричних розмірів та дослідження. Запропоновані елементи методики теплового розрахунку вентильних двигунів оберненої конструкції з постійними магнітами на роторі дають змогу із достатньою для інженерної практики точністю виконувати відповідні розрахунки цих двигунів, зокрема, для прямих приводів механізмів. Наведені в матеріалах статті елементи методики слугують базою для розрахунку теплового стану основних компонентів електромеханічного перетворювача із явнополюсним статором та зовнішнім ротором із постійними магнітами на етапах його проєктного синтезу, оптимізації та дослідження.Item Автоматизована система проектування вентильних реактивних двигунів(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2003) Ткачук, В. І.; Гайдук, В. Г.; Каша, Л. В.Описано автоматизовану систему проектування вентильних реактивних двигунів. The automated design system for switched reluctance motor with capacity storage are given in this paper.Item Асинхронний генератор з самозбудженням як ланка автоматичного керування(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2002) Ткачук, В. І.; Копчак, Б. Л.Розроблена лінеаризована модель асинхронного генератора з самозбудженням, яка дозволяє аналізувати вплив на нього різних збурювальних впливів і придатна для використання в програмному середовищі MATLAB Simulink.The linear model of an induction generator with self-excitation is designed. Model allows to analyse influencings of the different disturbing factors on it and is usable in the program MATLAB.Item Вентильний двигун для електроприводу коліс тролейбуса(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Ткачук, В. І.; Біляковський, І. Є.; Жук, В. І.Запропоновано вентильний реактивний двигун з ємнісними накопичувачами енергії для приводу коліс тролейбуса, який за механічною та регулювальними характеристиками може успішно конкурувати з тяговими колекторними двигунами за вищої надійності і меншого об’єму активної частини. В основу проектного розрахунку покладені рекомендації, які грунтуються на особливостях конструкції і на теорії електромагнітного перетворення енергії. Результати досліджень свідчать про можливість використання створеного двигуна в електроприводі коліс тролейбуса. The electric drive on basis of the Switched Reluctance Motor with the parallel accumulator of energy is offered for the wheels drive to the trolleybus. Main characteristic allow an engine successfully to complete with traction collector engines. They have higher reliability and less volume of active part. Recommendations are grounded in relation to designing taking into account the features of construction and on the basis of theory of electromagnetic transformation of energy. These recommendations are taken as a basis of project calculation. The results of the researches of the created SRM testify expedience of the use of the created engine is in the electromechanic of wheels of trolleybus.Item Вентильний двигун для приводу коліс трамваю з низькою посадкою(Видавництво Львівської політехніки, 2010) Ткачук, В. І.; Біляковський, І. Є.Запропоновано вентильний реактивний двигун з ємнісними буферами енергії для приводу коліс трамваю з низькою посадкою, який за механічною та регулювальними характеристиками може успішно конкурувати з тяговими колекторними двигунами за вищої надійності і меншого об’єму активної частини. The Switched Reluctance Motor of direct current with the parallel buffer of energy is offered for the wheels drive to the tram with the low landing. Speed-torque and regulation characteristic allow an engine successfully to compete with traction collector engines. They have higher reliability and less volume of active part.Item Вентильний реактивний двигун із буфером енергії у системах із автономним живленням обмеженої потужності(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-28) Ткачук, В. І.; Біляковський, І. Є.; Каша, Л. В.; Tkachuk, V. I.; Bilyakovskyy, I. Ye.; Kasha, L. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityОбґрунтовано доцільність використання ємнісного нагромаджувача в колі електронного комутатора для покращення техніко-економічних показників вентильних реактивних двигунів. Такий електромеханічний перетворювач максимально простий конструктивно, дешевий у виготовленні та має хороші технологічні характеристики порівняно із найпростішими електричними машинами – асинхронними, а привід на базі вентильного двигуна з пасивним ротором за регулювальними властивостями не поступається приводам з колекторними двигунами постiйного струму, які набули необмеженого поширення. Запропоновано нові електричні схемні рішення, орієнтовані на живлення від джерел низької напруги й обмеженої потужності з використанням буферів енергії, які здійснюють захист силових ключів комутатора від перенапруги під час вимкнення секції та виконують функцію акумулювання запасеної в магнітному полі енергії, яку потім використано для форсування струму секції. Організовувати керування у таких схемах електронного комутатора можна логічним перемноженням певних сигналів давача положення ротора для формування сигналів керування. Наведену в матеріалах математичну модель, використану для дослідження, реалізовано для миттєвих значень вентильного реактивного двигуна з ємнісними буферами енергії, вона слугує основою для розрахунку його характеристик. Для того щоб вирішити проблему відшукання моментів комутації у задачах такого типу, використано метод інвертування нелінійної системи диференціальних рівнянь. Метод. полягає у виборі незалежною змінною кута комутації за перемикання якогось із силових ключів електронного комутатора. Дослідження механічних та робочих характеристик вентильного двигуна із пасивним ротором та буфером енергії здійснено в середовищі комп’ютерної програми дослідження вентильних реактивних двигунів із буферами енергії. Наведено приклади розрахунку динамічних та статичних характеристик двигунів. Результати комп’ютерного симулювання електромеханічних процесів підтверджені експериментальними дослідженнями та свідчать про адекватність наведеної у матеріалах математичної моделі та доцільність відповідного використання такого типу двигуна.Item Дослідження пульсації електромагнітного моменту вентильного реактивного двигуна з буферами енергії(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2002) Ткачук, В. І.; Каша, Л. В.; Гайдук, В. Г.Описано вплив кута вмикання, кількості секцій та інших параметрів на величину пульсації електромагнітного моменту вентильних реактивних двигунів з буферами енергії. Наведено результати та графіки досліджень вентильних реактивних двигунів з послідовними буферами енергії. The influence of an switch on angle, amount of sections and other parameters on magnitude of pulsings of an electromagnetic moment of switched reluctance motor with buffers of energy are described. The researches results of switched reluctance motor with buffers of energy are given.Item Електромагнітний момент вентильного реактивного двигуна з буферами енергії(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Зубі, Омар Аль; Каша, Л. В.; Ткачук, В. І.На основі методу аналізу магнітної енергії і коенергії отримано загальний вираз для обчислення створюваного електромеханічним перетворювачем з пасивним вторинним елементом електромагнітного моменту, на базі якого розроблено методику розрахунку середнього значення електромагнітного моменту вентильного реактивного двигуна постійного струму з буферами енергії. In paper on the basis of a method of the analysis of magnetic energy and coenergy the general expression for calculation electromagnetic torque production in electromechanical energy conversion with a passive secondary element on the basis of which it is developed a design procedure of average value of electromagnetic torque switched reluctance motor with buffers of energy is received.Item Елементи оптимізації вентильних двигунів з постійними магнітами(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Ткачук, В. І.; Біляковський, І. Є.; Каша, Л. В.Наведено особливості розрахунку безконтактних двигунів постійного струму з постійними магнітами, які, своєю чергою, покладені в основу математичної моделі проектного розрахунку основних геометричних розмірів таких двигунів. The features calculation of brushless DC motor with permanent magnets are given. This features underlaing the mathematical model of project calculation a geometrical dimensions of such motors.Item Керування швидкістю обертання вентильних двигунів електроприводів транспортних засобів(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Ткачук, В. І.; Біляковський, І. Є.; Бурштинський, М. В.; Гайдук, В. Г.Запропоноване просте розв’язання задачі “м’якого” старту і регулювання швидкості обертання вентильних двигунів електропривода транспортних засобів. Керування електроприводом відзначається надійністю і не вимагає змін схеми комутатора. A simple decision of the problem of “soft” start and regulation of the speed of electric drive direct curent brushless motor of transport is offered. Electric drive control differs with safety and does not require electric drive commutator scheme changes.Item Комп’ютерне симулювання електромеханічних процесів у керованому електроприводі з вентильним реактивним двигуном(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Ткачук, В. І.; Каша, Л. В.Описано математичне моделювання електромеханічних процесів у вентильних реактивних двигунах з буферами енергії та широтно-імпульсним регулятором. Наведені результати комп’ютерного симулювання керованого електропривода на базі ВРД з буферами енергії. The mathematical modelling of electromechanical processes in switched reluctance motors with capasitor storages and pulse-width modulator is described in paper. The results of computer-added investigation of controlled electric drive on the basis of SRM with buffers of energy are given in this material .Item Математична модель вентильного реактивного двигуна з широтно-фазовим керуванням(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001) Ткачук, В. І.Описано конструктивні схеми вентильних реактивних двигунів та принципову електричну схему комутатора з ємнісними буферами енергії, запропоновано новий широтно-фазовий спосіб регулювання частоти обертання таких двигунів, викладено математичну модель до дослідження електромеханічних процесів в електроприводах з вентильними реактивними двигунами з буферами енергії та широтно-фазовим регулюванням частоти обертання. The constructive schemes of switched reluctanse motor and basic electrical scheme of a commutator with capacity buffers of an energy are circumscribed, the new phase - width mode by regulating of frequency of a reversion of such drives is offered. Is explained a mathematical model to a research of electromechanical processes in electric drives with switched reluctanse motor with buffers of an energy and phase - width regulating of frequency of rotation.Item Математичне моделювання електромеханічних процесів у вентильному реактивному двигуні з паралельним буфером енергії(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Ткачук, В. І.; Каша, Л. В.Наведено математичну модель вентильного реактивного двигуна постійного струму з паралельним буфером енергії, яка враховує дискретну зміну схеми транзисторного комутатора, насичення сталі магнітопроводу, втрати в міді, в комутаторі, в сталі. Представлені результати розрахунку перехідного та квазіусталеного режимів роботи електропривода на базі цього вентильного двиигуна. Switched Reluctance Motor is the simpler. more technological and cheaper then other known electrical motors. In the paper the average values mathematical model for SRM is proposed, which give a way to calculate its characteristics. Example of calculation its dynamic and static characteristics is presented.Item Методика проектування вентильних реактивних двигунів оберненої конструкції(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Ткачук, В. І.; Біляковський, І. Є.; Малиш, О. В.Запропонована методика проектування вентильних реактивних двигунів оберненої конструкції, яка дає змогу з достатньою для інженерної практики точністю здійснювати проектні розрахунки цих двигунів, які доцільно застосовувати для прямих приводів механізмів. Methodic of switched reluctance motors design with unscrewed construction are given in this paper. It allows to do projects calculations with engineering precision, which are advisable to apply in direct-drive mechanism.Item Методика проектування явнополюсних вентильних реактивних двигунів з буферами енергії(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Ткачук, В. І.; Аль Зубі, О. Р.Запропоновано методику проектування нового виду електричних машин - вентильного реактивного двигуна з буферами енергії. Обгрунтовано та надано рекомендації з вибору незалежних параметрів проектування ВД з пасивним ротором, явнополюсним статором й ємнісним нагромаджувачем енергії. The technique of designing of a new type of electric machines - switched reluctance motor with buffers of energy is offered. The guidelines are submitted at the choice of independent parameters of designing of a SRM with a passive rotor, salient pole stator and capacitive energy store.Item Обчислення магнітної провідності повітряного проміжку з двобічною зубчастістю(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Ткачук, В. І.; Григоренко, М. К.Наведена методика, розрахункові формули та результати обчислення магнітної провідності повітряного проміжку з двобічною зубчастістю на основі методу Р.Поля.Item Особливості теплового розрахунку електромеханічного перетворювача з явнополюсним статором і зовнішнім пасивним ротором(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Ткачук, В. І.; Біляковський, І. Є.; Продиус, В. М.; Вайда, Б. Р.Запропонована методика теплового розрахунку вентильних реактивних двигунів оберненої конструкції, що дає змогу з достатньою для інженерної практики точністю здійснювати відповідні розрахунки цих двигунів, які доцільно застосовувати для прямих приводів механізмів. Methodic of thermal calculation switched reluctance motors with unscrewed construction is given. It allows to perform projects calculations with engineering precision, which are advisable to apply in direct-drive mechanism.Item Режими роботи електроприводу транспортного засобу на базі вентильних двигунів без давачів у явному вигляді(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009) Ткачук, В. І.; Біляковський, І. Є.; Копчак, Б. Л.Розглянуто режими роботи електроприводу на базі вентильних двигунів без давачів положення ротора у явному вигляді та співвідношення для розрахунків відповідних параметрів компонентів схемотехніки для забезпечення надійного запуску, регулювання швидкості обертання та гальмування двигунів.Item Способи керування частотою обертання вентильних двигунів(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Ткачук, В. І.; Гайдук, В. Г.Наведено структурні схеми регулювання частоти обертання вентильних двигунів постійного струму. Описано способи керування швидкістю вентильних двигунів: неперервного, імпульсного, релейного та дискретно-фазового. Представлено практичні схеми силових перетворювачів вентильного двигуна. The block diagrams of regulation of frequency of rotation Brushless Direct Current Motor are induced. The ways of management of speed Brushless Motor are described: continuous, pulse, relay and discrete-phase. The practical circuits of power (force) converters Brushless Motor are submitted.Item Явнополюсний вентильний генератор з U-подібним статором(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Ткачук, В. І.; Біляковський, І. Є.; Каша, Л. В.; Шаповалов, І. Г.Запропоновано методику проектування генератора з постійними магнітами на роторі та U-подібними елементами магнітопроводу на статорі. Обґрунтовано рекомендації щодо проектування з урахуванням особливостей конструкції та на підставі теорії електромагнітного перетворення енергії, які покладені в основу проектного розрахунку основних геометричних розмірів такого генератора. Наведено зовнішні характеристики для різних швидкостей обертання генератора з постійними магнітами, спроектованого з використанням запропонованої методики. The design method of brush-less generator with permanent magnets on the rotor and Usimilar elements on the stator is given. Recommendations are grounded in relation to designing taking into account the features of construction and on the basis of theory of electromagnetic transformation of energy. These recommendations are taken as a basis of project calculation of basic geometrical sizes of such generator. A generator with permanent magnets, created with the use of the offered method is described. External characteristics for different speeds of rotation are given. The results of the conducted researches of the created generator testify the sufficient level of adequacy.