Browsing by Author "Пасічник, Володимир Володимирович"
Now showing 1 - 20 of 23
- Results Per Page
- Sort Options
Item Mobile information system for monitoring the spread of viruses in smart cities(Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Дуда, Олексій; Джиджора, Ліліана; Мацюк, Олександр Васильович; Станько, Андрій; Кунанець, Наталія Едуардівна; Пасічник, Володимир Володимирович; Кунанець, Оксана; Duda, Oleksii; Dzhydzhora, Liliana; Matsiuk, Oleksandr; Stanko, Andrii; Kunanets, Nataliia; Pasichnyk, Volodymyr; Kunanets, Oksana; Тернопільський національний університет ім. І. Пулюя; Ternopil Ivan Puluj National Technical UniversityБула розроблена концепція створення багаторівневої мобільної персоніфікованої системи боротьби з вірусними захворюваннями, зокрема Covid-19. Використовуючи інтеграцію Інтернету речей, хмарних обчислень та технологій великих даних, система передбачає поєднання двох архітектур: клієнт-сервер та публікацію-передплату. Перевагою системи є постійна допомога при вірусних захворюваннях, а саме на стадіях спілкування, інформації та лікування. Концепція розумного міста в контексті боротьби з вірусними захворюваннями фокусується на застосуванні методів аналізу великих даних та вдосконаленні процедур прогнозування та протоколів екстреного лікування. Використовуючи різні технології, хмарний сервер зберігає дані про позиціонування, отримані з різних пристроїв, а програма отримує доступ до API для відображення та аналізу даних про позиціонування в режимі реального часу. Завдяки поєднанню технологій, внутрішнє та зовнішнє позиціонування можна використовувати з певною мірою точності, корисно для різних медичних та надзвичайних ситуацій та аналізу і подальшого опрацювання іншими інформаційними системами розумного міста. Результатом цього дослідження є розробка концептуальної моделі багаторівневої мобільної персоніфікованої системи моніторингу стану здоров'я, що використовується для інтелектуального аналізу даних, прогнозування, лікування та профілактики вірусних захворювань, таких як Covid-19, у сучасному “розумному місті”.Item Аналіз вибору ІТ спеціальностей учнями випускних класів на прикладі м. Тернополя(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Кунанець, Наталія Едуардівна; Небесний, Р. М.; Назарук, М. В.; Пасічник, Володимир Володимирович; Kunanets, Nataliia; Pasichnyk, Volodymyr; Nebesnyi, Ruslan; Nazaruk, Mariia; Національний університет “Львівська політехніка”; Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя; Рівненський державний гуманітарний університет; Lviv Polytechnic National University; Ternopil Ivan Puluj National Technical University; Rivne State Humanitarian UniversityРеалізація ефективних комунікативних процесів у міських соціокомунікаційних середовищах є необхідною передумовою формування процедур професійного самовизначення мешканців у “розумних” містах. Саме вони забезпечують встановлення міжособистісних зв’язків у міському соціумі, зокрема системи освіти, ринку праці та трансформацій, які відбуваються в економіці міст та територіальних громад. Проведені дослідження засвідчують, що процес вибору професійного спрямування особи є складним, багатокроковим, ітеративним соціокомунікаційним процесом, який потребує врахування великої кількості параметрів та передумов. Для підвищення ефективності прийняття рішення абітурієнтом щодо вибору майбутнього фаху розроблено програмно-алгоритмічний комплекс, який реалізовує інформаційні технології вибору професії та супроводу підготовки фахівців. У статті розглянуто архітектуру програмно-алгоритмічного комплексу як складову проєктної діяльності щодо забезпечення потреб ІТ галузі у кваліфікованих кадрах, підготовка яких розпочинається зі шкільної лави. З використанням функціональних можливостей програмно-алгоритмічного комплексу проаналізовано тенденції щодо складання зовнішнього незалежного оцінювання на прикладі випускників середніх шкіл міста Тернополя з предметів, профільних для спеціальностей ІТ галузі. Результати ЗНО та вибору предметів для його складання засвідчують поступове зростання зацікавленості абітурієнтів спеціальностями ІТ галузі.Item Аналіз штучних інтелектуальних агентів для систем електронного навчання(Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Юнчик, Валентина; Кунанець, Наталія Едуардівна; Пасічник, Володимир Володимирович; Федонюк, Анатолій; Yunchyk, Valentyna; Kunanets, Natalia; Pasichnyk, Volodymyr; Fedoniuk, Anatolii; Волинський національний університет імені Лесі Українки; Національний університет “Львівська політехніка”; Lesya Ukrainka Volyn National University; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано ключові терміни та основні поняття агента. Наведено загальну класифікацію агентів, структуровану за представленням моделі зовнішнього середовища, за типом опрацювання інформації та за виконуваними функціями. Аналогічно проаналізовано класифікацію штучних агентів (інтелектуальні, рефлекторні, імпульсивні, трофічні). Наведено необхідні умови реалізації агентом певної поведінки, а також схему функціонування інтелектуального агента. Зазначено рівні знань, що відіграють ключову роль в архітектурі агента. Наведено функціональну схему агента, що навчається і працює порівняно незалежно, демонструючи гнучку поведінку. Показано, що функціональна схема реактивного агента зумовлює залежність від середовища. Детально описано властивості інтелектуального агента та подано структурну схему. Розглянуто різні варіанти архітектур агентів, зокрема архітектури агентів на основі нейромереж. Продемонстровано організацію взаємодії рівнів у багаторівневій архітектурі агента. Значну увагу приділено Will-архітектурі та InteRRaP-архітектурі агентів. Розглянуто багаторівневу архітектуру для автономного агента машини Тьюринга.Item Бібліотечна підтримка інформаційних технологій та систем дистанційного навчання осіб з особливими потребами(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Кут, Василь Іванович; Пасічник, Володимир ВолодимировичРозглянуто особливості бібліотечної підтримки з метою організації навчання учнів та студентів стаціонарної, дистанційної та змішаної форми навчання з різними видами неповносправності: форми подання бібліотечних фондів; технології передавання до користувача-студента інформаційного бібліотечного ресурсу, методичного забезпечення бібліотечного обслуговування. The report presents the features of the library support for organization of students and pupils studying of stationary, distance learning and mixed with different types of disability: the forms of library collections presentation, the transfer technology of library information resources to user-student, methodical providing with library service.Item Відновлення пропусків у результатах тестування та ідентифікації операторського персоналу(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Камінський, Р. М.; Кунанець, Наталія Едуардівна; Пасічник, Володимир Володимирович; Худий, А. М.; Kaminsky, R. M.; Kunanets, N. E.; Pasichnyk, V. V.; Khudiy, A. M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто завдання відновлення пропущених значень у результатах тестування реципієнтів, поданих часовими рядами. Як експериментальні дані наведено штучні часові ряди із пропущеними значеннями. Ефективність відновлення оцінюється відносною похибкою відновленого значення. Наведено приклади відновлення пропусків у таблиці часових рядів та в індивідуальному часовому ряді. Використано прості методи заміни пропуску середнім, зваженим середнім та медіаною. Для цих рядів доволі добрі результати забезпечують медіана вихідного часового ряду з пропущеними значеннями та заповнення значеннями моделі тренду – полінома третього степеняItem Математичне та програмне забезпечення інформаційно-технологічного супроводу процесів у галузі туризму(Національний університет "Львівська політехніка", 2018) Савчук, Валерія Володимирівна; Пасічник, Володимир Володимирович; Національний університет «Львівська політехніка»; Лупенко, Сергій Анатолійович; Овсяк, Олександр ВолодимировичУ дисертаційній роботі розв’язано актуальне наукове завдання розроблення математичного та програмного забезпечення для повноцінної персоналізованої мобільної інформаційно-технологічної підтримки та супроводу туристів на всіх етапах їх подорожі (планування, реалізація, аналіз результатів). Розроблено клас моделей у сфері індивідуальних туристичних подорожей, які враховують персональні уподобання туриста та особливості туристичних напрямків і об’єктів. Розроблено інноваційні методи: визначення туристичних уподобань, персоналізованого мобільного динамічного інформаційно-технологічного супроводу екскурсій, позиціонування у складно структурово організованих приміщеннях, генерування рекомендацій щодо забезпечення персональної безпеки під час подорожі та обґрунтовано їх доцільність. Розроблено структурну модель програмно-алгоритмічного комплексу «Мобільний інформаційний асистент туриста» («МІАТ»), його функціонал, схему роботи та проект інтерфейсу мобільного застосунку. В диссертационной работе решена актуальная научная задача разработки математического и программного обеспечения для полноценной персонализированной мобильной информационно-технологической поддержки и сопровождения туристов на всех этапах их путешествия (планирование, реализация, анализ результатов). Разработан класс моделей в сфере индивидуальных туристических путешествий, учитывающих персональные предпочтения туриста и особенности туристических направлений и объектов. Разработаны инновационные методы: определения туристических предпочтений, персонализированного мобильного динамического информационно-технологического сопровождения экскурсий, позиционирования в сложных структурно организованных помещениях, генерирования рекомендаций по обеспечению личной безопасности во время путешествия и обосновано их целесообразность. Разработана структурная модель программно-алгоритмического комплекса «Мобильный информационный ассистент туриста» («МИАТ»), его функционал, схему работы и проект интерфейса мобильного приложения. software for the complete personalized mobile information and technological support of tourists at all stages of their journey (planning, realization, analysis of results) is solved. In the first chapter is devoted to the analysis of the modern tendentious of mobile information technologies in the field of tourism. As a result advantages, disadvantages of tourist mobile technologies and unsolved problems in the field were distinguished. A class of models in the field of individual tourist trips is developed and described in the second chapter. It takes into account personal preferences of the tourist and features of tourist destinations and objects. The following models belong to the class: the model of tourist trip, the model of process of trip planning, the model of excursion process, the model of tourist navigation process and more. The third chapter is devoted to developing methods in the field of mobile information technologies for personalized support of tourists’ trips. The following innovative methods have been developed: the method of determining tourist preferences, personalized mobile dynamic information and technological support of excursions, positioning in complexly structured spheres, generating recommendations for ensuring personal safety while travelling; and justified their expediency. Implementation of the methods gives an opportunity to provide personalized information support of excursions as well as whole tourist trips and give recommendations to organize personal safety. A structural model of the "Mobile informational tourist assistance assistant" ("MIAT") software-algorithmic complex, its functionality, the scheme of work and the project of the interface of the mobile application were developed and described in the fourth chapter. The system consists of several subsystems: tourist profile, recommendation subsystem, navigation, information support, audio guide. The fourth chapter is also devoted to the realization of tourists’ mobile application with function of personalized information support of trips.Item Методи та засоби управління персональними знаннями в інтелектуальних системах(Національний університет "Львівська політехніка", 2021) Ленько, Василь Степанович; Пасічник, Володимир Володимирович; Національний університет "Львівська політехніка"; Лупенко, Сергій Анатолійович; Турбала, Юрій ВасильовичItem Мобільні інформаційні технології в задачах супроводу туриста під час екскурсії(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Артеменко, О. І.; Кунанець, О. О.; Пасічник, Володимир Володимирович; Кунанець, Наталія Едуардівна; Artemenko, Olga; Kunanets, Oksana; Pasichnyk, Volodymyr; Kunanets, Nataliia; Буковинський університет м. Чернівці; Національний університет “Львівська політехніка”; Bukovinsky University of Chernivtsi; National Lviv Polytechnic UniversityПроаналізовано особливості розроблення програмного забезпечення на платформі мобільних операційних систем для інформаційного супроводу туристів. Запропонована рекомендаційна система основана на використанні функціональних можливостей GPS-модулів смартфона з метою врахування поточного місця перебування користувача, а також актуальних відстаней до цільових об’єктів маршруту. Це, своєю чергою, є інформаційно-технологічним підґрунтям для реалізації функцій оптимізації екскурсійних маршрутів. Проаналізовано структуру і складові просторово-орієнтованих рекомендаційних систем, особливості їх використання при побудові екскурсійних маршрутів. Рекомендаційна система розпізнає серед множини показників важливі факти, вловлює схожість фактів, робить висновки з використанням індукції, аналогії, дедукції та оцінює результати своєї роботи. Алгоритм роботи рекомендаційної системи полягає в оптимізації екскурсійного маршруту засобами просторовоорієнтованих технологій. Автори провели типологічний поділ екскурсій, серед яких екскурсія, яка містить лише ті екскурсійні об’єкти, які відповідають сезону, багатотемна екскурсія історичного та сучасного спрямування, що передбачає огляд пам'яток історії та культури, будівель та споруд, природних об'єктів, місць знаменних подій, елементів благоустрою міста, промислових та сільськогосподарських виробництв, пам'ятних місць, пов'язаних з історичними подіями в житті нашого народу, розвитком суспільства і держави; огляд будівель та споруд, меморіальних пам'ятників, пов'язаних з життям і діяльністю видатних особистостей, творів архітектури і містобудування, будівель: житлових, громадських, промислових підприємств, культурного призначення, інженерних споруд (фортеці, мости, башти), мавзолев та ін. споруд, екскурсії природними об'єктами, такими як ліси, гаї, парки, річки, озера, ставки, заповідники, заказники, окремі дерева, реліктові рослини, перегляд експозицій державних і народних музеїв, картинних галерей, постійних і тимчасових виставок.Item Освітній Інтернет-портал університетської кафедри(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2002-03-26) Пасічник, Володимир Володимирович; Корнилюк, В. М.; Національний університет «Львівська політехніка»Здійснено аналіз освітніх сайтів. Створеноспфисок потенційних відвідувачів сайту. Проведено огляд тезнологій подання наукових статей в мережі Інтернет.Item Проблеми моделювання невизначеностей у сховищах даних(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Пасічник, Володимир Володимирович; Шаховська, Н. Б.; Національний університет “Львівська політехніка”Проаналізовано проблеми, що виникають під час опрацювання невизначеності у сховищах даних. Визначено основні відмінності у поданні та опрацюванні невизначеностей у сховищах даних та базах даних. Уведено модель кортежу з невизначеністю та розширено алгебру опрацювання невизначеностей на рівні кортежу.Item Проект “Європейський Віртуальний Музей”(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2002-03-26) Пасічник, Володимир Володимирович; Нікольський, Ю. В.; Шаховська, Н. Б.; Гулка, Т. Б.; Вовчина, А. Я.; Тарас, О. Я.; Національний університет «Львівська політехніка»Описано призначення проекту “Європейський віртуальний музей”. Розглянуто основні компоненти проектованого порталу (сайту). Подано концептуальну схему. Описано проблеми, які виникають під час реалізації проекту та у процесі наповнення його інформацією.Item Процедури оцінювання рівня “розумності” міста(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Кунанець, Наталія Едуардівна; Мацюк, Олександр Васильович; Пасічник, Володимир Володимирович; Табачишин, Данило; Kunanets, Nataliia; Matsiuk, Oleksandr; Pasichnyk, Volodymyr; Tabachyshyn, Danylo; Національний університет “Львівська політехніка”; Тернопільський національний технічний університет ім. Пулюя; Lviv Polytechnic National University; Ternopil Ternopil Ivan Puluj National Technical UniversityЕкологічна проблема в сучасному світі є чи не найактуальнішою. Проблеми глобального потепління, забруднення навколишнього середовища, знищення природи – ці та інші теми звучать як у засобах масової інформації, так і наукових дискусіях мало не щодня. Основними чинниками негативного впливу на екологію планети є міста та великі підприємства. У містах сьогодні проживає близько ¾ населення планети. Як великі міста, так і невеличкі містечка прагнуть набути статусу “розумного” міста, деяким з них вдалося набути цього статусу, і в основному це стосується великих мегаполісів. Багато міст та асоційованих регіональних груп населених пунктів, пов’язаних між собою географічно, економічно активно розпочинають рух в цьому напрямку. “Розумне” місто в одному з вимірів є містом екологічно чистим, з мінімальними негативними впливами на навколишнє середовище. Стаття присвячена аналізу та розробленню процедур щодо перетворення певного міста на екологічно чистий та розумний осередок, задіюючи при цьому групу експертів для проведення відповідних експертиз та експертного оцінювання. Відпрацювання запропонованої авторами методики виконано на прикладі екосоціополісу Трускавець.Item Процедури оцінювання якості електронних навчальних ресурсів з використанням пелюсткових діаграм(Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Пасічник, Володимир Володимирович; Юнчик, Валентина; Федонюк, Анатолій; Pasichnyk, Volodymyr; Yunchyk, Valentyna; Fedoniuk, Anatolii; Національний університет “Львівська політехніка”; Волинський національний університет ім. Лесі Українки; Lviv Polytechnic National University; Lesya Ukrainka Volyn National UniversityУ дослідженні розглянуто поняття візуалізації результатів експертного оцінювання якості електронних навчальних ресурсів. Значну увагу приділено пелюстковим діаграмам та їх використанню у процесі візуалізації. Описано алгоритм розрахунку площі пелюсткової діаграми та вплив послідовності параметрів на площу кожної пелюстки. Наведено критерії оцінювання якості електронного навчального ресурсу та їх вагові коефіцієнти для кожного із експертів. Показано ролі експертів з коефіцієнтами вагомості. Визначено комплексні показники якості електронних навчальних ресурсів для кожного експерта та узагальнений комплексний показник для усіх експертів. Наведено алгоритм розрахунку площ секторних пелюсток, за допомогою яких можна обчислити й оцінити відносну якість електронного навчального ресурсу за відповідними критеріями. Для реалізації способу визначення комплексної оцінки якості електронного навчального ресурсу використано систему динамічної математики GeoGebra. Продемонстровано побудову пелюсткової діаграми в системі динамічної математики GeoGebra із наведеними вказівками.Item Процеси та складові елементи аналізу великих даних у системах дистанційного навчання(Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Пришляк, Андрій; Кунанець, Наталія Едуардівна; Пасічник, Володимир Володимирович; Pryshiak, A.; Kunanets, N.; Pasichnyk, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано вплив пандемії на освітні процеси в Україні. Розглянуто проблеми, які спостерігаються під час дистанційного навчання, позитивні та негативні фактори онлайн-освіти. Висвітлено чинники, які можуть призвести до конфліктних ситуацій в освітньому процесі та ускладнювати збирання й аналіз інформації. Запропоновано використовувати методи машинного навчання для аналізу великих даних у системах дистанційного навчання. Розглянуто метод аналізу головних компонент для зменшення розмірності обсягу вибірки та описано основні кроки, які потрібно виконати задля спрощення. Можливість аналізу забезпечується коректним функціонуванням системи дистанційного навчання, регламентованої ЗВО, взаємодією із усіма учасниками навчального процесу, а також своєчасним виконанням обов’язків, покладених на них.Item Системні методи та засоби аналізу параметрів сталого зростання соціополісів(Національний університет «Львівська політехніка», 2021) Табачишин, Данило Романович; Пасічник, Володимир Володимирович; Національний університет «Львівська політехніка»; Федорович, Олег Євгенович; Марценко, Сергій ВолодимировичItem Соціокомунікаційна парадигма дослідження бібліотек західноукраїнського регіону (ХІІІ ст. – 1939 р.)(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Кунанець, Наталія Едуардівна; Пасічник, Володимир ВолодимировичУ статті викладені особливості дослідження процесів формування, функціонування та розвитку бібліотечно-інформаційних ресурсів західноукраїнського регіону в контексті соціальних комунікацій. Автори подають та обґрунтовують власну соціокомунікаційну парадигму вивчення бібліотечної інфраструктури західноукраїнського регіону в період з ХІІІ ст. до 1939 р. The article “Social-Communicative Paradigm of the Research on Western Ukrainian Libraries (13th Century to 1939)” by N. Kunanets and V. Pasichnyk examines the development of library and information resources of western Ukrainian region in the context of social communication. The author presents his own paradigm of development processes of library infrastructure and the formation of information and library resources of western Ukrainian region of the XIII century. to 1939, as a specific type of social memory of society.Item Ігрова самоорганізація гамільтонового циклу графа(Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Кравець, Петро; Пасічник, Володимир Володимирович; Проданюк, Микола; Kravets, Petro; Pasichnyk, Volodymyr; Prodaniuk, Mykola; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ роботі запропоновано нове застосування моделі стохастичної гри для розв’язування задачі самоорганізації гамільтонового циклу графа. Для цього у вершинах неорієнтованого графа розміщено ігрових агентів, чисті стратегії яких є варіантами вибору одного із інцидентних ребер. Випадковий вибір стратегій усіма агентами утворює набір локальних шляхів, що розпочинаються у кожній вершині графа. Поточні платежі гравців визначено як функції програшів, залежні від стратегій сусідніх гравців, які контролюють суміжні вершини графа. Ці функції сформовано зі штрафу за вибір протилежних стратегій сусідніми гравцями та штрафу за стратегії, які призвели до зменшення довжини локального шляху. Випадковий вибір чистих стратегії гравців спрямовано на мінімізацію їх функцій середніх програшів. Генерування послідовностей чистих стратегій виконано за дискретним розподілом, побудованим на основі динамічних векторів змішаних стратегій. Елементи векторів змішаних стратегій є імовірностями вибору відповідних чистих стратегій, які адаптивно враховують значення поточних програшів. Формування векторів змішаних стратегій визначено за марковським рекурентним методом, для побудови якого використано градієнтний метод стохастичної апроксимації. У ході гри метод збільшує значення імовірностей вибору тих чистих стратегій, які призводять до зменшення функцій середніх програшів. Для заданих способів формування поточних платежів результатом стохастичної гри є утворення патернів самоорганізації у вигляді циклічно зорієнтованих стратегій ігрових агентів. Умови збіжності рекурентного методу до колективно оптимальних розв’язків забезпечено дотриманням фундаментальних умов стохастичної апроксимації. Виконано розширення ігрової задачі на випадкові графи. Для цього вершинам приписано імовірності відновлювальних відмов, які спричиняють зміну структури графа на кожному кроці гри. Реалізації випадкового графа адаптивно враховуються під час пошуку гамільтонових циклів. Збільшення імовірності відмов сповільнює збіжність стохастичної гри. Комп’ютерне моделювання стохастичної гри забезпечило отримання патернів самоорганізації стратегій агентів у вигляді декількох локальних циклів або глобального гамільтонового циклу графа залежно від способів формування поточних програшів гравців. Достовірність експериментальних досліджень підтверджено повторенням реалізацій патернів самоорганізації для різних послідовностей випадкових величин. Результати дослідження можна використати на практиці для ігрового розв’язування NPскладних задач, транспортних і комунікаційних задач, для побудови протоколів автентифікації у розподілених інформаційних системах, для колективного прийняття рішень в умовах невизначеності.Item Інтеграція та супровід проектними командами інформаційно- технологічних продуктів впродовж життєвого циклу(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Верес, О. М.; Пасічник, Володимир Володимирович; Кунанець, Наталія Едуардівна; Veres, Oleg; Pasichnyk, Volodymyr; Kunanets, Nataliia; Національний університет “Львівська політехніка”; National University “Lviv Polytechnic”Підтверджено, що інтелектуальні системи розробляли із застосуванням єдиних науково-методичних принципів та низки вимог, формуванню яких передує ґрунтовний та всебічний системний аналіз суб’єктів діяльності. Проаналізовано історію формування автоматизованих систем управління вищим навчальним закладом у Національному університеті “Львівська політехніка”. Подано концепт DevOps як інноваційної парадигми формування та функціонування команд ІТ-проектів. Парадигму DevOps подають автори як комплекс інформаційних технологій, які в системному поєднанні забезпечують високоефективне функціонування інтегрованої команди ІТ-проекту – системних аналітиків, розробників, інтеграторів та експлуатаційників, що реалізує та підтримує його на всіх етапах життєвого циклу. DevOps – це набір комунікаційних практик, які сприяють швидкому і надійному створенню, тестуванню та впровадженню передових інформаційно-технологічних продуктів у промислову експлуатацію. Концепція DevOps основана на побудові ефективної культури комунікування, яка забезпечує продуктивну співпрацю між усіма членами команди проекту. Культура комунікування є одним з найважливіших факторів успіху втілення концепції DevOps. Формування та реалізація концепції спільної відповідальності, прозорості та швидшого зворотного зв'язку є надійним базисом функціонування високофахової команди DevOps. Команди, які працюють над інформаційно-технологічним проектом (ІТпроектом), доволі часто не дотримуються принципів внутрішньокомандного “системного мислення”. За внутрішньою природою комплекс інформаційних технологій DevOps передбачає використання саме такої методології “системного мислення”, що загалом позитивно впливає на загальну успішність роботи команди, яка реалізовує проект. Концепція DevOps усуває бар'єри між традиційно ізольованими групами розробників та фахівців, що експлуатують систему, об’єднуючи їх в єдину комплексну команду. Згідно з концепцією DevOps члени команди працюють з метою якнайповнішої оптимізації та підвищення продуктивності праці розробників, а також підвищення надійності продукту під час його промислової експлуатації.Item Інтелектуальна система формування персональних освітніх траєкторій в галузі ІТ(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Пришляк, Андрій; Кунанець, Наталія Едуардівна; Пасічник, Володимир Володимирович; Pryshliak, A. A.; Kunanets, N. E.; Pasichnyk, V. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано процеси розвитку освітньої галузі на етапах середньої та вищої освіти. Запропоновано створити інтелектуальну рекомендаційну систему для формування персональних освітніх траєкторій. Вибір майбутнього фаху зазвичай залежить від великої кількості найрізноманітніших чинників, але в основі процедур ухвалення відповідних рішень покладено середній рівень успішності здобувача освіти у певних предметних областях. Такий процес супроводжується аналізом таких чинників, як особисті вподобання, майбутні перспективи та комплекс соціокомунікаційних параметрів. Запропонована система повинна враховувати ризики та здійснювати пошук оптимальних шляхів формування ефективної освітньої траєкторії. Успішне функціонування системи істотно залежить від рівня реалізації автоматизованого інформаційно-технологічного комплексу, який створюється для забезпечення потреб у формуванні освітнього менеджменту, котрий покликаний забезпечувати її повними та актуальними даними для коректного виконання нею відповідних завдань. Опрацювання великих обсягів інформації як правило передбачає обов’язкове використання “великих даних” з метою якомога повнішого та поглибленого аналізу та дослідження зазначеної проблеми.Item Інформаційна технологія моделювання освітнього соціокомунікаційного середовища великого міста(Національний університет "Львівська політехніка", 2018) Назарук, Марія Володимирівна; Пасічник, Володимир Володимирович; Національний університет «Львівська політехніка»; Сеньківський, Всеволод Миколайович; Федорович, Олег ЄвгеновичУ дисертаційній роботі розв’язано актуальне наукове завдання розроблення інформаційних технологій моделювання освітнього соціокомунікаційного середовища великого міста для інформаційно-технологічного супроводу підготовки фахівців. Подано загальну характеристику освітнього соціокомунікаційного середовища міста та схему етапів інформаційно-технологічного супроводу підготовки фахівців. Розроблено модель процесу аналізу даних щодо визначення професійних нахилів та здібностей особи на основі результатів профорієнтаційних тестів, що дало змогу оптимізувати процес визначення професійних особливостей особистості. З використанням методології побудови гіперкубів даних набув подальшого розвитку метод аналізу освітньої діяльності професійно-технічних та вищих навчальних закладів міста. Вперше розроблено комплексну модель поширення «знаннєвого потенціалу» на основі використання диференціальних рівнянь дифузійного типу, яка, на відміну від існуючих, враховує багатокомпонентність «знаннєвого потенціалу» особи і може використовуватися для формування її освітньої траєкторії навчання. Розроблено програмно-алгоритмічний комплекс, який реалізує інформаційні технології моделювання освітнього соціокомунікаційного середовища великого міста та поєднує в цілісній системі усі етапи підготовки фахівців. В диссертационной работе решена актуальная научная задача разработки информационных технологий моделирования образовательного социокомуникацийного среды большого города для информационно-технологического сопровождения подготовки специалистов. Представлена общая характеристика образовательной социокомуникацыонной среды города и схему этапов информационно-технологического сопровождения подготовки специалистов. Разработана модель процесса анализа данных по определению профессиональных склонностей и способностей человека на основе результатов профориентационных тестов, что позволило оптимизировать процесс определения профессиональных особенностей личности. С использованием методологии построения гиперкубов данных получил дальнейшее развитие метод анализа образовательной деятельности профессионально-технических и высших учебных заведений города. Впервые разработана комплексная модель распространения «знаниевого потенциала» на основе использования дифференциальных уравнений диффузионного типа, которая, в отличие от подобных, учитывает многокомпонентность «знаниевого потенциала» человека и может использоваться для формирования образовательной траектории обучения. Разработан программно-алгоритмический комплекс, реализующий информационные технологии моделирования образовательного социокомуникацийного среды большого города и сочетает в целостной системе все этапы подготовки специалистов. In the thesis, it is solved the actual scientific task of developing information technologies for modeling the educational social and communication environment of a large city for personalized support of a profession choice taking into account the needs of a person and the requirements of the labor market in the city. In the first chapter an analytical review of the current state of scientific research and information technologies for modeling the educational social and communication environment of a large city is conducted. The general description of the educational communication environment in the smart city is given. The second chapter describes the formal model of the educational social and communication environment of the city and presents a conceptual model of information and technological support for the specialist training. For the first time a model of the data analysis procedure is developed to determine the person's professional inclinations and abilities on the basis of the results of vocational guidance tests. The method of determining the professional type of a personality based on the results of vocational guidance testing in the part of the complex assessment of a person has been improved, which made it possible to formulate recommendations on the choice of profession in accordance with the State Classifier of professions. Using the method of constructing hypercube data, the method of analysis of educational activities of educational institutions in the city acquires further development. In the third chapter, a class of models of the dissemination process of knowledge potential in the social and communication environment of a large city is developed, which is used to form the educational trajectory of a person and to choose the most successful educational and professional growth. In the fourth chapter it is designed a structurally functional model of software and algorithmic complex, which implements information technology for modeling the educational social and communication environment in a big city and supporting the specialist training. The algorithm of its work in the process of user exploitation is provided and the features of the software implementation are described.